بحران کاغذ را پشت سر گذاشتیم!

گروه فرهنگی الف،   3970619063

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز باید در فضای امر به معروف به گونه ای عمل کنیم که وقتی یک خبر از رسانه ملی پخش شد قابل انتقال در میان خانواده ها بوده و باورپذیر باشد، درواقع پیام باید به گونه ای باشد که برای مخاطب قابل درک باشد.

بحران کاغذ را پشت سر گذاشتیم!

به گزارش الف به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یک شنبه(۱۸شهریورماه) در سومین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کشور که در باغ زیبا برگزار شد با اشاره به اینکه امروز در فضای مجازی شاهد شفافیت هستیم، اظهار داشت: اگر اتفاقات در فضای مجازی را نوعی امر به معروف و نهی از منکر ببینیم این فضا به ناچار شفافیت هایی را به درستی یا به غلط نشان می دهد.

وی ادامه داد: همان قدر که ما نسبت به تکنولوژی نگران هستیم دیگر کشورها نیز با این موضوع درگیر هستند زیرا رفتارهای سیاسیون نسبت به مردم و‌ بلوغ زودرس و خیلی از عوامل شکل گیری در این فضا در سایر کشورها هم رخ می دهد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید آنچه را می گوییم همراه با صداقت باشد تا برای خودمان نیز قابل تایید باشد، دیگر زمان اینکه خبری را انعکاس بدهیم یا ندهیم گذشته است زیرا اخبار سریع تر از آنچه ما تصور کنیم منتشر می شود، بنابراین با این انگیزه باید ببینیم کسانی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کار می کنند شیوه های درست را انتخاب کرده و با صراحت پیام را انتقال بدهند.

سلطانی فر یادآور شد: امروز فضای ما باگذشته بسیار متفاوت است، امروز باید در فضای امر به معروف به گونه ای عمل کنیم که وقتی یک خبر از رسانه ملی پخش شد قابل انتقال در میان خانواده ها بوده و باورپذیر باشد، درواقع پیام باید به گونه ای باشد که برای مخاطب قابل درک باشد.

وی افزود: اگر قرار است اسراف را به عنوان یک حرکت زشت نشان بدهیم باید به شکلی عمل کنیم که یک‌ منکر جلوه کند، حتی اگر می خواهیم صرفه جویی را به عنوان یک اتفاق خوب نشان دهیم باید آن را در قالب یک معروف معرفی کنیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ با بیان اینکه تشریفات و تجملات غیرضروری باید حذف شود، خاطرنشان کرد: اینکه ما در یک همایش وزیری یا معاونی را از بخش تشریفات به سمت همایش و جلسات همراهی کنیم و از بین مردم عبور ندهیم قطعا آن وزیر یا معاون از حال مردم باخبر نمی شود، همچنین برپایی برخی همایش ها و سمینارها چیزی جز هزینه بیهوده نیست و نیاز به به برپایی ندارد.

سلطانی فر ابراز داشت: ما در حوزه مطبوعاتی خود شش هزار مجوز در بخش مطبوعات صادر کرده ایم. همچنین سه هزار فضای مجازی مجوز گرفته و ۴۱ خبرگزاری نیز مجوز دارند که تنها ۲۹ تای آن فعال است، به مطبوعات چه مکتوب و چه مجازی نیز اعلام کرده ایم که  هرکدام در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند به آن ها یارانه مطبوعات می دهیم و برای این کار شورای بررسی داریم.

وی تصریح کرد: امروز زندگی روزمره ما دائما با منکر درگیر است، اینکه بسیاری از مردم فروشگاه ها را خالی می کنند یا کالاهای زیادی را در خانه احتکار کنند یک منکر است و باید این منکرات را گوشزد کرد. ما باید امر به معروف و‌ نهی از منکر را به سمتی ببریم که دائما با آن درگیر هستیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در بخش مطالعاتی خود این آمادگی را داریم که مقالات خوب را بررسی و در مجلات خود منتشر کنیم. در حوزه های تبلیغاتی باید خودمان را به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص بدهیم، همچنین مجلات اهدایی را به بیمارستان ها، پادگان ها و مرزها ارسال می کنیم و این فضا برای امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.

وی در خصوص افت رسانه های مکتوب نیز توضیح داد: امروز دنیای رسانه دیگر مختص رسانه های مکتوب نیست زیرا تنها نسل های سنتی روزنامه می خوانند و نسل جدید دیگر به سمت رسانه های مکتوب نمی رود، متاسفانه فشارهای اقتصادی زیاد باعث شده است که بسیاری از رسانه ها در این بخش یا تعطیل شوند یا تیراژ آن ها بسیار پایین باشد به حدی که یک سوم دکه های روزنامه ها را هم پاسخگو نباشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ در رابطه با بحران کاغذ برای رسانه های مکتوب نیز عنوان کرد: خوشبختانه بحران کاغذ را پشت سر گذاشتیم و نگذاشتیم که قیمت کاغذ بالا برود، از طرفی کارخانه تولید کاغذ مازندران را راه اندازی کردیم و با این اقدامات به نظر نمی رسد که تا پایان سال مشکل داشته باشیم.

سلطانی فر ادامه داد: البته در حوزه کاغذ رسانه ها سعی کردیم هر میزانی که کارشناس های ما در نظر داشتند به یک رسانه ارائه کنیم زیرا در این شرایط بسیاری از رسانه ها تقاضای بیشتری را به ما می دهند ولی کاغذ موجود را در بازار آزاد به فروش می رسانند و ما برای جلوگیری از سوء استفاده ها، براساس نظرات کارشناسی کاغذ ارائه می کنیم.

گفتنی است سومین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کشور به همراه مدیران کل روابط عمومی ها و امور بین الملل وزارت خانه ها ‌و سازمان ها به میزبانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین