حاجی دلیگانی به الف خبر داد؛ وعده چند صد میلیاردی به یک نماینده برای استقرار صنایع در حوزه انتخابیه در قبال پس گرفتن امضای استیضاح شریعتمداری

گروه سیاسی الف،   3970619133 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بده و بستانها برای پس گرفتن امضاهای استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: به یک نماینده گفته شده که اگر امضایش را پس بگیرد 2 واحد صنعتی به ارزش چند صد میلیارد تومان در حوزه انتخابیه اش مستقر می کنند.

وعده چند صد میلیاردی به یک نماینده برای استقرار صنایع در حوزه انتخابیه در قبال پس گرفتن امضای استیضاح شریعتمداری

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه استیضاح محمد شریعتمداری در دستور کار نمایندگان قرار دارد، گفت: یک طرح استیضاح شریعتمداری 2 هفته پیش با 70 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.همچنین طرح استیضاح دوم این وزیر نیز از سوی 12 نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شد که هر 2 طرح به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده است.

وی با اشاره به تلاشها برای منتفی کردن استیضاح وزیر صنعت در مجلس گفت: در روزهای گذشته شاهد تلاش معاونین وزیر در این زمینه بودیم که وعده و وعید های زیادی به نمایندگان می دهند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در همین راستا یکی از معاونین وزیر صنعت به یکی از نمایندگان پیغام داده که اگر وی امضای استیضاح وزیر را پس بگیرد، 2 واحد صنعتی به ارزش چند صد میلیارد تومان در حوزه های انتخابیه اش مستقر می کنند.

وی از نپذیرفتن پیشنهاد مذکور از سوی نماینده خبر داد و افزود: آقایان باید وظیفه خود را انجام دهند نه اینکه انجام وظیفه خود را به امتیازگیری از نمایندگان منوط کنند.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مسئولین وزارت صنعت به نمایندگان می گویند که وزیر تازه یک سال شروع بکار کرده و هنوز مدیران خود را جابجا نکرده و تازه رفته سراغ رئیس جمهور و اجازه تغییر و جابجایی مدیران را گرفته است و الان زمان استیضاح وی نیست.

حاجی دلیگانی افزود: در حال حاضر بیش از یک سال از شروع بکار وزیر گذشته و اگر با محدودیت هایی مواجه بود باید به مردم و یا به مجلس می گفت.

وی تصریح کرد: اگر برخی نمی گذارند تا وزیر تصمیم بگیرد وخودشان در امور وزارتخانه تصمیم گیری می کنند، باید شفاف بیان کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما نمایندگان بارها در خصوص مشکلات وزارتخانه به وزیر تذکر و هشدار دادیم، نصیحت کردیم و در کمیسیون تخصصی سوالاتی را مطرح کردیم اما توجهی نشد و به استیضاح روی آوردیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در حال حاضر مواد اولیه در کشور وجود دارد اما برخی نبض مواد اولیه صنایع پائین دستی را بدست گرفتند و احتکارکردند، تصریح کرد: در همین راستا هزاران واحد صنعتی و صنفی تعطیل شد و صدها هزار نفر بیکار شدند.

وی با طرح این سوال که وزیر صنعت کجاست؟، افزود: وقتی قیمت پراید به 40 میلیون رسیده، وضعیت خودرو اینگونه ولنگار و به یک جوک شبیه شده و هیچ جوابی برای مردم نداریم، چاره ای جز استیضاح وزیر نداریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه تا زمانی که منافع مردم تامین نشده دست بردار نیستیم، افزود: بر اثر ضعف مدیریت آقایان، تنها در حوزه انتخابیه اینجانب، 300 واحد صنفی تریکو دوز و واحد تولیدی لباس و پوشاک تعطیل و حدود هزار و 500 نفر بیکار شدند.

دیدگاه کاربران

خسرو سلجوقي۵۴۲۶۰۵۰۶:۵۱:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
قوه قضاییه به این موضوع باید فوری رسیدگی کند چه در وجود صحت و چه در عدم وجود صحت برخورد قاطع صورت پذیرد اگر شایعه است با تولید کننده شایعه و اگر واقعی است با دهنده رشوه و گیرنده برخورد شود
ناشناس۵۴۳۱۱۱۱۲:۰۴:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
مگه مجلس حراست نداره باید چوب در استین این قبیل نمایندگان کرد و در ورودی مجلس قرارشان داد
ناشناس۵۴۳۱۱۵۱۲:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اگه این موضوع صحت داشته باشد باید ریس جمهور را استیضاح کرد
حسام۵۴۳۳۳۲۱۳:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بعضا اظهارات ایشون.. ادعا و تهمت بدون سند و مدرک است و نتیجه ان تشویش افکار عمومی.خوبه الان قوه قضائیه واقعا درباره همین مطالب بالا از او تحقیق کند.اگر مستند میگه که با طرف مقابل برخورد کند.اگر مطالب واهی است که او را بخاطر تهمت و ..تنبیه کنند.
ناشناس۵۴۳۳۹۲۱۳:۳۸:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
این کارا بار اول نبوده بار اخر هم نیست
ناشناس۵۴۳۱۶۸۱۲:۳۰:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
شماها متوجه نیستید هیچ وقت هم متوجه نمیشید این واحد های صنعتی اگر افتتاح بشه کلی آدم میره سر کار متاسفانه به حواشی اش میپردازید اما از اصل موضوع بی خبرید قبل از کامنت گذاشتن و دادخواهی بهتره تمام جوانب امر را در نظر بگیرید.
ناشناس۵۴۲۶۵۱۰۷:۵۴:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اگه وزیر تا الان نمیتونسته معاونانش رو جابجا یا انتخاب کنه و اصولا تصمیم گیرنده در وزارتخانه نبوده چه اصراری به پس گرفتن امضاها و موندنش دارن؟؟؟
ناشناس۵۴۲۶۶۰۰۷:۵۷:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
زد و بند و رانت و سهم خواهی و باج خواهی و بی شرفی برخی نمایندگان. این همه مفسده تا کجا و تا کی؟؟؟؟؟ احسنت به نماینده خوب آقای حاجی که برخی از این مفسده ها را اطلاع رسانی می کند.
ناشناس۵۴۲۶۷۷۰۸:۱۵:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
همین وزیر صنایع در چند سال گذشته همیشه در مناصب حساس تشریف داشتند
ناشناس۵۴۲۶۹۲۰۸:۳۰:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
کاش ذره ای انصاف داشتید متاسفانه شماها فقط سیاسی کاری میکنید
ناشناس۵۴۳۳۹۶۱۳:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
حقیقت تلخه
محمد۵۴۲۷۱۱۰۸:۴۱:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
حضرات از باز شدن پرداخت حق و حساب شرمنده نمی شوند اکثر وزرای محترم گذشته از دریافت وامهای آنچنانی برای آقازاده ها یا دامادهای ، چندین شرکت دارند به امر واردات و صادرات مشغول هستند این آقا وزیر هم ....دوستی میگفت 40 سال است مدیران مشغول براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند مردم کوچه و خیابان مقاومت می کنند
ناشناس۵۴۲۷۱۲۰۸:۴۲:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ایا نباید به حال این مردم که اینچنین مجلسی دارند گریست
ناشناس۵۴۲۷۵۷۰۹:۱۴:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
فساد و رانت در وزارت ایشون بسیار بالاست و همین پیشنهاد نمونه ای از صدها تخلف است نمایندگان مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کنند وزیر صنعت باید هر چه سریعتر استیضاح شود.
مسعود۵۴۲۷۶۶۰۹:۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ماجرای وزیر اموزش و پرورش هم همینطور بود
ناشناس۵۴۲۷۸۰۰۹:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
درود بر شما
امید۵۴۲۷۹۳۰۹:۴۲:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
بسم الله الرحمن الرحیم آقا جان مشکل فقط و فقط و فقط روحانی است. اگر تمام وزرا را هم استیضاح کنید فایده ای ندارد.
ناشناس۵۴۲۸۲۳۱۰:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ادعا تابلوتر از این نمیشه اگر یه نماینده اینقدر برش داشت ‌حداقل بفکر حوضه انتخابی خود بود بازیچه جناحی نمی شد
ناشناس۵۴۲۸۲۸۱۰:۰۷:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
خدایا نسل غارتگران را از این سرزمین بردار..
ناشناس۵۴۳۳۹۹۱۳:۴۰:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
آمین
ناشناس۵۴۲۸۳۳۱۰:۱۰:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
به به استقرار صنایع در یک مکان بدون مطالعه و تحقیق و بررسی مشکلات زیست محیطی فقط برای بده بستان های سیاسی ؟! اینطور می شه که صنایع فولاد توی کویر تاسیس شدن به جای کنار دریا و .... ..بیچاره مردم
ناشناس۵۴۲۸۵۳۱۰:۲۲:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۰
آقای نماینده میگویند وقتی جوابی برای مردم نداریم چاره ای جز استیضاح نداریم. وزیری که در زمان صدارتش پراید میشود 40 میلیون و قیمت مایحتاج و ارزاق مردم سر به فلک میکشد و استخوانهای قشر ضعیف جامعه را دارد خرد میکند باید برکنار شود . آقایان و خانمهای نماینده باشجاعت و بی تعارف حرفهای مردم را در مجلس بازگو کنید و واز هیچ کس نترسید و الا دور بعد مردم به شما رای نمی دهند .
ناشناس۵۴۳۲۶۰۱۳:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اونها نماینده مردم نیستن . صرفا نماینده حزب و گروه و جناح و قوم و قبیله خودشون هستن .
ناشناس۵۴۳۰۱۵۱۱:۳۱:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
با اطمینان کامل میگویم در سراسر ایران در این لحظه هیچ کس اقدام به احداث کارخانه نمیکند نه تنها ارزی در کار نیست که بغیر از سیمان سایر مصالح اگر هم در بازار پیدا شوند چندین برابر قیمت شش ماه پیش طرحهای نیمه تمام متوقف اند کدام عقل سلیم سرمایه گزاری میکند که وعده اش را معاون وزیر بدهد .
ناشناس۵۴۳۰۱۹۱۱:۳۳:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
این داستان باید بطور جد بررسی شود. اگر درست بود ، معاون وزیر به دادگاه معرفی شود و گرنه با نماینده مفتری برخورد شایسته شود. آقا یکبار دست از ...بردارید و مسایل اینچنینی را حل کنید. و الا این بهم پریدنها بی اعتمادی را تشدید خواهد کرد.
مردم۵۴۳۰۳۱۱۱:۳۸:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
باور کنیم که به خاطر مردم استیضاح می کنید یا نمی خواهید در افتیضاح دولت و وزرا سهیم باشید. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۴۳۰۹۷۱۱:۵۸:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
ای وای بر وزیری اینچنین که زندگی مردم رو به فنا میده خدا ازشون نگذره
ناشناس۵۴۳۱۰۳۱۲:۰۱:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۰
این آقا هم که بیشتر به فکر کوباندن اصلاح طلباس تا مردم
ناشناس۵۴۳۱۸۱۱۲:۳۳:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۲۰
این نماینده شاهین شهر بهتره بجای این نطق های جنحالی که آخر و عاقبتی هم نداره به فکر آبادانی حوزه نمایندگی اش باشه متاسفانه ایشان از زمانی که روی کار آمده مدام خواسته با این نطقها ..... دیگه به شما رای نخواهیم داد متاسفانه اینجا همه چی را نمیشه شرح داد به کلیات بسنده میکنم.
ناشناس۵۴۳۲۱۸۱۲:۴۳:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۰
چه مجلس با حالی داریم واقعا...درود بر شرفتون...اونوقت میخوایم کشور پیشرفت هم داشته باشه..البته دفعه اول نیست این ..
ناشناس۵۴۳۲۷۱۱۳:۰۲:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۰
آنوقت بنیاد شهید تحت مدیریت ریاست جمهوری برنامه ششم توسعه را به دلیل بار مالی اجرا نمیکند و حاضر نیست کسانی را که در کمیسیون های پزشکی یگان خدمتی به عنوان جانباز شناخته شده است را به عنوان جانباز5% قبول کند.
علی۵۴۳۳۱۷۱۳:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲۰
.. پس فکر کردید که چطور ۶۰۰ سد و هزاران چاه و هزاران کیلومتر راه و کارخانه بدون بررسی و بدون مطالعه و بدون نتیجه و خطرناک برای کشور چطوری ساخته شدند ؟ که هم ثروت کشور هدر رفته و هم محیط زیست را نابود کردند . البته..
ناشناس۵۴۳۸۲۸۱۶:۴۲:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
... ای وای آن سخنان امام و مقام معظم رهبری این هم کاسبکاران قدرت و ثروت
ناشناس۵۴۳۸۵۲۱۷:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲۰
همین بده بستانها کشور ومردم را دچار مشکلات عدیده کرده .این بود خدمت کردن اگر وزیر ومعاونین منافعی ندارند چرا درحالیکه توان اداره وزارت را ندارند حاضر نمیشوند کناربروند .قوه قضاییه .. باید برخورد کند ...فقط درحالتی خاص شاید نمایندگان برکنارش کنند ودلیل ان اینست زمانیکه مجوز بالای شش هزار خودرو را داد چرا مجلس سکوت کرد؟
azimi۵۴۴۲۴۶۲۲:۰۵:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۰
سلام اگر بتوانیم نقدینگی کشور را در بانک مرکزی و سازمان مدیریت برنامه ریزی درست هدایت کنیم ودر هر بخشی به اندازه درست تزریق سرمایه شود مثلاً در هربخش ده درصد تزریق نقدینگی صورت پذیرد تمام این نابسامانی های از بین خواهد رفت مشکلات تورم وسرگردانی سرمایه های نقدی مشکلات را هر روز زیاد تر میکند باید فکری اساسی کرد وسلام
ناشناس۵۴۴۳۹۳۲۳:۵۶:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۲۰
اگر مسولیت قضایی داشتم چند نفر در وزارت صنعت را بالای دار میبردم چون که این وزارتخانه را به لانه چپاول و رانت تبدیل کرده اند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین