حضرتی در موافقت با استیضاح: ما بدبخت سوءتدبیرها هستیم نه آمریکا/ باید روحانی یا معاون اول او را استیضاح می‌کردیم/ گفتند اگر امضایت را پس نگیری تا ابد رابطه دوستی قطع می‌شود

گروه سیاسی الف،   3970604135 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ما بدبخت سوءتدبیرها هستیم نه آمریکا؛ چراکه آمادگی لازم برای یک جنگ اقتصادی در قوای سه‌گانه دیده نمی‌شود، گفت: حق‌اش بود آقای رئیس‌جمهور، جهانگیری، نوبخت، سیف یا نهاوندیان استیضاح می‌شدند ولی ما مجبوریم وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم.

حضرتی در موافقت با استیضاح: ما بدبخت سوءتدبیرها هستیم نه آمریکا/ باید روحانی یا معاون اول او را استیضاح می‌کردیم/ گفتند اگر امضایت را پس نگیری تا ابد رابطه دوستی قطع می‌شود

به گزارش فارس، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان موافق طرح استیضاح وزیر اقتصاد، اظهار داشت: بنده جزو طراحان طرح استیضاح آقای کرباسیان نبودم اما جزو امضاکنندگان بودم، بنده تقریباً حدود ۳۰ سال است که با آقای کرباسیان رفاقت دارم و استیضاح یک رفیق برای من فوق‌العاده سخت است. همچنین لازم است به خاطر قدرت لابی قوی آقای وزیر اقتصاد به او تبریک بگویم، باید وزیر اقتصاد را به جای وزیر خارجه معرفی کنیم؛ چراکه حدود ۱۰۰ نفر از دوستان بنده از داخل و خارج از مجلس چه اصولگرا و اصلاح‌طلب به من رجوع کردند و گفتند امضایت را پس بگیر اما پاسخ منفی من به آنان برای بنده بسیار سخت بود.

وی افزود: آنان گفتند اگر امضایت را پس نگیری تا ابد رابطه دوستی قطع می‌شود؛ امروز با مردم مواجهیم، با مردم اقشار پایین و ضعیف که در این شرایط نابسامان اقتصادی نابود شدند و بیچاره شدند، هفته قبل بنده ۲۵۰ نفر ملاقات‌کننده داشتم که همه نالان و گریان در بن‌بست مشکلات مالی کشور قرار گرفته‌اند.

حضرتی با بیان اینکه تورم در این کشور برای مردم قابل لمس است، گفت: بنده نمی‌توانستم مشکلات این مردم را نادیده بگیرم و این مشکلات را فدای رفاقت ۳۰ ساله‌ام با آقای کرباسیان کنم و امضایم را پس بگیرم، حقوق مردم چیزی نیست که بشود آن را معامله کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سال ۹۶ ملت ایران مجدداً به دولت آقای روحانی رای دادند و با او اتمام حجت کردند و رای بالاتر و کیفی‌تر ملت به روحانی به این دلیل بود که او انتظارات ملت را بیشتر مورد توجه قرار دهد اما آقای روحانی در دولت دوم خود نتوانست توجهی به این مشکلات کند و او در چیدمان کابینه‌اش و اتخاذ تصمیماتش لحظه به لحظه عقب نشست و همین موضوع باعث ناامیدی ملت شد و یاس بر مردم مستولی گردید.

حضرتی تصریح کرد: تورم و تک‌نرخی شدن آن مهم‌ترین موضوعی بود که ما به آن افتخار می‌کردیم اما الآن که در شهریورماه هستیم، تورم ۱۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۴۰ درصد برسد. ما با این ملت چکار کردیم، این ملت چه گناهی کردند جز اینکه انقلاب کردند و شهید دادند، ما ملت را بیچاره و بدبخت کردیم و آنها را به ذلت کشاندیم.

حضرتی گفت: قشر متوسط جامعه امروز به سمت فقر و فلاکت رفتند بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به مردم بی‌تفاوت باشیم، توان و قدرت خرید ملت پایین آمده و ملت احساس بی‌پناهی می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا برای اینکه ما را به بن‌بست برساند تمام تجارب دور قبل تحریم‌ها را جمع‌بندی و بر ما اعمال کرد که از آبان‌ماه آغاز می‌شود اما شما کدام ستاد جنگ اقتصادی را راه‌اندازی کردید؟ اگر ما در جنگ اقتصادی هستیم چرا به کسی که به خارج از کشور می‌رود ارز می‌دهید؟ ما بدبخت سوءتدبیرها هستیم نه آمریکا. هنوز آمریکا کاری انجام نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: چون آماده نبودیم و نیستیم این مشکلات پیش آمد. در مجلس، دولت و قوه قضائیه چنین آمادگی برای یک جنگ اقتصادی دیده نمی‌شود.

حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: حق‌اش بود آقای رئیس‌جمهور، آقای جهانگیری‌، آقای نوبخت، آقای سیف و آقای نهاوندیان استیضاح می‌شدند ولی ما مجبوریم وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم، ما نامه دادیم که آقای رئیس‌جمهور تیم اقتصادی دولت را تغییر دهد اما این کار را انجام نداد، شما باید به مردم پاسخ دهید، اگر مشکلات را نمی‌توانید حل کنید، حداقل با مردم هم‌نوا شوید.

دیدگاه کاربران

مهدی غلامعلیان۵۱۲۹۸۶۱۲:۵۲:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۴
فراجناحی عمل کردن یعنی این
علی مردانی۵۱۳۰۶۷۱۳:۳۲:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۴
انشالله پس فردا ریشه ناکارامدی و اشرافی گری را هم نمایندگان قطع کنند و از پاسخ های غیر کارسناسب و غیر مستدلی که اورده میشود قانع نشوند
ناشناس۵۱۳۱۰۹۱۳:۵۰:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۴
خداییش حرف حق زده من هم به روحانی رای دادم هم بعنوان اصلاح طلب حمایتشون میکنم اما حرف و عمل ایشون با هم یکی نبوده که به آینده دلگرم باشم کاش این همت در رئیس جمهور و معاون اول بود که با وزرا قاطعانه برخورد کنن و کسانیکه موفق نبودن عزل بشن اما متاسفانه چنان منفعل عمل میکنن که میترسم تعداد استیضاحهای مجلس از تعداد وزرای ایشون بیشتر بشه
ناشناس۵۱۳۱۵۸۱۴:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۴
با این نمایش ، هرگز چهره ی رفقا ترمیم نخواهد شد. گریم دوام زیادی ندارد.
ناشناس۵۱۳۱۶۳۱۴:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۴
نقاب بی رمق برائت!!!!!!
ناشناس۵۱۳۹۵۶۲۲:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۴
مشکل فقط دولته؟؟؟؟
ناشناس۵۱۲۹۹۴۱۲:۵۶:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۴
نمونه نون به نرخ روز خوردن...اقای عزیز شما هم اندازه وزیر مقصر هستید کی شما هارو استیضاح کند....
ناشناس۵۱۲۹۹۵۱۲:۵۶:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۴
تنها کسی که حرف حق زد و خودش را نفروخت و زیر بار شانتاژهای سیاسی نرفت درود بر شما اقای حضرتی
ناشناس۵۱۳۰۱۰۱۲:۵۹:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۴
اگه مرد هستید عدم کفایت روحانی را امضا کنید
ناشناس۵۱۳۰۱۲۱۳:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۴
" باید روحانی یا معاون اول او را استیضاح می‌کردیم... " بعد روزنامه همین آدم تیتر زده : اصولگراها بدنبال استیضاح روحانی!!!!
ناشناس۵۱۳۰۲۳۱۳:۰۵:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۴
چاره کار استیضاح و برکناری روحانی است دیروز کامنت گذاشتم متاسفانه الف منتشر نکرد امروز با لحنی آرام تر میگویم آقای روحانی تو رزومه کاری اش حتی ریاست بر یک سازمان کوچک را هم ندارد ایشان یا مذاکره کننده بوده یا تو مجلس لایحه میبرده و میاورده ایشان اگر ریاست حداقل یک سازمان را تو رزومه اش داشت یاد میگرفت چطوری اقتصاد اون سازمان را مدیریت کنه حداقل از مشاورینش یاد میگرفت و میتونست با کسب تجربه در مقیاس بزرگتر هم مدیریت کنه اما ایشان اطلاعات لازم را نداره وقتی اطلاعات لازم و حداقلی را نداره مشاورین و وزرایی هم که انتخاب میکنه مثل خودش نا آگاه هستند نمایندگان عزیز کوتاه نیایید آقای روحانی کفایت ندارد اگر دوست دارید ناآرامی های خیابانی وسعت پیدا کنه بگذارید آقای روحانی بماند
ناشناس۵۱۳۲۶۶۱۵:۰۲:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۴
قبول ، ولی از بین چهار نفر بهترین گزینه بود.
ناشناس۵۱۳۹۲۴۲۲:۱۴:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۴
نبود. ولی در انتخابات تبلیغات و رسانه دیکته می کنن کی بهتره.
علی۵۱۳۰۳۴۱۳:۱۳:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۴
احسنت که از فراکسیون امید استعفا دادی و آخرتت را فدای منافع حزبی و دولتی نکردی
ناشناس۵۱۳۰۵۷۱۳:۲۶:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۴
این آقای الیاس حضرتی بیشتر از اینکه دلایل استیضاح را مطرح کند در اصل از خودش تعریف و تمجید کرده است .
کهن۵۱۳۰۵۹۱۳:۲۸:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۴
ماشاالله هزار ماشاالله نماینده مجلس . از کی تا حالا معاونین رئیس جمهور را میشه استیضاح کرد.
احد۵۱۳۰۹۱۱۳:۳۸:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۴
ببخشید کدوم یکی از ریسان جمهور قبلی رزومه مدیریت بر سازمان عریض وطویلی داشتند
ناشناس۵۱۳۳۲۱۱۵:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۴
خاتمی وزیر ارشاد بود احمدی نژاد استاندار بود هاشمی رئیس مجلس بود رجایی قبلش نخست وزیر بود این کافی نیست؟؟؟
ناشناس .ص۵۱۳۷۷۵۲۰:۱۸:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۴
مشکل اصلی همینه که افراد بر اساس توانمندی ها انتخاب نمی شوند
ناشناس۵۱۳۱۱۲۱۳:۵۱:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۴
ایول خداییش باید مدال شجاعت و افتخار رو به این نماینده داد که منافع مردم رو به با رفاقت و منافع حزبی و لابی باند وزیر عوض نکرد.
احسان۵۱۳۴۱۰۱۶:۰۳:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۴
بنده و بسیاری از مردم تهران به حضرتی برای حمایت از دولت رای دادیم.به نظرم از این پس،حضور ایشان در سمت نمایندگی مجلس شرعا غاصبانه و نادرست است.برای او متاسفم .
ناشناس۵۱۴۱۶۷۰۱:۲۳:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۵
متاسفم برای این استدلالت می خواستی رای ندی مگر شما به هر کسی رای دادی باید حرف را از دهان شما بشنود این دیگر چه انتظاری است که تو داری
ناشناس۵۱۳۱۲۲۱۳:۵۵:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۴
شریعتمداری را هم به لیست اضافه کنید.
ناشناس۵۱۳۱۷۹۱۴:۱۶:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۴
اونجاشو خوب اومد که میگه مردم رو به ذلت کشیدیم.
sahatabar۵۱۳۱۹۹۱۴:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۴
احسنت به این نماینده شجاع، نمایندگان باید مدرس‌وار از حقوق مردم دفاع کنند.
ناشناس۵۱۳۳۱۱۱۵:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۴
وزیر نفت باید استیضاح شود
ناشناس۵۱۳۳۵۲۱۵:۴۲:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۴
پیش بینی تورم 40 درصدی تا آخر سال؟ مردم بهوش باشید مسولین که اطلاعات دستشونه ۴۰ درصد تورم و پذیرفتن خدا به داد ملت برسه
ناشناس۵۱۳۷۹۹۲۰:۳۵:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۴
تورم 40 درصد که عالیه ! تا الان شاهد تورم 200 درصدی بودیم که بنظر من تا آخر سال تا 400 درصد هم میشه ! یعنی همه چی 4 برابر میشه !
ناشناس۵۱۳۳۷۱۱۵:۴۹:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۴
جناب حضرتی امضای شما پای تمام قوانین سودمند برای مسئولین هم هست.کی باید شما رو استیضاح کنه؟
ناشناس۵۱۳۴۵۸۱۶:۲۱:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۴
شما مجلسیان یکی عوامل بدبختی ملت هستید از رئیس اداره در کوچکترین شهر انتخابیه هم نمی گذرید. دائما در حال فشار آوردن یا لابی کردن هستید به جای دیدن کل کشور فقط نوک دماغتان را می بینید البته علت هم داره چون باز هم نیاز به رای مردم حوزه خودتان دارید. توی کارنامه کاریتان نگاهی بیندازید ببینید توی این چند ساله چندتا طرح ملی که برای کل کشور و مشکل گشا باشه از سمت شما نمایندگان بوده؟
ناشناس۵۱۳۵۶۷۱۷:۲۰:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۴
مقصر اصلی مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس حمهور است
ناشناس۵۱۳۵۷۹۱۷:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۴
6 شهریور زمان حضور ریاست جمهور در مجلس و دفاع جانانه نمایندگان از مردمی که تا بحال خیلی از مشکلات و مصائب را تحمل کرده اند .
عدالت۵۱۳۷۴۷۱۹:۴۹:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۴
از رای دادن به روحانی پشیمانم. بد وبدتر کردند مجبور شدیم مملکت رو به امان خدا ول کرده مردم دارند له می شند من کارمند حقوق بخور نمیر دارم اینجوری اذیت می شم اونی که نداره وبیکاره چی می کشه. کل دولت باید استیضاح بشه مخصوصا وزیر آموزش وپرورش.
محسن۵۱۴۰۱۵۲۳:۱۵:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۴
دنیا حساب کتاب دارد.دروغها ، توهینها و خیانتهای روحانی باید در مجلس مطرح شود.البته اگر نمایندگان نماینده مردم باشند نه دولت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین