چرا مردم حریص خرید خودرو شده اند؟

گروه اقتصادی الف،   3970619008 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: این روزها بسیاری از مردم نه برای تامین نیاز شخصی بلکه برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند. این وضعیت منجر به هجوم تقاضا به طرح‌های فروش خودروسازان شده است.

چرا مردم حریص خرید خودرو شده اند؟

سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود به دنبال تبدیل ریال به کالاهای سرمایه‌ای و با ارزش هستند.

وی با بیان این‌که به همین دلیل بسیاری از افراد وارد بازار خودرو شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این شرایط تفاوت بالای قیمت رسمی و آزاد خودروها نیز مزید بر علت شده تا بسیاری از شهروندان به دنبال خرید خودرو به قیمت‌های رسمی از کارخانه‌های سازنده باشند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: در جدیدترین مورد در این زمینه ۵۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا ظرف یک روز فروخته شد که با قاطعیت می‌گویم حتی یک خودرو نیز از سوی نمایشگاه‌داران خریداری نشد، بلکه تمام خریداران مردم عادی بودند که با هدف حفظ و افزایش سرمایه خود اقدام به خرید کردند.

وی افزود: در این شرایط مسوولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که خودرو از حالت کالای سرمایه‌ای خارج شده و عطش خرید خودرو از بین برود در غیر این صورت خودروسازان هرچه خودرو عرضه کنند بازار سیر نخواهد شد.

موتمنی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر کسبه در اصناف مختلف اجناس خود را با نرخ دلار آزاد قیمت‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: در بازار خودرو نیز برخی فروشندگان و واسطه‌ها به‌ویژه در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قیمت‌های غیرواقعی برای خودرو اعلام می‌کنند که این کار باعث ایجاد التهاب بیشتر در بازار و فریب مردم عادی برای خرید با قیمتهای غیرواقعی می‌شود. در این زمینه شهروندان آگاه باشند که فریب این افراد را نخورند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۴۰۶۹۴۰۳:۱۶:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۹
به دلیل اینکه حداقل دستمزد در ایران حدود یک میلیون تومان در ماه معادل حدود 80 دلار در ماه است شما تو شاخ آفریقا هم برید با ماهی 80 دلار نمیتونید زندگی کنید. حالا فرض کنیم اگر یک معلم، کارگر یا کارمند دو برابر حداقل دستمزد هم بگیرد میشه ماهی حدود 2 میلیون یا حدود 150 دلار. خب چاره ای نداره جز اینکه یه پراید بخره و به فکر مسافرکشی باشه، آیا فهم این مساله اینقدر پیچیده است که در فهمیدن آن درمانده شدید و به یک ملت رنج کشیده و به فلاکت افتاده در اثر سوء مدیریت و فساد در سیستمی که با شعار های انقلابی اعتماد مردم را به خود جلب کرد لقب حریص میدهید؟ این حرص هست؟ اینکه یه نفر دو شیفت کارکنه بعد هم به فکر خرید یک پراید برای مسافرکشی در شهر یا جاده باشه این اسمش حرص هست؟
ناشناس۵۴۰۸۰۷۰۸:۲۷:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۹
حرف درستی است و باید مورد توجه نویسنده مقاله قرار گیرد.
نجیب۵۴۰۹۱۵۰۹:۳۲:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۹
بنابراین تا وقتی این قضیه ادامه داشته باشد شرکت های خودروسازی هم خودروی بی کیفیت خودشان را چندین برابر به شما خواهند انداخت. اگر مردم دست از حرص بردارند کمپانی های ماشین سازی چاره ای جز ارزان کردن قیمت خود نخواهند داشت. لذا عامل اصلی تمام اشکالات کشور خود مردم هستند ولا غیر. وقتی که تقاضا از عرضه پیشی گیرد مسلما عرضه کننده ناز خواهد کرد.
ناشناس۵۴۱۱۱۲۱۱:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۹
عزیزم وقتی کسی قدرت انحصاری دارد، قابل مبارزه نیست. شوخی تحریم و نخریدن کالاها هیچ نتیجه ای ندارد.
ناشناس۵۴۰۹۷۰۱۰:۰۷:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱۹
البته به این مورد باید نبود سیستم حمل و نقل شهری کارآمد در شهرهای بزرگ را هم اضافه کرد (نمونه اش همین بی ار تی های اطراف حرم مطهر آقا امام رضا در شهر مشهد است که میشد با طبقاتی کردن خیابانهای منتهی به حرم و برقی کردن اتوبوسهای آن بخوبی مشکل را مدیریت کرد.)
ناشناس۵۴۱۱۱۰۱۱:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۹
فعلا که مقامات حریص شدند و دلار را مصنوعی چندین برابر کردن در صورتی که قیمت واقعی دلار حدود 3000 تومان هست
ناشناس۵۴۱۱۱۴۱۱:۱۸:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۹
اگر فهمی نبود چنین چیزی نمی گفت
ناشناس۵۴۲۱۳۰۱۸:۱۴:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۹
مدیران نالایق شب میخوابند و صبح بسته معیشتی معرفی می کنند۰ واقعا صحنه های تاسف باری در جامعه امروز می بینیم۰
شغیعی۵۴۰۷۱۵۰۶:۴۷:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۹
این بلایی است که تیم اقتصادی نا کارامد و غیر متخصص روحانی بر سر مردم اورد.
ناشناس۵۴۰۷۹۱۰۸:۱۰:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۹
می خواهند به عنوان کالای سرمایه ای بخرند و بفروشند
ناشناس۵۴۰۷۹۵۰۸:۱۲:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۹
کافیه بگید هر خودرو در طول سال یک ماه حق تردد دارد هم مسله ترافیک حل میشه و هم مسله احتکار و هم زنان جامعه که در خیابان ها رها هستند کم میشه
ناشناس۵۴۰۸۰۳۰۸:۲۱:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۹
ما میشینیم مردمی که امدن دارن پراید ثبت نام می کنن رو نقد می کنیم ولی وجدانا کسی اصلا میگه کاهش ارزش پول ملی فشارش روی کدون قشر هست ؟ اون کسی که سرمایه دار هست و سرمایه گذاری کرده که با افزایش قیمت ها سرمایشم افزایش پیدا می کنه ، فقط همین افراد عادی و قشر پراید نویس هستند که مجبورن تاکید می کنم مجبورن برای حفظ بقای خودشن و داشتن حداقل ها و بخاطر سوء تدبیر مسولینشون دنبال اینچنین کارهایی بروند !
ناشناس۵۴۰۸۱۴۰۸:۳۷:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۹
وقتی ارزش پول ملی کم میشه هرکس باتوجه به توانش میخواد دارائیشو حفظ کنه
ناشناس۵۴۰۸۲۸۰۸:۵۰:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۹
الان توی بازار به وفور و راحتی میتونید ماشین رو شرایطی، یا همون اقساطی بخرید، تقریبا به هر نمایشگاهی مراجعه کنید ماشین قسطی داره و این یعنی بخش عمده ای از خودروها رو نمایشگاه دارها خریده اند و با توجه به عدم توان مردم عادی، به اقساط میفروشند.
ناشناس۵۴۰۹۰۳۰۹:۲۷:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۹
اگر قوانین درست باشند ، اگر رانت و فساد در لایه های بالای مدیریتی کشور وجود نداشته باشد مردم هیچوقت برای خرید دلار و سکه و ماشین و ...........صف نخواهند کشید. مگر در 8 سال جنگ شرایط کشور 100 برابر بدتر از این نبود اما مردم به مسئولین اعتماد داشتند و آنها را در همه موارد کمک میکردند اما امروز مواردی چون رانت و فساد و ژن خوب در سیستم کشور نهادینه شده و فاصله طبقاتی شدیدی در بین مردم بوجود آمده و دلیل این که مردم همه رو به دلالی آورده اند همین مسایل و رسیدن به سودهای آنی می باشد.
ناشناس۵۴۰۹۱۷۰۹:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۹
زمزمه هایی که این دوستان می کنند نشان از علاقه به افزایش قیمت خودرو به ارز آزاد دارد.فکر بسیار خوبی است به شرط اینکه مافیای پول و قدرت ...خودرو دست از سر این مردم بردارد و تعرفه واردات خودرو را بردارند در آن صورت حتی با این قیمت عجیب دلار بازهم شاهد ورشکستگی این خودرو سازان زیر یکی دو ماه خواهیم بود تا چند سال مردم باید تاوان بی عرضگی خودروسازان را بدهند؟؟وضعیت عجیبی شده هیچ جای دنیا نمیبینید این خودرو های بی کیفیت و افتضاح را با گرفتن بیش از هفتاد درصد وجه خودرو برای دو سال آینده پیش فروش کنند!!!
م.ر۵۴۰۹۲۴۰۹:۴۲:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۹
آخه این خودروهایی که تحویل نمیدن چه بدرد نمایشگاه میخوره
علی۵۴۰۹۳۸۰۹:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۹
خود شخص رییس جمهور رسما دیروز اعلام کردند که صاحبان شرکتهای خصولتی !؟ و حتی مدیران دولتی از برگشت دلار کالاهایی که صادر کرده اند به سیستم مالی کشور خودداری میکنند . یعنی بقدری فساد و رانتخواری گسترده شده که حتی دستورات رییس جمهور را هم اجرا نمی کنند . بیچاره مردم در این هیاهو و وسط این جنگهای ...اقتصادی ..که ..بشدت در جریان است با حداقل حقوق خود باید مخارج سنگین خانواده که از کشورهای همسایه هم بیشتر شده را فراهم کنند . ..
ناشناس۵۴۰۹۹۵۱۰:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۹
با این مقاله های ...بازار خودرو را نمیتوانید گرم کنید. مردم اگر بخواهند هم، دیگر پولی ندارند.
ناشناس۵۴۱۰۲۲۱۰:۲۸:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۹
دولت فقط ایستاده نگاه میکنه مردم عادی ارزوی خریدخودرو رابایدبه گورببرن مجلس هم دربرابرعملکردوزیرصمت سکوت کرده بجای وزیرکار ایشون بایداستیضاح وازکاربرکنارمیشد
ناشناس۵۴۱۰۳۱۱۰:۳۵:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۹
این همون کالایی هست که همه میگفتیم سرمایه نیست وای واتیشه یادتون میاد. معنی همه چی عوض شده
ناشناس۵۴۲۰۷۶۱۷:۳۰:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۹
بهترین فرصت برای سوء استفاده خودروسازان البته با حمایت دولتمردان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین