خلیل‌زاده: الدحیل قوی‌تر از السد است/ از باخت استقلال واقعا ًناراحت شدیم

گروه ورزشی الف،   3970611018

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با السد همگروه بودیم اما الدحیل همان تیم قدری بود که تصورش را داشتیم.

خلیل‌زاده: الدحیل قوی‌تر از السد است/ از باخت استقلال واقعا ًناراحت شدیم

شجاع خلیل‌زاده بدون تردید یکی از بهترین‌های پرسپولیس در بازی با الدحیل در قطر بود. او در اکثر نبردهای هوایی و زمینی با مهاجمان خطرناک تیم پرستاره الدحیل برنده بود و یک روز کم اشتباه را پشت‌سر گذاشت. ضمن اینکه مدافع میانی سرخپوشان از معدود بازیکنان تیمش بود که قبل از این مسابقه اعتقاد داشت با همه مشکلاتی که دارند مقابل الدحیل کم نخواهند آورد و به نوعی به تیمش اعتقاد داشت.

خلیل‌زاده گفت‌وگویی با تسنیم انجام داده است که مشاهده می‌کنید:

 بازی رفت با الدحیل را واگذار کردید اما نمایش خیلی خوبی داشتید.
الدحیل را خیلی خوب می‌شناختیم و می‌دانستیم که جامی در قطر نبود که این تیم نگرفته باشد. خدا را شکر کادرفنی تمهیدات خیلی خوبی برای این بازی اندیشیده بود و این مسئله کمک زیادی به ما کرد تا عملکرد خوبی مقابل الدحیل ارائه دهیم. حتی می توانستیم برنده میدان باشیم که بدشانسی آوردیم. انشالله در ورزشگاه آزادی با حمایت هواداران این باخت را جبران کرده و راهی مرحله بعد خواهیم شد.

 قبل از بازی جو سنگینی راه افتاده بود که پرسپولیس همانند استقلال شکست سنگینی مقابل نماینده قطر پذیرا خواهد شد، این موضوع روحیه شما را تضعیف نکرد؟
ما اصلا دوست نداشتیم استقلال به السد ببازد و وقتی این اتفاق رخ داد واقعاً ناراحت شدیم. نه من بلکه هیچ ایرانی دوست ندارد تیمی از کشورش مقابل تیم‌های عربی بازنده باشد. استقلال نماینده ایران است و امیدوارم در بازی برگشت بتواند نتیجه‌ای بگیرد که منجر به صعودش شود. خوشحال خواهیم شد در مرحله بعد با استقلال مواجه شویم.

تو از معدود بازیکنانی بودی که به نتیجه بازی با الدحیل امیدوار بودی و هرگز تصور شکست در قطر را نداشتی، دلیل این امر چه بود؟
صحبت در مورد این بازی زیاد می‌شد اما اعتقاد من این بوده و هست که بازیکنان پرسپولیس بهترین‌های ایران هستند. شاید مشکلاتی در تیم باشد اما بازیکنان آنقدر یکدل و متحد هستند که اجازه ندهند هیچ مشکل و کمبودی باعث عدم موفقیت‌مان شود. ضمن اینکه مربی بزرگی بالای سر‌مان است که به بهترین شکل به بازیکنان انگیزه می‌دهد. الان هم نمی‌گویم ما در قطر خوب نتیجه گرفتیم چرا که شکست برای پرسپولیس در هر شرایطی و مقابل هر تیمی بد است. بسیار امیدوار هستیم که الدحیل را در تهران ببریم و صعود کنیم.

الدحیل تیمی بود که تصورش را داشتید یا بازی خوبی مقابل پرسپولیس ارائه نداد؟
الدحیل تیم واقعاً قدری بود. من در برخی رسانه‌ها خواندم که السد را تیمی بهتر از الدحیل معرفی کرده بودند در حالی که ما با هر دو تیم بازی کرده بودیم و واقعاً الدحیل تیم قوی‌تری است. الدحیل در کشورش با یکی دو تساوی قهرمان شده بود و در لیگ قهرمانان آسیا هم همه بازی‌های خود را برده بود. مقابل تیمی که 45 بازی بود نباخته بود واقعاً کار سختی داشتیم و انصافا هم طوری بازی کردیم که باخت حق‌مان نبود و حداقل بازی باید مساوی می‌شد. با السد همگروه بودیم و در بازی رفت روی اشتباهات‌مان بازی را واگذار کردیم اما در بازی برگشت برنده میدان را ترک کردیم. به هر حال فوتبال است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. بازی خیلی سختی را در تهران مقابل الدحیل پیش‌رو داریم و باید همه تلاش‌مان را برای عبور از این مرحله سخت انجام دهیم.

فشردگی بازی‌های لیگ باعث نشده بود که با خستگی زیاد به قطر بروید؟
به نکته خوبی اشاره کردید؛ ما در شرایطی راهی قطر شدیم که 3 روز قبل از آن در گرمای شدید آبادان به میدان رفتیم و به خاطر نبود پرواز فردای مسابقه به تهران برگشتیم. یک روز هم که به قطر پرواز داشتیم و عملا برای بازی به این مهمی فقط یک جلسه تمرین درست‌وحسابی داشتیم. آن وقت حریف‌‌مان 10 روز قبل از بازی بازی نداشت و با آمادگی کامل به مصاف ما آمد. بهتر بود سازمان لیگ بازی با نفت آبادان را حداقل یک روز زودتر برگزار می‌کرد. ما نماینده ایران هستیم و بیشتر باید هوای‌مان را داشته باشند. امیدوارم برای بازی برگشت با الدحیل دو روز زودتر با نساجی بازی کنیم تا چند روزی بین دو بازی فاصله باشد.

 در بازی با الدحیل از نظر بدنی آنقدر خوب بودید که سرمربی حریف از این مسئله تعجب کرده بود!
بله یکی از نقاط قوت تیم ما آمادگی بالای بدنی‌مان است. خیلی زودتر از تیم‌های دیگر تمرینات بدنسازی‌مان را شروع کردیم و نوع تمرینات‌ به شکلی بود که هنوز هم بدن‌های‌مان به اصلاح فوتبالی ول نکرده و مطمئن باشید در آینده شرایط جسمانی‌مان بهتر از این هم خواهد شد. تیم‌های برانکو همیشه از نظر بدنی عالی هستند.

چقدر امیدواری به تیم ملی دعوت شوی؟
بازی در تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است و من هم همه سعی خود را می‌کنم تا با ارائه بهترین عملکرد به تیم ملی دعوت شوم و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین