روحانی: امروز روز گله، رقابت و انتقام نیست؛ ما در میدان مبارزه هستیم/ جنگ، جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است/ به عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم بخشی از التهابات بازار ارز منشا داخلی دارد

گروه سیاسی الف،   3970617066 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور، شهیدان رجایی و باهنر را بهترین الگو برای دولتمردان دانست و با بیان اینکه امروز روز گله، رقابت و انتقام نیست و ما در میدان مبارزه هستیم، تصریح کرد: امروز روز آزمایش ملی ما است و جنگ، جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است و دولت در صف مقدم این جنگ است.

روحانی: امروز روز گله، رقابت و انتقام نیست؛ ما در میدان مبارزه هستیم/ جنگ، جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است/ به عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم بخشی از التهابات بازار ارز منشا داخلی دارد

به گزارش الف، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر سخت ترین شرایط عقب نشینی نکرده است، اظهارداشت: روز آزمایش بزرگ ملی است؛ کسی فکر نکند با علیه دولت سخن گفتن محبوب می شود و مردم به افراد غیور احترام می کنند نه کسانی که هنگام رویارویی پشت دولت را خالی می کنند.

دکتر روحانی با گرامیداشت هفدهم شهریورماه، این روز را روز ایثار، فداکاری و ایستادگی مردم توصیف کرد و گفت: در این روز همه مردم فداکاری به خرج دادند و روزهای اولیه ماه شوال سال 1357 در حافظه تاریخی مردم ثبت شده است و اگر آن روزهای ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم نبود، بدون تردید هدف بلند ملت ایران در دستیابی به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت امکان‌پذیر نمی‌شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف بلند در زندگی باید بهای آن پرداخته شود، اظهار داشت: ملتی نمی‌تواند از گردنه‌های صعب و دشوار عبور کرده و به هدف بلند ملی خود نایل شود مگر آنکه آن ملت بهای آن را پرداخت کند و این چیزی است که تاریخ در زندگی انبیاء هم آن را به ما گوشزد می‌کند و پیروزی ملت‌های بزرگ در طول تاریخ نیز همواره چنین بوده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس روزهای شیرین و همچنین روزهای سخت و دشواری را شاهد بودیم، گفت: در خرداد سال 61 پیروزی بزرگ رزمندگان در آزادی خرمشهر و آن شادمانی عمومی رقم خورد، اما بعد از آن شاید به فاصله یک ماه در علمیات رمضان و پس از آن در والفجر مقدماتی و نیز والفجر یک، دچار مشکل شدیم ولی در زمستان سال 62 عملیات موفق و مهم خیبر را رقم زدیم که به فتح جزایر مجنون منتهی شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: بعد از عملیات خیبر بار دیگر دچار مشکل شدیم و فشار زیادی به رزمندگان وارد گردید و همه امیدمان این بود که در عملیات بعد اوضاع موجود را جبران کنیم، اما در این عملیات هم موفقیت ما ناقص بود به گونه‌ای که امام راحل دلداری داده و در مقابل واژه شکست از عدم الفتح استفاده کردند.

دکتر روحانی تصریح کرد: وقتی در یک ماه و یا حتی یک سال دچار سختی و مشکلات شدیم و راه سختی پیش روی ما قرار گرفت نمی‌توان از اهداف خود عقب‌نشینی کرده و امیدمان متزلزل شود و باید قبول کنیم که زندگی با فراز و نشیب مواجه است. همچنان که در جریان نهضت اسلامی هم روزهای سخت و تاریکی داشتیم اما در نهایت به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی منتهی گردید.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود شهیدان رجایی و باهنر را بهترین الگو و اسوه توصیف کرد و اظهار داشت: این شهیدان بزرگوار مخصوص شهید رجایی، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتند. در سال 59 اگر چه شهید رجایی نخست وزیر بود، اما از طرفی با مشکلاتی در درون دستگاه اجرایی مواجه بود. از طرفی در داخل نیروهای مسلح و از طرف دیگر با مشکلات جنگ تحمیلی و نیز با کشتار مردم در کوچه و خیابان از طرف گروهک‌های ضدانقلاب مواجه بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: به رغم مشکلاتی که در آن دوران با آن مواجه بودیم و هر روز عزیزی را از دست می‌دادیم، مردم نه تنها دچار ترس نشده و عقب‌نشینی نکردند، بلکه با روحیه قوی ایستادگی کرده و از آن شرایط عبور کردیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: مگر ملت ایران ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند و با همه درگیر هستند، دچار هراس می‌شوند؟

دکتر روحانی اضافه کرد: گروه جدیدی که در کاخ سفید مستقر شدند نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه با دوستان قدیمی و سنتی‌شان و با کشورهایی که با آنها روابط اقتصادی بالا دارند، نیز دچار درگیری هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند در این شرایط قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟ پیغام و نرمش در پیام‌تان را ببینیم یا عمل ددمنشانه‌تان را ملاک قرار دهیم؟

دکتر روحانی خطاب به سردمداران کاخ سفید، گفت: اگر راست می‌گویید و دوستدار ملت ایران هستید چرا می‌خواهید به زندگی مردم ایران فشار وارد سازید. اگر تصور می‌کنید با فشار و اقدامات شما مردم به خیابان‌ها آمده و دستان خود را به نشانه تسلیم در مقابل آمریکا و کاخ سفید بالا می‌برند در خطا و اشتباه هستید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، اظهار داشت: در این شرایط همه احزاب‌، گروه‌ها، قوا و ارگان‌های مختلف بدانند که امروز نه روز گله‌مندی، نه روز رقابت و نه خدای ناکرده روز انتقام است، چرا که همه در میدان مبارزه قرار داریم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس اگر به فرض بین سپاه و ارتش در مساله ای اختلاف نظر و سلیقه‌ای بود، اما زمانی که عملیات شروع می‌شد، ولو اینکه آن را سپاه انجام می داد، در این شرایط ارتش نمی‌گفت که چون در قرارگاه با آن عملیات مخالفت کرده پس همکاری نمی‌کند، بلکه با تمام توان و قوا از عملیات انجام شده پشتیبانی می‌کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: زمانی که جنگ شروع شد، اختلاف‌نظر و اختلاف سلیقه معنا ندارد و باید همه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر باشند.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اینکه پس از حضور و سخنرانی در مجلس شورای اسلامی، نامه‌ای دریافت کرده که در آن توصیه شده که ای کاش در آن جلسه چنین و چنان سخن می‌گفتی، اظهار داشت: در پاسخ به این نامه اعلام کردم که همه حرف‌های شما درست است، اما اینها برای شرایط صلح می‌باشد و اگر چنین شرایطی بود و دشمن به میدان نیامده و آمریکا شمشیر را از غلاف بیرون نیاورده بود، قطعاً به گونه دیگری سخن می‌گفتم، اما امروز روز جنگ با دشمن است و همه باید با انسجام و یکدلی در کنار یکدیگر باشیم. امروز مجلس، دولت و قوه قضائیه با هم هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب در روز پنج‌شنبه گذشته، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود، تصریح کردند در روز سخت کسی حق ندارد پشت دولت را خالی کند لذا امروز مردانگی، مروت، اخلاق و اصول انقلاب و منافع ملی، اقتضاء می‌کند که در کنار یکدیگر و یاور یکدیگر باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند از یک طرف با آمریکا بجنگد و از طرفی حواسش به راست و چپ باشد، گفت: امروز روبروی دولت، رژیم صهیونیستی قرار دارد و بایستی راست و چپ در این میدان جنگ حامی دولت باشند.

رئیس جمهور با اشاره به وجود انتخابات در سال آینده و اینکه شرایط انتخابات را به خوبی درک می‌کند، اظهار داشت: امروز باید همه چیز را کنار بگذاریم و شرایط کنونی روز آزمایش ملی است. در این شرایط اگر جناحی تصور کند که چنانچه علیه دولت حرفی بزند، محبوب می‌شود، در خطا و اشتباه است و بدانید که مغضوب خواهید شد و مردم به شما پشت خواهند کرد. چرا که مردم به انسان‌های غیور احترام می‌گذارند و در زمان جنگ غیرت اقتضاء می‌کند که در مقابل دشمن در کنار و پشتیبان یکدیگر باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز دشمنی به جز آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش نداریم، گفت: امروز باید راست و چپ همه با هم باشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بار سنگینی بر دوش دولتیان، قرار دارد، اظهار داشت: امروز باید آستین‌ها را برای خدمت به کشور و مردم بالا بزنیم به گونه‌ای که مردم احساس کنند اگر به اداره‌ای مراجعه می‌کنند، کارشان نسبت به گذشته زودتر انجام می‌شود و از احترام بیشتری برخوردار هستند و در این راستا بایستی مسابقه خدمت به این استان‌ها ایجاد کرد و چنانچه استانی خدمت بهتری به مردم ارایه می‌کند، مسئولین آن مورد تشویق قرار بگیرند.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید زمان خدمت‌رسانی به مردم کوتاه و دقیق شود، گفت: نباید مهر و امضایی که در دست مسئولی قرار دارد به ابزاری برای قدرت‌نمایی و فخرفروشی تبدیل شود و نباید بر سر مردم برای کاری که انجام می‌دهید، منتی بگذارید، چرا که مردم ولی‌نعمت و آقای ما هستند و باید احساس کنند که ما خادم و خدمتگزار آنها هستیم.

رئیس جمهور گفت: می‌دانیم که کارمندان دولت در فشار معیشتی و اقتصادی هستند، ‌چرا که از حقوق ثابتی برخوردار می‌‌باشند و مسئولین وظیفه دارند به فکر کارمندان بوده و از آنها حمایت کنند و در این راستا هفته گذشته از ابتدا تا شب پنج‌شنبه بخش بزرگی از موضوعات جلسات چگونگی تهیه بسته‌های حمایتی بود.

دکتر روحانی در ادامه تقویت دولت الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت الکترونیک شفافیت ایجاد می‌کند، امروز در بازار ارز التهاب وجود دارد که بخشی از آن بخاطر فشار آمریکا و خارجی است اما به عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم که بخشی از این التهاب منشا داخلی دارد. یعنی صادرکننده دولتی و خصولتی، ارزی را که باید در اختیار سامانه نیما قرار دهد با تاخیر 48 ساعته انجام می‌دهد و این کار خیانت به کشور است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دیروز به یکی از مسئولین تاکید کردم که اگر کسی این کار را انجام داد در قدم اول او را عزل کند و در قدم دوم به دادگاه معرفی کند که چرا این کار را کرده و بخاطر افزایش سهم خود به مردم ایران صدمه وارد کرده است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مجموع صادرات غیرنفتی کشورمان، حدود 40 میلیارد دلار است که امروز پس از گذشت 6 ماه از سال باید 20 میلیارد دلار آن به بانک مرکزی و سامانه ارزی وارد می‌شد اما چه کسی مسئول است؟ آیا می‌خواهیم این را هم گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بیندازیم؟‌ اگر چه آنها همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ما هستند، اما خودمان چه کار کرده‌ایم؟

رئیس جمهور گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی می‌خواهم که پس از این زمان تحویل ارز مربوط به صادرات به سامانه نیما را یکی از معیارهای اصلی در ارزیابی کیفیت و عملکرد دستگاه‌ها قرار دهد و هر دستگاهی که یک ساعت زودتر ارز خود را تحویل داد، تشویق شده و از طرف دیگر اگر دستگاهی یک ساعت تاخیر داشت هم تنبیه شود.

دکتر روحانی اضافه کرد: البته اگر امروز دولت الکترونیک به طور کامل مستقر شده بود دیگر همه این مشکلات حل شده بودند و نیازی نبود که بنده با ناراحتی اینجا چنین سخنانی بیان کنم و نیازی نبود عزل و نصبی بر مبنای این تخلفات انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل آنجاست که در استقرار کامل دولت الکترونیک عقب هستیم، اظهار داشت: از آقای جهرمی و وزارت ارتباطات و تمام دستگاه‌های مربوطه دیگر موکداً می‌خواهم که روند استقرار و اجرای دولت الکترونیک را تسریع بخشند.

دکتر روحانی اگر می خواهیم روال اداری شفاف و بدون معطلی اضافه باشد، راهی جز آن نیست که دولت الکترونیک را مستقر کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با ذکر مثال‌هایی از جمله در زمینه مصرف دارو و استفاده از خدمات پزشکی و بهداشتی که به وسیله سیستم‌های الکترونیک کاملاً قابل ساماندهی و مدیریت هستند، تصریح کرد: ببینید امروز در هر اداره‌ای که کار داریم، باید تعداد زیادی کپی از مدارک ارایه دهیم؛ پس چرا کارت ملی هوشمند به مردم داده‌ایم؟ اگر دولت الکترونیک به طور کامل مستقر شود، دیگر نیازی به صرف این همه کاغذ برای تهیه کپی نیست.

دکتر روحانی در بخش بعدی سخنان خود با تاکید بر اینکه باید حضور زنان و جوانان را در عرصه مدیریت تقویت کنیم، خاطر نشان کرد: اگر قرار نیست از زنان در پست‌های مدیریتی استفاده شود، پس چرا رنج تحصیل و حضور در دانشگاه را به آنان می‌دهیم؟ باید فتیله مرد‌سالاری را پایین بکشیم. زنان قدرت فهم،‌فراگیری علم، توان مدیریتی و ذوق هنری و توانایی‌های خوبی دارند که در برخی عرصه‌ها حتی از مردان نیز بالاتر است پس باید همه تلاش کنیم به جوان‌ها و زنان بیشتر میدان دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمار ارایه شده از سوی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر اینکه با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در پایان دولت دوازدهم سن مدیریت در کشور به طور متوسط 8 سال کاهش خواهد یافت، آن را خبری بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اینکه برنامه‌ریزی شده تا 30 درصد پست‌های مدیریتی در اختیار خانم‌ها باشد، کاملاً صحیح و درست است که اتفاقاً فاصله چندانی نیز با تحقق کامل آن نداریم.

دکتر روحانی افزود: بنابر آماری که معاون امور زنان رئیس جمهور در ابتدای جلسه به بنده دادند، 174 زن در یکسال گذشته، به عنوان مدیران پایه و میانی در استان‌ها ، 28 زن نیز به عنوان معاون وزیر یا پست همتراز در 15 دستگاه اجرایی، 17 مدیر عالی، 180 مدیر میانی و 429 مدیر پایه از میان زنان در پست‌های مدیریتی منصوب شدند که بسیار امیدوارکننده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: این آمار قابل توجه کسانی است که می‌گویند دولت وعده میدان دادن به زنان را داد ولی به آن عمل نکرد؛ البته ادعا نمی‌کنیم که این مقدار کافی است، اما برای عملکرد یکسال آمار قابل قبولی است و باید با تداوم این سیاست میدان را برای زنان و جوانان در مدیریت کشور باز کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: از سازمان امور اداری و استخدامی می‌خواهم با توجه به شرایط امروز کشور، معیارهای جدیدی مثل مصرف آب، برق و گاز و یا چابکسازی و ارایه خدمات بیشتر با تعداد کارکنان کمتر را به عنوان معیار انتخاب مدیران و سازمان‌های برتر در جشنواره شهید رجایی سال آینده بگنجانند.

در این مراسم از 14 دستگاه برتر در سطح ملی و دستگاه‌های اجرایی به عنوان سازمان‌های برگزیده جشنواره چهاردهم شهید رجایی تقدیر به عمل آمد.

مسئول یا نمایندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت نیرو به عنوان منتخبین سطح ملی در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، سازمان توانیر، سازمان سنجش آموزشی کشور و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌ها در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت مدیریت منابع آب ایران در بعد شاخص‌های عمومی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اراضی کشور در بعد شاخص‌های اختصاصی، وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در زمینه اصلاح ساختار سازمانی و سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در زمینه توسعه دولت الکترونیک به عنوان برگزیدگان جشنواره چهاردهم لوح و جوایز خود را از رئیس جمهور دریافت کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۷۳۴۱۱۰:۴۴:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۷
"اگر دشمن در میدان علیه مردم و کشور شمشیر نکشیده بود، در مجلس طور دیگری سخن می گفتم" !!! همه طور دیگه هات رو هم مردم تو مناظره ها دیدن ! دلار 14 تومن نوش جون اوناییکه دغدغه شون رفع حصر بود و ابراز وفاداری به جناب تَکرار ! تَـــــــــــــــــــکرار میکنم : پوشک نخرید تا رفع حصر :)
ناشناس۵۳۷۴۳۳۱۱:۳۳:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
به روحانی رای نمیدادیم به کی رای میدادیم؟
مجید۵۳۷۵۰۴۱۲:۱۶:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
هنوز گوش شما از شعارها و شوهای پیروز انتخابات که رقیب را به هزار کار نکرده متهم میکرد پر است. لطفا شهرداری را نگاه کنید، واقعا در این چند سالی که قالیباف نیست چه اتفاقی در شهر افتاده؟! الان مجلس، دولت و شوراهای شهر عمدتا از یک جناح اند. جناحی که به توان خودشان و به مردم و کشور باور ندارند و فقط چشم به دست اجانب دوخته اند. واقعا هنوز نمی دانید باید به چه کسی رای میدادید؟! هنوز تهمت ها و وعده های نادرست برایتان روشن نشده است؟!!!
ناشناس۵۳۷۵۴۶۱۲:۳۴:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
به کسانی رای میدادی که سال های ۹۰ و۹۱ که تحریمهای به مراتب بیشتر از تحریم امروز رو بهتر ازالان مدیریت کردند... به کسانی رای میدادین که وقتی بنزین را از ۱۰۰تومن به ۴۰۰تومن و۷۰۰تومن افزایش دادن وضع رو قابل قبول مدیریت کردند.. البته منظورم احمدی نژاد نیست!!!!
ناشناس۵۳۷۶۱۴۱۳:۰۶:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اون زمان هم دلار 4 برابر شد چه مدیریتی ! 1000 شد 3900
مجید۵۳۷۷۲۴۱۳:۴۹:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
البته اون افزایش قیمت بعد از اعمال تحریم ها بود نه مثل الان که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده تورمش رسیده و قیمت دلار هم حدود 5 برابر شده !!!!
ناشناس۵۳۷۸۳۲۱۴:۴۶:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
خیلی وقت تحریم شده عمو جون . شما خبر نداری ترامپ دی ماه سال قبل گفت دیگه برجام رو تمدید نمیکنم بعدم مردم از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشوند
ناشناس۵۳۷۸۳۹۱۴:۵۰:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
دلار 3800 تومن بود 4 برابر میشه 15200 تومن . شما حساب و کتابت زیاد خوب نیست چطوری 5 برابر حساب کردی ؟؟؟
ناشناس۵۳۷۵۶۴۱۲:۳۹:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
نیست بقیه نامزدها بیل گیتس بودن
ناشناس۵۳۷۵۶۷۱۲:۳۹:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
ما کار درستی انجام دادیم
ا۵۳۷۵۶۹۱۲:۴۰:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۷
میتونستیم رای ندیم
ناشناس۵۳۷۷۳۴۱۳:۵۱:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اصولگراها رای ثابت دارند نیازی به رای دادن و ندادن شماها نیست
ناشناس۵۳۸۱۳۷۱۶:۳۶:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
خیلی حالیته
ناشناس۵۳۷۵۹۳۱۲:۵۰:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
وقتی سینی رو میگیرند جلوت اگر از چیزی خوشت آمد برمیداری اما اگر از چیزی خوشت نیامد مجبور نیستی برداری که بعدش اظهار پشیمانی و گله کنی این مشکل شما و خیلی های دیگه هست که نمیدونند تکلیفشون با خودشون چی، از شماست که بر شماست.
ناشناس۵۳۸۱۸۳۱۷:۰۸:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
وقتی توی سینی دوتا پاره آجر و یه قندون خالی گذاشته باشند، تو کدوم رو بر میداری؟!
ناشناس۵۳۸۲۴۰۱۷:۳۲:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
سینی انتخابات باید شامل سلیقه من هم باشه . شما هم اگر گرسنه باشی از اون سینی چیزی رو که نمی خوای انتخاب می کنی
ناشناس۵۳۸۲۸۰۱۷:۵۶:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اگر رای نمی دادیم بلای دور اول احمدی نژاد سرمون می آمد روحانی هر چی هست از رئیسی بهتر بهتره
ناشناس۵۳۷۶۰۲۱۲:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
ایشون فکر میکنه مسئول کسی دیگه ای هست. خب برادر عزیز شما وقتی تخلفی یا انحرافی می بینی اول برخورد کن ، عزل کن بعد بیا تو تریبون عمومی اعلام کن با افتخار که این اقا به این دلیل عزل شد گلایه یعنی چی
ناشناس۵۳۷۷۰۳۱۳:۴۵:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
سیف رفت مشکلی حل شد ؟ وزیر اقتصاد رفت دلار ارزان شد ؟ روحانی هم بره مشکلی حل نمیشه
ناشناس۵۳۷۸۵۸۱۴:۵۵:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
مسیله رفتن یا نرفتن کسی نیست مسیله اصلی این هست که در حاضر هیچ کاری هم انجام نمیشه که حداقل در افکار عمومی این حس ایجاد بشه که دارن تلاش خودش رو میکنن این به نظر میاد میاد بیشتر آزار دهنده باشه. الان کشور ما در شرایطی نیست که با گفتار درمانی و حرف چیزی حل بشه. مسئول ایجاد دولت الکترونیک کی هست؟ مسئول ایجاد شفافیت کی هست؟ مسئول ایجاد کنترل و رصد بازار کی هست؟ تو زمان دولت قبل حداقل پلتفرم سیستم کارت سوختی که ایجاد شد تونست مصرف سوخت رو مدیریت کنه چرا الان مشابه این سیستم در بخش های مختلف مثل همین بخش درمان (دارو و نسخه و پزشک) انجام نمیشه؟ چرا سیستم مالیاتی در کشور ما جامع نیست؟ چرا یارانه به همه افراد داده میشه و چرا بر مبنای گردش حساب مالی افراد افراد نیازمند شناسائی نمیشن؟ چرا تعداد حسابهای بانکی در کشور ما اینقدر زیاده؟ چرا از صاحبان حسابهای با تراکنش بالا سوال نمیشه منشاء پول اونها کجاست؟ و هزاران چرای دیگه مخاطب این چرا ها کی هست؟
ناشناس۵۳۹۰۶۹۱۰:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
هرکی که دوره اول ریاست جمهوریش باشه
ناشناس۵۳۷۴۷۱۱۱:۵۹:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
روحانی تندروهای اصلاحات رو بازی میده تا چند روزی شاد باشند و تیتر داشته باشند...درود بر روحانی...
ناشناس۵۳۸۰۲۱۱۵:۴۵:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
میگن درآمد ریالی دولت از گرانی دلار 3 تا 4 برابر شده، و مثل آب خوردن داره بدهکاری ها را میده، مثلا 50 هزار میلیارد به تامین اجتماعی البته کلش 100 تا هست خلاصه دولت خیلی شاد و شنگول است و راضی
ناشناس۵۳۸۲۸۲۱۷:۵۹:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
آقای روحانی بعنوان یک ایرانی سوالم اینست کی برادر جنابعالی و برادر معاونتان بعلت اتهامات مالی ده ها میلیاردی محاکمه میشوند به ما مردم به کسانی که خزانه کشورمان بخشی از دغدغه ماست پاسخ دهید
ناشناس۵۳۸۶۳۹۲۳:۲۹:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
جناب برادر روحانی و جهانگیری و ... در رفاه از پول ملت هستند برای مردم مبارزه پیشنهاد می کنند !
علی 671۵۳۷۳۴۷۱۰:۴۸:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
سخنان روحانی بر گرفته از سخن رهبری است که همه تائید می کنند و قبول دارند .ولی مسلمان بگو که شما برای این فرمایش چه کرده ای که مورد تائید خودت و مردم باشند .کلام قابل قبول و قابل درک است که بسیار منطقی و فرمایش درستی است .ولی دولت کجا نشان داده که تلاش می کند تا این قضیه را به اثبات برساند .ما مردم که دوسال است چیزی ندیده ایم جز گرانی و گرانی و بی ثباتی .کدام تلاش .رئیس جمهور می گوید در دولت عده ای بی انگیزه هستند .معاون اول همین را دوسال است می گویند .نمایندگان می گویند .مردم می گویند و لمس می کنند .رهبری می گوید و تذکر ده برابری می دهد چی شده .دم خروس هم که نمایان است گرونی ،بی ثباتی ، دلار، سکه ، تعطیلی ،بیکاری ، دربدری ووو........هزاران و دیگر آثار چیست .هیچ تحول چیست .هیچ کدام وزیر بی کفایت عزل شد .کدام رئیس برکنار شد .با همین گفتن های سابق دولت ادامه داد .
ناشناس۵۳۷۳۷۵۱۱:۰۵:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۷
لطفا شعار ندهید! بفرمایید برای تورم 200 درصدی میخواهید چکار کنید. این انتظار زیادی نیست.
مجید۵۳۷۵۱۵۱۲:۲۱:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
قرار شده به خاطر تورم 200% حقوق برخی از کارکنان دولت را شاید تا 5% افزایش دهند. الان ما کارمندان موندیم با این همه افزایش حقوق چه کنیم (احتمالا بریم پوشک بخریم....) !!!!!
ناشناس۵۳۷۸۱۷۱۴:۳۸:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
هنوز میزان افزایش حقوق مشخص نیست ! 5% رو از کجا آوردی ؟
ناشناس۵۳۷۷۹۷۱۴:۲۷:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
دوست عزیز فکر کنم شما از دسته دلواپسان هستی که تمام تقصیرات و به گردن رییس جمهور میندازی
ناشناس۵۳۸۶۷۶۲۳:۵۸:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
نه پس باید از دسته اما و اگر های تخیلی باشه که خوب باشه
ناشناس۵۳۷۳۷۹۱۱:۰۶:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
امروز روز سررسید شدن وعده هاست. روحانی:تحریمها بر نمی گردد ....
ناشناس۵۳۷۴۰۰۱۱:۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
دوره اول ریاست جمهوری شما و حتی سال اول دولت دوم در انتقام گیری و گله گذاری از دولت احمدی نژاد گذشت. شما تمام وزن سیاسی خود و دولت و آینده مملکت و به توافق نامه ای پیوند زدید که دیگه اعتباری نداره.در کشورهای دموکراتیک وقتی دولتی اینچنین شکست میخوره و سرمایه اجتماعی شو از دست میده ضمن عذر خواهی از مردم استعفا میکنه و راه رو برای انتخابات پیش از موعد باز میکنه
ناشناس۵۳۷۴۰۷۱۱:۲۴:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اقای روحانی چهار سال دوم شما که پر از معضلات ومشکلات برای مردم است دارد تمام میشود ولی هنوز داری شعار وحرفهای توخالی تحویل مردم میدهی تاریخ از بدترین رییس جمهور بعد از انقلاب ازشما یاد خواهد کرد
ناشناس۵۳۷۴۱۷۱۱:۲۷:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
فروشگاه بروید، قیمت جنس روش خورده 10 هزار تومن . طرف میده 12 هزار تومن. میگه قیمت جدید هست. من فکر کردم فقط این یکی فروشگاه اینجور هست. دیدم همه دارن همین کار رو میکنند. هرکسی هر قیمتی دوست داره جنس رو میفروشه .
ناشناس۵۳۷۴۲۵۱۱:۲۹:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۷
آقای روحانی بعد از یک سال قرار است چه اتفاقی بیافتد که شرایط بهتر شود. هر وقت مصاحبه کردید و تاکید کردید هیچ مشکلی نیست پدر ملت دراومد الان هم هی می گویید مقاومت کنید خب بعد چی مثلا بعد از یک سال قرار است دلار 3600 شود؟؟؟!!! مردم دیگر فریب حرف های خیال بافانه شما را قبول ندارند وقتی حرفی می زنی یعنی قرار است برعکس آن اتفاق بیافتد. واقعا اگر نمی توانید و یا نمی گذارند کشور داری کنید بهتر است کنار بروید
ناشناس۵۳۷۴۳۲۱۱:۳۲:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
هر تاخیر یا قصوری که رخ می دهد یا هر گونه دزدی وفساد در هر دستگاهی خیانت دولت است
امیر۵۳۷۴۳۴۱۱:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
درسته که هرملتی برای رسیدن به اهدافش باید هزینه پرداخت کنه ولی ملت ایران فقط هزینه میدن و سختی میکشن بدون اینکه حرکت رو به جلویی داشته باشن که هیچ حرکت رو بهرعقب هم داشتن
رضا۵۳۷۴۴۹۱۱:۴۳:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
کسی فکر نکند بر علیه دولت سخن گفتن محبوب می شود , منظور آقای روحانی اصلاح طلبان مجلس می باشد. جناب روحانی صدای حامیانتان هم بلند شده است . حداقل به مطالبات منطقی و ملی آنان توجه کنید.
سینا عمادی۵۳۷۴۵۸۱۱:۴۸:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
از شهیدان رجایی و باهنر چگونه الگوبرداری میشود ؟ آیا سر و شکل زندگی ساده بدون تجمل اونها رو هم الگوبرداری می کنید؟ اگه اینطوریه لطف کنید آدرس خانه تمام مسئولان رو اعلام بفرمایید تا میزان الگوبرداری مشخص شود؟ شاید هم منظور رییس جمهور محترم اینه که مردم باید الگو برداری کنند .....!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۳۷۴۷۲۱۱:۵۹:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
جناب رییس جمهور به عنوان یکی از کسانی که به شما رای نداده ام و منتقد جدی هم بوده ام ؛ با اصل حرف شماموافقم که در این شرایط دشمنی و کینه توزی آمریکا و رزیم صهیونیستی و آل سعود علیه نظام جایی برای تفرقه و و اختلافات بیهوده نیست ..... ولی امیدوارم که این حرف را ان شاالله زمانی که بحران پشت سر گذاشته شد فراموش نشود.
مشایخ۵۳۷۴۷۹۱۲:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اصلاح طلبان در راستای منافع ملی از شما حمایت کردند, و اکنون بخاطر منافع ملی از شما انتقاد می کنند. به مطالبات منطقی آنها توجه کنید: تغییرات سریع در تیم اقتصادی , کنترل تورم و گرانی , بهبود وضعیت اقتصادی اقشار ضعیف و متوسط جامعه , روابط مناسب با تمامی کشورهای دنیا ...
ناشناس۵۳۷۶۷۶۱۳:۳۷:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
دوست عزیز داری اشتباه میزنی... اینایی که گفتی تو هیچکدوم از مطالبات اصلاح طلبا از دولت نیامده ... اونا مطالباتشون رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی و مذاکره با امریکا تحت هر شرایطی و آزادی فلان و فلان چیزه .... یه بار دیگه بیانیه هاشون رو بخون.... بخصوص بیانیه 15 بندی رییس دو.لت هفتم و هشتم بیرای برون رفت از شرایط موجود رو ...
سعید۵۳۸۳۳۷۱۸:۳۴:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
ایناایی که گفتی خیلی هم خوبه
مجید۵۳۷۴۹۲۱۲:۱۲:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
متاسفانه زمانی که مجلس و دولت از یک جناح می شوند، بیشترین فشار بر مردم وارد می شود. زیرا دولت هر کاری می تواند بکند، مجلس هم که هر جناح اوست به لاپوشانی می پردازد. دور دوم احمدی نژاد هم اینچنین شد و مردم تاوان دادند البته نه مثل الان اون آقایی که با "تکرار میکنم" خودش، مجلس، دولت و شورای شهر را از یک جناح چید الان کجاست که پاسخگو باشد؟!!
ناشناس۵۳۷۵۰۷۱۲:۱۸:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۷
همش منشا داخلی داره، علتش هم دولت هستش
ناشناس۵۳۷۷۶۵۱۴:۱۴:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
مردم میدانند چه کسانی پشت پرده هستن
ناشناس۵۳۷۵۷۲۱۲:۴۱:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۷
باز هم دست پیش رو گرفته اون همه وعده چی شد اقای روحانی اون همه مسخره و توهین منتقدین
ناشناس۵۳۷۵۷۷۱۲:۴۲:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
دیدگاهی که میلتون فریدمن و کسانی از هواداران وی مطرح کردند این بود که وقتی اتفاق یا تحول اقتصادی یا سیاسی خاصی در جامعه رخ می دهد فضایی بوجود می آید که مقاومت اجتماعی در قبال اعمال اصلاحات کاهش می یابد. رهبران و سیاست گذاران می توانند از این فرصت بهره برداری کرده و سیاست های اصلاحی را اعمال کنند. چون چنین برهه هایی معمولا کوتاه هستند سیاست مداران باید سیاست های خود را به سرعت اعمال کنند تا سیاست های اصلاحی وضعیت برگشت ناپذیری یابد. در برخی موارد این تجربه دیده شد که وقتی حکومتی دمکراتیک می‌شود خواسته‌های پوپولیستی که زیان بلندمدت و نفع کوتاه مدت را در پی دارد رای می‌آورد. همچنین این دیدگاه مطرح بوده که اعمال تغییرات گاه با شورش و اعتراضات عمومی روبرو می‌شود و دولت‌هایی که از قدرت سرکوب برخوردارند بهتر می‌توانند به رغم چنین مخالفت‌هایی سیاست‌های اصلاحی را به پیش ببرند.
ناشناس۵۳۷۶۵۳۱۳:۲۸:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۷
این عوامل داخلی کی و چی هستن ؟
ناشناس۵۳۷۶۵۸۱۳:۳۰:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۷
حفظ روحانی تا رفتن ترامپ (استیضاح) گران تمام خواهد شد
ناشناس۵۳۷۶۷۵۱۳:۳۶:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۷
در انتخاب بین بد و بدتر درست عمل کردیم . مگر نه حق انتخابی نبود
ناشناس۵۳۷۷۶۰۱۴:۰۹:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
دقیقا اسم منشاء داخلی رو بفرمایید
ناشناس۵۳۷۸۴۲۱۴:۵۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اونهایی که دلار خریدن .. باید محاکمه شوند
ناشناس۵۳۷۸۴۵۱۴:۵۲:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۷
منشاء داخلی رو اعلام فرمایید تا در صورت درستی اقایان محاکمه شوند . با تشکر
ناشناس۵۳۷۸۵۰۱۴:۵۳:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۷
هرچی به دولت اسبق ورئیس جمهور خاکی ومردمی توهین کردی حالا باید بشنوی.
ناشناس۵۳۷۹۴۳۱۵:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
رییس جمهور خاکی شما به تحریم میگفت کاغذ پاره نه ؟
ناشناس۵۳۸۳۵۴۱۹:۰۱:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
ظریف هم میگفت کاغذ پاره مگه نه!؟
سلحشور۵۳۷۹۶۵۱۵:۲۴:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
اصلاحات بسوی امیدواری - ملت روبه رستگاری
ناشناس۵۳۸۰۴۱۱۵:۵۶:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۷
لطفاً بفرمائید منظور رئیس جمهور از جنگ اقتصادی با خودی هاست یا اجانب؟!
ف.خ۵۳۸۱۶۲۱۶:۵۷:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۷
مخالفان دولت لطفا برنامه ها و راه حل های خود برای خروج از بحران را شفاف اعلام کنند تا ما ملت ایران هم بفهیم.
ناشناس۵۳۸۲۷۰۱۷:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۷
چرا هیچ کامنتی در خصوص کسانی (یا نهاد هایی )که ارز احتکار می کنند و روحانی به اون ها اشاره کرده وجود نداره؟! این اون قسمتی بود که اصولگرایان که این نهاد هارو تحت کنترل دارند زیر سوال می رفتن
omid۵۳۸۴۲۸۲۰:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۷
بخشی از التهابات بازار ارز نه،90 درصد این التهابات ریشه داخلی دارد،ریشه اصلی سوء تدبیر دولت تدبیر و امید و رواج بانکداری ربوی که باعث باد کردن نقدینگی شد و سود های آنچنانی که بانکها میدادند کسب و کار و تولید را از بین برد و به این روز افتادیم
علیرضا۵۳۸۴۳۱۲۰:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
احمدی نژاد در بدترین حالت مدیریتی اش بهتر از روحانی امروز بود .اگه این را نمیتونید قبول کنید علتش جناح زدگی و لجاجتتان است که ویژگی بارز اسحالطلبانه
ناشناس۵۳۸۶۱۱۲۳:۰۷:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۷
چند برابر کردن قیمت همه چیز از نان و پنیر تا مسکن و زمین حاصل مدیریت جهانی معجزه هزاره سوم بود که تکرار نمی شود مگر توسط دوستان او..!
ناشناس۵۳۸۷۱۴۰۰:۳۱:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
خودت اصلا جناحی نگفتی!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین