پیشنهاد افزایش وام مسکن به ۳۰۰ میلیون تومان/ بازپرداخت ۹۰ ساله

گروه اقتصادی الف،   3970618088 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون عمران مجلس با ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن در تهران به ۳۰۰ میلیون تومان و در شهرستان ها به ۱۵۰ میلیون تومان، گفت: حداقل مدت زمان بازپرداخت تسهیلات از ۲۰ سال تا ۹۰ سال شود تا جوانان به نحوی بهتری بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

پیشنهاد افزایش وام مسکن به ۳۰۰ میلیون تومان/ بازپرداخت ۹۰ ساله

به گزارش تسنیم، سیدهادی بهادری با اشاره به احتمال اصلاح مقررات ارائه وام اوراق خرید مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی،  اظهار کرد: در شرایط کنونی میزان تقاضای افراد و زوجین برای خرید اوراق مسکن بسیار کاهش یافته که این موضوع دلایل متفاوتی دارد، از این رو محدود کردن شرایط ارائه وام به صلاح نیست.

وی یادآور شد: یکی از برنامه ها و پیشنهادات مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح مقررات وام اوراق خرید مسکن، حذف عمر بنا است، چون در شرایط کنونی به بناهای بالای 15 سال، وام پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه 50 سال بهترین گزینه برای تعیین عمر بنا جهت ارائه اوراق مسکن است، گفت: به نظر من عمر بنا در این رابطه از 20 سال تا 50 سال باید تعیین شود، البته وضعیت و میزان فرسودگی ساختمان نیز باید یکی از شروط این مسئله قرار گیرد.

بهادری افزود: یکی دیگر از پیشنهادات وزارت راه، افزایش مدت زمان باز پرداخت اقساط وام مسکن است، بر اساس قانون، بیشتر مدت زمان باز پرداخت وام اوراق، 12سال است، اما به نظر من باید حداقل مدت زمان بازپرداخت، از 20 سال تا 90 سال شود تا جوانان به نحوی بهتری بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:‌بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه، آن ها به دنبال افزایش سقف تسهیلات اوراق خرید مسکن هستند، در شرایط کنونی حداکثر میزان پرداختی، 80 میلیون تومان است که یک زوج در مجموع 160 میلیون تومان می توانند وام دریافت کنند.

بهادری با اعلام اینکه سقف تسهیلات اوراق خرید مسکن باید به 300 میلیون تومان افزایش یابد، تصریح کرد: با توجه به افزایش چند برابری قیمت مسکن در کل کشور، به نظرم سقف تسهیلات اوراق در تهران باید تا 300 میلیون تومان و در شهرستان ها تا 150 میلیون تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: قطعا میزان پرداختی اوراق مسکن باید به گونه ای باشد که با دریافت آن وام حدود 50 تا 70 درصد از هزینه خرید مسکن تامین شود. از این رو به طور حتم افزایش سقف تسهیلات و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط می تواند به فرایند خرید و فروش مسکن رونق تازه ای بدهد.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت خرید هر برگه اوراق مسکن، گفت: در شرایط کنونی افراد برای خرید وام اوراق مسکن 120 میلیونی باید حدود 15 میلیون تومان پرداخت کنند که این میزان پرداختی با توجه به شرایط و معیشت زوجین ناعادلانه نیست.

دیدگاه کاربران

علی۵۳۹۱۱۵۱۱:۰۶:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
تکرار سیاست های تکراری، به زودی تورم بیشتر در بازار مسکن و رکود کامل
ناشناس۵۳۹۴۷۳۱۳:۰۳:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
قصه نخور این وام فقط مال خودیهاست نه برا همه برا همونهایی که میلیاردی بردن و بانکها ازشون وثیقه نگرفتن میبینین برا 5 میلیون من وشما پانزده میلیون وثیقه میگیرن ولی .... خون کثیفتو خراب نکن ...
ناشناس۵۳۹۵۴۷۱۳:۳۵:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
خجالت بکشید با این طرح مسخرتون
ناشناس۵۳۹۵۵۱۱۳:۳۶:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
یعنی من موندم با این عقل کل هایی که تو مجلس هستند چرا این مملکت تا الان دوام آورده و خیلی زودتر از اینها نابود نشده. به خدا اگر آمریکا و دشمنان ما کاری به کار ما نداشته باشن همین نماینده ها خیلی سریعتر کشورمون را نابود میکنن و اگر دنیا ما را به حال خودمون بذاره، خودمون خود به خود نابود میشیم. یعنی واقعا پیدا نمیشه که نماینده مردم بشه؟ یعنی واقعا اینها عصاره فضایل این ملت هستند؟؟؟!!! اصلا دادن وام مسکن به مصرف کننده از اساس اشتباهه. وام را باید به انبوه ساز بدهند و قیمت تمام شده را براش تعیین کنند و تحت نظارت تعزیرات واحدهای تکمیل شده با قیمت مشخص شده از طرف دولت فروخته شود به صورت اجاره به شرط تملیک.
ناشناس۵۳۹۸۰۸۱۵:۰۶:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
یک ایرانی که بتواند از بانک وام بگیرد تقریبا باید سی سالش باشد با اقساط۹۰ سال تقریبا باید ۱۲۰ سال عمرکند و هرچه دارد و ندارد را بابت قسط به بانکهای ربا خوار بپردازد و حضرت عزراییل هم بخاطر اقساط قبض روح افراد بدهکار ر ابه تاخیر بیندازد ........ اقای نماینده برای خانه دار شدن جوانان به انها زمین بدهید صدها هزار هکتار زمین در اطراف شهرها وجود دارد که براحتی قابلیت مسکونی شدن دارند با برنامه دقیق و پیش بینیهای محیط زیستی و استاندارد سازیها میتوان بصورت صد درصد مشکل مسکن را حل نمود ، قطعات زمین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری برای جوانان بصورت تعاونی و حتی قبل از ازدواج قرار دهید هر ۵ جوان یک قطعه با دریافت وام کم سود ساخت و ساز میکنند و صاحب خانه خواهند شد ، این کار راحت ترین امر خواهد بود و موجب ساخت و ساز و رونق اقتصادی نیز خواهد شد و همینطور از افزایش قبمت مسکن جلوگیری خواهد نمود .
ناشناس۵۳۹۱۱۹۱۱:۰۸:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
90 سال!!!! آخه یه حرفی بزنید که قابل اجرا باشد.
محمد۵۳۹۲۰۹۱۱:۴۶:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
بعد میانگین سن رو 70 هست خنده داره
ناشناس۵۳۹۵۱۸۱۳:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
عزیز توجه کن از 20 تا 90 سال ، الان متوجه شدی که از و تا چه مفهومی داره ؟؟؟
ناشناس۵۴۰۰۶۷۱۷:۱۶:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اقای توکلی این همان نقدینگی و پول پرقدرتی است که شما مدعی جلوگیری از تزریق ان به جامعه بودید حال که دلسوز هستید و دیدبان شفافیت و عدالت شما بدنبال عدالت است از این طرح در مجلس جلوگیری کنید پرداخت 300 میلیون تومان و 150 میلیون تومان پول پرقدرت بدون هیچ قانون و برنامه ای باعث خواهد شد سفته بازی در مسکن ده ها برابر شده و قیمتها که اکنون 70 درصد بالا رفته 700 درصد دیگر هم بالا برود این وام برای مسکن نیست بلکه برای انبوه سازانی است که واحدهای تولید شده را احتکار کرده و میخواهند به نرخ ارزی و نه ریالی بفروش برسانند و از انجا که می دانند مردم قدرت خرید ندارند به دوستانشان در مجلس سفارش وام داده اند این وام هم نهایتا نصیب مردم مستاجر نخواهد شد چون قدرت پرداخت اقساط انرا نخواهند داشت و این وامها نیز توسط دلالانی اخذ خواهد شد که سرانجام ان بارها در سالهای اخیر دیده و تورم ان در مسکن مشاهده شده است.
ناشناس۵۳۹۹۴۱۱۶:۰۵:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
با توجه به اینکه عمر متوسط ایرانیان 70 سال فرض شده است لذا معنی وام صد ساله این است که یک نوزاد، باید 20 سال پیش از به دنیا آمدنش خانه ای بخرد و اقساط آن را بپردازد و پس از پرداختن آخرین قسط خانه اش بمیرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۳۹۱۲۸۱۱:۱۲:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
بابا من 2 ساله پولمو گذاشتم تو بانک مسکن به امید اینکه خونه بخرم . خودمم کلی دارم کار می کنم . تا می یام بخرم خونه گرون می شه و پول من باز نمی رسه . اگه همین پول را داده بودم دلار و طلا . الان که خونه خریده بودم هیچ . احتیاجم به این وام شما نداشتم. حیف که چوب اعتماد به شما رو خوردم
ناشناس۵۳۹۸۷۹۱۵:۳۸:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
چرا نمی فمهید خانه دلار اجناس و اتومبیل گران نشده ارزش پول کشور پایین امده شما باید یقه دولت و بانک مرکزی را بگیرید
رضا۵۳۹۱۵۵۱۱:۲۶:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
افسوس.... تاسف.... حقارت.... حماقت..... تا کی.... باید تا 20 سال بعد از مرگمان اقساط وام مسکن بدهیم.... خجالت هم چیز خوبیست اگر مسئولین کشور داشتند.....
ناشناس۵۳۹۱۵۹۱۱:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
چه کسی میداندکه عمرش به نودسال می رسد؟بازارکاذب مسکن ممکن است بااین طرح ازرکودخارج شود اما دلال بازی دراین نوع خریدوفروش وحشتناک ترازگرانی یارکودقبل می شود فکری اساسی بایدکرد.
رضا۵۳۹۱۶۳۱۱:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اول فکر کردم این دوست ما این مطلب را به طنز گفته ولی ظاهرا واقعی است و در شرایطی که سن متوسط ایرانی ها 75 سال است صحبت از وام 90 ساله کردن انهم در مملکتی که تورم 20 تا 30 درصدی دارد و متوسط عمر مفید ساختمان ها 40 سال است بسیار شگفت انگیز است.برادر گیریم وام را کردی 300 تومان تا وقتی که اقتصاد در حال زایش نقدینگی جدید است بلافاصله بازار با افزایش قیمت به این امر پاسخ می دهد و ارزش 300 میلیون برای خرید مسکن می شود معادل 100 میلیون تومان در عین حالی که حتی الان هم 300 میلیون تومان به کار کسی نمی اید.
ناشناس۵۳۹۱۷۷۱۱:۳۵:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
خواب دیدی خیره...اولا باید سود بانکی را از وام حذف کنید..دوما ترمزی جلوی رشد قیمت خودسرانه مسکن قرار دهید تا اگر وام شد 300 میلیون که نمیشود خانه نرود روی قیمت متری 1 میلیارد تومان....سوما دولت باید قیمت زمین را از ساخت جدا کند تا هر کسی به هر بهانه ای روی زمین قیمت نگذارد.....
رضا۵۳۹۱۹۳۱۱:۴۱:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
سلام وام مسکن که به خریدار داده میشود عامل افزایش قیمت مسکن است و این تجربه حداقل 20 سال گذشته است و وام صرفا برای ساخت مسکن باید داده شود که در اینصورت مسکنی ساخته شده و دارای وام به دست مصرف کننده میرسد و قیمتها تا حد زیاد کنترل میگردد
ناشناس۵۳۹۲۳۲۱۱:۵۴:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
طرح مسخره
ناشناس۵۳۹۳۱۹۱۲:۲۰:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
عقل هم خوب چیزیه
ناشناس۵۳۹۳۴۵۱۲:۲۷:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
چگونه این فرد از پایه های علم اقتصاد اینقدر کم اطلاع است که فکر می کند با افزایش وام مسکن مشکل مردم حل می شود در حالی که الفبای علم اقتصاد می گوید در شرایط حاضر این کار فقط باعث افزایش قیمت مسکن می شود. به عنوان یک عضو کمیسیون بروید یا علم بدست بیاورید و یا حداقل با اقتصاددانان خبره مشورت کنید. همه مشکلات امروز ما حاصل تصمیمات دیمی مسئولین و مجلس است .
فرشید۵۳۹۳۶۹۱۲:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
کسی که چنین طرح مسخره ای رو ارائه میده به احتمال زیاد سوداگر و بساز بفروشه و برای فروش آپارتمان هایی که رو دستش باد کرده این طرح رو ارائه داده. خروج مسکن از رکود فقط یک راه داره و اونهم کاهش شدید قیمتها و رسیدن به قیمت واقعیه
ناشناس۵۳۹۳۷۰۱۲:۳۴:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
۹۰ سال به شما سود ربا بدیم ... آره؟!!!
ناشناس۵۳۹۴۴۵۱۲:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
بهتره فراموشش کنید، بعنی جوان ۲۰ ساله تا ۱۱۰ سالگی باید قسط دهد؟!!!! خجالت نمی کشید؟
ناشناس۵۳۹۴۶۳۱۲:۵۸:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
شما خونه بخر فرزندت قسط ها بده خیلی خوب که :))
ناشناس۵۳۹۴۶۹۱۳:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
همه امور مملکت داره همینطور تخصصی اداره میشه!
ناشناس۵۳۹۵۰۱۱۳:۱۵:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
دقیقا یک مشت بی سواد
رضا۵۳۹۴۹۴۱۳:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
آقای وزیر میگذاشت دو سه سال دیگه میگذشت بعد یه طرح برای مسکن ارائه میکرد 5 سال زحمت کشیده اند به این برنامه رسیده اند فقط نگفته اند که چند نفر نخبه در این امر دخیل بوده اند ؟؟؟!!! فکر کن 90 سال !!! آن هم با بهره های بانکی امروز چقدر باید پس داد خدایی شما برای چنین وزیری و تشکیلاتی چه عنوانی انتخاب میکنید خسته خادم نخبه ..... فکر کنم خونه های اطرافیانشون رو دستشون مونده میخوان به هر صراطی شده بفروشن
ناشناس۵۴۰۲۰۵۱۸:۳۶:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
دوست عزیز! متن خبر رو‌ نخوندی.این طرح رو یکی از نمایندگان مجلس ارائه کرده
ناشناس۵۳۹۵۲۸۱۳:۲۹:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
تنها راه خانه دار شدن جوانان «اجاره به شرط تملیک» است. بانکها بجای این بازیها بهتر است با استفاده از تجربیات سایر کشورها، سرمایه لازم برای انبوه سازی را به انبوه سازان ارائه کنند و انبوه سازان تنها در صورتی از تسهیلات برخوردار گردند که واحدها را در زمان تعیین شده تکمیل و با قراردادهای رهنی اجاره به شرط تملیک در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهند. بهتر است مناقصه بین المللی برگزار شود تا شرکتهای انبوه ساز ایرانی نتوانند انحصاری گرانفروشی کرده و مجبور باشند هم در قیمت و هم در کیفیت به رقابت بپردازند. گزینه دیگر هم مشارکت جمعی خود جوانان و روی هم گذاشتن سرمایه های اندکشان و ساخت مجتمع ها توسط خود آنهاست که یک واحد کلنگی بخرند و بکوبند و بسازند و چند واحد به مالک کلنگی داده و برای خود هم هرکدام یک واحد بردارند. مثلا شش جوان هر کدام صد و پنجاه میلیون روی هم بگذارند و یک واخد کلنگی را زمین زده و هشت واحد بسازند و دو واحد را به مالک کلنگی (ما به ازای زمینش) داده و شش واحد را هم خودشان مالک شوند. به همین سادگی. فقط نباید بترسند و مرد عمل باشند.
ناشناس۵۳۹۵۵۸۱۳:۴۰:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
واقعا اداره مملکت برای شما خیلی زیادیه. می شینید فکر می کنید بهتون وحی میشه؟
ناشناس۵۳۹۶۳۲۱۴:۰۳:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
وقتی یه جوان باید 90 سال قسط بده، خب یه صیغه 99 ساله هم براش ردیف کنن همونجا هم قسطشون تموم بشه هم عمرشون. خدا هم بیامرزه .
ناشناس۵۳۹۶۳۹۱۴:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
خدایی چرا اینهمه توهم دارند..
ناشناس۵۳۹۹۰۶۱۵:۴۹:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
دیدن ملت همینجوری بدهکارن فک کردن دوس داریم ، گفتن خب یه کار کنیم تا 7 نسل بعدشونم بدهکار بشن قسط بدن :|
محسن۵۳۹۹۳۴۱۶:۰۱:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این طرح مافیای مسکنه که می خواد خونه هاشو با چند برابر قیمت وبا کمک این وامها بیندازد به قشر بدبخت .....مطمئن باشید به همین اندازه دوباره قیمتها رو بالا میبرن و فقط ملت بیچاره رو بدهکار تر میکنن...تورو به جد نداشتتون دست از سر این ملت بردارید
ناشناس۵۴۰۲۰۳۱۸:۳۵:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این حرف بیشتر برای هیجان در بازار مسکن است مثل بازر دلار وسکه وماشین خانه های باد کرده روی دستشان ایا نمیشود برای مدتی درباره مسکن هیچ حرفی نباشد
ناشناس۵۴۰۶۱۷۰۰:۱۳:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۹
مسکن مهر من یک وام 25 ملیونی 3 ملیون مشارکت(!) داشت که با سود7 درصد شد 48 ملیون 12 ساله وقتی امسال فروختمش ارزش تسویه اش شد 20 ملیون یعنی یعنی در 5 سال 20 ملیون فقط سود دادم و 8 ملییون اصل وام اگر وام بدون سود بود الان تمام شده بود و من 20 ملیون هم ضرر نمی کردم.این وامهای مسکن با پول اوراقش واقعا پوست آدم رو می کنه مگر خانه آخر آدم باشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین