ترامپ: کاش زودتر از برجام خارج می‌شدم/ کار بزرگی برای اسرائیل انجام دادم

گروه جهان الف،   3970616007 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی پنجشنبه گفت که اقدامش برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران کمک بزرگی به اسرائیل بوده است.

ترامپ: کاش زودتر از برجام خارج می‌شدم/ کار بزرگی برای اسرائیل انجام دادم

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه برای گرامی‌داشت عید یهودی‌ها موسوم به «روش هشانا» با رهبران گروه‌های یهودی در آمریکا گفت‌وگو کرد. 

ترامپ در این مراسم که کاخ سفید متن آن را روی وب‌سایتش قرار داده درباره توافق هسته‌ای «برجام» و خروج آمریکا از آن نیز صحبت کرده است. 

او گفت: «ایران طوری بود که من از روز اولی که درباره توافق شنیدم با آن مخالف بودم. فکر می‌کردم یک نمایش وحشت است. هیچ‌وقت این توافق نباید اتفاق می‌افتاد. کار اوباما بود، رئیس‌جمهور اوباما. البته، کنگره هم قطعاً همدستش بود، چون آنها هم می‌توانستند جلوی این توافق را بگیرند. به هر حال این توافق اتفاق افتاد و آنها بدتر شدند و رفتارشان خصمانه‌تر شد.»

ترامپ درباره خروج آمریکا از برجام گفت: «و من گفتم که اگر وارد کاخ سفید شوم، لغو توافق بعد از بررسی آن را بررسی می‌کنم. وزیر خارجه‌ای داشتم که دوست نداشت آن را لغو کند. تا مدتی این بازی را ادامه داد؛ ای کاش این کار را (خروج از برجام را) زودتر انجام می‌دادم. ولی این بازی را مدتی انجام دادم و سرانجام تصمیم گرفتم که انجامش دهم و انجامش دادم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «و این کار اثرات مثبت شگرفی روی امنیت دنیا داشته، چون ایران دیگر کشور سابق نیست. از همان روزی که من این کار را انجام دادم، انها ابتکار عمل را از دست داده‌اند.»

ترامپ در ادامه بار دیگر ادعاهای پیشین خود مبنی بر اینکه ایران بعد از خروج آمریکا از برجام به کشور دیگری تبدیل شده است را تکرار کرد. 

او گفت: «اگر نگاهی به ایران در حال حاضر بیندازید، دیگر نگاهشان به سوی مدیترانه نیست. آنها دیگر به دنبال مناطقی که می‌خواستند تصرف کنند نیستند و من فکر می‌کنم اسرائیل نسبت به آنچه در سالیان سال شاهد آن بوده‌ایم احساس امنیت بیشتری می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر ادعاهای خود مبنی بر اینکه ایران برای آمدن پای میز مذاکره با او تماس خواهد گرفت را تکرار کرد و گفت: «تصور من این است که آنها در آینده‌ای نه چندان دور برای رسیدن به توافق تماس خواهند گرفت. اگر بتوانیم توافق واقعی کنیم این کار را انجام دهیم. اگر تماس نگیرند هم مشکلی وجود ندارد. در نهایت، آنها چاره‌ای نخواهند داشت. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

او تصریح کرد: «من فقط از منظر اسرائیل می‌توانم بگویم کاری که انجام دادم، کار بزرگی برای اسرائیل بود. کاری که انجام دادم خدمت بسیار خوبی به صلح جهانی بود؛ چون هر جا می‌رفتیم- خصوصاً هر جا در خاورمیانه- و هر جا مشکلی بود، ایران عاملش بود.»

ترامپ همچنین از تاثیرات منفی خروج از برجام بر اقتصاد ایران ابراز خرسندی کرد. وی گفت: «همان‌طور که در جریان رقابت‌های انتخاباتی گفته بودم برجام را لغو کردم. ظاهراً این کار اثرات بسیار بزرگتری نسبت به آنچه تصور می‌کردم داشت. این کار را صرفاً به دلیل هسته‌ای انجام دادم، اما می‌دانستم که برای اقتصادشان هم چندان خوب نخواهد بود. اما نمی‌دانستم چقدر مخرب خواهد بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد کشورهای اروپایی طرف برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) که در تلاش برای حفظ این توافق بعد از خروج آمریکا از آن هستند هم سرانجام از آن خارج خواهند شد.

او تصریح کرد: «همان‌طور که می‌دانید، اروپایی‌ها هم حالا دارند [ایران را] ترک می‌کنند. آنها هم می‌گویند "ببینید، این توافق دیگر کارساز نیست."  اولش سعی کردند برای مدتی سرسختی نشان دهند، ولی الان دارند ترک می‌کنند و کار درستی هم انجام می‌دهند.» 

دیدگاه کاربران

پیمان۵۳۵۴۴۶۰۱:۱۴:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
کلا دشمن شاد کن هستیم! روحانی کاری کرد که ترامپ به تصمیم خودش افتخار کنه.
ناشناس۵۳۵۶۸۲۰۹:۴۶:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
دشمن دشمن دشمن و این فصه ادامه دارد.....
ناشناس۵۳۵۸۰۴۱۱:۰۱:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
دقیقا یک مشت آدم بی کفایت که .. دنبال رفع ایراد دیگه نمیرن..
فواد۵۳۵۸۱۲۱۱:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۶
کسی که توافق رو زیرش زد. مدام تهدید و تحریم میکنه اسمش دوست دوست دوست نیست. کماکان قصه خوش خیالان ادامه دارد.
ناشناس۵۳۵۸۶۵۱۱:۴۵:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
نه پس ترامپ دوست ایرانه؟! تا کی ؟!! میخواین آمریکا را بزک کنین و بگین ما دشمن نداریم! تا کی ؟ اگه آمریکا دشمن ما نیست پس چیه؟
00000۵۳۶۱۶۰۱۴:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
پس اسمش رو چی بذاریم جناب روشنفکر
ناشناس۵۳۶۳۳۹۱۶:۴۷:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
اسمشا بذار قصه هزار ویک شب تکراری
ناشناس۵۳۵۷۹۴۱۰:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
آقای ظریف خیال می کنه استاد سیاست خارجی است در صورتیکه اگر اوباما نبود ما هیچوقت نمی توانستیم برجام را امضا کنیم حالا هم که ترامپ آمده نشستیم تماشا می کنیم .
ناشناس۵۳۵۸۴۵۱۱:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۶
به نام خدا- با سلام - خیلی مواظب باشیم این یکی از راهبرد های جنگ روانی دشمن است تا از این طریق ما را عصبی کند و در داخل کشور مردم و جناحها را به جان هم بیندازد . دقت کنید به سخنان این آدم: چرا اینقدر تاکید در سخنان این آدم دیده می شود؟ به عنوان یک روانشناس با بیش از بیست سال سابقه کار عرض میکنم که این تاکید های مکرر دریک سخنرانی کوتاه نشان از نوعی اضطراب و حتی عدم اعتماد به نفس دارد. کسی که از خود و جایگاهش مطمئن است و دارای قدرت است، در یک سخنرانی اینقدر تاکید ندارد!! لطفا بیشتر دقت کنید!
ناشناس۵۳۵۸۸۳۱۲:۰۱:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
این دسته گلی هست که همه ما با هم به آب دادیم: دولت، مردم، اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان، صدا و سیما، روزنامه‌ها، شبکه‌های مجازی، و ... همه ما در ایجاد این فضای دشمن شاد کن مسولیم و سهم داریم...
ناشناس۵۳۵۹۷۱۱۲:۵۸:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
روحانی چه کار کرد ؟چرا پس از این جملات توضیحی نیست ؟روحانی در مقابل این 430 سال باید جوابگو باشه اما به سهم خودش /
احمد۵۳۶۰۳۷۱۳:۳۲:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۶
چه ربطی به روحانی داره! هدف و صحبت ترامپ ار تغییر سیاست ها و تحرکات برون مرزی ایران است که ...
هنر۵۳۶۸۳۵۲۳:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
ترامپ خیالش از دولت روحانی و عدم عرزه داشتنش راحته برای همین تمرکزش روی فعالیت هاس برون مرزی ایرانه. سخته فهمیدنش؟
من من۵۳۶۱۰۶۱۴:۰۰:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۶
واقعیت چیز دیگه ای هست.. تحریمهای امریکا به قول تپر مجری سی ان ان فقط کسری از تحریمهایی هست که سالها بر ایران اعمال می شده.. اما به قول بولتون در همون برنامه ( و در این خبر از قول ترامپ) اتفاقا نتیجه بسیار بهتری برای امریکا داشته.. اما علت؟ واقعا این تحریمها فقط بخشی از تحریمهایی هست که از سال 90 تا همین سه سال پیش اعمال شده بود.. اما ترس فراگیر در جامعه ایران از اینده و احتمال اشوب و .. و بمباران رسانه های اجتماعی از خبرهای رعب اور و تحریمها باعث این وضعیت شده.. واقعیت اقتصاد ایران این هست که حتی در بدترین حالت و بدون دخالت اروپا میزان فروش نفت ایران نزدیک به 1 میلیون بشکه خواهد موند.. چون فقط میزان درخواست چین و ترکیه نزدیک به یک میلیون میشه بماند فروشهای جزیی و با تخفیف دیگه ایران.. واقعیت اقتصاد ایران این هست که حتی با درامد صفر نفتیو صادراتی.. فقط از محل ذخایر ارزی یعنی 100 میلیارد دلار تا دو سال امکان واردات تمام کالاهای مورد نیاز کشور وجود داره ( رقم رسمی کالاهی ثبت سفارش شده شامل ماشینها و کالاهای لوکس و .. کلا نزدیک 50 میلیارد دلار در سال 96 بوده) یعنی در واقعیت نه تنها ایران قابلیت برطرف کردن نیازهاش رو داره بر اساس ذخیره ارزی.. که حتی بدون دست زدن به اون هم با توجه به درامدهای نفتی که زیر یک میلیون نمیاد و درامدهای غیر نفتی .می تونه بازار رو کنترل کنه اما ترس از اینده و دادن اطلاعات و تیترهای غلط به مردم باعث شده تا افراد به جای زندگی نرمال سرمایه های زندگی خودشون رو به طلا و دلار تبدیل کنن و هر بازاری حمله کنن.. فقط و فقط رفتار جمعی مردم ایران بر اساس ترس از اینده باعث وضع موجود هست.. بعید می دونم هیچ دولتی توانایی کنترل این رفتار جمعی رو داشته باشه.. حداقل با این وضعیت اصناف و بازرگانان ایرانی که هیچ کدوم با حکومت و طرحها همراهی نمی کنن و دنبال سودجویی هستن..
ناشناس۵۳۶۷۲۳۲۲:۳۷:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
محاکمه عادلانه همه مفسدین اقتصادی شاید بهترین راه حل باشد متاسفانه فضا به گونه ای شده که مردم اعتماد خود را نسبت به حکومت از دست داده اند از اختلاس 3هزار میلیاردی خاوری تا به حال مدام فکر و ذهن مردم ایران در حال بمباران اطلاعاتی از فساد مسئولین است القای حس ناامیدی که از این جنبه به مردم وارد میشود هیچگونه دلیلی برای همراهی ملت با حکومت باقی نمیگذارد عدم همراهی مسئولین با مردم در مقاومت در برابر این هجوم اقتصادی است که امید را میبرد. وگرنه اگر بحث سر عزت باشد عزت طلب تر از مردم ایران در دنیا وجود دارد؟ مثل دوران جنگ کمترین ها را هم با هم تقسیم میکنیم ولی نمیگذاریم و در دهان دشمنان میزنیم.
حسین۵۳۵۴۵۴۰۱:۲۹:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۶
مسئولین ما باید پاسخگو باشن که چطور قراردادی امضا کردن که یکی از طرف ها یعنی اصلی ترین طرف بتونه راحت بزنه زیر امضای خودش در حالی که ما تمام محدودیت ها را پذیرفته و برای جبران آن به سالها زمان نیاز است؟
و۵۳۵۶۷۷۰۹:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
مسولین ما باید توضیح دهند چرا ما باید با این همه کشور سر جنگ داشته باشیم. باید توضیح دهند چرا وضع ما این گونه است. برای چه اینهمه هزینه برای فناوری هسته ای داده ایم
ناشناس۵۳۶۰۲۲۱۳:۲۶:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
مسئولین به کسی پاسخگو نیستن...
سعید۵۳۶۵۲۸۱۹:۵۷:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۶
مسوولین که بعضی وقتها پاسخ میدن مسبب اصلی این بدختیها کلا نه تنها پاسخگو نیست بلکه طلبکار هم هست.
ناشناس۵۳۶۱۶۸۱۴:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
واقعا این حرف درسته،هی گفتید برق هسته ای،امسال تابستون برق هسته ای هم دیدیم،چرا ما انقدر هزینه انرژی هسته ای رو میدیم؟؟؟ایا ارزشش رو داره؟؟؟؟
ناشناس۵۳۶۱۷۶۱۴:۵۰:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
هزاران لایک
ناشناس۵۳۵۸۶۳۱۱:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
خیانت یا ساده لوحی
حسن۵۳۵۹۶۵۱۲:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
به قول سعدی هر که را زر در ترازوست زور در بازوست.وقتی آمریکا میتونه بدون نظر شورای امنیت کشورها را اشغال کند خروج از توافق کاری نداره‌.
س ت۵۳۵۴۷۰۰۱:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
این ترامپ لج آدم را در می آورد. ما که دی ماه بود گفتیم فلان کار و بهمان اگر کنیم تحریم را پاشوندیم ولی خب، اداره مون بهمون گفتند شما وظیفه ات گزارش نویسی است نه ایده دادن و طرح دادن
ناشناس۵۳۵۴۹۷۰۲:۴۴:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
هم ترامپ نمی دانست هم مسِوولین اقتصادی ما. اما یک نکته را نگفت که سرمایه داران یهودی بایستی پول بیشتری به کارزار انتخاباتی او کمک کنند.
ناشناس۵۳۵۵۰۰۰۲:۴۵:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
تو هم خواهی مرد و بدنت خوراک مور و مار می شود و ان شاء الله ایران سرافراز خواهد ماند.
ناشناس۵۳۵۸۶۹۱۱:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
انشالله یه روز صبح اخبار میگه ترامپ شب سرش را گذاشت رو بالشت و صبح بیدار نشد. دستی بالاتر از خدا وجود نداره!
ناشناس۵۳۵۹۲۵۱۲:۲۶:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
مرگ مال همه ست ظلم و فساد و ناکارآمدی داره ما ..را ساقط می کنه نه ترامپ
ناشناس۵۳۵۵۱۸۰۳:۳۹:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
البته که باید خوشحال باشه. وقتی به برجام لگد می‌زنه و دولتمردان ما با افتخار دودستی به برجام چسبیدن چرا نباید خوشحال باشه؟ اگه با خروج امریکا ایرانم خارج می‌شد اون وقت باید می‌دیدیم خوشحالی یا نه. البته با این دولتی که دیپلماسی التماس رو سرلوحه قرار داده هیچ بعید نیست که به ترامپ بگن بیاین مذاکره کنیم.
سید۵۳۵۵۳۰۰۶:۱۵:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
بابا جان فشار بیار به مسئولین نه مردم....مردم کش میارن اما پاره نمیشن!!
ناشناس۵۳۵۵۵۳۰۷:۱۳:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
بزرگترین ضربه به اعتبار سیاسی آمریکا وارد کرد
ناشناس۵۳۵۵۶۱۰۷:۲۹:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
ترامپ و جمهوری خواه ها بدنبال کسب ارا جهت انتخابات میان‌دوره‌ای مجالس آمریکا هستند لذا برای جلب ارا انتخابات میاندوره ای مجالس امریکا ,بدنبال اجرای استراتژی سلاخی برد-باخت (همان استراتژی قمار ترامپ)کشورهایی نظیر ایران و البته کره شمالی را که در آن چندان موفق نبودند با عنوان عوام فریبانه مذاکره له له می‌زنند ،البته بیشتر نگرانی ترامپ بدلیل امکان استیضاح ناشی از تهدید دموکرات‌ها در صورت کسب اکثریت مجالس کنگره و سنادر ایالت هاست لذا حتی در صورت توافق ضمنی ترامپ ،اعتبار آن فقط به چند ماه محدود بوده و مجددا شاهد فشار حداکثری تا اواسط آبان بر ایران خواهیم بود تا ایران را به تکه های کوچک تقسیم کند ،گر چه سیاست ایران در عدم افتادن در تله های تحلیل برنده مالی و جانی جنگ های نیابتی در منطقه گاها می‌توانست حساب شده تر و معقولانه تر باشد و اکنون در زمینه برخورد قاطع با سو مدیریت و فساد رانتی و فامیلی در کشور ،استراتژی قلع و قمع و مصادره اموال مفسدان شامل برخی مدیران ارشد کشوری و بستگانشان شان و بموازات بکارگیری افراد شایسته و پیاده سازی ساختاری سیستماتیک در شفاف سازی و مبارزه با فساد با نسخه برداری از کشورهای موفق در مبارزه با فساد و مصادره اموال مفسدان می‌تواند به نحوی پشتوانه ... مردمی نظام را احیا کند
تبریزی۵۳۵۵۶۲۰۷:۲۹:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
وقتی سران کشوری در محافل رسمی از کمبود پوشک بچه می گن و کوچکترین تغییری در مسیر خودشون نمی دن و وقتی مردم کشوری این صحنه ها رو می بینن و با بی تفاوتی همچنان روزه سکوت می گیرن فاتحه اون کشور خونده است.
ناشناس۵۳۵۵۸۲۰۷:۵۹:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
آقای ترامپ شما به سقوط نزدیکترید
افشین۵۳۵۵۹۲۰۸:۱۲:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
حالا اینکه دشمن ما هستن و دشمنی میکنن درسته ولی وقتی نگاه میکنی تفاوت یک مسئول منفعل با یک مسئول فعال در رسیدن به اهداف و تلاش و پذیرفتن ریسک رو واضحا احساس میکنی
ناشناس۵۳۵۶۳۵۰۹:۰۲:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
اسرائیل هیچ وقت امن نخواهد بود. ای ترامپ نوکر اسرائیل تو نیز عاقبت می میری و خوراک مار و مور خواهی شد و آن موقع اسرائیلی نیز در کار نخواهد بود.
ناشناس۵۳۵۶۸۷۰۹:۴۸:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
خیلی باحالی
ناشناس۵۳۵۶۵۴۰۹:۲۴:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
در ایران هم بسیاری از خروخ آمریکا از برجام شاد و مسرور و سر خوش و سر زنده شدند . فقط ...
ایوانغرب۵۳۵۷۴۷۱۰:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۶
تو و نتانیاهو شانسی ندارید.... هردو به زودی رفتنی هستید...
ناشناس۵۳۶۱۹۹۱۵:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۶
کل شانسو فقط ما دارییم
ناشناس۵۳۵۷۸۷۱۰:۵۲:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
اگر میدونستی که ما تو مملکت چه خائنین در رده های دولتی و ...داریم میدونستی که نیاز به خروج از برجام هم نبود انها دارن کار مملکت و انقلاب را یکسره میکنند نیازی به زحمت شما نیست آقای ترامپ
ناشناس۵۳۵۷۸۸۱۰:۵۲:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
بقول مربی فوتبال سرشناس ایرانی ما به داور باختیم نه با تیم مقابل
ناشناس۵۳۵۸۱۳۱۱:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
دنیای سیاست با خواب ورویا متفاوت است ...عملی وبی رحم است .
ناشناس۵۳۵۸۴۴۱۱:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۶
من متوجه نشدم که خلاصه برجام به نفع ایران بود یا آمریکا ؟ اقتصاد ما با خروج آمریکا از برجام به این روزی درامده که می بینید ! امریکا و اسرائیل و عربستان هم از بیرون آمدن از برجام خوشحالن ! در ایران هم تا برجام برقرار بود یه عده می گفتند به ضرر ایرانه و خیانت شده و ....! حالا که لغو شده هم دارن همین حرفها را می زنن و می گن چرا لغو شده ! یکی بیاد توضیح بده به ما شماها با ملت ما و با خودتون چند چندین ؟ داستان ..چیه ؟
ناشناس۵۳۶۵۶۱۲۰:۲۸:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱۶
در زمانی که اهرمهای چانه زنی ایران در مذاکرات با بتون پر نشده بودند قبول برجام صرفا با حرف یک رییس جمهور و عدم تصویب آن در کنگره خوب نبود
ناشناس۵۳۵۸۵۴۱۱:۳۷:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۶
ترامپ و اسراییل یکی هستند. منظور ترامپ از اینکه ایرانی ها با من مذاکره کنند این است که با اسراییل مذاکره کنند.
صابر۵۳۵۸۷۹۱۱:۵۶:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
ایران و ایرانی سر
بنده خدا. اصل۵۳۵۹۵۷۱۲:۴۵:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۶
از اول هم معلوم بود صهیونیستها آمریکا را دارند اداره میکنند. ما از این تنگنا عبور میکنیم. ما ایرانیها را نشناخته ای. این خط و این نشان.
ناشناس۵۳۶۰۲۷۱۳:۲۸:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
یک عده فقط شعار میدهند و مردم در تگنا هستن
ناشناس۵۳۶۲۲۹۱۵:۱۹:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۶
ترامپ جون باید ببینی ایا تا ۷ ماه بعد هستی یا نیستی امروز در داخل امریکا بیش از ۹۰ درصد رسانه ها و سیاسیون علیه ترامپ هستند جورج سورس سرمایه دار امریکایی چندی پیش در مصاحبه ای گفته که ترامپ باید هر چه زودتر برود .
ناشناس۵۳۶۴۹۸۱۹:۱۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۶
90 درصد؟؟
علی۵۳۶۲۶۶۱۵:۴۴:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
قابل توجه تند روهای داخلی مخالف برجام ببینند و بدانند ...
ناشناس۵۳۶۴۹۷۱۹:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۶
جدی میگی؟؟!!!
ناشناس۵۳۶۴۳۳۱۸:۰۳:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۶
اگر ترامپ قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران از برجام خارج شده بود ما هم به رییسی رای می دادیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین