پورابراهیمی: بیش از ۸ میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده/ صرافی ها مجاز به واردات ارز و طلا شدند

گروه اقتصادی الف،   3970617172 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم مداخله بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز با به کارگیری منابع ارزی تاکید کرد.

پورابراهیمی: بیش از ۸ میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده/ صرافی ها مجاز به واردات ارز و طلا شدند

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص حضور همتی رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فضای مثبت تعاملی و همدلی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای مدیریت امور بانکی و ارزی کشور وجود دارد و اگر در گذشته به سیاست های ارزی و عملکرد مدیریتی نقد جدی وارد می شد، امروز فضای همکاری ها عمدتاً روی راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  شورای اسلامی ادامه داد: محورهای مهمی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و توافقاتی در این رابطه صورت گرفت که می توان به این موضوع اشاره کرد که صرافی ها مجاز به واردات ارز و طلا به کشور شدند، در حالی که قبلاً این موضوع ممنوع بود و هرگونه وارداتی قاچاق محسوب می شد، در این رابطه صرافی ها مجاز شدند که به صورت قانونی طلا به کشور وارد کنند و حمایت از سوی بانک مرکزی نیز انجام خواهد شد.

پورابراهیمی داورانی افزود: روان شدن فعالیت های بازار ثانویه ارز نیز در دستور کار قرار گرفت چرا که تاکنون این بازار به دلیل نبود زیرساخت ها خیلی فعال نشده شود و امید است که حرکت در این بازار استمرار یابد.

بیش از 8 میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده است

وی تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که داریم بیش از 8 میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده و این در حالی است که برآورد می شود مجموع تقاضاها حدود 4 میلیارد دلار باشد و این بیانگر این است که منابع ارزی در بازار ثانویه نسبت به بازار اولیه بالاست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ارتباط با تخصیص ارز مسافری، دانشجویی و بیماران متاسفانه به دلیل تاخیر بانک مرکزی در مداخله و مدیریت بازار، هفته گذشته بازار با روند افزایش روبرو شده و این در حالی است که حجم مبادلات درخصوص ارزهای مذکور حدود 3 درصد بوده، یعنی حدود 97 درصد ارز تخصیصی مربوط به بازارهای اولیه و ثانویه است.

وی گفت: حدود 5.5 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی از اول سال جاری تاکنون اختصاص یافته و انجام این مهم در حال استمرار است.

پورابراهیمی ادامه داد: عددهای مربوط به نرخ ارز در بازار غیررسمی تحت تاثیر قیمت های ارز برای نیاز 3 درصدی است که باید با مدیریت بانک مرکزی این موضوع حل شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ های بالای ارز با شاخص های اقتصادی تطابقی ندارد و مطمئن هستم ظرف هفته آینده شرایط سیاست های ارزی ارتقا می یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بار روانی و رسانه ای مربوط به نرخ ارز که حدود 3 درصد تقاضای بازار را تشکیل می دهد، بالاست  و انتظار می رود بانک مرکزی به این وضعیت رسیدگی کند و با توجه به توافق انجام شده، ذخایر بانک مرکزی نباید تحت هر شرایطی در اختیار بازار قرار بگیرد، اما منابع ارزی در اختیار دولت و بانک مرکزی این قابلیت را دارد که توسط دولت برای مدیریت بازار به کار گرفته شود. در هر صورت برداشت ناصحیحی از رفتار بانک مرکزی انجام شد و توافق شد که بانک مرکزی از محل منابع ارزی به بازار ورود کند، البته این کار آغاز شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: این توافق انجام شده که بانک مرکزی با به کارگیری تمام ظرفیت های  حاصل از منابع ارزی صادرات نفتی و غیرنفتی به بازار ورود کند و با توجه به توافقات انجام شده پیش بینی می شود شرایط بازار ارز در روزهای آینده بهتر شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۸۱۲۶۱۶:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
فکر خوبی . دلار میاد پایین
ناشناس۵۳۸۱۶۹۱۷:۰۱:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اگر صراف توانستند حدود یک میلیارد دلار وارد کشور و ارز مسافرین و دانشجویان تامین کند بنظر شما زندانی میشه یا اعدامش میکنند و اگر سکه باشد چطور طرف اگر صد کیلو طلا وارد کند حکم دادگاه بعد از مصادره کردن چیست
ناشناس۵۳۸۳۸۲۱۹:۳۶:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۷
نظراتی که به تعمیق و گسترش جناه اصول گرا کمک کند قابل انتشار است.
ناشناس۵۳۸۴۷۲۲۰:۵۷:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اجازه بدید دلار به داخل کشور هر طوری هست وارد بشه حتی قاچاق ببین چطوری وضع درست میشه
ناشناس۵۳۸۴۸۶۲۱:۱۳:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۷
بازهم نگاه مقطعی. همیشه ماهی می دهید نه ماهیگیری یاد بدهید. چرا انقدر در بازار دخالت میکنید. مقطعی با زور ارز را پایین می آورید و بعد دوباره جهش می کند. دلال و صراف و خانه دار هم صبح ارز را میخرد و عصر می فروشد و پول فراوان به جیب می زند. خوب دوباره ۸ میلیارد دلار هم که تمام شد بعد چه می شود؟! تولید چه میشود ؟ ارزی که باید برای کارهای زیر بنایی مصرف می شد چه؟ بگذارید یکبار هم خود بازار نرخش را تعیین کند. رئیس بانک مرکزی را می آورید بزور وادار می کنید دلار تزریق کن و بعد می گویید تعامل داریم. هفته پیش نظر رئیس بانک مرکزی این بود که ارز ناموس است حالا در عرض یکهفته نظرش تغییر کرد؟ پس یا حرف اولش اشتباه بود یا الان که در هر دو صورت بی صلاحیت است. بازار ارز متاثر از اقتصاد است وقتی اقتصاد دلالی و ثبت نام ماشین رونق دارد خوب چه انتظاری دارید.
ناشناس۵۳۸۵۰۵۲۱:۲۶:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۷
صرافی ها دولت رو تحریم کنید ، این دولت از سال گذشته به کسب و کار شما ضربه زده و همه شماها را خانه نشین کرد ، امروز باید انتقام اون روز دولت رو بگیرید . اگر دلار وارد کنید بلافاصله اعدامتان می کنند
ناشناس۵۳۸۶۰۹۲۳:۰۵:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۷
هشت میلیار دلار ضربدر سه نمایید میشود بیست و چهار میلیارد دلار بعد آنراضربدر حد اقل ده هزار تومن کنید ببینید چه مقار پول به تومان میشود که این ضمن جمع کردن نقینگی شده ببینید دولت چه مقار استفاده از گرانی دلار در بازار ثانویه بوجود آورده توسط خودش می شود . خلاصه خوب مردم رو یعنی مارو گیر آوردین .
ناشناس۵۳۸۸۴۰۰۸:۰۷:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
به نظر من، تا زمانیکه تجارت و خرید و فروش در ایران کاملاً الکترونیکی نشده است فعالیت صرافها مضر بر آرامش بازار است
خسرو۵۳۸۸۷۰۰۸:۲۸:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این بابا همش اطلاعیه و بخشنامه صادر میکنه آخرش هم توخالی در میاد.اگه راهکاراش اصولی و درست بود پس چرا وضعیت اقتصادی ما اینطوری شده؟
ربیعی۵۳۸۸۷۴۰۸:۳۱:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
تو اگه الگو هات درست بود وضع اقتصادی اینطوری نبود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین