توضیحات ناجا درباره انتشار کلیپ درگیری راننده لندکروز با مامور پلیس

گروه اجتماعی الف،   3970603081 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی ناجا در پی انتشار فیلم فحاشی و ضرب و شتم پلیس وظیفه شناس توسط سرنشین خودروی لندکروز، از شناسایی و دستگیری فرد ضارب با مجوز قضائی خبر داد و گفت: هرگونه برخورد فیزیکی و توهین به پلیس حین ماموریت و انجام وظیفه، جرم است و پیگرد قانونی دارد.

توضیحات ناجا درباره انتشار کلیپ درگیری راننده لندکروز با مامور پلیس
به گزارش الف به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار احمد نوریان سخنگوی ناجا در در پی انتشار فیلم فحاشی و ضرب و شتم پلیس وظیفه شناس توسط سرنشین خودروی لندکروز، اظهار داشت: اواخر هفته گذشته در محور شیراز ـ کازرون ( حوزه دشت ارژن)، سرنشینان یک دستگاه خودروی 206  به دلیل نقص فنی، از انتقال خودرو به کنار جاده باز مانده و از گشت پلیس راهور استمداد می طلبند و در همین حین، راننده خودروی  لند کروز با سرعت غیرمجاز و به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو، به شانه خاکی جاده منحرف و دچار سانحه می شود.

وی افزود: دقایقی پس از این حادثه، یکی از سرنشینان خودروی لند کروز با حمله به سرنشین خودروی 206 و  پلیس وظیفه شناس راهور، اقدام به ضرب و شتم و فحاشی  می کند.  

سخنگوی ناجا با اشاره به شناسایی فرد ضارب ادامه داد: مجوز قضائی برای دستگیری فردی که با رفتار هنجارشکنانه خود به پلیس خدمتگزار جسارت کرده است، اخذ شده و قطعا برابر قانون با این فرد هتاک برخورد می شود (بررسی سوابق این فرد حاکی از ارتکاب وی به اعمال  مجرمانه دیگر در گذشته دارد).

به گفته سخنگوی ناجا، مامور پلیسی که حین کمک به هم وطن در راه مانده مورد تهاجم و فحاشی این  ضارب سابقه دار و جوان قرار می گیرد از کارکنان وظیفه شناس  پلیس راهنمایی و رانندگی و در آستانه بازنشستگی است.

 وی اشاره کرد: به طور قطع  هر شهروند منصف و  قانونمندی با مشاهده فیلم مذکور، انزجار خود را از رفتار این ضارب سابقه دار اعلام  می دارد.

سردار نوریان، اقدام به تصویربرداری و انتشار فیلم چنین صحنه هایی به منظور تخریب اقتدار و چهره اجتماعی پلیس را مذبوحانه و غیر قانونی برشمرد  و گفت: به طور قطع شناسایی و دستگیری فرد یا افرادی که در چنین مواقعی بجای کمک و یاری رساندن به هم وطنان سانحه دیده و در معرض خطر، با رفتاری غیر انسانی و غیر اخلاقی به دنبال تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار فیلم این رویدادها  هستند نیز در دستور کار پلیس فتا قرار خواهد گرفت.   

وی یاد آور شد: درگیری با ماموران انتظامی از جرایم عمومی  محسوب می شود و قانون برای فردی که به مامور پلیس حین انجام وظیفه و ماموریت توهین کند، مجازات حبس در نظر گرفته است و قطعا این موضوع  تا برخورد قانونی و قضائی با  فرد ضارب، توسط نیروی انتظامی دنبال و پیگیری می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۱۱۴۶۴۱۲:۵۴:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۳
"سردار نوریان، اقدام به تصویربرداری و انتشار فیلم چنین صحنه هایی به منظور تخریب اقتدار و چهره اجتماعی پلیس را مذبوحانه و غیر قانونی برشمرد و گفت: به طور قطع شناسایی و دستگیری فرد یا افرادی که در چنین مواقعی بجای کمک و یاری رساندن به هم وطنان سانحه دیده و در معرض خطر، با رفتاری غیر انسانی و غیر اخلاقی به دنبال تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار فیلم این رویدادها هستند نیز در دستور کار پلیس فتا قرار خواهد گرفت. " من چند جا فیلم رو دیدم و در توضیحات همه اونها حمایت از پلیس کاملا" واضح بیان میشه. فکر نمیکنم هدف از فیلم تضعیف پلیس بوده باشه و شخصا معتقدم بایستی شدیدترین حکم رو برای سرنشین لندکروزر درنظر گرفت.
ناشناس۵۱۱۵۳۰۱۳:۳۲:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۳
داریم آدم های وحشتناکی میشیم... وایمیسم، تماشا میکنیم، فیلم میگیریم، به اشتراک میذاریم و احتمالا محکوم میکنیم!
ناشناس۵۱۱۷۴۱۱۵:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۳
باز هم مقصر اصلی خودروسازان وطنی هستند.
ناشناس۵۱۱۴۷۳۱۲:۵۷:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۳
بعضی جریانات سیاسی با همکاری شبکه رسانه ای حامی خود در خارج و همراهی سلبریتی ها و امثالهم با اهداف سیاسی ، در موضوعاتی مثل دراویش ، اقتدار پلیس را نشانه گرفتند..لذا قانون شکنان مثل این راننده الان احساس می کنند که در حمله به پلیس ، حمایت سیاسی هم دارند و لذا جری تر شدن..
ناشناس۵۱۱۴۷۴۱۲:۵۷:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۳
معلوم نیست پول لند کروز رو از کجا آورده!
ناشناس۵۱۱۵۳۱۱۳:۳۲:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۳
معلومه از جیب من و شما
رامین صادقی۵۱۳۱۰۴۱۳:۴۵:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۴
این چه فرهنگ غلطی که هر کسی پول داشت را دزد و مال مردم خور حساب میکنیم . شما از کجا میدونید اون پول ماشینش رو از کجا آورده . آیا خوب است یک نفر از شما بپرسد شما یا پدر شما این خانه و ماشینی را که دارد از پول ما بدست آورده ؟
ناشناس۵۱۱۶۶۳۱۴:۵۳:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۳
مست از ثروت باد آورده بوده ، واقعا پلیس بودن چقدر سخت هست باید شدیدترین مجازات برای این راننده در نظر گرفته بشه
ناشناس۵۱۱۴۸۲۱۳:۰۴:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۳
به نظر من که باید قانون فیلم برداری از پلیس آزاد بشه. اینطوری دست پلیسهای فاسد رو می شود هم سایر مجرمین . در ضمن در صورتی که راننده 206 از علائم بستن جاده استفاده نکرده باشد و موارد خلاف دیگر راننده لندکروز می تواند خسارت بگیرد. در هر حال حق شکایت همانگونه که برای پلیس محفوظ ست برای راننده لندکروز هم محفوظ می باشد. این می شود قانون
ناشناس۵۱۱۴۸۹۱۳:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۳
زندانی برای چنین افرادی کم ترین مجازات است.
ناشناس۵۱۲۰۵۸۱۹:۱۴:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۳
موافقم
ناشناس۵۱۱۵۵۷۱۳:۵۱:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۳
تحت هیچ شرایطی رفتار راننده مورد قبول نیست
ناشناس۵۱۱۶۱۸۱۴:۲۸:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۳
اگر به شدیدترین وضع این شرور مجازات نشه پلیس لکه دار شده ، البته این .وضع از آشفتگی نظام اقتصادی بر می آد که کسی که پول دار شده حالا از هر طریقی خودش رو از همه قوانین حتی پلیس بالاتر می بینه ، اعتراف به کار اشتباه و کثیف رو هم پخش کنند از این پلیس بیچاره مسن هم در حضور همه تشکر کنید تا وقارش حفظ بشه ، این مردمهاجم هم باید ادب بشود
ناشناس۵۱۱۶۲۸۱۴:۳۳:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۳
پلیس راهنمایی باید مسلح باشه و کار در همان محل باید تمام بشه. کشتار افراد بی شمار در جاده ها بدلیل افسار گسیختگی حیواناتی مثل اون شخص می باشد.تخطی از قانون نیاز به ایست با گلوله دارد.
ناشناس۵۱۱۶۶۲۱۴:۵۲:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۳
همه این حرفها درست ومسلما راننده لندکروز عملی بسیار قبیح انجام داده ولی سوال اینجاست آیا هنگام انتقال ماشین پژو که در وسط جاده مانده بود ، پلیس چند متر قبل از این اتفاق ماموری را برای هشدار وتابلو زدن جهت کاهش سرعت دیگر رانندگان بکار گرفته بود؟
سینا۵۱۱۸۸۹۱۷:۱۵:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۳
ببخشید ولی شما پلیس راه رو با مرد عنکبوتی و یا سوپر من اشتباه گرفتید!
مجید۵۱۱۷۲۷۱۵:۲۰:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۳
علیرغم سفر به بسیاری از کشورهای دنیا به شخصه هرگز چنین بی حیایی و هنجار شکنی از طرف یک شهروند بر علیه پلیس را ندیده بودم. باید فرد خاطی بر اساس قانون محاکمه و به سزای عمل خود برسد. واقعا باعث تاسف است.
ناشناس۵۱۱۷۳۷۱۵:۲۹:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۳
طرف اقا زاده است و امکان ندارد توبیخ شود در این مملکت مردم عادی پول داشتن این ماشینها را ندارند
ناشناس۵۱۱۷۶۲۱۵:۵۰:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۳
من از طرف تمام مردم ایران اعلام میکنم که ما خواهان پلیس مقتدر هستیم.از نظر ما دست پلیس باید بازتر باشد در برخورد با جرایمی مثل این
ناشناس۵۱۱۷۸۶۱۵:۵۷:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۳
قبلا هم یک نماینده مجلس هم مامور پلیس را زده بود و الان هم راحت مشغول کارش است
ارش۵۱۱۸۸۶۱۷:۱۱:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۳
این راننده گستاخ باید بشدت مجازات بشه تا عبرتی باشه برای همه کسانی که در پی هرج و مرج هستن
عباس اکبری۵۱۱۹۴۶۱۷:۵۱:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۳
مردم پلیس چه انتظامی چه راهنمایی رانندگی را برادر خود می دانند واین چنین افرادی که به خود اجازه می دهند اینجور وحشیانه به مامور راهنمایی و رانندگی حمله کند باید شدیدترین مجازات و بدون تخفیف در نظرگرفته شود مامور راهنمایی و رانندگی وقتی لباس نظام می پوشید یعنی پرچم ایران بر تن دارد و اهانت به پرچم خیانت است و این فردخاطی باید به شدیدترین شکل ممکن مجازات شود
ناشناس۵۱۱۹۵۱۱۷:۵۳:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۳
جناب سردار چرا شما به جای قوه قضایه تصمیم میگیرید؟ چرا همیشه مردم مقصر هستن چرا همه مردم خلافکاران چرا ماموران و افراد دولتی هیچ وقت مقصر نیستن
ناشناس۵۱۱۹۶۳۱۸:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۳
شدیدترین مجازات برای این فرد باید در نظر گرفت. فرمانده پلیس باید از اقتدار پلیس دفاع کند.
حسین۵۱۱۹۸۲۱۸:۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۳
اگر به من بود طرف را در همان صحنه شلاق می‌زدم ماشینش را هم زیر تانک له می‌کردم بعد هم ۲۰ سال زندان. تا درس عبرتی برای پر رو ها و نوکیسه ها بشه
کارگر۵۱۲۰۸۷۱۹:۴۰:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۳
نخیر. زندان خرج تراشی برای ملت است. چرا ما باید خرج زندان آنها را بدهیم... باطل کردن تمام حقوق شهروندی ، جریمه مالی و شلاق و .... و معرفی آنها در انظار عمومی ، باید انجام شود.
ناشناس۵۱۲۱۱۰۲۰:۰۹:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۳
این راننده در این حد فهم ابتدائی قوانین رانندگی ندارد که با اخطار پلیس باید متوقف شود
شیرازی۵۱۲۲۲۰۲۱:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۳
من فیلم رو ندیدم ولی از بس پلیسها در جاده کمین میزارن، ملت هم وقتی میبیننند درجای خطرناک و حادثه خیزی پلیس در کنار ماشینی ایستاده فکر میکنند پلیس مشغول اخذ جریمه و یا حق حساب گرفتن است و طبیعی است اگر دچار حادثه هم بشوند دوچندان ناراحت بشوند.
از قم۵۱۲۳۰۰۲۲:۵۱:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۳
آقای رئیس اگر فیلم نبود اینقدر جامعه تحریک نمی شد و از پلیس حمایت نمی کرد شاید یارو آشنا دارد و شما ناراحت پیگیری ناخواسته شدید اگر راست می گویید با وکیلی قوی خواستار محاکمه و مجازات علنی یارو باشید که برای همه درس باشد
پیراسته فر۵۱۲۴۱۰۰۰:۲۲:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۴
سردارنوریان:اقدام به تصویربرداری و انتشار فیلم چنین صحنه هایی به منظور تخریب اقتدار و چهره اجتماعی پلیس را مذبوحانه و غیر قانونی برشمرد. سردارجان !دراینجا ماکه مظلومیت ماموررامی بینیم،چراتخریب!کجاش تخریب بود؟ پلیس عزیز آنهمه کتک خورد،هرکس بجای ایشان بود اسلح هم می کشید. این فیلم بنفع پلیس است،آن راننده خاطی را به اشد مجازات برسانید ورسانه ای کنید که تا دیگرسرمایه دارن مغرور بدانند که حرمت یک مامور باارزشمندتراز ماشینه،حتی اگر میلیاردی باشه.
ناشناس۵۱۲۴۱۶۰۰:۳۳:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۴
اگه فیلم برداری نمیکردن طرف راحت میزد زیر همه چی در ضمن خوبی این فیلم برداریها اینه که دولت و نیروی انتظامی رو مجبور به پاسخ گویی سریع میکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین