لاریجانی: بازار ثانویه ارز نابسامان نیست

گروه اقتصادی الف،   3970614133 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار ثانویه نابسامان نیست و کنترل شده است، گفت: بازار بیرونی که رسانه‌ها بیشتر به آن می‌پردازند، دارای حجم مبادله کمی است.

لاریجانی: بازار ثانویه ارز نابسامان نیست

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که امروز (چهارشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز مباحثی جامعی در مورد وضعیت کشورمان از ابعاد مختلف منطقه ای، بین المللی، امنیت داخلی، اقتصادی و البته اقداماتی که مجلس شورای اسلامی و سران قوا، انجام داده اند و همچنین دورنمایی از آینده کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید اذعان کرد که بخشی از شرایط اقتصادی کشور متاثر از اقدامات بین المللی بوده، البته بخش داخلی نیز در این حوزه بسیار تاثیرگذار است که این مسائل سبب شده مشکلات مزمن از حیث اقتصادی به وجود بیاید.

وی افزود: همچنین دورنمای آینده کشور مبنی بر نظر رهبر معظم انقلاب که می فرمایند باید بر روی توان داخلی بیشتر توجه شود و مبنا و استراتژی کار قوای مختلف قرار بگیرد، نیاز به هم نوایی و هم افزایی همه است.

لاریجانی با اشاره به اینکه قوانینی وجود دارد که می تواند امور را تسریع کند اما نیاز به اجرای به موقع دارد، خاطرنشان کرد: اگر نیاز به تغییر برخی مقررات نیز باشد می توان آنها را پیگیری کرد. بر همین اساس در نشست امروز با اعضای مجلس خبرگان رهبری اقدامات مختلف مجلس در حوزه تقنین مانند ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی یا انجام امور مرتبط با معیشت مردم، برای اعضای مجلس خبرگان رهبری توضیح داده شد.

وی درخصوص سفر دو روزه خود به روسیه نیز، گفت: چندی پیش با رئیس دومای روسیه توافق کردیم کمیسیون مشترک پارلمانی بین دو کشور ایجاد شود تا پروژه هایی که برای اجرای آنها تصمیم گیری شده، مورد حمایت قرار بگیرد.بر این اساس سازوکاری در نظر گرفته شده که این سفر مربوط به آن محسوب می شود، همچنین بتوانیم با پیگیری کارهای بین دو کشور توسعه اقتصادی را دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نیز عنوان کرد: ۸ الی ۹ مصوبه در شورای مذکور ابلاغ شده است که واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از جمله آن محسوب می شود.

وی در پایان در خصوص نابسامانی در بازار ارز نیز خاطرنشان کرد: بازار ثانویه نابسامان نیست و کنترل شده است، لذا حجم زیاد مبادلات نیز در این بازار انجام می شود؛ در این بین بازار بیرونی که رسانه ها بیشتر به آن می پردازند، دارای حجم مبادله کمی است اما اصل مبادلات در بازار ثانویه است که برای نابسامانی های این حوزه نیز باید با وزرا جلساتی را برگزار کنیم.

دیدگاه کاربران

گنجی۵۳۲۷۵۴۱۷:۲۸:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
چقدر یک آدم ممکن است بی تفاوت باشد بگو آخه مرد حسابی تمام ارکان زندگی ما را با همین دلاری قیمت می کنند که تو آنرا به رسمیت نمی شناسی و ادعا می کنی حجمش کم است پوشک و آهن و غذا و لباس و کیف و کفش و خودرو و . . . همه چیز های دیگر را با همین قیمت بازار مطابقت می دهند نه با آرزو های تو
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین