روحانی به فکر ترمیم اعتبارش باشد

محسن مهدیان،   3970609102 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
روحانی به فکر ترمیم اعتبارش باشد
 
بعد از ادبار و روی برگردانی مجلس از رئیس جمهور، ماندن یا نماندن روحانی ابعاد متفاوتی به خود گرفته است. 
 
 نتیجه سوال از رئیس جمهور به شکل بی سابقه ای اعتبار دولت را کاهش داد. نمایندگان در نهایت آرامش و بدون جنجال و فارغ از هرگونه سیاسی کاری به 80 درصد سخنان رئیس جمهور اعتنا نکردند و از کنارش گذشتند. حتا سخنان وحدت بخش آقای روحانی نیز باور نشد.
ماجرا اما بدین جا نیز ختم نشد. بعد از جلسه مجلس، در بسیاری از رسانه ها نظرسنجی ساده ای با عنوان "میزان رضایت شما از سخنان آقای روحانی" برگزار شد که در جمله موارد با فاصله معنادار 80 به 20 مردم معترض بودند. ازین نیز فراتر است. تنها قانع نشدن نیست. مزاح های بی جا و دفاع های ناروا از برجام و گوشه و طعنه زدن های انتخاباتی و غیره مخاطب منتقد را عصبی کرد. آقای روحانی به نظر می رسد هنوز دریافت دقیقی از اعتبار دولت نزد مردم ندارد.
 
خلاصه اینکه سوال فیزیکی مجلس از رئیس جمهور، استیضاح دولت در ذهن مردم بود و حکم بی کفایتی برپیشانی این دولت. آقای احمدی نژاد در بدترین حالت که سال 91 بود و اقتصاد به اوج تحریم های بحرانی رسید، با همه شوربختی و ریزش اعتبار، جمعیت قابل اعتنایی طرفدار متعصب و محبوبیت قابل توجهی در میان مردم داشت.  اما امروز آقای روحانی کم اعتبارترین دولت بعد از انقلاب شده است. منتقدین دولت بعد از تحقق عینی هشدارهای گذشته، امروز دست برتر دارند و الحق شرافت بخرج می دهند که برخ دولت نمی کشند.  
 
از طرفی جریان اصلاحات به کل سفره اش را جدا کرده است و نمی خواهد با سقوط این دولت هوار شود. حضرتی بر سر رئیس جمهور فریاد می کشد و به تعبیر مرعشی بی اعتبارترین دولت تاریخی انقلاب بنام آقای روحانی خورده است. و از همه مهمتر و در نهایت اینکه مردم بعد از فشارهای بی امان اقتصادی، عصبانی و به غایت ناراضی اند.
 
با این مقدمه ماندن یا رفتن روحانی را یکبار دیگر مرور کنید. داستان رقابت سیاسی و انتخاباتی نیست. به این فهم روحانی باید بماند و البته با ترمیم کابینه و اصلاح برخی سیاست ها توان عبور از چالش های امروز را خواهد داشت؛ اما به شرطی که اعتبار اجتماعی داشته باشد. ماجرا تاحدی متفاوت از اظهارنظرهای سیاسی است. ماندن یا نماندن روحانی را باید از منظر سرمایه اجتماعی و اعتبار دولت ارزیابی کرد. این دولت با این سطح از اعتبار قدم از قدم نمی تواند بردارد. کارشناسی ترین تصمیم با نخبه ترین کابینه نیز بدون اعتبار اجتماعی مورد اعتنا قرار نمی گیرد. بهترین سیاست، بدل می خورد.
 
باید چاره ای اندیشید؛ اما ابتدا سوال را درست طرح کنیم. پیشتر می گفتیم دولت بماند یا نه؟ و البته پاسخ منطقی این بود که بماند. اما امروز در دوراهی این سوال ساده قرار نداریم. انتخاب گزینه "ماندن دولت" مستلزم ساخت و ترمیم اعتبارست و لاغیر. این مهم نیز به سادگی نیست؛ فداکاری و ازخودگذشتگی و اغماض و تغافل و کف نفس و... می خواهد. 
 
بنابراین 2 راه بیشتر پیش رو نیست. یا به فکر اعتبارسازی باشیم، یا جایگزین با اعتبار پیدا کنیم. این مسیر یکطرفه است و راهی جز این نیست. نگهداری این دولت بدون ساخت اعتبار، ظلم به مردم و تبدیل چالش به بحران است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۱۵۱۴۱۴:۴۰:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۹
پیر زن بزک کرد ه سلیبرتی های از خدا بی خبر و فعالان سیاسی نان به نرخ روز خور به گرده ملت گداشتن عاقبتی جز این نخواهد داشت
ناشناس۵۲۱۷۴۳۱۸:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۹
چقدر فریب خوردند اونهایی که ساعت 11 شب دو دل بودند رفتند به ریس دولت تردید و بیم رای دادند اینهم نتیجه دور دوم دور اول هم مصنوعی نرخ دلار را کنترل کرده بود و امار های واهی
ناشناس۵۲۱۵۲۷۱۴:۴۹:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۹
این دولت کنار بره با توجه به این که بعد از این دولت یک تندرو سر کار میاد که رابطه خوبی با دنیا نخواهد داشت و هیچ مذاکره ای به نتیجه نخواهد رسید(مثل زمان احمدی نژاد) باعث افزایش قیمت دلار و سکه میشه
ناشناس۵۲۱۵۹۸۱۶:۰۰:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۹
نه حالا که روحانی سر کاره، با همه دنیا رابطه داریم و قیمت سکه و دولارم پایینه!! نمی خواید از این تحلیل کهنه و پوسیده دست بکشید؟؟؟ این یه ترفند بود برای رای گرفتن، وگرنه پشتوانه علمی و واقعی نداشت؟ احمدی نژادم در 6 سال اول قیمت دلارا کنترل کرد و پایین نگه داشت؟ همین که شعار تعامل با جهان داد و خواست با آمریکا مذاکره کنه قیمت دلار و سکه رکورد زد!!! برید اتفاقات دوره دوم احمدی نژادا خوب بخونید. افزایش قیمت دلار علت علمی داره، اگه نقدینگی کنترل بشه، ایرن افزایش سرسام آور اتفاق نخواهد افتاد. سیاست خارجی اونقدرها تاثیر نداره.
سهید۵۲۱۵۹۹۱۶:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۹
دور اول ریاست جمهوریش بود این‌مسائل پیش نمیومد و الان که دلیلی نداره دنبال اعتبار داشتن باشه
ناشناس۵۲۱۸۰۳۱۹:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۹
ترمیم اعتبار ، کاری عَبَث است. ___________________________ احمدی نژاد با آن عظمت و آن رکورد دست نیافتنی خدمات و آن اعتبار ، زمانیکه به اصلاحاتی های غیرقابل اصلاح اعتماد کرد ، به اعتبارش آسیب زد. ___________________________ ماهیت این جماعت همین است که میبینیم. اقتضای طبیعتشان همین است که هست.
تبریزی۵۲۱۶۱۹۱۶:۱۰:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۹
اشکال شما اینه که فکر می کنین این دولت بره کنار باید یه دولت دیگه بیاد سر کار. اینا همهشون یکین. اصلاح طلب و اصولگرا فقط یه اسم برای رای آوردن هستن. هدف همشون غارت سرمایه های این کشوره.
ناشناس۵۲۱۶۵۳۱۶:۴۲:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۹
اولا زمان احمدی نژاد قرار بود با میانجیگری عمان تو مسقط دیداری بین هیات ایرانی و آمریکایی برگزار بشه که احمدی نژاد برای اینکه از نظر هسته ای تا نقطه ایده آل از منظر امتیازگیری فاصله داشتیم قبول نکرد که این خودش نشان از این داره که مذاکره مختص به فرد خاصی نیست بعد هم فرض کنید روحانی عزل بشه و به قول شما ی تندرو بیاد،، مملکت از میانه روی چی گیرش آمده ؟؟؟؟ی آب هیرمند را آقایان توان حل کردنش را ندارند بعضی جاها میطلبه تندروی که متاسفانه این دولت نه میانه رو هست نه تندرو رفته تو لاین کندرو کلا دست از کار کشیده مملکت دنده اش خلاصه عزیز این دولت فعلی کاری میکنه که شما دیگه توان پرداخت حجم اینترنت مصرفی ات هم نداری بدی که بیایی کامنت بذاری این روز برای شما میرسه ... طرز فکرت رو عوض کن عزیز.
ناشناس۵۲۱۶۵۸۱۶:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۹
یا رب روا مدار بار دگر روحانی و اصلاحات معتبر شود با کلی تخلیص و تصرف!
ناشناس۵۲۱۷۹۵۱۹:۱۵:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۹
حرف دل ۹۶% از مردم رو گفتی زنده باشی
ناشناس۵۲۱۶۸۶۱۷:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۹
سلام - این دولت به زعم شما غیر تندرو با این همه مذاکره. دولت خاتمی با اون همه مذاکره. نتیجشون چی شد؟ - در دنیای فعلی باید قوی باشی. اگر نباشی با مذاکره به جایی نمیرسی. اگر باشی اون وقت میتونی بده بستون کنی. اون هم درست نه با یک عده کم سواد که فقط حرافی بنظر بلدن نه دیپلماسی واقعی - دیپلماسی واقعی بنظر یعنی: داشته هایت را بشناس. بزرگ جلوه بده. سعی در کوچک کردن و بی ارزش کردن داشته های طرفت بکن. - الان دنیا گرگ بازاره. باید با قدرت بری جلو. طرف دوستت نیست. بتونه تیکه پارت می کنه. فعلا زورش نرسیده.
ناشناس۵۲۱۷۰۸۱۷:۴۳:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۹
۱۰۰/۰۰۰ رحمت به سنگپای چینی. تندرو و افراطی را همه شناختند. تندروی و ولنگاری تمام سلول ها و عناصر این دولت را فراگرفته. این سرطان علاج ناپذیر ریشه در شخصیت ایشان دارد.
ناشناس۵۲۱۷۰۹۱۷:۴۴:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۹
هنوز رقیب هراسی میکنین؟؟؟! من دیگه گولتونو نمیخورم گند زدید به همه جا طلبکارید هنوز
valor۵۲۱۸۰۰۱۹:۱۸:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۹
جالبه بهونتون برای به قدرت رسوندن دولت ترسو ها جلوگیری از افزایش قیمت دلار بود. حالا هم که دلار سه برابر شده باز همون بهونه را می گیری . عزیزم دولت روحانی از امسال شماست دیگه. در ضمن این شوک قیمتی در دوره دوم تمام ریاست جهموری ها از اول انقلاب بوده و سال 55 هم اتفاق افتاده . قرار بود دولت محبوب شما با برجام جلوش رو بگیره که حالا نه برجام هست و نه توان هسته ای. بازم احمدی نژاد به انرژِی هسته ای و توان هوا و فضا گذاشت. این دولت که فقط داره از دستاورد های فناوری در دوره احمدی نژاد خرج می کنه.
ناشناس۵۲۲۰۵۹۰۱:۳۰:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۰
الان که رابطمان با دنیا خوبه چه گلی به سر ملت زده.. لازمه رابطه اش با ملت هم خوب باشه چون دور بعد انتخابات بقیه دنیا طبق قانون نمی تونن تو انتخابات شرکت کنن ولی این ملت( بله درست شنیدی همین ملت) حق رای دارن.
ناشناس۵۲۱۵۳۷۱۴:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۹
حداقل دکل توی دولتش گم نشد
ناشناس۵۲۱۶۴۸۱۶:۳۷:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۹
فساد کرسنت هزارتا دکله. کجای کاری
ناشناس۵۲۱۶۸۴۱۷:۱۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۹
دکل گم نشد ولی امید و اقتصاد و پول و خوشبختی مردم گم شد عزیزم اینکه چقدر تفاوت دیدگاه داریم مهم نیست ولی یه جورایی دلم برات میسوزه که نمی‌تونی جناح بازی رو بذاری کنار
ناشناس۵۲۱۶۸۷۱۷:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۹
سلام - طرفداری های متعصبانه از اشخاص را تمام و حق طلبی کنیم تا به جایی برسیم. - کرسنت زمان خاتمی و مفاسد اون زمان چه بود؟ - برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول رئیس جمهور؟ - فساد 12000 میلیاردی؟ - مفاسد الان را کمی جستجو کنی بسیار است. بسیار بیش از زمان احمدی نژاد. هرچند فساد آن زمان هم باید برخورد کرد.
ناشناس۵۲۱۶۹۱۱۷:۲۲:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۹
ژن های برتر دلار خوار بوجود امد
ناشناس۵۲۱۷۰۲۱۷:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۹
خاوری 3000 میلیاردی هم نداشت
ناشناس۵۲۱۸۱۰۱۹:۳۵:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۹
حداقل خاوری برادر رئیس جمهور نبود ولی حسین فریدون چطور ؟ بردار معاون اول چطور ؟ میلیاردهای اینها چند هزار هستش؟
ناشناس۵۲۱۷۰۵۱۷:۳۹:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۹
این دولت چیزی باقی نذاشته که بخواد گم بشه! ماشالله هر چی بود و نبود تو این مملکتو جاروب کرده!
ماهانی۵۲۱۷۱۴۱۷:۵۲:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۹
دکل یک نماد ژورنالیستی فساد بود که اسم پسر مهاجرانی را هم یدک میکشد اما سرمایه ایران در دولت روحانی گم شد ولی اکثر رسانه ها دیگر هیاهو نمیکنن چون نمک گیر شدند
محمد قاسمی۵۲۱۷۸۷۱۹:۰۹:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۹
ولی 9 میلیارد دلار گم شد و هنوز مشخص نیست کجاست 150 میلیارد بلوکه شده هم همینطور 1000 هزار میلیارد پول چاپ شده و 240 میلیارد دلار درآمد نفتی شما دنبال دکل باش
محمد ایزدی۵۲۱۹۰۱۲۱:۴۳:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۹
ایکاش ۱۰ تا دکل گم میشد حداقل خوشحال بودیم
mostafa.kamali95@yahoo.com۵۲۱۵۳۹۱۴:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۹
ما از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم با قاطعیت طرح استیضاح و عدم کفایت ریس جمهور را کلید طلایی بزنند متاسفانه کلید های زنگ زده حسن اقا روحانی که جواب مثبت نداد و باعث شد بیش از نیمی از جمعیت کشور به زیر خط فقر سقوط ازاد نمایند و نه تدریجی
ناشناس۵۲۱۶۷۹۱۷:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۹
پول صدتا دکل رو از جیب مردم بیرون کشیدن
ناشناس۵۲۱۷۷۲۱۸:۵۷:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۹
روحانی شده یوزارسیف داره سیلوها را پر دلار میکنه برای روزهای مبادا و بسته حمایتی تزریق میکنه
حامد۵۲۱۵۶۴۱۵:۱۵:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۹
متاسفانه آقای روحانی مایل به تغییر تیم اقتصادی و تصمیم ساز خود شامل واعظی، نوبخت و نهاوندیان نیست. متاسفانه بسیاری از کاستی ها از جمله اعتبار رییس جمهور نیز شانسی چندانی برای ترمیم ندارند.
ناشناس۵۲۱۶۸۸۱۷:۱۸:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۹
سلام - بنظر میرسه یکی از مهم ترین مشکلات, اصل لیبرال ها هستن. شخصش فرق نمیکنه. لیبرالها باید از نظام خارج بشن و فکرشون از کشور دور انداخته بشه تا بتونیم به جایی برسیم. - زمان رجعت از تفکر لیبرالی که به بن بست رسیده, به تفکر انقلابی توانمند هست که بارها توانمندی خودش را نشان داده. - کمی از تفاوت تفکر لیبرالی با انقلابی را می توان در خروجی موشکی, هسته ای و نانو(بنظربا تفکر انقلابی بودند) با خوروسازی(بنظر با تفکر لیبرال بودند) دید.
ن.د۵۲۱۶۳۴۱۶:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۹
به عنوان کسی که دو دوره به روحانی رای دادم واقعاپشیمانم و احساس میکنم بدترین سوء استفاده از احساسات مردم را ایشان کردند.ایشان اصلاحات را با خاک یکسان کرد. احمدی نژاد رئیس جمهور ویرانگری بود ولی روحانی کارنامه بدتری داره. به شکل بی سابقه ای به مردم و رای دهندگان دهن کجی میکند.مردم بسیار ناامید شده اند .روحانی اهمیتی نمی دهد چون دیگر به رای مردم احتیاج نداره ولی بدونه شک این ناامیدی گریبانگیر کل حاکمیت را خواهد گرفت. با هر کسی صحبت میکنید از اینکه رای داده پشیمان هست و کم نیستند کسانی که بابت کارشان خود را نفرین می کنند.
ناشناس۵۲۱۶۵۷۱۶:۴۶:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۹
رییس جمهور فقط یک مشکل دارد: ترسو است! جرات ندارد سران مافیای قدرت و ثروت را به مردم معرفی کند. جرات ندارد بگوید که 15 سال حبس برای 12000 میلیارد مجازاتی متناسب با جرم نیست و خلاصه جرات ندارد صدای مردم باشدو همیشه مصلحت های دیگری هست که رعایتشان بر صداقت ارجحیت دارد!
ناشناس۵۲۱۶۶۳۱۶:۴۹:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۹
بسمه تعالی سلام اقای مهدیان ، نویسنده محترم ، اجازه می خواهم که به شما پیشنهاد دهم در انتخاب و کاربرد واژه ها دقت بیشتر بکنید . در سطر اول مرقوم داشته اید بعد از ادبار و روی برگردانی مجلس از رییس جمهور واژه ادبار یعنی پشت کردن و روی برگرداندن از کسی یا چیزی ایا به نظر شما مجلس به رییس جمهور پشت کرده است ؟ یا این که از پاسخ های رییس جمهور محترم قانع نشده است ؟ 2 _ مرقوم داشته اید نمایندگان ... به 80 درصد سخنان رییس جمهور اعتنا نکردند ؟ اعتنا نکردند یعنی توجه نکردند و اهمیت ندادند . احتما لا مقصود شما این بوده که 80 در صد پاسخ های ... قانع کننده ندانستند . 3_ در پارگراف سوم در اشاره به نظر سنجی رسانه ها در باره میزان رضایت مردم از پاسخ های رییس جمهور نوشته اید : در جمله موارد با فاصله معنادار 80 به 20 مردم معترض بودند اولا مردم نه بلکه شرکت کنندگان در نظر سنجی ثانیامعترض نه بلکه راضی نبودند . 4_ باز در بند سوم مقاله اورده اید که مزاح های بی جا و دفاع های ناروا ... منتقد را عصبی کرد احتمالا منظور تان از دفاع نا روا دفاع ضعیف است و منظورتان از عصبی عصبانی است . واژه عصبی یعنی انچه که مربوط به عصب و رگ و پی است . وکاربردش در معنی عصبانی و خشمگین صحیح نمی باشد . راستی شما چگونه به میزان خشم منتقدین دولت پی بردید نکند خدای ناکرده خودتان را ملاک و معیار منتقدین قرار می دهید ؟ 5 _سوال فیزیکی چگونه سوالی است ؟ ایا مبدع چنین سوالی شما خودتان هستید ؟ 6 _ در بند ششم نوشته اید بهترین سیاست ، بدل می خورد ایا مقصودتان از بدل افند است ؟یعنی می خواهید بگویید هر فند سیاسی رییس جمهور افند دارد؟ به عبارت دیگر منظورتان این است که هر رشته و بافته رییس حمهور را پنبه می کنند یا می کنید ؟ 7_ در پاراگراف قبل از اخر نوشته اید : انتخاب گزینه ماندن ... فدا کاری و از خود گذشتگی واغماض و تغافل وکف نفس و ... می خواهد کاربرد واژگانی همچون اغماض و تغافل بدون متمم ناقص و ابتر است اغماض یعنی چشم پوشی . ننوشته اید اغماض از چه و اغماض که از چه و همین طور تغافل .... خلاصه به عنوان خواننده سطور مرقومه شما استیلای خشم ونفرت از دولت را بر فکر و اندیشه شما احساس کردم و برادرانه توصیه میکنم اجازه ندهید حب و بغض قلم شما را به انحراف و ناداوری بکشاند و السلام با ارزوی توفیقات روز افزون الهی برای شما و همه اهل رسانه محترم الف .
ناشناس۵۲۱۶۸۲۱۷:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۹
شما به فکر اعتبار خود باشید
ناشناس۵۲۱۷۲۵۱۸:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۹
از وقتی که روحانی تو مجلس گفت که ما خودمون دلارو ۱۲ تومن کردیم دیگه اعتباری براش نمونده! در حالی که چند ماه قبلش می گفت که دلار ۴۷۰۰ گرونه! یعنی حرف شخص دوم مملکت حتی برای خودش هم ارزشی نداره!
ناشناس۵۲۱۸۶۸۲۰:۵۰:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۹
فکر نکنید اگر مردم از روحانی روی برگردوندند به سمت اصولگراها روی میارن. اون قشر از اصلاح طلبان هم عبور میکنند یعنی تند رو تر از اصلاح طلبان می شوند
ناشناس۵۲۱۸۷۶۲۱:۰۷:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۹
این وآن مهم نیست.مهم این است که هر کدامشان با یک تصمیم غلط وحساب نشده زندگی مردم را از این رو به آن رو کردند ونتیجه سالها زحمت مردم رابه هیچ تبدیل کردند.
آشنا۵۲۱۸۹۸۲۱:۴۰:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۹
باید دید بود و نبودش چه نفعی به حال ملت دارد . آنچه هویداست این است که وضعیت اقتصادی دیگه با فرد و تغیر افراد بهتر نمی شه باید اقتصاد را سپرد به یک مجمع از اقتصاددانان بزرگ و رای مجمع را به کار گرفت .
از روستای سار کاشان۵۲۱۹۰۷۲۱:۵۱:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۹
دکتر روحانی خواست قاطبه ملت ایران را نسبت به مذاکره و تعامل با جهان و توقف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و آژانس هسته ای و تحریمهای فراگیر جهانی به بهترین نحو انجام داد . تا آنجا که آمریکای جهانخوار ماندن در توافق را به ضرر منافعش دید و با بی آبرویی سیاسی در نظام بین الملل از برجام خارج شد این لکه ننگ را در تاریخ برای نظام سیاسی آمریکا ماندگار نمود و هیچگونه عیبی را متوجه تیم مذاکره کننده نکرد . آنان که اصل توافق و مذاکرات گذشته را برای لحظه‌ای برنمی تابیدند موجب نابودی ایران و هزینه های سنگین برای کشور می شوند . اگر اینان زمان امامان معصوم علیهم السلام خصوصا امام مجتبی علیه السلام بودند چه که نمی کردند و عملکرد خردمندانه و هوشمندانه حضرت را تحقیر می نمودند در حالی که معاویه با عهد شکنی هم نظام اموی را رسوا کرد هم حجت و دلیلی خوب برای قیام امام حسین علیه السلام فراهم نمود که امام با اتکای همان منطق و عملکرد بهترین نفع را عاید جبهه حق کرد . امروز انصاف و جوانمردی و شجاعت در حمایت قولی و فعلی از دولت است نه آنکه تخریب و تضعیف آن
استاد اقتصاد سياسى۵۲۱۹۳۴۲۲:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۹
دولتی که حقایق را از مردم پنهان میکند و همه تقصیر ها را به گردن می گیرد عاقبتی بهتر از این نخواهد داشت! الف هم دست کمی از روحانی ندارد و فقط کامنت های احساسی را منتشر میکند!
ناشناس۵۲۲۰۰۰۲۳:۳۴:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۹
لقمه را نچرخونید این دولت انرژی کافی برای حرکت نداره و انرژی دلسوزان کشور را هم تلف میکنه باید برکنار شه و یک دولت جوان بیاد
ناشناس۵۲۲۰۲۱۰۰:۱۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۰
به اعتبار خاتمی اومد ولی مسیرش رو جدا کرد. از وقتی مسیرش جدا شد، اعتبارش هم افول کرد. البته من به شخصه نه دور اول نه دوم بهش رای ندادم
پیمان۵۲۲۰۳۲۰۰:۳۸:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۰
دیگه اعتبار میخواد چیکار.
ناشناس۵۲۲۰۵۲۰۱:۰۴:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۰
دستمون به جایی نمیرسه ولی فقط خدا انتقاممونو از روحانی بگیره
ناشناس۵۲۲۱۲۶۰۷:۵۵:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۰
اشتباه است که همه چیز را به برجام ربط دهیم زمانی که بعضی مدیران فساد می کنند دولت روحانی باشد یا احمدی نژاد چه فرقی می کند ؟ فساد از چی حاصل می شود ؟ یا از ضعف قانون یا ضعف نظارت. در کشور های اروپایی ناظر اصلی قانون مردم و رسانه ها تلویزیون) هستند و البته احزاب مخالف دولت نقش بسیار مهمی در جلو گیری از فساد دارند در کشور ما صدای مردم کجا می رسد؟ رسانه ها در قالب مشخص فقط اخبار منفی از امریکا بخش می کنند جایگاه احزاب مخالف هم معلوم است پس فساد خیزی طبیعی است گناه برجام نیست که .
ناشناس۵۲۲۴۸۲۱۱:۳۵:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۰
به نظر من این رفتارها درست نیست بیست وچهار میلیون به اقای احمدی نزاد رای دادن مخالفینش مردم را نادیده گرفتند بیست وسه میلیون به اقای روحانی رای دادن باز مخالفینش مردمرا نادیده گرفتند اگر این روند ادامه داشته باشد هر کس که بیاید مخالفینی دارد وبا این روند روی ارامش نخواهیم دید
ناشناس۵۲۲۵۰۲۱۱:۴۶:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۰
این دولت هر جاش رو ترمیم کنن یه جای دیگش لنگ میزنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین