کوچکی‌نژاد: روحانی قدرت لازم را برای برکناری برخی وزرا را ندارد/ استیضاح آخوندی ۴۵ امضا دارد

گروه سیاسی الف،   3970612118 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه طرح استیضاخ وزیر راه و شهرسازی ۴۵ امضا دارد، گفت: روحانی برای تغییر تیم اقتصادی دولت هیچ کاری نکرده است.

کوچکی‌نژاد: روحانی قدرت لازم را برای برکناری برخی وزرا را ندارد/ استیضاح آخوندی ۴۵ امضا دارد

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت توسط آقای رئیس‌جمهور، اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس ارتباط بسیار نزدیکی با مردم داشته و در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند، شرایط اقتصادی مردم را مشاهده می‌کنند و متوجه هستند که این شرایط مردم با دیدگاه‌های دولت در زمینه تورم و اقتصاد متفاوت است و مردم واقعاً با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی افزود: پیش از این حدود 200 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به آقای رئیس‌جمهور، خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شدند، نمایندگان انتظار داشتند دولت به این درخواست مجلس عمل می‌کرد و متوجه می‌شد که این درخواست نمایندگان مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت مقطعی و سیاسی نیست، بلکه نگاه اساسی مجلس برای برون‌رفت از این شرایط نابسامان اقتصادی است، آقای رئیس‌جمهور که می‌گوید ما با مجلس تعامل داریم، باید درخواست مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت را مورد توجه جدی قرار می‌داد، اما متاسفانه گزارش‌های غیرواقعی به آقای روحانی می‌دهند.

نماینده رشت در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای گفت که تیم اقتصادی دولت را تغییر می‌دهم و رئیس‌دفتر او هم اعلام کرد که در تیم اقتصادی دولت تغییراتی ایجاد خواهد شد اما اقدامی انجام نداده بودند بعضی از اعضای تیم اقتصادی دولت تهدید کردند که اگر اقدامی انجام دهید از تمام سمت‌های دولتی‌مان استعفا می‌دهیم، این تهدید روی آقای روحانی تاثیر گذاشت و این نقد به آقای روحانی وارد است که او به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرده در هر شرایطی منافع ملی را مد نظر قرار دهد.

کوچکی‌نژاد یادآور شد: این موضوع نشانه آن است که مشکل در جای دیگری است و برخی باندهای قدرت بیرون از دولت هستند که نمی‌گذارند دولت اقدام اساسی در جهت منافع عمومی مردم انجام دهد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل مجلس از روحانی سوال کرد و در نهایت هم نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور به 4 سوال قانع نشدند و به او اخطار دادند، متاسفانه آقای رئیس‌جمهور به توصیه‌ها گوش نمی‌دهد، اگر مجلس می‌توانست و قانون اساسی به مجلس اجازه می‌داد بسیاری از معاونان دولت را هم برکنار می‌کرد، چون معاونان دولت همچنان در کُند کردن اصلاحات اقتصادی دولت نقش اساسی دارند.

نماینده رشت در مجلس ادامه داد: هم‌اکنون اگر دولت عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را تغییر ندهد، او در معرض استیضاح مجلس است و طرح استیضاح وی دارای 45 امضاست.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آقای روحانی قدرت لازم را برای برکناری برخی وزرا را ندارد، چرا که خودش اعلام کرد به زودی اصلاحاتی در تیم اقتصادی دولت انجام می‌شود اما اقدامی انجام نشد؛ رئیس بانک مرکزی هم با فشار نمایندگان و افکار عمومی و اینکه خود آن آقا هم مانده بود و نمی‌توانست به کارش ادامه دهد، از این سمت برکنار شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۶۸۰۵۱۴:۳۳:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
با این وضع فاجعه بار مسکن و اجاره، آخوندی علاوه بر برکناری باید محاکمه شود.
ناشناس۵۲۷۲۱۵۱۸:۱۵:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۲
استیضاح عباس اخوندی و وزیر صنعت معدن تجارت که یک بقالی را هم نمی تواند اداره کند و در حقیفت مسولیت 3 وزارتخانه را عهده گرفته است از اوجب وظایف مجلس است مجلسیان کوتاهی نکنید و سریعا استیضاح را اغاز کنید
ناشناس۵۲۶۸۲۲۱۴:۳۸:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
اولین وزرایی که باید استیضاح میشدن ، و حتی محاکمه ، وزیر صنعت و وزیر مسکن بودن . دو نفر که بازار خودرو و مسکن رو باب میل دلالها ، به این وضع فجیع کشوندن و مردم رو حیرون و سرگردون کردن . اما جالب اینجاست که هیچ کس جرات برخورد با این دو نفر رو نداره . و بقیه ، مثل وزیر بیچاره کار ، باید قربانی بشن تا این حضرات در وزارتخونه باقی بمونن و باز هم منافع دوستانشون رو تامین کنن .
نعمت الله جوکارنامیوندی۵۲۶۸۹۲۱۵:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۲
روحانی دولت رابه صورت شرکت سهامی خاص به کارگزاران سازندگی وحزب اعتدال وتوسعه واگذارکرده وخودکارملک ودولت را رها کرده ..علی برکت الله
رضا۵۲۶۹۲۰۱۵:۳۲:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
اخوی بعد سه بار استیضاح نافرجام هنوز از رو نمی روید؟
جلال۵۲۶۹۳۹۱۵:۳۸:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
اقای روحانی بخاطر آبرو ... بخاطر نامت در آینده .... بخاطر تاریخ سعی کن بروی .... برو استعفا بده ۳سال دیگر مانده بخدا جایی نمیروم که به شما توهین نکنند چه حرفهای به شما نسبت میدهند . الحمدالله هم پول داری هم خانه لوکس برو زندگیت را بکن هم برادر پول دار داری .... برو یک جا خلوت کتاب بنویس خاطرات برجام شعر برجام نمایشنامه برجام برجام در آینه هنر برجام بی جام برجام با جام بگذار این ملت قدر نشناس در بی جامی خود بسوزند تا قدر شما را بفهمند پوشک هم غیب شد
ناشناس۵۲۶۹۵۸۱۵:۴۷:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۲
تعویض وزرا هیچ فایده ای نداره . مگر رئیس بانک مرکزی عوض شد فرقی کرد. دلار 2000 تومن گرون تر شد. کشور فاقد زیر ساخت های لازم حل مشکل هست در سیاست نظامی خارج از کشور هم کوتاه نمیآیند پس نتیجه همینه .
ناشناس۵۲۷۱۳۷۱۷:۳۰:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
قطعا شما جز اون دسته افراد جامعه هستی که هر دو دوره به مستر روحانی رای دادی و نمیخوای قبول کنی که اشتباه کردی حالا داری برای خودت دلیل و برهان میاری ، عزیز اینو متوجه بشید هنوز کشور درآمد نفتی داره هنوز دسترسی به دلار هست منابع ارزی وضع خوبی داره اکثر کالا ها را هم با یورو ثبت سفارش میکنیم تو چند کشور اروپایی با بانکهایی طرف هستیم که ال سی ایران را قبول میکنند التماس هم میکنند که با ایران کار کنند حتی حاضرند فاینانس هم بکنند اما اوضاع کشور را ببین !!!!!!! این بی کفایتی دولته شما هم بهتره دنبال گره زدن مشکلات به خارج کشور نباشی در ضمن اشتباه کردی به روحانی رای دادی رو کاعذ بنویس بزن جلو آینه روزی چند بار تکرار کن.
ناشناس۵۲۷۰۷۹۱۶:۵۸:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۲
وقتی گفته میشه روحانی کفایت نداره بعضی ها مقاومت میکنند یا شروع میکنند به زدن صحبتهای دیپلماتیک که دنیا نمایش دمکراسی را در مجلس دیدند،خوب آخرش که چی ؟؟؟الان نمایندگان از سوالاتی که پرسیدند قانع نشدند به کجا ختم میشه؟؟؟این فقط ی نمایش بود رئیس جمهور باید استیضاح و عزل شود این میشه دمکراسی غیر از این گول زدن جامعه است.
ناشناس۵۲۷۱۶۰۱۷:۴۶:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
استیضاح وزیر صمت چی شد؟ آیا دوباره مجلس سکوت کرد؟
ناشناس۵۲۷۲۱۷۱۸:۱۶:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
در حالیکه مردم در اوج رنج و بدبختی قرار گرفته اند آقای روحانی و تیمش نه کنار میروند و نه اوضاع را بهبودی می بخشند و نه حتی قادرند از وخیمتر شدن اوضاع جلوگیری کنند.
ناشناس۵۲۷۲۴۸۱۸:۳۷:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
روحانی هم نمایندگان را خوب شناخته مثل تیر مشقی فقط صذا دارند واهل برخورد وعمل نیستند
علی 671۵۲۷۲۵۴۱۸:۳۹:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
نمایندگان نامه نوشتند چند تا ،تا به حال بیش از هفت نامه با امضای بالا .بیش از 200 اقتصاد دان بزرگ چند نامه نوشتند و راه هایی ارائه کردند ، رهبری تذکر دادند که از نامه این اقتصاد دان ها استفاده بشود ،آقای قالیباف نامه ای اقتصادی با راه حل به رئیس جمهور نوشتند که بسیاری از نخبگان و اقتصاد دان ها آنر تایید کردند .خود شخص رئیس جمهور به وزرا در حضور مردم گفتند که اگر برایتان نامه ای نوشتند به من بدهید .چرا چون ایشان هدفی دارند که به کدخدا برسند و هیچکس را قبول ندارند و تمام نامه ها و توصیه ها روانه سطل زباله می شود و دنبالش نیشخندی .شما چه می فرمایید .استیضاح کنید .یادش نیست چون هدف مشخصی دارد که تا به آن نرسد دست بردار نیست .درمجلس از کدام وزیر که وظیفه اش بود دفاع کرد پس ایشان بر نامه دارد و همه دست روی دست گذاشته اید تا بر نامه اجرا شود .بعد همه دلسوز و غمخوار انقلاب و مردم می شوید .(ای که دستت می رسد کاری بکن ) گرانی ،فقر، بدبختی ، نا امیدی ، بیکاری ،لجبازی و بی همتی مملکت را گرفته چرا بزرگان از خواب بیدار نمی شوند .بخدا این دولت هیچکار از دستش بر نمی آید .بیخود به دلتان چربی نمالید که فردا خیلی دیر است .خیلی دیر است .خیلی دیر است
ناشناس۵۲۷۴۶۵۲۱:۳۳:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۲
وزارت مسکن نیازمند وزیری همچون نیک زاد است..شرایط موجود برای مردم و کشور زیان اور است...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین