رئیس کمیسیون امنیت ملی: مراقب ستون پنجم تحریم‌ها باشیم

گروه سیاسی الف،   3970616050 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید مراقب ستون پنجم تحریم باشیم؛ ستون پنجم تحریم آن چیزی است که جنگ روانی را در داخل کشور عملیاتی می‌کند.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی: مراقب ستون پنجم تحریم‌ها باشیم

به گزارش ایسنا، حشمت الله فلاحت‌پیشه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: به عقیده من، نباید نگاه امنیتی به اقتصاد داشت، طبق قانون بودجه باید جذب ۶۳ میلیارد تومان سرمایه خارجی داشته باشیم. در وزارت خارجه معاونت اقتصادی وجود دارد و همچنین در کمیسیون امنیت ملی نیز کمیته امنیت اقتصادی ایجاد شده است. ما در موقعیتی قرار گرفته ایم که کشور مسیر خود را به حق به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوع برجام، دولت ما به گونه‌ای عمل کرد که وارد افراطی‌گری نشود اما طرف ما ناجوانمرد از آب درآمد که سیاست آن این است که با تحریم ها به جنگ مقابله با ایران بپردازد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بنایی بر تصاعد و گسترش بحران ندارد. در واقع خوشحال هستم که چنین عزمی در سیاست خارجی کشور خود نمی بینیم که حتی وارد فضای جنگ و تقابل دیپلماتیک شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حقیقت تمام تلاش های ما تنش زدایانه است، اظهار کرد: در مهر ماه از تمام سفرای عضو اتحادیه اروپا توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست امور خارجه مجلس شورای اسلامی دعوت شده که در نشستی با محوریت مسائل اقتصادی حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ستون پنجم تحریم‌ها خاطرنشان کرد: به عقیده من بایستی در ابتدا مراقب ستون پنجم تحریم باشیم؛ ستون پنجم تحریم آن چیزی است که جنگ روانی را در داخل کشور عملیاتی می‌کند. در واقع کار ستون پنجم تحریم‎ها، احتکار، شایعه، ضعف و زوال مدیریتی است. این واقعیتی است که وجود داشته و دشمنان ما بر روی این مسئله بسیار کار کردند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کشور بر مبنای چالش نیست، اظهار کرد: یعنی افق مناسبات سیاسی ما با دنیا یک افق ناروشنی نیست به طوری که سیاست ما در قبال تمام کشورهای دنیا تنش زدایانه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دوره جدید کمیسیون بنایی را قرار داده‌ایم که با ۵۰ کشور اول که ۹۶ درصد مناسبات اقتصادی ما با این کشورهاست پیگیری هایی انجام دهیم، یک یا دو کشور را در اختیار سفیران خود قرار داده ایم. بسیاری از مسائل اقتصادی فی مابین ایران و روسیه در کمیسیون امنیت ملی به همراهی کمیسیون انرژی پیگیری شد.

فلاحت پیشه اضافه کرد: جلسه ای برای رفع مشکلات شرکت های ایرانی در ترکیه برگزار خواهد شد و همچنین جلسه ای برای رفع مشکلات شرکتهای ترکی در ایران برگزار می‌شود همین اقدامات برای کشور عراق نیز انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که ترامپ برای مذاکره با روحانی اعلام آمادگی می‌کند، در واقع این را می‌داند که ایران دارای ابزارهایی است که اگر به کار گیرد، این مساله برای آن نیز گران تمام می شود اما ما همچنان معتقد به فضایی هستیم که تنش‌زدایانه است.

وی افزود: در حقیقت هنگامی که به دنبال مقصر گشته‌ایم، اشتباه کرده‌ایم. سوالاتی که از رئیس جمهور پرسیده شد و استیضاح وزیران، حق مجلس شورای اسلامی است. بنده از کسانی بودم که سوال و امضای خود را از ایشان پس گرفتم.ش

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۵۷۶۷۱۰:۴۱:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
اول از همه نمایندگان مجلس
ناشناس۵۳۵۸۱۱۱۱:۰۴:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
چرا امضایت را پس گرفتی؟ چند گرفتی پس گرفتی؟
ناشناس۵۳۵۸۵۳۱۱:۳۷:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
به عنوان یک بازرگان در حوزه دارو باید عرض کنم ستون پنجم در حوزه تحریم دارو کسانی هستند که 1- با بخشنامه های یک شبه ارزی و گمرکی توان برنامه ریزی را از فعالان گرفته اند 2- افرادی که این سامانه های کامپیوتری ارزی و گمرکی فشل را طراحی کرده و مدیریت میکنند هنوز آمریکا تحریم را شروع نکرده و به جرات و با سند و مدرک میگویم که 80 تا 90 درصد مشکلات حوزه ما ناشی ازدو مورد فوق است وضعیت این بخشنامه ها و سامانه ها بقدری نا بهنجار است که گاهی آدم فکر میکند که نکند تعمدی در کار باشد ده درصد بقیه هم بر میگردد به اینکه عده ای به نام مبارزه با رانت و فساد دنبال انتقام گیری جناحی هستند این امر موجب شده هیچ مدیری جرات نداشته باشد ولو برای یک امر عادی چیزی را جلو ببرد زیرا میترسد در آینده بازخواست شود و در نتیجه هر مدیری برای اینکه کار خودش را انجام دهد دنبال دستور کتبی و یا تشکیل کمیسیون باشد که این امر باعث قفل شدن همه کارها شده
علی۵۳۵۹۵۹۱۲:۴۶:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
تضعیف دولتی که دردنیا به میانه روی شناخته شده است کمک بزرگی به جبهه مقابل ایران می کند چون انها برای تند روی ایران برنامه دارند ومنتظرند تا یک ااقدام رادیکالی انجام شود وانوقت برعلیه ایران اجماع سازی کنند .
ناشناس۵۳۶۰۹۰۱۳:۵۶:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
کشور فقط یک راه حل دارد و اون هم مذاکره هست
آریابان۵۳۶۱۲۷۱۴:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
یعنی همون بی وطن ها و اعضای ستون پنجم دشمن که بلافاصله بعد از اونکه ترامپ فقط "حرف" زد و خبر داد از شروع تحریم ها برای بعد از 90 روز و بعد از 180 روز آتی، یهوئی فاجعه ی ویرانگر را در اقتصاد کشور رقم زدند !!!!!!. حالا هم درحالیکه هنوز حدود دو ماه تا زمان اجرای ضرب الاجل اجرای تهدید دومش در 13 آبان باقیست ظاهرا هنوز هم دارند آب به آسیاب ترامپ می ریزند: صعود سکه را در رکورد های بالای 4 برابری و دلار را در رکورد های بالای 3 برابری تداوم میدهند، افزایش هولناک ظروف یک بار مصرف برای نذری های دهه محرم گرفته ، قحطی پوشک ، پر کشیدن مرغ گرم (کار به یخزده کشیده !!!!) ، فانتزی شدن مصرف آجیل و..... ؛
بازیار۵۳۶۱۵۳۱۴:۳۰:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
از ایشان خیلی بعید بود اینطور ساده و سطحی با مسایل کشور برخورد کنند. 1-یعنی باید فقط جذب ۶۳ میلیارد تومان سرمایه خارجی داشته باشیم؟؟!!اشتباه تایپی نیست؟ 2-کشور واقعا مسیر خود را به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برده است.؟شما موردی سراغ داری؟ 3-کار ستون پنجم تحریم‎ها، احتکار، شایعه، ضعف و زوال مدیریتی است؟ دزدها و غارتگران و رانتخواران و دوتابعیتی ها کجای این جریان هستند؟. 4-برادر در حقیقت هنگامی که به دنبال مقصر گشته‌ایم، اشتباه نکردیم-اشتباه عدم حمایت شما از خواسته بحق مردم بود.
ناشناس۵۳۶۲۰۰۱۵:۰۴:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
سوء مدیریت ناهماهنگی بین دستگاهها مثال روشن گمرک که به بهانه تفاوت نرخ ارز از روز گشایش اعتبار تا نرخ امروز مانع ترخیص کالاها از کمرک میشود و به کمبود ها دامن میزند اسمش را ستون پنجم بگذارید یا چیز دیگری تفاوتی ندارد سر زشته امور از دست مجریان رها شده تیر آهن تولید ذوب آهن اصفهان با پنج برابر قیمت قبل از این بحران که نایاب شده را چه میگوئید ؟ این هم ستون پنجم است یا مدیرانی که میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین