ظریف: وزارت خارجه وظیفه خود می‌داند زمینه را برای تامین مایحتاج پزشکی و دارویی فراهم کند

گروه اجتماعی الف،   3970610162 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه ایران گفت که در شرایط تحریم، وزرات خارجه وظیفه خود می‌داند زمینه را برای تامین مایحتاج مردم به خصوص تامین مایحتاج پزشکی و دارویی فراهم کند و در خدمت وزارت بهداشت خواهد بود.

ظریف: وزارت خارجه وظیفه خود می‌داند زمینه را برای تامین مایحتاج پزشکی و دارویی فراهم کند

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (شنبه) در نشست مشترک با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت به خاطر حمایت‌ها در طول پنج سال گذشته و تلاش‌هایی که در جهت بهبود معیشت و سلامت مردم در کشور داشتند، قدردانی کرد.

وزیر خارجه کشورمان حوزه سلامت را یکی از حوزه‌های افتخارآمیز کشور خواند که می‌تواند در دیپلماسی کشور نقش بسیار برجسته‌ای داشته باشد.

وی گفت: ما (وزارت خارجه) متصدی همه حوزه‌ها در روابط خارجی نیستیم، ما یک حوزه را در روابط خارجی که بحث دیپلماتیک باشد دنبال و تصدی می‌کنیم و بقیه حوزه‌ها تسهیل گر هستیم و امیدواریم خدمات بهتری را به همکاران در وزارت بهداشت و درمان تقدیم کنیم، به خاطر اینکه این همه از توفیقات و دستاوردها و افتخارات ایران در این حوزه را به دنیا بهتر معرفی کنیم.

ظریف با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه علم بسیار قابل توجه بوده، اظهار داشت: این پیشرفت‌ها می‌تواند معرف واقعیت‌های داخلی ایران باشد و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی گفت: دوستان در زمینه سلامت فعالیت بسیار خوبی داشتند و شخص آقای هاشمی و همکارانشان در حوزه سلامت و در سطح جهانی قابل توجه و مورد اعتماد جامعه علمی بین‌المللی هستند، جای خوبی را در دنیا پیدا کرده‌اند و بسیار خوشحال شدم که در دو جلسه امسال مجمع عمومی آقای وزیر بهداشت شرکت خواهد کرد، به عنوان یکی از معدود افرادی که می‌خواهند در این حوزه‌های مهم نظر ارائه دهند و سخنرانی کنند.

ظریف افزود: حتما این توفیقی برای کل کشور است و ما نیز در وزارت خارجه تلاش می‌کنیم در این زمینه با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های پزشکی کشور همکاری داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی یکی از حوزه‌‌های مهم دیپلماسی را دیپلماسی علمی خواند و افزود: در دیپلماسی علمی هم پذیرش دانشجو از خارج و هم همکاری‌های علمی بین‌المللی بسیار قابل توجه است.

وی گفت: مشکل ما از نظر همکاری‌های بین‌المللی برای ارتقای وضعیت علمی دانشگاه‌هاست. ما در همه حوزه‌ها نمره بسیار خوبی می‌آوریم، ولی در حوزه همکاری‌های بین‌المللی یک مقدار کاستی داریم و ضروری است در این زمینه همکاری بیشتری کنیم. همه همکاران من در وزارت خارجه هم در ستاد و هم در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران آماده ارائه خدمات هستند، فکر می‌کنم در این حوزه هم می‌توانیم از امکانات سایر کشورها استفاده و هم می‌توانیم امکانات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

وزیر خارجه به بخش گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت هم برای نام جمهوی اسلامی ایران در منطقه می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد و هم در جهت اقتصاد مقاومتی و کمک به توان اقتصادی کشور نقش خوبی را داشته باشد، بسیار خوشحالیم امروز بسیاری از کشورهای همسایه از امکانات بهداشتی کشور استفاده می‌کنند و این منبع درآمد قابل توجهی برای کشور و فراهم کردن منابع ارزی برای کشور است.

وی گفت: در این زمینه به تمام تلاش خود ادامه می‌دهیم که حوزه گردشگری سلامت را افزایش دهیم. این حوزه علاوه بر ارزآوری، نام‌آوری هم دارد و کشوری که در این حوزه موفق باشد در یک یک حوزه آبرومند که می‌تواند معرف شخصیت علمی کشور باشد، در بین کشورها و خانواده‌هایی که مراجعه می‌کنند، می‌تواند نقش داشته باشد.

به گزارش فارس، ظریف در ادامه سخنانش گفت: در شرایط تحریم، وزرات خارجه وظیفه خود می‌داند زمینه را برای تامین مایحتاج مردم به خصوص تامین مایحتاج پزشکی و دارویی مردم و بیماران عزیز فراهم کند، این حوزه از حوزه‌های استثنای تحریم‌های ظالمانه آمریکاست، اما آمریکایی‌ها مثل حوزه‌های دیگر که شعار می‌دهند، در این حوزه بیشتر شعار می‌دهند تا عمل کنند.

وی بیان کرد: وزارت خارجه در خدمت وزارت بهداشت خواهد بود که آمریکایی‌ها را ناگزیر کند در این حوزه بخصوص هیچ گونه تضییقی ایجاد نکنند و اطمینان دارم با تلاش عزیزان در وزارت بهداشت و درمان و بخش خصوصی، هیچ مشکل و مضیقه‌ای برای مردم ایجاد نشود و وزارت خارجه متعهد است در همه زمینه‌ها این دسترسی را تسهیل کند.

ظریف خاطرنشان کرد: امیدوارم این یادداشت تفاهم با وزارت بهداشت، به هر دو وزراتخانه کمک کند که مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند و هم به معرفی کشور در سطح منطقه و جهان و هم به تسهیل دسترسی مردم به مایحتاج پزشکی و وضعیت معیشت مردم کمک کند که انشاءالله مردم ایران از این دوره خطیر با سربلندی، عزت و آرامش عبور کنند.

به گزارش فارس، نشست مشترک وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت امروز در محل وزارت بهداشت برگزار و در پایان تفاهمنامه‌ای بین دو طرف امضا شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۳۳۷۷۱۸:۵۹:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۰
چراگمرکات بر است از کالا داردووووووو اما ترخیص داده نمیشود چرا دولت اجاره ترخیص کالاودارو را از انبارها و گمرکات نمیدهد ..............خودش میخواهد گرانی و کمبود باشد
ناشناس۵۲۳۳۸۸۱۹:۰۷:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۰
آخرش چی میشه؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۲۳۴۱۱۱۹:۲۴:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۰
ما تحریم دارویی نیستیم
ناشناس۵۲۳۴۸۰۲۰:۳۱:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
آقای ظریف شما وزیر خارجه این کشورهستید چرا قادر به مذاکره با ابرقدرتها نیستید تا بتوانید ضمن حفظ منافع ملی ازهزینهای بی مورد برملت جلوگیری کنید
ناشناس۵۲۳۶۱۷۲۲:۵۶:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱۰
ما خودمان خواستیم اینطوری زندگی کنیم! جناب ظریف هم زحمت نکشن خسته می شوند!
ناشناس۵۲۳۶۹۵۰۰:۱۷:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۱
اقای ظریف ما که مشکل دارو داریم مشکل ارز داریم مشکل اب داریم مشکل استخراج نفت داریم مشکل برق داریم مشکل بیمه داریم مشکل بیکاری داریم مشکل مدیریتی داریم مشکل هواپیمای مسافر بری داریم مشکل هلی کوپتر داریم مشکل خودرو داریم مشکل هواپیمای جنگنده داریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین