اجرای کنسرت خیابانی محمد معتمدی در بوستان آب و آتش

گروه فرهنگی الف،   3970608036 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد معتمدی که قرار است پنجشنبه و جمعه؛ هشتم و نهم شهریور در بوستان آب و آتش به صورت رایگان روی صحنه برود، معتقد است اعلام عمومی در مورد چنین کاری، پیش از انجام دادن رایزنی‌هایش، منجر به ایجاد حساسیت و انجام نشدن آن می‌شود.

 اجرای کنسرت خیابانی محمد معتمدی در بوستان آب و آتش

به گزارش ایلنا، بحث کنسرت خیابانی در ایران، اگرچه از ابتدای مرداد سال جاری و پس از پست اینستاگرامی همایون شجریان (خواننده آواز اصیل ایرانی) و ابراز تمایلش برای برگزاری چنین رویدادی به صورت رایگان، داغ شد اما پیش از آن نیز سابقه برگزاری در شکل‌های مختلف بزرگ و کوچک را داشته است.

پیشنهاد همایون شجریان هرچند واکنش‌های همدلانه بسیاری را ازسوی مسئولان اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و شورای شهر تهران برانگیخت اما همه چیز در حد حرف باقی ماند. در این میان اما، دیگر خواننده بی‌حاشیه موسیقی سنتی ایرانی؛ محمد معتمدی، نخست در بوستان ولایت ساری روی استیج رفت و این‌بار در بوستان آب و آتش تهران اجرا خواهد کرد.   

29

ترجیح می‌دهم خیلی در موردش حرف نزنیم

معتمدی در مورد این کنسرت که روزهای پنجشنبه و جمعه، هشتم و نهم شهریور ساعت 21 در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود، گفت: کنسرت خیابانی و رایگان اخیرا وارد مباحث خبری و رسانه‌ای شده است و بعضی دوستان بعد از مشکلاتی که در حوزه اقتصادی پیش آمد حرفش را بسیار پیش کشیدند ولی بدون شک قبل از این هم بوده است. من چند ماه پیش، حدودا سه یا چهار ماه قبل، در شهر ساری، کنسرتی داشتم که در بوستانی بزرگ به نام بوستان ولایت برگزار شد و فکر می‌کنم چیزی حدود 30 تا 40 هزار بیننده داشت. ما با تمهیداتی که شهردار ساری اندیشیده بود؛ در آنجا اجرا کردیم و خیلی هم وارد مباحث رسانه‌ای نشدیم.

او ادامه داد: ترجیح من همچنان همان است که خیلی در موردش حرف نزنیم ولی اگر امکانی باشد، استطاعتی و توانی، گه‌گداری این کار را انجام دهیم که اجرا در بوستان آب و آتش هم در راستای همان فرصتی است که فراهم شده است و ما هم همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا کسانی که تشریف می‌آورند، اجرا را دوست داشته باشند و خاطره خوبی در ذهن‌شان به‌جا بماند.

پیش رفتنی چراغ خاموش برای سنجیدن شرایط

معتمدی در مورد رایگان بودن این کنسرت هم توضیح داد: این کنسرت بلیت‌فروشی ندارد و رایگان است ولی تصمیم ما بر این بود که در موردش اعلام گسترده نکنیم تا روزهای قبل از کنسرت که ببینیم وضعیت به شکل پیش می‌رود. چون واقعیت امر این است که مخصوصا الان با توجه به حساسیتی که نسبت به این مسئله به وجود آمده است، بحث‌های امنیتی و کنترل جمعیت تبدیل به دغدغه اصلی مسئولین شهری و انتظامی شده است که حق هم دارند و ما سعی کردیم تا نزدیکی کنسرت چراغ خاموش جلو برویم و ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود.

مفاهیمی که صحبت کردن در موردشان، اوضاع را بغرنج‌تر می‌کند

این خواننده آواز ایرانی ادامه داد: صحبت کردن در مورد بعضی کارها پیش از انجام دادنشان مثل کنسرت در مشهد، کنسرت در استان خراسان، کنسرت خیابانی و... صرفا ایجاد حساسیت می‌کند. به هر حال روی این موضوعات حساسیت‌هایی هست که حرف‌ها و صحبت‌های ما در صفحات مجازی‌مان و مصاحبه‌هایمان در واقع نه تنها کمکی به اجرایشان نمی‌کند که قضیه را بغرنج‌تر هم می‌کند. من فکر می‌کنم ما به عنوان هنرمندان این جامعه در مورد کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم، اول باید در خصوص تمهیداتش رایزنی کنیم، بدون اینکه چیزی را اعلام کنیم. یعنی یک مقدار زمینه‌سازی‌هایش را انجام دهیم و بعد ان‌شالله به مرحله اجرا که رسید، مردم هم استفاده‌اش را ببرند.

او ادامه داد: من طبق تجربه‌ای که دارم، مثلا در مورد کنسرت‌هایی که قرار است در استان خراسان برگزار شود، قبلش خیلی از هنرمندان می‌آیند اعلام می‌کنند که ما قرار است در استان خراسان روی صحنه برویم، خب این یکسری حساسیت‌هایی برمی‌انگیزد و همان اعلام کردن‌ها باعث اجرا نشدنش می‌شود. کنسرت خیابانی هم همین است و من فکر می‌کنم ما باید با در نظر گرفتن صلاح و مصلحت‌هایی که در جامعه هست و رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم اول به تمهیداتش بیندیشیم و بعد اگر قابل اجرا بود به مردم اطلاع دهیم. امیدوارم که مسئولین هم اگر این اجرا، اجرای خوبی شد و مشکل خاصی به وجود نیامد، مقدمه‌‌ای بدانندش که این گونه اجراها را در فضای شهری همه شهرهای ایران بیشتر داشته باشیم و هرازگاهی به بهانه‌های مختلف، به بهانه‌ها و مناسبت‌هایی که جامعه می‌طلبد که فضای شادی داشته باشد در فضای عمومی شهرها برگزارشان کنیم تا شاید منجر به ایجاد نشاط و شور و شعف اجتماعی شود.

ساری را هم اگر در موردش اطلاع‌رسانی می‌کردیم شاید به اجرا نمی‌رسید

معتمدی تصریح کرد: اشاره کردم که ما چند وقت پیش با همین تمهیدات در ساری روی صحنه رفتیم و نه اتفاقی افتاد و نه حساسیتی به وجود آمد و انجام شد و رفت. در صورتی که اگر من همان موقع اعلام می‌کردم که تصمیم داریم چنین کنسرتی در ساری برگزار کنیم احتمالا حساسیت بسیاری در موردش به وجود می‌آمد و اساسا منجر به نشدنش می‌شد. من توصیه‌ام به همکارانم این است که حتما پیگیر اقداماتی باشند که می‌خواهند در جهت ایجاد نشاط عمومی انجام دهند ولی اولین مرحله‌اش این است که رایزنی‌های سازمانی و اداری‌اش را انجام دهند، قبل از اینکه تصمیم‌شان را به صورت عمومی اعلام کنند.

رپرتواری که آن بار در برج میلاد اجرا شد و این‌بار در بوستان آب و آتش

معتمدی در مورد سابقه همکاری با ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری علی‌اکبر قربانی و قطعاتی که در بوستان آب و آتش اجرا خواهد کرد هم گفت: در آخرین کنسرتم در تهران، در برج میلاد که 26 اردیبهشت برگزار شد با ارکستر فرهنگ و هنر که رهبری‌اش را علی‌اکبر قربانی برعهده داشت روی صحنه رفتم و اجرای بوستان آب و آتش هم تقریبا همان رپرتوار است با تغییراتی که در ترکیب نوازندگان به وجود آمده است ولی همان رهبر است و همان رپرتوار با کمی تغییرات که آن بار در برج میلاد بود و این بار در بوستان آب و آتش.

برنامه‌های آینده معتمدی  

او در مورد برنامه‌های آینده‌اش هم گفت: یک هفته بعد از این کنسرت، کنسرت قطعات جدیدترم است که در حال تمرین‌شان هستیم و ان‌شاالله تا یک هفته دیگر آماده می‌شود و در سالن اندیشه حوزه هنری روی صحنه خواهیم رفت و این آخرین کنسرت من در این فصل کاری، پیش از آغاز محرم و صفر خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۰۲۵۵۱۲:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۸
ایشون یکی از با شخصیت ترین هنرمندان موسیقی سنتی است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین