نکات آماری هفته پنجم لیگ؛ شکستن طلسم پرسپولیس و ناکامی استقلال

گروه ورزشی الف،   3970603068

هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر کشور در سه روز پیگیری شد و پدیده، میهمان ناخوانده صدر جدول تنها تیم بالای جدولی بود که پیروز شد تا موقعیتش را حفظ کند.

نکات آماری هفته پنجم لیگ؛ شکستن طلسم پرسپولیس و ناکامی استقلال

به گزارش مهر، لیگ برتر کم کم به روزهایی می‌رسد که جدول آن در حال جا افتادن است و تیم های حاضر در این مسابقات چهره‌های واقعی خود را نشان می‌دهند. در روزهایی که استقلال و پرسپولیس کم کم با پیروزی در این مسابقات بیگانه می‌شوند، سرخ پوشان همچنان تنها تیم بدون شکست و پدیده نیز تنها تیم بدون تساوی در این مسابقات است. چهار تیم هم کماکان در حسرت پیروزی به سر می‌برند و برای پایان دادن به این حسرت در انتظار روزهای آینده نشسته‌اند.

در این هفته در دیدار تیم های پدیده و پیکان و تراکتورسازی و سپاهان گل های بسیار زیبایی به ثمر رسید.

* طلسم پرسپولیس شکست
سرانجام در هفته پنجم رقابتها دروازه پرسپولیس هم باز شد تا حالا تیمی بدون گل خورده در جدول نباشد. پرسپولیس در این هفته گل بدی روی اشتباه فاحش علیرضا بیرانوند دریافت کرد تا طلسم باز نشدن دروازه‌اش بشکند اما این گل باعث نشد تا این تیم همچنان بهترین خط دفاعی را در اختیار نداشته باشد.

در حالی پرسپولیس با یک گل خورده در پایان هفته پنجم دارای بهترین خط دفاعی لیگ است که سپیدرود با ۱۴ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را در اختیار دارد.

* شاگردان ویسی در حسرت گل زده
طلسم گل نخوردن پرسپولیس شکست اما طلسم گل نزدن نفت مسجد سلیمان همچنان پا برجا باقی مانده است تا شاگردان عبدالله ویسی در پایان هفته پنجم تنها تیمی باشند که موفق به گلزنی نشده و همچنان در حسرت گل زدن به سر می برند. دومین تیم ضعیف در خط حمله هم سپیدرود است که در ۵ هفته برگزار شده از مسابقات تنها ۲ بار موفق به گلزنی شده است.

در حالی نفت مسجد سلیمان در حسرت گل زده به سر می‌برد که سپاهان با ۱۰ گل زده دارای بهترین خط حمله مسابقات است. شاگردان قلعه نویی معدل ۲ گل زده برای هر بازی را در پایان هفته پنجم از خود به جای گذاشته‌اند.

* چهار تیم در حسرت پیروزی
در پایان هفته پنجم چهار تیم ماشین سازی، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و سپیدرود هنوز طعم پیروزی را نچشیده‌اند تا چهار تیمی باشند که مقابل نام آنها در ستون «برد» عدد «صفر» درج شده باشد. 

در مقابل این چهار تیم، پدیده با چهار پیروزی دارای بیشترین پیروزی در این مسابقات است. 

* ۲۰ اخطار بدون اخراج
هفته پنجم را در حالی پشت سر گذاشتیم که ۲۰ بار کارت زرد داوران به نشانه اخطار از جیب شان در آمد اما در مقابل این ۲۰ اخطار، شاهد خروج کارت قرمز و اخراج بازیکنان نبودیم. 

در هفته پنجم بازی دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت با ۶ اخطار پر کارت ترین بازی و دو بازی ذوب آهن مقابل ماشین سازی و سپاهان مقابل تراکتورسازی با تنها یک کارت زرد کم برخورد ترین بازی‌های هفته بودند.

در این هفته پرسپولیس با ۵ کارت زرد خشن ترین تیم بود و تیم‌های ذوب آهن، پدیده، تراکتورسازی، پارس جنوبی و استقلال خوزستان تیم هایی بودند که هفته را بدون دریافت اخطار به پایان رساندند.

* استقلال - فولاد تنها بازی بدون گل
در هفته پنجم تنها یک بازی بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید که این بازی هم دیدار بین دو تیم استقلال و فولاد بود. در مقابل این بازی کم گل، دیدار تیم های تراکتورسازی و سپاهان با تبادل ۴ گل پر گل ترین بازی هفته شد.

در هفته پنجم کلا ۱۶ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا معدل ۲ گل زده برای هر بازی در این هفته به جای مانده باشد. استقلال، فولاد، نفت مسجد سلیمان، پارس جنوبی جم و سپیدرود تنها تیم هایی بودند که در این هفته موفق به گل زدن نشدند.

* بدون گل زودهنگام
در هفته نسبتا کم گل پنجم، هیچ گل زودهنگامی به ثمر نرسید. زودترین گلی که در این هفته از خط دروازه‌ها عبور کرد گل سجاد شهباززاده مهاجم تیم سپاهان بود. این گل در دقیقه ۳۵ وارد دروازه تراکتورسازی شد.

در مقابل باید گفت دیر هنگام ترین گل هفته نیز در همین بازی و توسط دانیال اسماعیلی فر بازیکن تراکتورسازی به ثمر رسید. اسماعیلی فر با گل زیبایی که در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند هم بازی را به تساوی کشاند و هم دیرهنگام ترین گل هفته را به ثمر رساند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین