توطئه برای تنش با ایران در بحبوحه انتخاب نخست وزیر در عراق

گروه جهان الف،   3970612021 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بعد از انتخابات پر حرف و حدیث عراق، امروز پارلمان این کشور افتتاح می شود؛ دستور کار پارلمان عراق، انتخاب رئیس جمهور، رئیس پارلمان و نخست وزیر می باشد. همزمان برخی جریانات سیاسی در عراق و کشورهای خارجی در تلاشند تا ایران را به عنوان مشکل اصلی این کشور معرفی کنند و از رهگذر این اتفاق ارتباط بین دو کشور را خدشه دار سازند.

توطئه برای تنش با ایران در بحبوحه انتخاب نخست وزیر در عراق

به گزارش الف، بر اساس عرف سیاسی در عراق رئیس جمهور از بین کردها، رئیس پارلمان از بین اهل سنت و نخست وزیر از میان شیعیان انتخاب می شود. در این بین مهم ترین چالش عراق بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی، انتخاب نخست وزیر می باشد.  

از آن جا که در انتخابات ۲۲ اردیبهشت ماه هیچ کدام از احزاب و گروه های سیاسی نتوانستند پیروزی قاطعی بدست بیاورند در هفته های اخیر رایزنی های گسترده ای در جریان بوده است. تعداد کرسی های پارلمان عراق ۳۲۹ کرسی می باشد و هر جریان سیاسی که خواهان تشکیل بزرگترین فراکسیون می باشد باید نصف بعلاوه یک نماینده ها(یعنی حداقل ۱۶۵) را با خود همراه سازد.

در حال حاضر به طور کلی دو ائتلاف بوجود آمده که افرادی مانند نوری مالکی و هادی عامری در یک سو و عمار حکیم و مقتدی صدر در طرف دیگر قرار دارند. اگر چه دیروز اخباری مبنی بر تشکیل فراکسیون اکثریت از سوی هر دو محور منتشر شد اما تا زمان آغاز پارلمان نمی‌توان از قطعی بودن این ائتلاف ها مطمئن شد.

ظاهراً نامزد ائتلاف چهارگانه متشکل از مقتدی صدر، حیدرالعبادی، عمار حکیم و ایاد علاوی بخت اول کسب کرسی نخست وزیری در عراق می باشد. تحقق چنین سناریویی مطلوب آمریکایی ها است که برت مک گورک، سفیر آن ها در عراق آن را پیگیری می کند.

در مقابل احتمال تشکیل ائتلافی از دولت قانون، الفتح و جنبش عطاء نیز وجود دارد.

در این بین نقش نمایندگان کرد نیز در تشکیل ائتلاف اکثریت نیز می تواند تعیین کننده باشد اما چنان چه بین کردها اختلاف جدی رخ دهد احتمالا صحنه سیاسی عراق از وضعیت موجود نیز پیچیده تر خواهد شد.

این در حالی است که اخیراً برخی رسانه ها عنوان کرده اند مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف (آیت الله سیستانی) بر روی عدم حضور سیاستمداران پیشین و فعلی در دولت آینده تاکید دارند. فراتر از این، عنوان شده که مرجعیت نجف  چهار چهره مطرح برای پست نخست وزیری (حیدر العبادی، نخست وزیر فعلی، طارق نجم، از اعضای حزب الدعوه ، فالح الفیاض، رییس برکنار شده الحشد الشعبی و هادی العامری، رهبر فهرست انتخابی الفتح) را از پذیرش این منصب منع کرده است. نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نیز اعلام کرده برای تصدی پست نخست‌وزیری نامزد نخواهد شد.

همان طور که گفته شد در حالی که آمریکایی ها آشکارا مشغول رایزنی برای تعیین نخست وزیر عراق می باشند اما ایران تا کنون از موضع گیری و دخالت درباره تشکیل فراکسیون اکثریت خودداری کرده است. با وجود این مسئله باید گفت دست هایی در کار است تا روابط بین دو کشور عراق و ایران را متشنج و بحرانی کند.

توطئه غربی ها علیه ایران و عراق

در هفته ها و ماه های اخیر جریان غربی- عبری - عربی تلاش کرد تا با فضاسازی  و انتشار اخبار کذب، روابط دولت و ملت ایران و عراق را به سمت تنش و درگیری سوق دهد. در این راستا اخبار عجیبی و غریبی در ایران درباره فروش گسترده آب و برق در اوج خاموشی ها به عراقی ها منتشر شد. در هفته های اخیر نیز شایعاتی درباره ارتباطات نامشروع گسترده زائران عراقی در ایران منتشر شده است.

همزمان در عراق نیز اخبار دروغ متعددی علیه ایران منتشر شده تا  سمت و سو و نوک پیکان اعتراضات مردم عراق که در هفته های اخیر به خیابان ها آمده اند به سمت ایران جهت داده شود. اما مسبب وضعیت آشفته کنونی عراق، فساد سیاسی، ناکارآمدی و اختلافات مقامات عراقی و دخالت های گسترده آمریکا،انگلیس و عربستان برای تحت الشعاع قرار دادن قدرت شیعیان می باشد.

در چند روز گذشته خبرگزاری رویترز نیز همزمان با سخنان ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه درباره ضرورت مذاکره با تهران درباره برنامه موشکی و دفاعی، از انتقال موشک های ایرانی به گروه های شیعی عراقی نوشته بود.

بر اساس گزارش رویترز، که ظاهراً مستند به چند منبع اطلاعاتی نوشته شده ایران در پی تجهیز گروه های طرفدار خود در عراق به موشک های بالستیک کوتاه برد که توانایی هدف قرار دادن اهدافی در عربستان و رژیم صهیونیستی را دارند می باشد. انتشار چنین خبری در فضای کنونی عراق که جریانات و گروه های سیاسی در حال رایزنی برای تشکیل دولت می باشند نشان دهنده تلاش برای ایجاد تحریک افکار عمومی مردم و جریانات سیاسی این کشور علیه ایران می باشد.

در پی این ادعا هم وزارت خارجه ایران و هم عراق این موضوع را تکذیب کردند. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مطرح شده اخیر در خصوص انتقال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به عراق  را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعایی واهی، بی معنی و مضحک دانست.

با تمام این اوصاف باید گفت مسئولان و مقامات ایرانی نیز آن چنان که باید و شاید و در وقت مناسب نسبت به تکذیب چنین دروغ هایی و اقناع افکار عمومی واکنش نشان ندادند. این در حالی است که محور عربی- عبری- غربی به شدت پیگیر تخریب روابط دو کشور در راستای کاهش قدرت منطقه ای ایران و تاثیرگذاری بیشتر تحریم ها در آینده می باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۶۱۱۴۱۰:۱۲:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۲
ما اگه نخوایم با عراق رابطه داشته باشیم باید کی رو ببینیم ؟
حتی۵۲۶۲۲۵۱۰:۵۶:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۲
شما فقط تاکید می کنم فقط فقط از طرف خودت حرف بزن و لاغیر
ناشناس۵۲۶۷۰۱۱۳:۵۹:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
این شما و امثال شمائید که همه حرفاتون رو به مردم نسبت می دید
ناشناس۵۲۷۰۴۸۱۶:۳۲:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
از کی تا حالا سربازان مجازی ال سعود شدن مردم ایران؟
ناشناس۵۲۷۴۶۴۲۱:۳۲:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
باعث تاسفه که واقعیتهای جامعه را نمی بینید و فقط دنبال فرافکنی هستید
ناشناس۵۲۷۱۷۸۱۷:۵۶:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۲
این شما هستید که با همین حرفها و سیاستها مردم رو به فلاکت انداختین چرا یکبار حرف از غرامت جنگ نمیزنید آقای محترم
ناشناس۵۲۶۷۱۲۱۴:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
اتفاقا حرف خیلی از مردم رو زد.
مختارنامه۵۲۷۱۵۹۱۷:۴۵:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۲
همه باید یکبار دیگه آن قسمت کشته شدن کیان را ببینند خرس خاله‌هایی که بین عرب و عجم اختلاف انداختند و در جنگ پیروز شدند!!
ناشناس۵۲۷۵۶۵۲۲:۴۱:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
شما وکیل مدافع عراقی ؟ عراق در کدوم جنگ به ایران کمک کرده ..
ناشناس۵۲۷۰۲۰۱۶:۲۰:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱۲
عراق: تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رعایت خواهیم کرد
ناشناس۵۲۷۵۸۲۲۲:۵۲:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
فقط حیدر العبادی این حرف را گفته نه همه اشخاص موثر در عراق اظهارات بعدی ایشان بعد از واکنش های داخلی عراق به تحریم ایران را هم باید بخوانید و بعد اظهارنظر کنید
ناشناس۵۲۷۸۶۶۰۸:۲۷:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۳
این حرف نخست وزیر عراق زده، یعنی موثرترین شخص در حکومت عراق
ناشناس۵۲۶۴۱۵۱۲:۰۸:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
شما فقط دنبال بردگی وبندگی چشم ابیا ومو بورا باش بقیه دنیا هم ادم نیستند
فرناز۵۲۶۶۶۵۱۳:۴۶:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۲
نمی دونم الف منتشر می کنه یا نه! در خاطر داشته باش که دولت کویت تا به حال 47 میلیارد دلار غرامت جنگی از عراق گرفته ولی ما هنوز یک ریال هم غرامت نگرفته ایم.
ناشناس۵۲۷۰۰۸۱۶:۱۳:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
غرامت جنگ از عراق باید گرفته شود خصوصا الان در شرایط تحریم به این پول نیاز داریم ...
ناشناس۵۲۶۷۰۵۱۴:۰۱:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۲
خوبه یه نفر به شما بگه تو هم برو نوکری چشم بادامی ها و سیبریایی ها رو بکن بس است برچسب زدن
valor۵۲۶۴۶۳۱۲:۳۵:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۲
شما از سفارت انگلیس حقوق می گیری؟ عراق یه کشور جنگ زده و پر از پوله برای ما دوستان غربی شما می خوان ما نباشیم تا اونا باشن. نمی دونم فهمیدن این موضوع اینقدر سخته!!!!!
ناشناس۵۲۶۷۱۰۱۴:۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
در بازار عراق سهم ترکیه از ایران بیشتره
ناشناس۵۲۶۷۹۶۱۴:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۲
هر کس مخالف شما حرف بزنه باید بر چسب جاسوسی بخوره !
ناشناس۵۲۷۰۱۲۱۶:۱۶:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۲
مطمئن باشید که اصلاً برچسب جاسوسی به شما نمی خوره . چون نه ایرانی هستید و نه در ایران. شما سربازان عربستان هستید و اهداف ال سعود را پیگیری میکنید
ناشناس۵۲۷۴۹۰۲۱:۵۲:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
..؟ هر کس با شما مخالفت کرد اصلا ایرانی نیست
محمد قاسمی۵۲۶۵۰۵۱۲:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۲
چقدر جالبه اینها برای قطع رابطه با عربستان یقه پاره می کنند و برای رابطه با عراق هوار می کشن اینها ایرانی اند؟ در تمام تاریخ انقلاب و حتی قبل از اون کشوری به اندازه عربستان به ایران خیانت نکرده
سپهر۵۲۶۵۷۰۱۳:۲۳:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
حتی صدام هم با 8 سال جنگ نتونست برادری بین مردم ایران و عراق را نابود کنه. شما که جای خود دارید. مردم ایران و عراق برادر، رفیق و شریک یکدیگر هستند. تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس۵۲۷۱۹۱۱۸:۰۲:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱۲
آقا این دوستان عراقی غرامت جنگو نمیخوان بدن تا کی .. بعد بیان بگن تحریمای آمریکارو رعایت میکنیم
ناشناس۵۲۷۴۴۶۲۱:۲۳:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۲
۸ سال فضایی ها با ما می جنگیدن ؟!
ناشناس۵۲۶۸۵۵۱۴:۵۷:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
شماها همون کسانی هستید که بحرین را بخشیدید . هر وقت بحرین را برگرداندید درباره رابطه با عراق هم اظهار نظر بفرمایید.
ناشناس۵۲۶۸۷۰۱۵:۱۰:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
شما مزدوران ال سعود کودک کش در فضای مجازی هستید و به شما ربطی ندارد که ایران با چه کشوری می خواهد ارتباط داشته باشد.از بس دود قلیان به خورد مغزتان داده اید توهم زده اید و فکر می کنید به جای مردم ایران حرف می زنید و مردم ایران هم حرفهای شما را باور می کنند. به کوری چشم مزدبگیران ال سعود داعش پرور ، نفوذ و قدرت ایران هر روز بیشتر از روز قبل خواهدشد.
ناشناس۵۲۶۹۸۰۱۵:۵۷:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
باید تعدادی از تولید کننده و صادرکننده واقعی که کالاهایشان به عراق صادر می شود را ببینید کشور عراق برای ما مثل ما برای چین هستیم کشور عراق بازار مصرف بسیاری از کالاهای ما است و حجم عظیمی از صادرات غیر نفتی ما به عراق می باشد ما قادر به هیچ نوع صادرات جدی و پرحجم به اروپا نیستیم و اگر این بازارهای منطقه ای را هم نتوانیم حفظ کنیم بدا به حال ما پس لطفا بی جهت توی هر زمینه ای جو گیر نشوید و زنده باد مرده باد راه نیندازید دنیای اقتصاد و سیاست دنیای فوتبال نیست بصورت تعصبی طرفدار این و ان شوید لطفا کمی فکر کنید
ناشناس۵۲۶۹۹۲۱۶:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۲
ایران باید با همه همسایگان روابط دوستانه در راستای منافع ملی داشته باشد...
ناشناس۵۲۷۱۶۵۱۷:۴۹:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
منافع ملی را خوب اومدی ولی من نشانی از منافع ملی نمی بینم ..
ناشناس۵۲۶۹۹۳۱۶:۰۵:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۲
احتمالاً منظورتون از ما ، همون سربازان مجازی ال سعود هستند که از رابطه ایران و عراق عصبانی هستند.
ناشناس۵۲۷۰۰۲۱۶:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۲
ما... شما که هستید و در کدام کشور استقرار دارید که دیپلماسی عربستان سعودی را در خصوص رابطه ایران و عراق را تبلیغ می کنید؟
ناشناس۵۲۷۱۹۷۱۸:۰۴:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
ادم میتونه با همسایه اش رابطه نداشته باشه؟ چرا از روهوا حرف میزنند
ناشناس۵۲۶۱۴۵۱۰:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱۲
مردم عراق غیورند و از توپ و تانک دولت عراق خوف به دلشون راه نمیدن...
ر.م۵۲۶۲۲۸۱۰:۵۸:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
واقعا برای همین زمان صدام جیک نمی زدن بعدش هم که داعش اومد اونجوری قتل عام میشدن خدا پدر ایران بیامرزه که به دادشون رسید حالا بعضی فراموش کردن مثل همین نخست وزیرش
ناشناس۵۲۶۷۱۳۱۴:۰۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
مگه مسئولین نمی گن ما برا امنیت خودمون با داعش جنگیدیم ؟ پس چرا سر عراق منت می ذاریم
ناشناس۵۲۶۱۴۸۱۰:۲۹:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱۲
روزنامه های زنجیره ای داخلی هم بعضا با خط رسانه ای سعودی /غربی همراهی می کنند... سال۸۸ ال سعود به بعضی ها وام داد...الان از اونا کار می خواد..!
ناشناس۵۲۶۲۳۴۱۰:۵۹:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۲
لعنت خدا به این آل سعود وهابی کثیف یهودی تکفیری
ناشناس۵۲۶۱۵۶۱۰:۳۱:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۲
با اینکه بنده هم از این عراقی ها بواسطه جنگ با ایران و به شهادت رساندن خیل عظیمی از هموطنان و اقوام و خویشان بنده دل خوشی ندارم و پولهای زیادی از ایران در این کشور خرج شده. اما نباید لطفشون به زائرین ایرانی در اربعین و.. رو در این چند سال فراموش کنیم. یادمون نره ما ایرانیها دارای فرهنگ کهن و زیبایی هستم در مهمان نوازی و نمک شناسی. بیشتر ما ک مشرف شدیم کربلا و نجف نون و نمک این عراقیها رو خوردیم. پس هر گونه بیحرمتی و توهین بهشون مردود می باشد.
ناشناس۵۲۶۳۳۲۱۱:۴۱:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۲
قرار نیست که جنابعالی با دیدن نذری شهدا را فراموش کنید آنان هم که نذری می‌دهند پاداششان نزد خدا محفوظ است ما با خون شهدا معامله نمیکنیم حافظه تاریخی مان اگر اینقدر ضعیف است وای بر ما
ناشناس۵۲۷۶۹۴۰۰:۵۰:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
باید میان عراق و حزب بعث تفاوت قائل شد حزب بعث در عراق مرد
hamid۵۲۶۲۱۸۱۰:۵۲:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۲
اگه عراق نباشه کشاورزی ایران نابوده.دیگه کدوم کشور محصولات کشاورزا رو میخره بااین وضع؟
ناشناس۵۲۶۶۷۹۱۳:۵۰:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۲
نیست که خیلی هم اب داریم برای کشاورزی و صادرات
ناشناس۵۲۶۷۳۲۱۴:۱۱:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۲
داد و ستد چه ربطی داره ..
ناشناس۵۲۶۵۴۷۱۳:۱۱:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۲
. مقتدی صدر با شعار مخالفت با خارجی ها منجمله ایران در انتخابات پیروز شد پس با دریچه توطئه به دنیا نگاه نکنید هیچ اجنبی ای برای ما تره خورد نمی کنه مگه این که منفعتش تامین بشه
ناشناس۵۲۶۹۸۶۱۵:۵۹:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
از نظر شما ، از جماعت اجنبی ، فقط آمریکا و انگلیس و یه خورده هم عربستانه که برای ما تره خورد می کنه.
ناشناس۵۲۶۹۸۸۱۶:۰۱:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۲
مقتدا صدر به در عراق به مخالفت با آمریکا مشهور است نه به مخالفت با ایران.
ناشناس۵۲۶۵۶۸۱۳:۲۲:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
اینجانب برای هر کسی که نخست وزیر شود آرزوی موفقیت می کنم. چه عبادی، چه علاوی چه عامری زنده باد عراق - زنده باید ایران
ناشناس۵۲۷۰۵۰۱۶:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۲
ایران همیشه زنده است با عراق یا بدون عراق
سعید۵۲۶۵۸۱۱۳:۲۷:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۲
قشنگ معلومه که دست انگلیس تو کاره... در ایران تبلیغ می کنند که عراقی ها برای فحشا به مشهد می روند و در عراق تبلیغ می کنند که ایران در امور عراق دخالت می کنه اربعین خواهید دید که برادری یعنی چه
ناشناس۵۲۶۸۲۵۱۴:۳۹:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۲
شما هنوز به قدرت انگلیس اعتقاد داری ؟ :)) بابا این داستان ها قدیمی شده
ناشناس۵۲۷۲۱۲۱۸:۰۹:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۲
اره چون تو داری حرفشون را تکرار میکنی
ناشناس۵۲۶۶۴۷۱۳:۴۱:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱۲
............ ! اینها تا دستشون به پول میرسه فکر ویران کردن ایران به سرشون میزنه . مگر صدام و بعثی ها چند درصد سربازان عراقی را تشکیل میدادند ؟ من به شخصه بخاطر شهید شدن نیمی از خانواده ام هیچ وقت عراقی ها را نخواهم بخشید ... آه مادران ، همسران و فرزندان شهید این مملکت ، حالا حالا ها دامن عراق و عراقی را خواهد گرفت ... الف ... چاپ کن
ناشناس۵۲۷۱۱۸۱۷:۲۲:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۲
معلومه که هیچ فردی از خانواده ات شهید نشده ! و بیخودی هم زیاده نگو !
سامان۵۲۶۷۰۹۱۴:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
عراق که به غیر از نفت چیزی نداره حالا با ما خوب باشه یا بد میخواد صنعت به ما بده یا دانش؟؟؟ پولم که ندارن با ما تجارت کنن کشور خودشون تو جنگ چند با داعش ویران شده کلی خرج داره. انگار آلمانه
فراس۵۲۷۳۰۴۱۹:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۲
نه آلمان نیست ولی همسایه است خیلی از آلمان بهمون نزدیکتره تازه مسلمونه آلمانی که سینه چاکتر از آمریکا برای اسراییله
ناشناس۵۲۶۸۲۷۱۴:۴۰:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۲
باید غرامت جنگ رو از عراق گرفت
ناشناس۵۲۷۱۸۲۱۷:۵۷:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۲
اینهای که منفی دادن ..خائن وطن فروش
ایرانی۵۲۶۹۶۰۱۵:۴۸:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۲
عزیزان: در هیچ جای قطعنامه 598 سازمان ملل الزامی برای پرداخت غرامت عراق به ایران وجود نداره. اینم ازاون حرفهای .. اقای هاشمی ست که گفته ما تو قطعنامه عراق رو ملزم به پرداخت غرامت کردیم اما خودمون بخاطر وضع نامناسب عراق نمی گیریم.
ناشناس۵۲۷۷۲۱۰۱:۳۰:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
دوست عزیز من یادم دقیقا هست که از طرف سازمان ملل بازرس به ایران اد برای تعیین میزان خسارت و تععین هم شده و عراق ملزم به پرداخت غرامت هست کویت هم غرامتش رو گرفت شما چندسالته دوست عزیز؟ شما زمان جنگ اصلا بودی در جریان اخبار بودی؟ تعجب کردم از این کامنت شما اگر نبود که اصلا بحثش نبود غرامت جنگ مبلغش هم حتی تعیین شده و باید گرفته بشه حدود 100 میلیارد دلار توسط سازمان ملل تعیین شده بود
ناشناس۵۲۷۰۱۶۱۶:۱۸:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۲
به جای چهار تا کشور درست حسابی دوست ما شده عراق و پاکستان و .... وقتی پیشرفت میکنیم که با کشور های پیشرفته دوست باشیم نه این جماعت که هر روز بر ضد ما شعار هم میدهند
ناشناس۵۲۷۰۳۷۱۶:۲۸:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۲
این حرفا برای سرگرمی مردم از قیمت دلار و تحریم ها چه خبر ؟
ناشناس۵۲۷۲۹۳۱۹:۱۳:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۲
با دلار 12 تومن نگران مردم ایران باشید نه عراق ...
ناشناس۵۲۷۵۳۴۲۲:۲۱:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۲
الان که شد 13100 توملان !
ناشناس۵۲۷۴۱۶۲۰:۵۴:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۲
منافع ملی کشور در قطع رابطه کامل با این کشورهای عقب افتاده و ایجاد رابطه دوستانه با کشور های پیشرفته است . ..
ناشناس۵۲۷۷۰۳۰۱:۰۵:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
حالا چرا همه کا ر هایشان رها کرده اند و صبح تا شب برعلیه ما توطئه می کنند ، بیکارند ؟
ناشناس۵۲۷۷۵۳۰۵:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
دلار دوازده تومان یعنی دولت روحانی باید فورا بدون فوت وقت کناره‌گیری کند یا برکنار شود...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین