خط فقر در تهران به ۵ میلیون تومان رسید

گروه اقتصادی الف،   3970610186 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در برنامه چهارم توسعه، سیاست‌های بخش حمایتی، متوجه خط فقر شدید، سیاست‌های بخش بیمه‌های پایه برای توانمندسازی افراد بین خط فقر شدید و خط فقر مطلق، و سیاست‌های مالیاتی پیگیر توزیع عادلانه درآمد‌ها و برنامه‌های بازتوزیع، برای بهبود خط فقر نسبی به کار گرفته می‌شوند.

خط فقر در تهران به ۵ میلیون تومان رسید

به گزارش ایلنا، محمدرضا واعظ مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) در نشست افتتاح برخی از پروژه‌ها و برنامه‌های زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص خط فقر پنج میلیون تومان در ایران، گفت: تعاریف متعددی در مورد خط فقر وجود دارد. براساس چارچوب برنامه عمران سازمان ملل متحد، سه نوع خط فقر تبیین شده است: خط فقر شدید (Extreme Poverty Line)، خط فقر مطلق (Absolute Poverty Line) و خط فقر نسبی (Relative Poverty Line).

وی تاکید کرد: خط فقر برای کسی که در تهران است با فردی که در یک روستا است، متفاوت است. برای فردی که مسکن دارد با کسی که از مسکن بی‌بهره نیست، متفاوت است. برای فردی که در خانواده‌اش معلول دارد با کسی که در خانواده‌اش چنین مساله‌ای را ندارد متفاوت است و بسیاری موارد دیگر؛ بنابراین عددی که برای آن (پنج میلیون تومان) گفته می‌شود محتملا میانگین است و برای احتمالا تهران مطرح شده است.

واعظ‌مهدوی اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه، برای هر کدام از این موارد، سیاست‌های تدوین و ابلاغ شده است. سیاست‌های بخش حمایتی، عمدتا متوجه خط فقر شدید می‌شود. سیاست‌های بخش بیمه‌های پایه برای توانمندسازی کسانی که در بین خط فقر شدید و خط فقر مطلق قرار می‌گیرند درنظر گرفته می‌شود. سیاست‌های مالیاتی که توزیع عادلانه درآمد‌ها و برنامه‌های بازتوزیعی را باید پیگیری کند برای بهبود خط فقر نسبی به کار گرفته می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در پایان، گفت: افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، در طول این‌سال‌ها، در راستای پوشش خط فقر شدید برای کسانی است که فاقد درآمد هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۳۵۶۲۲۲:۱۸:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۰
ما این نوع زندگی را انتخاب کرده ایم که زیر خط باشیم
mostafa.kamali95@yahoo.com۵۲۳۶۳۱۲۳:۱۲:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱۰
اقتصاد دانان بررسی و نظر دهند چنانچه این دولت نرخ ارز را از قبل از انتخابات بطور مصنوعی کنترل میکرده و الان فنر افزایش ان به یکباره باز شده است به هیچ وجه این دولت مشروعیت ندارد و باید استیضاح و عدم کفایت سیاسی و صلاحیت شود
ناشناس۵۲۳۷۳۹۰۱:۱۱:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
این وضعیت اقتصادی جز افتضاح ترین در تاریخ ایران هست آن هم معلوم نیست اصلا برای چه ؟ ...
رضا۵۲۳۸۶۷۰۸:۳۱:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
برادر منتظر دستور شما بودند
ناشناس۵۲۳۸۷۹۰۸:۴۵:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
اتفاقا همینطور هم هست مطلب زیر رو بخونید لطفا https://www.alef.ir/news/3970520035.html
ناشناس۵۲۳۶۳۵۲۳:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۰
تا قبل از گرانی های قبل فقر فساد و فحشا در تهران بیداد میکرد بعد از این دیگر چه خواهد شد
ناشناس۵۲۴۲۶۳۱۱:۴۹:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۱
فارغ از اینکه مسئولین در خصوص خدمت به مردم کوتاهی کرده اند ؛ طبقه پایین به سختی و پاک زندگی کردن عادت دارند. یواشکی میگم...... احتمالاً جنابعالی از قشر مرفه هستید.
میلاد حمیدی۵۲۳۸۷۸۰۸:۴۵:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۱
حکومت اسلامی در مقابل مال و ناموس و زندگی مردم مسئول است و ...
ناشناس۵۲۴۲۹۲۱۱:۵۸:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
دادش جان!!!! با رای خود مردم این دولت سر کار آمده چه ربطی به حکومت اسلامی دارد ؛ البته شاید برخی مردم هنگام انتخابات فریب کنسرت بازی و برجام بازی را خورده باشند ؛ ولی آیا شما می فرمایید حکومت اسلامی 23 میلیون رای را باطل می کرد؟
ناشناس۵۲۳۹۰۷۰۹:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱۱
روحانی و ظریف بعد از دولت احمدی نژاد جزء بی کفایت ترین سیاست مداران ایران شده اند
علی۵۲۴۳۲۷۱۲:۰۹:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
برادر! زمان احمدی این خبرا نبود! هرچی گرون شد، باز کار بود. الان کار هم نیست. بدتر از همه، دستپا چلفتی تر از اینها هم کسی نیست که بدبختانه از محمود هم پر ادعاتر هستند. دلار از 1 تومن بشه 3 هزار تومن، اختلافش 2تومن هست! ولی از 3 بشه 11 چقدر هست؟!
ناشناس۵۲۳۶۱۹۲۲:۵۹:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
مهندس عمران هستم, بعد از ۵ سال کار در شرکت, الان ۱ ساله بیکارم.
ناشناس۵۲۳۶۲۱۲۳:۰۲:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۰
یعنی همه بازنشسته ها و همه معلم ها زیر خط فقر هستند یعنی نا امیدی از آینده و افول علم و دانش.
ناشناس۵۲۴۱۰۴۱۰:۴۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۱
دوست عزیز ما هم که شاغل هستیم زیر خط فقر زندگی می کنیم. نکته اینه که از ما نباید مالیات گرفته بشه در حالی که حقوق پرداخت نشده مالیاتش کسر میشه. دوستان عزیز رانت خوار هم که اساسا در لیست مالیات هیچوقت قرار نداشته ندارند و نخواهند داشت.
علی۵۲۴۲۵۲۱۱:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۱
افول علم و دانش؟ آخه مگه چه علمی داشتیم. اگه عالم بودیم یا عالم پرور که اوضاعمون این نبود.
ناشناس۵۲۳۶۴۰۲۳:۲۴:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۰
این افتخار نیست برای مسئولان جمهوری اسلامی که در چهل سالگی آن، از خط فقر 5 میلیونی صحبت می کنند با این همه بیکار و همچنین حقوق های یک میلیون و خورده ای و حتی گاهی کمتر....
ناشناس۵۲۳۷۸۲۰۳:۲۱:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۱
نه تنها افتخار نیست بلکه مصیبت است
ناشناس۵۲۳۶۸۴۰۰:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۱
پس نجومی بگیرها هم رفتن زیر خط فقر چون اکثرا تومایه ۲ میلیون می گیرن سوال اینجاست ۷۰ درصد حقوق بگیران که زیر خط فقرا پس پول نفت گاز پتروشیمی میعانات گازی و........... توجیب کدام ........... میره ایران کشور فقیری نیست
ناشناس۵۲۳۷۲۳۰۰:۵۱:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
این انتخاب من نبود
ناشناس۵۲۳۷۳۶۰۱:۰۶:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
متاسفانه وضعیت روز به روز هم بد تر خواهد شد. یه تعداد خانواده حاکم بر این مملکت این کشور را به این روز انداخته اند برای هر اعتراضی انگ فتنه گر می زنند و دشمن در حالی که...
ناشناس۵۲۳۷۴۶۰۱:۱۷:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
مسئولان نظام را چه میشود؟
ایوانغرب۵۲۳۷۶۱۰۱:۴۹:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
من با 500 تومن کجا قرار میگیرم.. احتمالا 5صفحه قبل...
ناشناس۵۲۳۷۶۳۰۱:۵۰:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱۱
هردم از این باغ بری میرسد. تازه تراز تازه تری میرسد مبارک باد این تدبییییر
ناشناس۵۲۳۷۷۰۰۲:۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۱
ملت ایران را فدای دیگران نکنید
مجتبی۵۲۳۸۱۰۰۷:۰۲:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
آقا من خط فقر رو 10 میلیون اعلام می کنم. خوب که چی؟ از اون زمانی که یادم میاد خط فقر هر روز بالاتر می ره. آیا این جز ناصالح بودن مسئولان و مقامات .........را تداعی نمی کند؟!
ارباستاني زاده۵۲۳۸۴۲۰۷:۵۳:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
ما یقین کردیم با این مدیران و مسئولین ره به جایی نخواهیم برد . اینان نمی توانند چون نه خود تخصص دارند و نه متخصصین را در جمع خود می پذیرند . جز سخنرانی ، حرف ، وعده و وعید دادن و مشکلات را به ....ربط دادن هنر دیگری ندارند و بشدت ذائقه ی مردم را خسته و فرسوده کرده اند . سر در گمی ، آشفتگی و شلختگی مدیریتی بیداد می کند ........ ما ر‍‍‍ژیم و نظام مان را دوست داریم ولی علایقی به مسئولین نداریم چون دیگر اعتمادی به آنان باقی نمانده است .
ناشناس۵۲۳۸۵۸۰۸:۲۳:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۱
خط فقر نسبی در ایران 400 دلار است برای خانواده 4 نفره این ملاک قرار بگیرد بهتر است که میشه با کشورهای پیشرفته هم بهتر مقایسه کرد مثلا آمریکا 1600 دلار آلمان 1900 دلار قدرت خرید دلار در ایران 4 برابر آلمان و آمریکا است، بیشتر به خاطر یارانه های انرژی و غذایی و... است بازنشسته در حال رفتن از فقر نسبی به فقر مطلق، حقوق: معادل 200 دلار آزاد شهریور 97
ناشناس۵۲۳۸۶۹۰۸:۳۴:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۱
آن وقت مجلس امسال حقوق های حدود 5 الی 6 میلیونی را افزایش نداد انگار این کارمندان خیلی دارا بودند بهانه اشان هم این بود از ندار گرفتند و دادند به ندارتر یعنی ندارتر را که دارا نکردند ندار هم ناداراتر کردند.
ناشناس۵۲۳۸۸۸۰۸:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
من کارمند شرکت نفت هستم . کسانیکه همش می گن نفتی ها حقوق خوب می گیرند توجه کنند . کمرم زیر بار گرونی شکسته . بچه کوچک دارم که باید براش کرم مخصوص بخرم . به خاطر پوست حساسش باید پوشک ضد حساسیت بخرم . پوشک مولفیکس ایرانی که بعضی موقعها می خریدم از 30 تومان به یکباره رسیده به 85 تومن کرم آلمانی برای پوستش می خریدم 30 تومان الان گیر نمیاد . سودو کرم می خریدم 25 تومان دیشب رفتم پرسیدم 140 تومان . بخدا نمی دونم گرفتار چه بلایی شدیم . اینها را گفتم که مردم بدانند بخدا قسم حقوق نفتیها هم کم است نفت زمان قبل خوب بود الان با حضور زنگنه از بانک ها و شهرداری ها و وزارت نیرو و وزارت خارجه و قوه قضائیه وضعیت حقوقی بدتری داره بخدا کمرمون داره می شکنه زنگنه ظلم به کارمندان شرکت نفت داره می کنه . ما هم داریم میشیم جزو فقیران جامعه با توجه به صحبت های این اقا الان من هم دارم زیر خط فقر زندگی می کنم . این چه دولت بدی بود که به روی کار آمد تمام همت و تلاشش رو داره می کنه تا همه مردم را فقیر و خوار و ذلیل کنه . بخدا دارم دیوونه می شم از این همه گرونی . پای مرغ از 2000 تومان رسیده به 4500 تومان بعد آمار می دن تورم 9.8 درصده . من نمی دونم چه جوری حساب می کنند . من مهندس می دونم وقتی جنسی از 2000 میرسه به 4500 یعنی تورم 250 درصدی وقتی پوشک 30 تومنی می شه 85 تومان یعنی تورم 270 درصدی . مردم تورو خدا کمک کنید تا ریشه ظلم و فساد از این مملکت کنده بشه ... بخدا خسته شدیم روحانی میشه زحمتتو کم کنی .
ناشناس۵۲۳۹۰۶۰۹:۰۵:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
زمانی باحقوق ۴۰۱۳۲ تومان پدرم بهترین زندگی را داشتیم . یادش گرامی باد
حسین۵۲۳۹۱۴۰۹:۱۲:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
علی برکت الله!!!!
ناشناس۵۲۳۹۷۴۰۹:۳۶:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۱
این حقوق یه استادیار دانشگاه هست. خیلی خوبه تقریبا همه در سطح صفر هستن . این همون عدالت هست.
ناشناس۵۲۴۰۰۴۰۹:۵۰:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
ایران ... رانت خواران..دلالان ومفت خوران شده است جای فرهیختگان مهندسان و مدیران کارآمدو درحاشیه وخانه نشین نیست!
ناشناس۵۲۴۰۶۸۱۰:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۱
متاسفانه این نتیجه اقتصاد ربوی است که ثروت از فقیر به غنی حرکت می کند. شما اگر از مریخ هم مدیر بیاورید باز هم همین خواهد شد. این فقرمطلق بدلیل تجارت نابرابر است.
ناشناس۵۲۴۱۲۶۱۰:۵۷:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
جناب آقای توکلی عزیز ازتون خواهش می کنیم بعنوان مسئول دیده بان عدالت و شفافیت مسئله مالیات حقوق بگیران دولت را پیگیری بفرمایید. به خدا نباید از ما مالیات بگیرن. برای ما همین 200000 تومان هم تآثیر داره. انشالله صدای عدالت طلبی شما هرچه رساتر و شفاف تر بشه.
حسین۵۲۴۱۴۰۱۱:۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۱
به لطف دولت بی تدبیری و ناامیدی همگی از خط فقر به خط مرگ سقوط آزاد کردیم.. علی برکت الله....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین