لغو جلسه شورای پذیرش دانشجو/شرایط مبهم تاثیر معدل در کنکور ۹۸

گروه اجتماعی الف،   3970617194 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالیکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیشنهاد داده بود، شورای سنجش و پذیرش دانشجو با تشکیل جلسه یکبار دیگر بحث تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ را بررسی و آن را به صورت مثبت اعمال کند اما هنوز تکلیف این مسئله مشخص نشده است.

لغو جلسه شورای پذیرش دانشجو/شرایط مبهم تاثیر معدل در کنکور ۹۸

به گزارش تسنیم، شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب کرده بود تا سهم سوابق تحصیلی در کنکور 98 به صورت تاثیر قطعی 30درصدی باشد اما این مسئله با موجی از اعتراضات مواجه شد و اغلب داوطلبان اعمال سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی را به‌نفع خود نمی‌دانستند.

مسئولان آموزش‌وپرورش براین باورند که کنکور تمام برنامه‌های تربیتی و آموزشی را تحت‌الشعاع قرار داده است.سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش معتقد است که بحث ما متکی بر نظرات کارشناسی متخصصان است و تصمیم شخص من نیست، ممکن است تصمیمات ما خطاهایی داشته باشد اما برای حذف روش کنکور که ظرف چهار ساعت سرنوشت آینده یک دانش آموز را تغییر می‌دهد و روش درستی نیست باید وارد عرصه شویم، سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نباید دفعی باشد یعنی فرایند تحصیل فرد را مرور کنیم و علائق، دانش، مهارت و توانمندی او را رصد کرده و در پایان دوره متوسطه قضاوت کنیم این دانش‌آموز برای فلان رشته تحصیلی نسبت به فرد دیگر شایستگی بالاتری دارد.

اما موضع وزارت علوم در بحث اعمال سوابق تحصیلی با آموزش‌وپرورش همراستا نیست، منصور غلامی وزیر علوم معتقد است که در بحث سوابق تحصیلی 85 درصد دانشجوها در حال حاضر پذیرششان با دخالت سوابق تحصیلی است اما برای حذف کنکور باید یک جایگزین کارشناسی شده و علمی برای بهتر و دقیق‌تر کردن بحث پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد سوابق تحصیلی اگر قرار است جایگزین کاملی بشود باید بر اساس شاخص‌های دقیق علمی در دوره تحصیل دانش‌آموزان انجام شود و بتوان آن معیارها را در سطح ملی تعمیم و ارزشیابی را در سطح ملی انجام داد.ما معتقدیم برای دانشگاه‌ها و رشته‌های پر طرفدار حتما باید نوعی مسابقه بین داوطلبان برگزار شود چرا که سوابق تحصیلی دانش آموزان بسیاری نزدیک به هم است.

اعمال قطعی سوابق تحصیلی در بین داوطلبان کنکور 98 نیز طرفداران چندانی ندارد و با توجه به اعتراضات صورت گرفته از سوی آنها، کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلساتی را با مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم به‌منظور بررسی جوانب مختلف تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار کرد و در نهایت این کمیسیون توصیه کرد تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور 98 نیز به‌صورت مثبت باشد و موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 یک بار دیگر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو با برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده بررسی شود.

در حالیکه قرار بود امروز جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو به منظور بررسی سوابق تحصیلی در کنکور 98 برگزار شود، این جلسه لغو شد و هنوز برای داوطلبان کنکور 98 مشخص نیست که سرنوشت سوابق تحصیلی در کنور 98 به صورت قطعی است یا مثبت؟

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش هم با تایید برگزار نشدن جلسه امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت: برای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 باید مطابق قانون عمل کنیم و طبق قانون مصوب مجلس قرار است، سهم سوابق تحصیلی در کنکور به صورت قطعی باشد.

وی افزود: اگر قرار باشد سهم سوابق تحصیلی به صورت مثبت اعمال شود، نمایندگان مجلس باید قانون را تغییر دهند و تا زمانی که قانون فعلی تغییر نکرده است دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

او پیش از این هم گفته بود، دانش‌آموزانی که در کنکور 97 شرکت کرده‌اند اگر به هر دلیل امکان حضور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را پیدا نکنند مشکلی برای حضور آنها در کنکور سال آینده وجود ندارد زیرا آزمون جداگانه‌ای متناسب با منابع درسی که در دوران تحصیل خوانده‌اند، برای این گروه از فارغ التحصیلان برگزار می‌شود.همچنین دانش‌آموزانی که مهر ماه امسال وارد پایه دوازدهم می‌شوند و داوطلب شرکت در کنکور سال 98 هستند نیز بر اساس منابع آموزشی جدید در آزمون شرکت می‌کنند و سوالات برای هر دو گروه متفاوت خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۸۳۶۹۱۹:۲۳:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۷
چه بهترررررررر
ناشناس۵۳۸۴۰۵۲۰:۰۰:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
چی میدونی از تاثیر قطعی که میگی بهتر دوست عزیز اصلا میدونی چقدر به ضرر دانش آموزاس؟
ناشناس۵۳۸۳۹۷۱۹:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
واقعا متاسفم که چگونه این وزیر آموزش و پرورش و معاونانش صدای این همه دانش اموز که استدلال منطقی و واقعی دارند را نمی شنوند .
es۵۳۸۴۳۳۲۰:۱۹:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
من نمیدونم واقعا یعنی دغدغه این همه دانش آموز و کنکوری برای این دوستان اصلا اهمیت نداره جالبه بعد تاثیر قطعی میشه و کنکور سال بعد که فاجعه به بار اومد همین دوستان که امروز هیچ اهمیتی ندادن خودشون به عنوان شاکی معرفی میکنن
شيما۵۳۸۴۳۶۲۰:۱۹:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
واقعاً برای مسولین بی مسئولیت متاسفم که صدای مردم و دانش آموزان و داوطلبان کنکور را نمیشنوند! مگر کسی غیر از این بچه ها قرار است در کنکور شرکت کند؟! متاسفم برای تمام مسولین
رسول۵۳۸۵۱۷۲۱:۴۶:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۷
واقعا با ارامش محصلان بازی نکنید
امیر۵۳۸۵۳۳۲۲:۰۸:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
پشت این لغو جلسه ها مافیا هست و بس
تینا۵۳۸۵۵۷۲۲:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
مسئولین میگن تاثیر معدل قطعی بشه از استرس دانش اموزان کم میشه نمیدونن ما دو ماه با استرس و عذاب درس میخونیم.کاش مسئولین ما یکم به مردم اهمیت بدن.
دانش اموز۵۳۸۵۸۸۲۲:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
چرا صدای ما را نمیشنوید.ما 60هزار نفر هستیم که مخالف هستیم.باعث تاسف که هر چقدر فریاد بزنیم باز هم خیلی از مافیا برای دست یابی به اهداف خودشون نمیگذارند صدای ما شنیده بشود.ما متحد باقی خواهیم ماند در مقابل همه می ایستیم تا بالاخره این مصوبه ظالمانه لغو شود.
هادی۵۳۹۲۷۷۱۲:۰۸:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
مافیا اونایی هستن که نمیذارن جلسه برگزار بشه
مهدی۵۴۷۲۵۷۰۱:۴۲:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۳
لعنت به مسئولین فاسد و بی عرضه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین