مرگ نوزاد ۹ ماهه یک هفته پس از تحویل به پدر و مادر + جزئیات

گروه حوادث الف،   3970614101 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نوزاد ۹ ماهه‌ای که چندی قبل از سوی پدر و مادر معتادش مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود و پس از انجام تشریفات قانونی به بهزیستی سپرده شده بود، به دستور قاضی پرونده به خانواده‌اش تحویل شد اما یک هفته بعد جان باخت.

مرگ نوزاد ۹ ماهه یک هفته پس از تحویل به پدر و مادر + جزئیات

به گزارش ایران، اردیبهشت امسال یکی از مددکاران موسسه خیریه مهرآفرین از وقوع یک کودک آزاری در جنوب تهران با خبر شد. هدی آن زمان نوزادی 5 ماهه بود که پدر و مادرش پس از مصرف شیشه او را کتک زده و شکنجه کرده بودند.

این مددکارگفت: زخم‌های ایجاد شده روی بازوی هدی نشانه گازگرفتگی بود و به‌خاطر نگهداری این نوزاد در محیط آلوده او دچار عفونت ریه هم شده بود و به سختی نفس می‌کشید. حتی طی یک هفته چندین بار دچار تشنج شد و با توجه به این شرایط تصمیم گرفتیم نوزاد را به بیمارستان منتقل کنیم تا تحت درمان قرار گیرد که در مسیر درمان وقوع کودک آزاری از سوی پزشک معالج تایید شد. این در حالی بود که نوزاد دچار نارسایی قلبی تشخیص داده شد.

در ادامه و با حکم قاضی پرونده هدی کوچولو به شیرخوارگاه آمنه سازمان بهزیستی تحویل داده شد. اما پس از حدود 4 ماه و با درخواست مادرش، قاضی حکم بر تحویل نوزاد به خانواده‌اش داد اما پس از یک هفته هدی فوت کرد.

حکم قاضی لازم الاجراست

دکتر رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث «ایران» در این باره گفت: در همان اردیبهشت ما نوزاد را بنابر نظر پزشک تحویل بهزیستی دادیم و پس از چند ماه به درخواست مادر هدی و حکم قاضی این نوزاد به خانواده‌اش تحویل داده شد. البته این نوزاد طبق نظر پزشک معالج نارسایی قلبی داشت و ظاهراً علت فوت هم همین عارضه بوده است.رئیس اورژانس اجتماعی در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه دختر کوچولو باید تحت نظر پزشک و مراقبت خاص قرار می‌گرفت چرا قاضی حکم بر تحویل هدی به خانواده‌اش داده تصریح کرد: ما تابع مقررات هستیم و وقتی قاضی حکم بر تحویل نوزاد می‌دهد دیگر کاری از دست ما ساخته نیست وگرنه تا زمانی که این نوزاد تحویل بهزیستی بود به بهترین حالت از او نگهداری می‌شد.

لزوم توجه به گزارش پرونده‌های کودک آزاری

فاطمه دانشور مدیر موسسه مددکاری مهرآفرین نیز عنوان کرد: بزرگترین مشکل ما آن است که برخی از قضات به گزارش پرونده‌ها توجهی نمی‌کنند. ما با دشواری این نوزاد را تحویل گرفتیم و شرایط را برای حضور اورژانس اجتماعی فراهم کردیم تا نوزاد در شرایط خوبی در بهزیستی و شیرخوارگاه آمنه زندگی کند. اما وقتی خانواده این بچه‌ها با گریه و عجز به سراغ قاضی می‌روند براحتی حکم بازگشت فرزندشان را می‌گیرند و او را دوباره باز می‌گردانند.
وی در ادامه تصریح کرد: حتی پس از تحویل کودک به بهزیستی پدر این کودک به دفتر مددکاری ما رفت و با شکستن شیشه و زخمی کردن مددکاران ما با چاقو تلاش می‌کرد تا فرزندش را برگرداند اما ما این سختی‌ها را تحمل کردیم تا هدی راحت زندگی کند اما بعد از مدتی می‌شنویم که این خانواده موفق شدند نوزاد را از بهزیستی تحویل بگیرند و پس از یک هفته هم بچه می‌میرد.

دانشور در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً بیماری هدی غیر قابل علاج بوده است، تاکید کرد: نارسایی قلبی بیماری ناعلاجی نیست. هزاران نفر در کشور با این بیماری دست به گریبانند اما هیچ‌کدام از آنها فوت نمی‌کنند. بیمارانی که نارسایی قلبی دارند اگر تحت نظر پزشک باشند و از آنها بدرستی مراقبت شود می‌توانند براحتی زندگی کنند. هدی هم اگر دوباره به آن زندگی برنمی گشت، می‌توانست زنده بماند.

وی گفت: معمولاً این قبیل خانواده‌ها از فرزندانشان برای اجاره دادن به منظور تکدی گری، جابه‌جایی مواد مخدر و...استفاده می‌کنند به هرحال نوزادان چهره‌های ترحم برانگیزی دارند و می‌توانند برای پدر و مادرهای اینچنینی سودآور باشند. با این حال امیدوارم قضات پیش از صدور حکم، به جزئیات پرونده که از سوی مددکاران گردآوری شده توجه کنند و بر اساس آگاهی کامل از پرونده رای به تحویل فرزندان بدسرپرست بدهند تا دیگر شاهد چنین مسائل تلخی نباشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۱۷۴۰۱۳:۳۹:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
متاسفانه بعضی از احکام قضات فاجعه آمیزه بنظر بنده بهزیستی به عنوان مدعی باید از قاضی شکایت کنه لازم به ذکره که در خبرها آمده که کودکان آسیب دیده ماهشهری باز با حکم دادگاه به پدر و نامادر بی رحم سپرده شدند متاسفانه
ناشناس۵۳۱۷۷۰۱۳:۴۵:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۴
قاضی که حکم صادر کرده باید مورد تعقیب انتظامی قرار بگیرد که نمی گیرد.
ناشناس۵۳۱۹۳۴۱۴:۱۶:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۴
باز هم میگم باید برای فرزند آوری ، زن و مرد احراز صلاحیت شوند و برای زاییدن نیاز به مجوز باشه ، مردی که صلاحیت پدر شدن نداره و زنی که صلاحیت مادر شدن نداره حق بچه دار شدن ندارن تمام !
ناشناس۵۳۱۹۸۷۱۴:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۴
اداره بهزیستی باید از قاضی شکایت کند تا قاضی پرونده محاکمه شود
ناشناس۵۳۲۲۵۲۱۵:۱۵:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۴
باید یک بازنگری کلی در نحوه انتخاب قضات و شرایط حکم صادر کردنشان کرد
ناشناس۵۳۲۳۸۸۱۵:۴۵:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۴
وحشتناکه واقعا!!! معلوم نیست چرا نظارتی بر کار قاضیان صورت نمیگیره؟! با توجه به رواج اعتیاد به مواد صنعتی و خطری که فرزندان این خانواده ها رو تهدید میکنه باید فکری به حال اونا کرد که دیگه هیچ قاضی به خودش جرات صدور همچین احکامی رو نده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین