جهانگیری: تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته است/ در شرایط دشوار و خطیری هستیم

گروه سیاسی الف،   3970620085 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط دشوار و خطیری هستیم، گفت: مدیران کم‌انگیزه یا بی‌انگیزه که اهل نق زدن هستند، افراد این شرایط خطیر نیستند.

جهانگیری: تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته است/ در شرایط دشوار و خطیری هستیم

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم امضای قراردادهای مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت آب و فاضلاب  در وزارت نیرو، با بیان اینکه شرایط کشور خاص، خطیر و دشوار است، اظهار کرد: معنای شرایط خطیر این نیست که همه عوامل تهدید هستند. شرایط دشوار است ولی بن‌بست نیست. از دل شرایط دشوار، فرصت‌های زیاد و تحولات بزرگی به وجود می‌آید. مهم این است که عزم و اراده مدیریت بر این باشد که شرایط دشوار در کوتاه‌ترین زمان طی شود.

وی افزود: آمریکا در نهایت بی‌قانونی و بی‌احترامی به مقررات بین‌المللی از توافق برجام خارج شد و سعی کرد خواسته‌های ظالمانه و غیرقانونی خود را عملی کرده و ملت ایران را تحت فشار قرار دهد تا ما به خواسته‌های آن تن دهیم اما من امیدوار و مصمم هستم که با میدان‌داری فعالان اقتصادی، مدیران توانمند دولتی و کمک مردم از این شرایط با کمترین هزینه عبور می‌کنیم و به آمریکا نشان می‌دهیم از این مسیر نمی‌تواند به نتیجه برسد و تنها راه آنها در برابر ملت ما رعایت ادب، احترام و منطق است. این منطقی نیست که آنها اول ما را تحریم کنند و بعد بگویند مذاکره کنیم. ما به این شرایط تن نمی‌دهیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته و آمریکا اعلام کرده است که علیه ما یک جنگ اقتصادی به راه انداخته است علاوه بر این آنها جنگ رسانه‌ای و سیاسی ایجاد کرده‌اند تا بر افکار عمومی ملت ما تاثیر بگذارند. در این شرایط انتظار ملت ما این است که همه دستگاه‌ها و قوا به گونه‌ای باشد که حداقل فشار بر زندگی آنها وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: ما ضعف‌ها و اشکالات خود را باید صادقانه با مردم در میان گذاشته و آنها را اصلاح کنیم. یک مدیریت تازه‌کار، جدی و تمام وقت می‌تواند کشور را خوب اداره کند. مدیران کم‌انگیزه، بی‌انگیزه و کسانی که فقط به دنبال اشغال پست بودند، اهل نق زدن هستند یا دنبال بهره‌برداری سیاسی از شرایط به نفع خود هستند، افراد این دوره خطیر نیستند. ما به مدیرانی نیاز داریم که از توان و حیثیت خود برای کشور هزینه کنند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جفاست که عده‌ای در شرایطی که مردم تحت فشار هستند ببینند که پول بیشتر یا رانت بیشتر به دست آورند. اگر این اتفاق در مدیران دولتی رخ دهد، عین خیانت است. نباید عده‌ای فکر کنند از این شرایط بهره‌برداری سیاسی کرده و به دیگران حمله کنند. مردم ایران آگاه و فهمیده هستند و همه حرکات را زیر نظر داشته و تشخیص می‌دهند که چه کسی خالصانه خدمت می‌کند و چه کسی چه اقدام دیگری انجام می‌دهد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه یکی از ابرچالش‌های کشور موضوع آب است، خاطرنشان کرد: این مسئله باید به یک موضوع اجتماعی تبدیل شود تا یک عزم ملی شکل بگیرد. دولت به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند. بنابراین همه باید به میدان بیایند. سال آبی جاری، یکی از بدترین سال‌ها در دهه‌های اخیر بود و برخی استان‌ها واقعا شرایط سختی داشتند. از صبوری، همراهی و همدلی مردم ایران در موضوع کمبود آب و برق باید صمیمانه تشکر کنم. ولی حتما باید برای سال آبی آینده برنامه‌ریزی شود تا این مشکلات تکرار نشود. از وزارت نیرو هم باید تشکر کنم زیرا شایستگی خوبی از خود نشان داده است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد ایران است، تاکید کرد: هرکس در این موضوع تردید کند، یعنی اقتصاد را نفهمیده است. باید قوانینی در کشور ایجاد شود که بخش خصوصی میدان‌دار شود اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد از جمله مسائل فرهنگی و وجود تفکر چپگرایانه که تا بخش خصوصی جان می‌گیرد، مطرح می‌کند ثروت خود را از کجا آورده است. ما اگر سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را پذیرفته‌ایم، یعنی پذیرفته‌ایم بخش خصوصی هیچ سقفی برای پول دار شدن ندارد و کسی هم نباید به بخش خصوصی بخل بورزد. مشکل دیگر این است که عده‌ای به اسم بخش خصوصی دنبال رانت‌خواری هستند که نمونه آن را می‌بینیم که جوان یک شبه با همین رانت‌ها میلیاردر می‌شود و باید این افراد را از بخش خصوصی جدا کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: مبارزه با فساد تضمین‌کننده بخش خصوصی واقعی است. هر کس ارز رسمی گرفته ولی به کشور کالا وارد نکرده است، خیانت کرده و باید حتما مجازات شود. البته در این مسیر باید دقت شود که تن بخش خصوصی واقعی نلرزد. بخش خصوصی واقعی باید مورد حمایت قرار بگیرد. به رهبری هم عرض کردم که من هیچ ارتباطی با بخش خصوصی ندارم اما باور دارم باید از بخش خصوصی حمایت کرد. من تا جان در بدن دارم از بخش خصوصی سالم و واقعی حمایت می‌کنم.

جهانگیری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بزرگ شدن دولت مانع توسعه می‌شود، تصریح کرد: هر چه درآمد کسب می‌شود باید خرج خود دولت شود. در حال حاضر بودجه لازم برای تکمیل طرح‌های ناتمام عمرانی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است. هر سال هم که پروژه‌های جدید اضافه می‌شود و تامین این بودجه از مشکلات دولت است. به دلیل محدودیت بودجه و اینکه نباید دولت تصدی‌گری کند، کارها را باید به بخش خصوصی واگذار کند. دولت سه سال است که این مسیر را دنبال می‌کند و در تدوین مقررات و آیین‌نامه‌ها اتاق بازرگانی را دخالت کامل داده است ولی سرعت کار قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: باید امسال عزم جدی‌تری شکل بگیرد که طرح‌های سودده به مردم معرفی شود. بازار سرمایه بی‌سابقه‌ترین روزهای خود را می‌گذراند. بورس در یک روز ۵۰۰۰ واحد رشد داشته است. در جلسه سران قوا تصویب شد همه نهادهای عمومی مکلفند شرکت‌های خود را در بازار سرمایه عرضه کنند. همچنین تصویب شد که برای دادن انگیزه به بخش خصوصی، طرح‌های واگذار شده توجیه اقتصادی داشته باشد و امتیازاتی از قبیل معافیت مالی یا ایجاد کاربری‌های فرعی در کنار کاربری اصلی در این طرح‌ها دیده شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: مدیران نیز باید به دنبال واگذاری طرح‌ها باشند. اکنون گفته می‌شود مدیران می‌ترسند که این طرح‌ها را واگذار کنند ولی مدیری که اهل ریسک نباشد، بهتر است برود در خانه‌اش بنشیند. ما تصویب کردیم اگر مدیری در چهارچوب‌ سیاست‌های تعیین شده طرحی را واگذار کرد، حتی اگر آن واگذاری اشتباه بود، بازخواست نشود.

دیدگاه کاربران

تبریزی۵۴۲۹۲۳۱۰:۵۷:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
"در این شرایط انتظار ملت ما این است که همه دستگاه‌ها و قوا به گونه‌ای باشد که حداقل فشار بر زندگی آنها وارد شود." ولی عملکرد و سیاست های شما و اون رئیستون و تیم اقتصادیتون، بانک مرکزیتون و بالاخره قوای مسئول در برخورد کاملا نمایشی، گزینشی و غیرموثر با مفسدین، دقیقا و تعمدا طوریه که بیشترین فشار به مردم و به خصوص به اکثریت مردم که اقشار ضعیف هستن وارد بشه و به خاطر همین باید آمادگی روبرویی با هر نوع واکنشی از طرف مردم ظرف چند ماه آینده رو داشته باشید. در واقع من فکر می کنم تمام نهادهای تصمیم گیر در جامعه ستون پنجم دشمن هستن حتی اگه خودشون این موضوع رو ندونن.
ناشناس۵۴۳۳۲۲۱۳:۱۴:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
تحریمها بر سفره ملت فاجعه و بر سفره مسئولین و بچه هاشون و برادر و خواهرهاشون و پیروانشون ثروت و مکنت نجومی و کهکشانی آفریده _________________ وای بر احوال شما
ناشناس۵۴۳۶۴۸۱۵:۱۰:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
تحریم بهانست لونه فساد در داخل کشور اینا از خداشون بود تحریم ها آغاز بشه تا غارت کنن مردم رو
ناشناس۵۴۳۷۳۹۱۵:۵۹:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بله در شرایط هستیم که مقامات در رفاه کامل هستند و مردم در بدبختی کامل
ناشناس۵۴۲۹۴۵۱۱:۰۹:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
پس کی بود وقت انتخابات بیانیه میخوند که تحریم ها رو لغو کردیم وجهان از کار کردن با ما لذت میبره و ... متاسفم برای مردم که دیدن و شنیدن که دختر قاچاقچی وزیر را مظلوم خطاب کردی اما باز بهت رای دادن و الان باعث فشار به قشر شعیف جامعه و بیکاری و عدم ازدواج جوانان و گرانی مسکن و خودرو و حتی پوشک شدی. به خدا واگذارت میکنیم
ناشناس۵۴۳۱۸۶۱۲:۳۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
چقدر اواخر دولت قبل اینها تو بوق و کرنا میکردند که مشکل نا کار آمدی است و تحریم هیچ مشکلی ندارد
ناشناس۵۴۳۳۴۲۱۳:۲۰:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اون موقع هم گفتن مشکل تحریم و باید حل بشه شما یادت نیست
ناشناس۵۴۲۹۴۹۱۱:۱۱:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خوب؛!!!!!!!!!!!! شما مدیران را منصوب می کنید. اگر خوب نیستند، عزل بفرمائید. چرا جو سازی و فریاد می کشید. شما تازه فهمیدی شرایط سخت است؟ به نظر من به جای بیان این جملات که دشمن شاد کن است؛ و توضیح واضحات ؛ تلاش بیشتری کنید که فساد را در اطراف خود کنترل کنید.
ناشناس۵۴۲۹۵۸۱۱:۱۴:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اقای جهانگیری لطفا اقدام به مذاکره بفرمائید ما چیزی ازدست نمیدیم اینجوری همه چی رو از دست میدیم اونا میدونن چکارمیکنن ما بیچاره شدیم
ناشناس۵۴۳۲۳۹۱۲:۵۴:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
حتی یک مذاکره نمایشی هم جو رو ارام میکنه و به شدت قیمت دلار رو کاهش میده
ناشناس۵۴۲۹۶۳۱۱:۱۵:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
تحریم را کاری نمیتوانیم بکنیم ولی آیا در خصوص اختلاسها و رانتها و پارتی بازیها و عدم مدیریت ها و بازارهای ثانویه ارز و دلار و نابسامانی در عدم نظارت و احتکارها و خواب دستگاههای نظارتی و انتظامی و ..... و خلاصه این وضعیت موجود که علتش تحریم نیست و شما بهتر میدانید مثل دانه درشت ها و.... آیا در این خصوص هم نمیتوانید کاری بکنید یا خدای ناکرده عمدی در کار است ؟
آریابان۵۴۳۸۴۵۱۶:۵۹:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
یعنی همون بی وطن ها و اعضای ستون پنجم دشمن که بلافاصله بعد از اونکه ترامپ فقط "حرف" زد و خبر داد از شروع تحریم ها برای بعد از 90 روز و بعد از 180 روز آتی، یهوئی فاجعه ی ویرانگر را در اقتصاد کشور رقم زدند !!!!!!. حالا هم درحالیکه هنوز حدود دو ماه تا زمان اجرای ضرب الاجل اجرای تهدید دومش در 13 آبان باقیست هنوز هم کماکان دارند آب به آسیاب ترامپ می ریزند : صعود سکه را در رکورد های بالای 4 برابری و دلار را در رکورد های بالای 3 برابری تداوم میدهند، افزایش هولناک ظروف یک بار مصرف برای نذری های دهه محرم ، قحطی پوشک ، پر کشیدن مرغ گرم (کار به یخزده کشیده !!!!) ، فانتزی شدن مصرف آجیل و البته پستونک طلا !!!!! ؛
ناشناس۵۴۲۹۶۶۱۱:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بیانات شما در توجیه فجایع اقتصادی برای اقشار حقوق بگیر وکارگران وبازنشستگان که دستشان ازهمه جا کوتاهست وارزش اندوخته هایشان وحقوقی که می گیرند بدلیل افت شدید ارزش ریال به یک سوم رسیده هیچ پایه ای ندارد ... اگه قراره ریاصتی باشه باید همه درآن شریک باشند نه فقط اقشار محروم.....
ناشناس۵۴۲۹۷۲۱۱:۱۷:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
همه اقتصاددان های دلسوز تصمیم های دولت را علت اصلی مشکلات امروز اقتصاد می دانند. لطفا جواب بدهید
ناشناس۵۴۲۹۷۳۱۱:۱۸:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خاک بر سرما که همچین مسولی داریم!!!!درحالیکه نباید جلوی دشمن عجزولابه کرد اینطور میکنن!!!!!
ناشناس۵۴۳۱۳۳۱۲:۱۳:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
دوست داری بدروغ بگه تحریم کاغذ پاره هست
ناشناس۵۴۴۱۰۴۱۹:۵۶:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
داره به دشمن گرا میده علنی آیا اسحاق از مسئولانه ایرانه؟!!
ناشناس۵۴۲۹۸۶۱۱:۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
تا همین دیروز که هیچ تاثیری نداشت امروز چی شده پس؟
ناشناس۵۴۲۹۸۹۱۱:۲۴:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
«تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته است/ در شرایط دشوار و خطیری هستیم» یعنی چراغ سبز به دشمن برای فشار و تحریم هر چه بیشتر یعنی تورم و بحران هر چه بیشتر در اقتصاد. یعنی ای آمریکا فشار بیار کم مونده نابود بشیم یعنی خیلی مشکلات دیگه. خدایا ا چرا مدام با حرفهای نسنجیده برای مردم مشکل درست میکنن؟ چرا از مشورت زبانشناسها و متخصصان تحلیل انتقادی گفتمان استفاده نمیکنن؟ چرا دائم با مصاحبه کردن و حرف زدن بحران ایجاد میکنن؟ خدایا، اگه اینها فقط یکماه فقط یکماه فقط یکماه دهنهاشون را ببندند اوضاع درست میشه. تو همه دنیا سیاستمدارها چشم و گوش و قلب و مغز و دست و دلشون بازه و فقط دهنشون بسته است برای تضمین منافع کشورشون اما تو ایران همه جاشون بسته هست و فقط دهنشون بازه و یه عضو دیگه و مدام دارن منافع کشور را به خطر میندازن. کی گفته اینها اصلا سیاست بلدن؟؟؟ خدایا ما را از دست اینها نجات بده.
علیرضا۵۴۳۲۳۴۱۲:۵۱:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
الان شما جای دولت اگه بگه اوضاع خوبه و تحریم اثر نداشته که مردم عصبانی میشن که چرا دروغ میگید و واقعیت رو نمیگید اگه بگه اوضاع خرابه باز یه جور دیگه بده
ناشناس۵۴۳۰۵۲۱۱:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
در طول این چها سال ما نفهمیدیم برای چه و برای بدست آوردن چه چیزی این قدر ملت بدبختی می شکند و مشئولین بر آن پا فشاری می کنند.
ناشناس۵۴۳۱۳۴۱۲:۱۴:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
فعلا در همین حد که اعتراف کردی به اثر تحریمها باز جای شکرش باقیه
ناشناس۵۴۳۱۷۰۱۲:۳۱:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
هیچکدامتان به فکر کشور نیستید وگرنه اول اوضاع سیاسی را سرو سامان میدادید
علی 671۵۴۳۲۱۹۱۲:۴۴:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بالا خره جهانگیری حرف دلش را زد .تحریم ها اثرش را گذاشته .اشتباه از همی جا شروع می شود که خیر اگر شما مرد میدان بودید و کار بلد .قبل از اینکه تحریم اثرش را بگذارد همان فرمایش رهبری که اقتصاد مقاومتی بود را پیاده می کردید و بلا فاصله اجرای کوپن و صرفه جویی در کار های خودتان و عزم جزم برای تحریم ها ولی کشور را رها کردید و فساد را رونق دادید .حالا که کاری از دستتان نمی آید مشکل را سر تحریم خراب می کنیید .رئیس جمهور که گفت چه می کنیم ،نوبخت که گفت برنامه داریم ، شما هم که دلار را 4200کردیدو امید وار و محکم بودید .بله وقتی کار بر اساس دروغ و فساد بنا شود .از این هم بدتر می شود .برادر نهضت ادامه دارد .آنوقت که به برادر مومنی دلاورانه و فاتح تهمت دروغ زدید باید جورش را هم بکشید .این میانه مردم سوختند و نفرین کردند عاملینش را .
مهدی۵۴۳۲۲۴۱۲:۴۸:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
من جمله خود حضرتعالی!
ناشناس۵۴۳۲۴۲۱۲:۵۵:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
تحریم کاغذ پاره نبوده و نیست . تحریم ها باید حل شود تا مشکلات اقتصادی مردم حل شود
ناشناس۵۴۳۲۶۶۱۳:۰۱:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
مردم ایران آگاه و فهمیده هستند و همه حرکات را زیر نظر داشته و تشخیص می‌دهند که چه کسی خالصانه خدمت می‌کند و چه کسی چه اقدام دیگری انجام می‌دهد. خداوکیلی آیا واقعاهمیشه و بلااستثناء اینطور است ؟ اگر همیشه اینطوراست پس چرا رییس شما و یا احمدینژاد انتخاب شدید ؟ تعدادی از مردم هم خطا می کنند . گاهی اقلیت و گاهی اکثریت . .
ناشناس۵۴۳۳۱۲۱۳:۱۰:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اگر واگذاری اشتباه بود بازخواست نشود این دقیقا یعنی چه
ناشناس۵۴۳۳۴۶۱۳:۲۱:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
آنوقت مخاطب این بایدها کیست ؟ مردم عادی که کاره ای نیستند
ناشناس۵۴۳۴۹۲۱۴:۱۲:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
شما که در شرایط بد نیستید و حقوق نجومی می گیرید و ثروت شما در تورم ها چند برابر شد جمله ات را این طور اصلاح کن : تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته است وکمر فقرا شکسته است و با سوء مدیریت باعث شدیم جیب مردم عادی خالی و جیب رانت خواران و تورم دوستان پر شو د
ناشناس۵۴۳۵۲۱۱۴:۲۱:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ضعف در دولت بسیار یکیش سازمان امور مالیاتی و وضع قوانین مالیاتی یک شبه هست
ناشناس۵۴۳۶۱۷۱۴:۵۵:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
پس کو کدخداتون................چقدر شماها بدبخت احمدی نژاد را کوبیدید................
محمد۵۴۳۷۱۷۱۵:۵۰:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
دکتر جان خودمون هم می دونیم تاثیر به سزایی گذاشته، من ماشین سنگین دارم روغن توربو‌دیزل از ۲۰ لیتر ۱۶۰ هزارتومن شده ۳۷۰ هزار تومان چطوری میتونم کار کنم و بدهی بدم و زندگی کنم جون دکتر بگو خب راهکارتون چیه هر روز می گید برنامه داریم برنامه داریم کو کجاست اون برنامه؟؟؟؟؟
ناشناس۵۴۳۷۴۶۱۶:۰۰:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
چرا یک روز می گید تحریم ها اثر چندانی نداشته یک روز می گید مشگل ما تحریم هاست؟ مگر خودتان این خسته ها را سر کار نگذاشتید؟ خوب حالا هم بردارید؟ البته خدایی اینا خیلی برای شما تو انتخابات تلاش کردند. گناه دارند. خیلی هاشون هم خودشون را کشتند تا به اینجا رسیدند. چطوری برن کنار؟
سعیدروشن کرمانشاهی۵۴۳۷۷۳۱۶:۱۳:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ممنونم‌جناب جهانگیری که خراب‌ی اوضاع رایاداوری کردید تصورمیکردم که همه چیرارومه ومن چقدرخوشبختم !؟
رضا۵۴۴۰۰۱۱۸:۳۹:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
مگه ۸۰ درصد مشکلات از سوء مدیریت نبود مگه فقط ۲۰ درصد مشکلات به واسطه تحریم ها نبود؟ تازه اونم تحریم های فراگیر و بین المللی سالدهای ۹۰- ۹۱ راستی مشکل کجاست؟ سوء مدیریت خودشیفتگی مشورت ناپذیری
ناشناس۵۴۴۱۱۱۲۰:۰۶:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اقای جهانگیری ........ با دوتا فرزند یکی سرباز و دیگری دانشجو دیروز نامه تعدیل گرفتم با 25 سال سابقه کار .بزحمت دارو می خوابم و ساعت 3 صبح دوباره باید قرص بخورم تا دوباره بخوابم . کمترین پس انداز ی ندارم .....مسولین هم همینطورن ؟قرار بود برنامه هایی که دولت می گفت دارم این شکلی باشه ؟
ناشناس۵۴۴۱۷۲۲۰:۵۰:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
مفسد اقتصادی خائن به کشور هست مخصوصا اگر برادر مسولین تراز اول کشور باشه،لطفا حق مردم رو از این زالوها بگیرید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین