بحران کاغذ، روزنامه «خراسان» را هم تحت تاثیر قرار داد

گروه فرهنگی الف،   3970605119

مدیر مسئول روزنامه خراسان گفت: تامین کاغذ آنقدر سخت شده که اگر تامین مالی هم داشته باشید امکان تهیه کاغذ نیست. لذا مجبوریم با کاهش تیراژ ،کاهش صفحات و تعطیل کردن روزنامه در بین التعطیلین، مصرف کاغذ را کاهش دهیم تا بتوانیم کارمان را انجام دهیم.

بحران کاغذ، روزنامه «خراسان» را هم تحت تاثیر قرار داد

«محمد سعید احدیان» مدیر مسئول روزنامه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درباره کاهش صفحه‌های این روزنامه گفت: این هفته به ناچار مجبور شدیم تا ۴ صفحه از تعداد صفحه‌های روزنامه‌مان کم کنیم. مشکل ما تامین کاغذ است و همچنان مساله کاغذ برای ما حل نشده است.

وی ادامه داد: البته از وزارت ارشاد و شخص وزیر تشکر ویژه‌ای دارم که این موضوع را پیگیری کردند تا کاغذ جزو اقلام اساسی حوزه فرهنگ محسوب شود،  اما مساله تامین کاغذ هنوز حل نشده چراکه بروکراسی اداری برای اینکه شما بتوانید مسیر ثبت سفارش تا تامین ارز را طی کنید چنان طولانی، تو در تو و غیر پاسخگو است که تا این مسیر را به انتها برسانید باز اشکالی پیش می‌آید که باید از ابتدا فعالیتتان را آغاز و یا راه‌های جدیدی را پیدا کنید.

احدیان در ادامه بیان داشت: ما دچار درگیری‌های جدی هستیم که امیدواریم در این مسیر بتوانیم تحریم‌های خارجی را از پیش رو برداریم و هم اینکه خود تحریمی‌های داخلی ناشی از سو مدیریت مخصوصا در وزارت سمت و در بانک مرکزی را پوشش دهیم. البته این برای ما است که همیشه سعی می‌کردیم به صورت مستقیم برای مصرف خودمان کاغذ را خریداری کنیم و آن روزنامه‌هایی که باید  کاغذ را از بازار خریداری کنند شرایط سخت‌تری دارند چراکه اصلا کاغذ در بازار وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد در انبارها احتکار شده و قابل فروش برای این افراد نیست و با قیمت‌های گزاف باید خریداری شود.

وی ادامه داد: طبیعتا ما در چنین شرایطی مجبوریم که حجم مصرفی کاغذمان را کاهش دهیم. غیر از قیمتی که حدودا ۲ برابر شده و از ۲۲۰۰ به ۴ هزار و خرده‌ای آنهم برای ما که کاغذ را وارد می‌کنیم، رسیده است. این رقم برای روزنامه‌های عادی تا ۷ هزار تومان هم می‌رسد.

مدیر مسئول روزنامه خراسان با بیان مشکلاتی که از تامین کاغذ بوجود می‌آید،‌گفت: تامین کاغذ آنقدر سخت شده که اگر تامین مالی هم داشته باشید امکان تهیه کاغذ نیست. لذا مجبوریم با کاهش تیراژ ،کاهش صفحات و تعطیل کردن روزنامه در بین التعطیلین، مصرف کاغذ را کاهش دهیم تا بتوانیم کارمان را انجام دهیم.

وی درباره آینده انتشار روزنامه خراسان نیز گفت: آینده انتشار از منظر خارجی، جاهایی هستند که برای واردات کمک می‌کنند و مقدمات کار برای عبور از تحریم‌ها در خارج از کشور فراهم شده و حداقل اتفاق‌های خوبی در حال رخ دادن است. تثبیت قیمت کاغذ با ارز ۴ هزار تومانی مسیر اطمینان بخشی دارد اما نکته مهم این است که سو مدیریت زیادی در وزارت سمت بانک مرکزی داریم و همین باعث شده که ما نتوانیم برای آینده پیش بینی کنیم. خودمان هم نمی‌توانیم آینده روزنامه‌ها را حدس بزنیم. ما هم مدام نگرانیم و روز به روز سعی می‌کنیم از مصرف کاغذمان کم کنیم تا دچار بحران کلی کاغذ نشویم به این دلیل که نمی‌توانیم برنامه ریزی کنیم و برنامه‌ریزی‌های داخل وزارتخانه اصلا قابل پیش بینی نیست. در صورتیکه مدیریت روشنی باشد مساله به راحتی قابل حل است اما متاسفانه هنوز این موضوع به ثبات نرسیده است. تجربه به ما می‌گوید این دوره سو مدیریت تمام می‌شود اما باید دید چه زمانی این سو مدیریت‌ها به روال طبیعی خواهد رسید و این اصلا مشخص نیست!

وی با اشاره به سختی‌هایی که رسانه‌های مکتوب باید آنها را متحمل شوند، گفت: رسانه‌های مکتوب از همه طرف تحت فشار هستند. از طرفی فضای مجازی کار را برای رسانه‌های مکتوب سخت‌تر کرده از طرف دیگر ولنگاری و بی قاعدگی در فضای مجازی کار ما را دشوار کرده و همه رسانه‌ها آزادند تا هر فعالیتی از نظر انتشار آگهی و محتوا بدون محدودیت قانونی انجام دهند و رسانه‌های مکتوب باید انواع و اقسام سختی‌های درست و نادرست و ناعادلانه را پوشش دهند. مطبوعات باید با سختی درآمد کسب کنند در حالیکه رقبای آزادی دارند که هر نوع فعالیتی می‌توانند انجام دهند. تمامی اینها بخشی از مشکلات کاری ما است و بخش دیگرش همان تامین کاغذ است.

احدیان ادامه داد: تامین کاغذ مهمترین معضل این روزهای همه مطبوعات است و همه اینها ذیل بحران رکود است که درآمدهای اقتصادی را دچار چالش کرده و به طور طبیعی فعالیت‌های اقتصادی رسانه‌های خصوصی که با درآمدهای خودشان کار می‌کنند هم کار را سخت کرده و این برای ما هم وجود دارد. ما هم از همه طرف تحت فشاریم و سخت ترین دوران کاریمان را پشت سر می‌گذاریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین