جلسه رسیدگی به پرونده اخلالگران نظام ارز و سکه/ اعلام اسامی سه اخلالگر اقتصادی/ اخلال جوان ۳۲ ساله با ۷ میلیارد گرانفروشی

گروه اجتماعی الف،   3970604110 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد قالب علمدار بازداشت موقت از تاریخ ۱۷ مردادماه ۹۷ متولد سال ۶۵ به عنوان مدیرعامل شرکت خصوصی داتیس امرتات متهم به اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی به مبلغ ۶۹ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال است.

جلسه رسیدگی به پرونده اخلالگران نظام ارز و سکه/ اعلام اسامی سه اخلالگر اقتصادی/ اخلال جوان ۳۲ ساله با ۷ میلیارد گرانفروشی

به گزارش فارس، صبح امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده ۳ نفر از متهمان به اخلال در نظام اقتصادی در شعبه اول ویژه رسیدگی به این اتهامات به صورت علنی با حضور متهمان، وکلای مدافع و نماینده دادستان برگزار شد. 

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست در پنج بخش مقدمه، مشخصات متهمان، تشریح اقدامات مجرمانه، ادله انتصاب جرم و مستندات قانونی پرداخت. 

وی در قرائت کیفرخواست گفت: نوسانات اخیر بازار ارز و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور، موجب افزایش قیمت برخی از نیازهای مردم شد. 

نماینده دادستان ادامه داد: در همین راستا دولت برای اثبات برخی کالاها ارز مورد نیاز با قیمت دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را در اختیار برخی شرکت‌های واردکننده قرار داد که گوشی تلفن همراه نیز جزو این دسته از کالاها محسوب شد. 

وی افزود: این در حالی است که تخفیف ارز برای واردات عملا تاثیری بر ثبات قیمت‌ها نداشته و بعضا قیمت‌ها تا چند برابر افزایش یافته است و عده‌ای سودجو برای کسب درآمد و سود بیشتر با استفاده از خلاهای قانونی و عدم نظارت صحیح برخی مسئولان کشور، تاثیر بسزایی درافزایش قیمت‌ها داشتند. 

وی افزود: فعالیت مجرمانه برخی افراد باعث شد تا امکان استفاده بهینه از منابع ارزی فراهم نشود و چنانچه افکارعمومی به عنوان هیات منصفه قرار گیرند، قطعا این افراد را مجرم شناخته و درخواست مجازات را برای آنها می‌نمایند. 

نماینده دادستان در بخش دوم کیفرخواست به اسامی و مشخصات متهمان اشاره کرد و گفت: در این پرونده محمد قالب علمدار فرزند نادر بازداشت با قرار بازداشت موقت از تاریخ ۱۷ مردادماه ۹۷ متولد سال ۶۵ و ساکن تهران به عنوان مدیرعامل شرکت خصوصی داتیس امرتات متهم به اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی به مبلغ ۶۹ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۰ ریال است. 

نماینده دادستان در ادامه گفت: همچنین علیرضا سنجری فرزند قدرت‌الله بازداشت با قرار بازداشت موقت از تاریخ ۱۶ مردادماه متولد سال ۵۶ ساکن تهران و مدیرعامل شرکت استیناف تجارت نیکان متهم به اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی با تحصیل وجهی به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۶۰۸ ریال است. 

وی افزود: همچنین سندباد سفرها فرزند محسن بازداشت با قرار بازداشت موقت از تاریخ ۱۴ مردادماه متولد سال ۶۱ و ساکن تهران مدیرعامل شرکت پارس سامتل قشم به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به وسیله اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی با تحصیل وجه ۳۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۱۴۰ ریال است. 

دیدگاه کاربران

جلالی ملایری۵۱۲۸۸۲۱۱:۵۱:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۴
چطوری یک نفر 4 فقره وام بانکی به مبلغ 72 میلیارد گرفته و اقدام به خرید 5000 سکه کرده وقتی فساد در سیستم بانکی بصورت گسترده هست و هیج نظارتی نمی شود باید هم اینگونه فسادها رخ داده شود لطفا مسولان بانکی که در ارتباط با مفسدان کلان بانکی بوده اند را مفسد فی الارض و اعدام کنید تا شاید فساد کمی از سیستم بانکی رخت بربندد
ناشناس۵۱۲۸۸۳۱۱:۵۱:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۴
باز هم خبری از ( دانه درشت ها و یقه سفید ها و ژن برترها و آقا زاده ها و ........... ) که تنها در همین چند ماه اخیر ، 18 میلیارد دلار 4200 تومانی را لوطی خور کردند ، چند هزار خودرو لوکس را قاچاق وارد نمودند ، شرکت کشت و صنعت دشت مغان را مفت خریدند ، و و و و و ........ نیست ، پس فقط باید گفت : عجب صبری خدا دارد .
تبریزی۵۱۳۸۵۵۲۱:۲۸:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۴
خیر باید گفت عجب صبری مردم دارن. (البته متاسفانه و بدبختانه).
ناشناس۵۱۲۸۹۴۱۱:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۴
از قدیم گفتند آفتابه دزد رو میگیرند دزد کلان را ول میکنند. الان این همه مشکلات برای این حدود 14 میلیارد تومان بوجود آمده است؟ اینها را قطعا محاکمه کنید کسی شکی ندارد از یک ریال دزدی و اختلاص تا میلیارها ریال ولی اعداد دزدی و اختلاص این چند نفر که نیستند قطعا
ناشناس۵۱۲۹۰۱۱۲:۰۱:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۴
به گفته یکی از مسولین اصل 44 در چند ماه گذشته تسهیلات کلان بانکی صرف خرید سکه و ارز شده ایا نباید مسولان این سبستم بانکی را دادگاهی و مجازات کرد لطفا قاطعانه به این فساد های مدیران بانکی رسیدگی کنید
ناشناس۵۱۲۹۲۲۱۲:۱۳:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۴
اینا که آفتابه دزد هستن 4 میلیارد و 7 میلیارد که پول خورده
ناشناس۵۱۲۹۲۵۱۲:۱۵:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۴
ماشالا فساد فی الارض از دهه ۳۰ و ۴۰ به دهه ۶۰ ای ها رسیده!
ناشناس۵۱۳۰۳۵۱۳:۱۴:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۴
آیا واقعا اقتصاد ایران با همچین اخلالگری ها به این وضع دچار شده ؟؟؟؟؟ اینها همه شاخ و برگهای فساد اصلی در مملکت هستند .بروید سراغ افراد و باندهای اصلی .
ناشناس۵۱۳۰۵۱۱۳:۲۱:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۴
از دانه درشت ها غافل نشوید, این سه نفر با هم حدود 15 میلیارد گرانفروشی کردند, چند هزار میلیاردیا کجان؟
ناشناس۵۱۳۰۷۷۱۳:۳۵:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۴
شوخی تون گرفته؟ 7 میلیارد هم پول به حساب میاد؟ مسئولین دولتی دست اندر کار در واردات خودروها چی شدند؟ اگه راست میکین اول اونها را محاکمه کنید.
کوروش۵۱۳۰۷۹۱۳:۳۶:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۴
اینا که جمع مبالغشون 15 میلیارد هم نمیشه! سر منشاء فساد رو محاکمه کنید اینا که آفتابه دزدن.
ناشناس۵۱۳۵۳۰۱۷:۰۳:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۴
اینها ولش کنید با این مبالغ جوجه هم حساب نمیان اونهایی که 3 هزار میلیارد و 8 هزار میلیارد تومان گرفتند بگیرید بیارید به مردم نشون بدید و محاکمه علنی کنید اونها کجان؟
ناشناس۵۱۳۵۶۸۱۷:۲۱:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۴
اگه همین ریزه خورها هم به حال خودشون ول بشن که مثل موریانه زیاد میشن از همین آدمایی که در بحران اقتصادی خون مردم رو توشیشه کردند وگوشیهایی که 500 تا600 قیمتش بودیهو رسید به دو میلیون وسه میلیون نباید گذشت مگه مردم عادی نمیخان همین گوشی معمولی داشته باشند ؟؟این آدمای پست ورذل این حق رو تو این چند ماه ازشون گرفتن .پس حقشون اینه که به اتهام افساد فی الارض به مجازات برسند.
ناشناس۵۱۳۷۵۱۱۹:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۴
چوب خدا صدا نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین