صمصامی: تا چند ماه آینده یک موج تورمی شدید ایجاد می‌شود/ سفته‌بازی‌ها و دلال‌بازی‌ها در بازار ثانویه ارز ادامه دارد

گروه اقتصادی الف،   3970601018 ۸۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با بیان این‌که تورم ناشی از ایجاد بازار ثانویه ارز از همین حالا هم آغاز شده است، گفت: در حوزه‌های مربوط به اقلامی مانند لبنیات، فولاد، میلگرد، پروفیل، چوب و بسیاری دیگر از اقلام واسطه‌ای قیمت‌ها دو برابر شده است.

صمصامی: تا چند ماه آینده یک موج تورمی شدید ایجاد می‌شود/ سفته‌بازی‌ها و دلال‌بازی‌ها در بازار ثانویه ارز ادامه دارد

حسین صمصامی- سرپرست اسبق وزارت اقتصاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نرخ تعیین شده در بازار ثانویه ارز اگر نرخ مناسبی بود، نباید این قدر بی‌ثباتی و تورم ایجاد می‌کرد، اظهار کرد: ما وارد یک مارپیچ نرخ ارز شده‌ایم؛ به این معنا که قیمت‌ها بالا می‌رود تا خود را با نرخ ارز تعیین شده تطبیق دهد و از آن طرف  دوباره شرایطی ایجاد می‌شود که به خاطر گرانی‌ها نرخ ارز بالا برود. همه اینها هم به خاطر این است که ما یک بازار جعلی ارز درست کرده‌ایم تا نرخ ارز بازار آزاد را بر نرخ ارز قالب کنیم.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با بیان این‌که در بازار ثانویه ارز کماکان سفته‌بازی‌ها و دلال‌بازی‌ها ادامه دارد، گفت: تا زمانی که افراد نااهل و ناپاک بازار ارز را در اختیار داشته باشند و به دنبال منافع شخصی خودشان باشند، این وضعیت ادامه دارد و به هیچ عنوان به این که بازار آزاد باشد یا دولتی، ارتباطی ندارد. در همین بازار ثانویه ارز چند صراف تمام خرید و فروش ارز را انجام می‌دهند و سودهای کلان به جیب می‌زنند.

صمصامی در ادامه با پیش‌بینی وضعیت تورمی در ماه‌های آینده اظهار کرد: تا سه چهار ماه آینده یک موج تورمی شدید ایجاد می‌شود که از آن طرف دولت هم نمی‌تواند آن را جبران کند؛ چرا که اساسا نه قدرت و نه منابع آن را دارد و نه اطلاعات کافی دارد که بداند کدام اقشار را چقدر باید تقویت کند.

در بازار ثانویه یکی از مسائل مهم به تعیین نرخ برمی‌گردد. در این بازار یک نرخ توافقی در بازار شکل گرفته و معاملات روزانه بر اساس آن انجام می‌شود. این نرخ در رقابتی که شکل می‌گیرد قابل تغییر بوده و ثابت نخواهد بود، ولی به هر صورت ۴۲۰۰ تومان نیست و با آن اختلاف دارد. نرخ در این بازار حول و حوش ۸۰۰۰ تومان است که حدود دوبرابر نرخ قبلی اعلام شده بوده که این مساله می‌تواند بر قیمت‌ها اثر تورمی دو برابری و بیشتر هم داشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۸۶۷۵۰۶:۲۰:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱
همه میگن شرایط جنگیه ولی رفتار اصلا به شرایط جنگی نمیخوره. تنها راه اینه که مثل دوران جنگ کالاها جیره بندی بشه و اجناس ضروری با نرخ ارز پایین وارد بشه و بدست مردم برسه و البته واردات و ارز کلا دست دولت باشه. فقط در این صورت رانت از بین میره. به اندازه نیاز ارز خرج کالاهای اساسی بشه و بقیه هم در ذخایر ارزی بمونه. هیچ جای دنیا در شرایط جنگی با قواعد بازار آزاد اقتصاد اداره نمیشه.
شهروند۵۰۸۸۳۷۰۹:۲۷:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱
تا کی؟
امید۵۰۹۶۶۳۱۹:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱
تا وقتی بشه شرایط رو تحت کنترل کرد و جایگزین مناسب برای دلار پیدا کرد و محتکرین و مفسدین رو مجازات کرد
پزشک۵۰۸۸۸۰۱۰:۰۵:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱
در هر صورت نباید درامد ما پزشکان کم بشه چون در ایران پزشک خیلی کمه و اگر درامد ما کم بشه امکان داره همکاران برای زندگی به خارج کشور برن و سلامت به خطر بیوفته و به دلیل ثروتمند بودن، ارز زیادی هم از کشور خارج بشه.
mtg۵۰۹۰۳۸۱۱:۴۴:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱
این کار شما (پزشکان) یه خیانت بزرگ به کشور هست که به خاطر پول کشور را رها کنید
غیرپزشک۵۰۹۱۴۲۱۲:۳۱:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱
پزشکان محترم لطف کنند بعد از این همه هزینه بر کشور جهت تحصیل رایگان از ابتدایی تا فوق تخصص، نیت خود را از ...مردم به جبران هزینه هایی که براشون شده و خدمت به مردم تغییر دهند!!! البته پزشکان مخلص و مردم دوست هم داریم ولی قالب تفکر فعلی در این قشر متاسفانه نگاه بالا به پایین به مردم و رد شدن از روی انهاست.
ناشناس۵۰۹۰۴۱۱۱:۴۶:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱
عزیزم آنها که می توانستند بروند رفته اند.
ناشناس۵۰۹۶۴۶۱۸:۲۰:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱
هر کی با هر شغلی اگه تونسته و میتونه در میره
ناشناس۵۰۹۱۲۸۱۲:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱
مشکل از وزارت بهدشته که با ایجاد انحصار اینقدر تعداد پزشکان رو کم کرده که پزشکان به راحتی سلامت جامعه رو تهدید میکنن و مالیات نمیدن و هزاران برابر دیگر تحصیل کردگان درامد دارن. سال 66 تعداد پذیرش رشته پزشکی 4030 نفر بوده و امسال که جمعیت ایران دو برابر شده ظرفیت پذیرش پزشکی 3716 نفر شده. خنده داره واقعا البته اگه بدونیم وزیر بهداشت خودش و همه اعضای خانوادش پزشک هستن گریه دار هم میشه.
ناشناس۵۰۹۲۰۳۱۲:۵۴:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱
مشخص هست که چقدر شما پزشکی
ناشناس۵۰۹۲۷۵۱۳:۲۳:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱
پزشکان هیچ جا نمیرن. کجا بهتر از اینجا؟ درآمد در حد فینال جام جهانی فرار مالیاتی هم در حد لالیگا
ناشناس۵۰۹۴۷۹۱۵:۳۱:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱
شوخی جالبی بود . اگر می توانی برو .
ناشناس۵۰۹۴۹۳۱۵:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱
تو برو جوش ما رو نزن ما همین جوری بمیریم رلحت تریم تا زیر دست شما
ناشناس۵۰۹۶۰۳۱۷:۳۶:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱
شما پزشکان می توانید تشریف ببرید اروپا یا امریکا طبابت کنید..ولی از آنجا که زبان بلد نیستید و فقط اصطلاحات شغلتان را بلدید و در آنجا نمی توانید زیر میزی رو میزی و همه جور چپاول مردم را انجام دهید اینجا برای شما بهشت در آمدی است..
حسن۵۰۹۸۷۴۲۳:۴۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱
در آمد پزشکان در ایران از همه دنیا بیشتر است.پزشکانی که خارج کشور رفته اند مطبشان را تعطیل نکرده اند. در ایران باصطلاح طبابت می کنند و پول پارو می کنند و هر ماه به خانواده در کانادا یا ... سر می زنند. متاسفم
ناشناس۵۰۹۸۸۹۰۰:۰۶:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲
شما واقعا پزشکی؟
ناشناس۵۰۹۰۷۵۱۱:۵۹:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱
همین حالا دارند غارت میکنند کشور های همسایه بخاطر ارزانی اجناس و ارزاق عمومی را که با دلار 4200 تومانی وارد شده و تفاوت ان 6000 تومن است با ازاد و خیلی راحت دارند دلارشان را میاورند ایران و 10000 میفروشند و جنس وارد شده با دلار 4200 میبرند و چه کاسبی بهتر از این و دولتیان دارند این سوبسید را به تمام کشور های منطقه میدن و حرفی هم نمی زنند و شرکت های داخلی هم دارند همدستی میکنند اگر این مدیریت غارت نیست پس چه هست
ناشناس۵۰۹۳۳۶۱۳:۴۷:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱
دولت یک دولت رانتی است رانتخوارها فکر مردم نیستند
ناشناس۵۰۹۳۹۵۱۴:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱
دوست عزیز دولت خودش رانته کاراش دسته خودش باشه که از خوداشم هست ارز رو فکر کردی کیا بالا پایین می کنند؟
غلام۵۰۹۵۴۷۱۶:۳۶:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱
اگه این کار رو بکنند پس آقازاده ها چطوری بدزدند ....
ناشناس۵۰۹۶۱۱۱۷:۴۴:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱
ایا این موج تورمی دولت را هم با خودش میبره
غلام۵۰۹۶۶۶۱۹:۰۲:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱
برادرجان مشکل دقیقا همینه که واردات و ارز دست دولت است شما یادت نمیاد زمان جنک کلی مرکز تهیه و توزیع درست کرده بودند اقایون را همون کمسیون های خرید دلاری و سفرهای خارجی رسوند بجایی که بشوند ب-ز نفتی. تمام این نوکیسه ها و رانتخواران ریشه اشان را دنبال کنی به همان مراکز تهیه و توزیع میرسید. بله باید ارایش جنکی بکیریم ولی نه اینکه ازتوش صدتا ... در بیاد.
ناشناس۵۰۹۸۳۹۲۳:۰۲:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱
تا وقتی مقامات بلند پایه و نزدیکان آنها خود دلال ارز و طلا هستند این ماجرا ادامه دارد دستهای پنهان خود آنها این وضع اسفبار را برای اقتصاد کشور رقم زده
ناشناس۵۰۸۶۸۳۰۷:۰۴:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱
علی برکت الله! دولتی بی کفایت و مجلسی بی... تر که اراده .. کاری را ندارد
علی اکبر۵۰۸۸۵۴۰۹:۴۶:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱
هرچند نباید میذاشتیم کار به این جا برسه. ولی خب با این مردم چیکار میتونیم بکنیم. به نظر من تو ایران اول باید فرهنگ درست بشه، بعد بریم سراغ توسعه.
آریابان۵۰۸۹۹۳۱۱:۲۲:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱
اینکه ;فرهنگ; و البته فرهنگ عامه باید درست بشه حتما گفته ای درست و بجاست ولی در این ماجرای اسفبار سقوط اقتصاد کشور بالاغیرتا مردم کمرنگ ترین نقش را در این بی فرهنگی; !!!! کاملا آشکار و عینی و ملموس داشتند. ولی در عوض بالاترین و البته بدترین و حتی وقیح ترین !!!! نقش را طبقه رانت-دار و پولدار جامعه ایفا کرد تا مصداقی باشد از تو به یک اشاره ، از من به سر دویدن با یک اشاره حرفی (اجرائی و عملیاتی شدن برنامه موکول به 90 و 180 روز بعد بود!!!!) از سوی ترامپ، همان بی وطنان ریاکار و بی خدا، با سر و کله و دست و پا از همان لحظه دویدند و این چنین بلائی را سر اقتصادی که قرار بود مقاومتی !!!!!!!! شده باشد و مقاومتی !!!!!!!! بماند، آوردند.
ناشناس۵۰۹۱۳۷۱۲:۲۹:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱
واقعافکرمی کنیدمقصراین شرایط فقط دولته !!بابا کل سیستم مقصره
ناشناس۵۰۹۳۶۱۱۴:۰۹:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱
زمان احمدی نژاد بالا رفتن قیمت ها را تقصیر مدیریت احمدی نژاد می انداختید حالا الان تقصیر کل سیستمه ؟
ناشناس۵۰۸۷۰۷۰۷:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱
آیا بانک مرکزی مسوول حفظ ارزش پول هست یا نه؟ مجلس چرا از بانک مرکزی نمی پرسد دردش چیه که هر هفت هشت سال، ریال 300 درصد سقوط می کند؟
ناشناس۵۰۹۳۵۱۱۳:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱
ارزش پول سوریه بعد از 7 سال جنگ داخلی تغییر نکرده ارزش پول عراق هم تغییر نکرده ارزش پول افغانستان هم با بودن جنگ داخلی تغییر نکرده لیبی هم همینطور می دانید چرا ؟ چون این کشورها مثل دولت روحانی 1000 هزار میلیارد پول بدون پشتوانه چاپ نکردند هر چقدر نقدینگی زیاد شود تورم هم به نسبت ان افزایش پیدا می کند
ناشناس۵۰۸۷۲۸۰۷:۵۷:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱
بهترین کار این است که دولت سیستم کوپنی اول انقلاب را دوباره احیا کند و بساط یارانه را هم کلا جمع کند همین نقدینگی یارانه ها باعث فاجعه در اقتصاد ما شد
ناشناس۵۰۸۸۳۲۰۹:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱
در مورد تولید نقدینگی به وسیله رایانه ها کاملا در اشتباه هستین ، الآن بیش از دوبرابر نقدینگی که دولت بابت یارانه به مردم میده از مردم نقدینگی جمع میکنه . فقط درآمد دولت از حذف یارانه بنزین (البته تا قبل از گرونی اخیر دلار) از یارانه ای نقدی که به مردم میداد بیشتر بود.
ناشناس۵۰۹۳۷۱۱۴:۱۶:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱
سالیانه دولت 42 هزار میلیارد یارانه می دهد که پول این یارانه ها با افزایش قیمت بنزین و برق و اب و نان تامین می شود و ربطی به افزایش نقدینگی ندارد . دولت روحانی سالیانه 200 هزار میلیارد نقدینگی ایجاد می کند که ربطی به یارانه ها ندارد . در همین ماجرای ارز دولتی رانتی معادل 130 هزار میلیارد توی جیب عده ای خاص رفته که برابر با 3 سال پول یارانه 80 میلیون ایرانی است !!!
ناشناس۵۰۸۹۵۳۱۱:۰۰:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱
تمام دنیا به سمت پیشرفت و رفاه حال مردم پیش میرن، اونوقت شما پیشنهاد میکنی به 40 سال پیش برگردیم؟!!!! حالا که داریم پسرفت می کنیم بهتر نیست به دوره قاجار برگردیم؟؟!!!!!!
ناشناس۵۰۹۱۱۳۱۲:۱۷:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱
عوضش ارامش داری اگه اسایش کم شود
ناشناس۵۰۹۸۸۳۲۳:۵۸:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱
این حرفتون جدی یا شوخی. چه آرامشی وقتی شب میخوابی،صبح که بیدار میشی دارایت به یک چهارم سقوط آزاد کرده؟؟؟؟؟
محمد قاسمی۵۰۹۰۸۲۱۲:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱
بی‌تردید سود سپرده‌های بانکی یکی از مهم‌ترین نمودهای دولت رفاه پنهان (سیاست‌گذاری در راستای تامین منافع طبقات بالا) است. نظام بانکی در سال 1396 بیش از 280 هزار میلیارد تومان سود بین سپرده‌های بانکی توزیع کرده که معادل 19 درصد کل نقدینگی موجود در کشور است. این عدد بیش از 3 برابر مجموع بودجه سلامت و آموزش کشور، بیش از 9 برابر کل یارانه نقدی توزیع‌شده، تقریباً معادل 40 برابر بودجه نهادهای حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی)، و بیش از 6 برابر کل بودجه عمرانی کشور است.
ناشناس۵۰۸۷۳۵۰۸:۰۲:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱
همه شعار می دهند ولی وقت سمت وزارت رو داشتند خودشون هیچ کاری انجام نمی دادند !!!
ناشناس۵۰۸۷۳۶۰۸:۰۳:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱
تکلیف چیست تاکی باید شاهداین اوضاع نابسامان بود؟ با سرعت درشیب فقر به جلو میرویم !
تکابی۵۰۸۷۵۹۰۸:۲۴:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱
هر کشوری اقتصاد خود را به دلار وابسته کند و در کنار آن تصمیمات و غوغاهای رئیس جمهور های گاو چران امریکا زلزله بر اندام اقتصاد آن کشور وارد کند بزرگترین خیانت را به ملت خود کرده است مگر اقتصاد بدون دلار امکان ندارد مگر در کشور اسلامی نیستیم تا اقتصاد اسلامی داشته باشیم مگر فرمول های اقتصاد چقد سخت هستند که مردم را از فکر کردن به آن می ترسانید جالب است که اقتصاد دانان ما همان کتاب ها ی ترجمه شده امریکایی را خوانده اند و از خود چیز ندارند جالب است فرمول های اقتصادی اقتصاد دانان دانشگاهی ما همان فرمول های ساخته و پرداخته امریکایی هستند که اقتصاد دانان ما حتی آنرا یاد نگرفته اند بلکه حفظ کرده اند جالب است امریکایی ها با فرمول های خود اقتصاد بیشتر کشور ها را قبضه کرده اند جالب است اقتصاد یک علم احتمالی است مثل ریاضی علم قطعی نیست جالب است هیچ اقتصاد دانی ایرانی برای فرار از این موقعیت های باتلاقی کاری نمی کند بلکه دست به دامان چند اصطلاح می برد که خودش حفظ کرده است و مردم را از فکر کردن به آن اصطلاحات منع می کنند پیشنهاد : از تفکر مردم عادی استفاده کنید که کتاب ترجمه شده آمریکایی را نخوانده اند یک فراخوان عمومی پیشنهاد فرمول جدید برای اقتصاد ایران بدهید تا از فرمول های امریکایی نجات پیدا کنید از این پیشنهاد نترسید چون فردای قیامت ضرر کرده های تصمیمات شما یقه شما را می گیرند
ناشناس۵۰۸۷۹۷۰۹:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱
به عنوان آشنا با مباحث پولی بانکی، اعلام خطر می کنم که اگر جلوی بازیهای بانک مرکزی در مباحث پولی گرفته نشود و ابزار دست دولت‌ها باشد... رخ می دهد شما فقط به چند عدد زیر دقت کنید 57 سکه 420 تومان سال 89 سکه 420 هزار سال 97 4 میلیون سال 405 40 م حالا شما فکر کنید که وضع مسکن چه میشه؟ که طبق گزارشات موثق تورم 40 ساله مسکن به سکه بالاتر است دیروز ماهی حلوا سفید 99 هزار تومان شاه میگو 80 ماهی شیر تا 3 کیلویی 55 البته من فقط زورم به خربزه 3500 رسید خیلی هم بهتر است خربزه :)
ناشناس۵۰۸۹۸۳۱۱:۱۹:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱
من هندونه کیلوئی 500 تومان خریدم، بهتره.
ناشناس۵۰۹۰۱۸۱۱:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱
مطمئن باشید اگه همینطور دست روی دست بذارید تا چند ماه دیگه باید وسط خیابون غلط بزنید و از گرسنگی بمیرید. پس بهتره هر چه زودتر کاری کنید
ناشناس۵۰۸۸۵۷۰۹:۴۹:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱
تو این برهه الان فقط خود ملت میتونن به کمک دولت و نظام بیان اما هیف که مسولئین ملت رو از خودشون جدا کردن و این جدا شدن مردم از نظام ضربه سنگینی به کشور میزنه در این شرایط اقتصادی که چند ماه دیگه آه و حسرت این جدا کردن ملت از خودشون تا آسمون هفتم خواهد رفت.
ناشناس۵۰۸۸۶۱۰۹:۵۲:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱
این همه اقتصاد خوندی بدیهیات را بگی این را که همه میدونند
ناشناس۵۰۹۰۹۲۱۲:۱۰:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱
پس چرا دولت و تیم اقتصادی مدعی ای اش نمی داند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۰۹۲۴۸۱۳:۱۳:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱
دولت می دانه مردم همراهی نمی کنند . چرا همه در صف دلار هستن ؟ چرا جنس احتکار میکنند ؟ چرا طلا میخرن ؟ اعتماد مردم به .... از بین رفته
ناشناس۵۰۸۸۷۹۱۰:۰۴:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱
ملت به کشور های مجاور مثل عراق وافغانستان مهاجرت کنند زیرا ارزش پول انها بیشتر از ماست
ناشناس۵۰۸۹۲۰۱۰:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱
چرا ملت مهاجرت کنند آنهایی که این بلا را سر مردم و این مملکت آوردن مهاجرت کنند
ناشناس۵۰۸۸۸۴۱۰:۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱
یعنی ارزش ریال دوباره نصف میشه سلام بر ونزوئلا
کرامت۵۰۸۸۹۱۱۰:۲۱:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱
در حال حاضر دولت به اعتقاد بنده در جهت جلوگیری از افتادن بازار پولی کشور در دام نقدینگی کنز ، باید سکه های طلا برحسب ارزش طلا به ارزش های 5،10،100 و مختلف بر حسب ارزش و معیار طلا ایجاد کند که بصورت پول قابل داد ستد باشد و ارزش طلا را در اعیار مختلف داشته باشد و هرچه تورم بالا و پایین نواسان داشته باشد و چون طلا و ارزش مالی آن جهانی است تاثیری در آن نخواهد داشت می تونیم در یک دوره کوتاه از این مسیر تحریم خارج شویم
ناشناس۵۰۸۹۰۸۱۰:۳۰:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱
چه خبر از استیضاح؟!
ناشناس۵۰۹۲۵۶۱۳:۱۵:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱
روحانی بره کی بیاد دار و دسته شما ؟ بهتر نمیشه فقط مملگت کپونی میشه !
ناشناس۵۰۸۹۱۹۱۰:۳۷:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱
سیستم کپن مثل زمان جنگ تحمیلی اجرا شود یارانه ها حذف شود سرمایه ها به سمت تولید برود دولت باید بستر تولید. را فراهم کند و اجناس تولید شده را دولت بازاریابی کند
ناشناس۵۰۹۴۳۳۱۵:۰۵:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱
دقیقا! ضمن اینکه دولت باید بانک‌ها رو وادار کنه بجای دامن زدن به تورم ملک و مسکن و این نوع دلالی‌ها سرمایه‌های مردم رو در تولید بکار بگیرن تا علاوه‌بر ایجاد اشتغال نقدینگی افسار گسیخته هم جمع بشه
ناشناس۵۰۸۹۳۲۱۰:۴۷:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱
مشکل اینه که مردم دیگه به این دو گروه موجود سیاسی اطمینان ندارند
ناشناس۵۰۸۹۳۵۱۰:۴۸:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱
بهتر نیست بجای اینکه به مردم فشار بیارن یک خورده به آقازاده ها فشار بیارن که بخور بخورشون رو کم کنن؟
ناشناس۵۰۸۹۴۲۱۰:۵۴:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱
دولت باید دست دلال ها را از بازار کوتاه کند و ارز را حفظ کند . پخش کردن ارز برای کنترل نرخ بازار اشتباه است و دقیقا سبب می شود دوباره مثل فنر جمع شود وآماده جهش بشود. ارز مسافرتی و دانشجویی و واردات کالاهای لوکس باید قطع شود. ارز بازار آزاد هم باید واقعا آزاد باشد و دولت دخالت نکند و اجازه حتی بالا رفتن را بدهد تا خودش به تعادل برسد. دولت ارز را برای واردات کالاهای بسیار ضروری نگه دارد نه اینکه فروش نفت و پتروشیمی به بازار تزریق شود و دست صراف ها و دلال ها بیفتد تا سودهای کلان به جیب بزنند.
ناشناس۵۰۸۹۶۱۱۱:۰۵:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱
کاش مسئولین مملکت ما کمی مسئولانه تر در گذشته و حال تصمیم می گرفتند تا کار به اینجا نکشد .
امید از گیلان۵۰۸۹۷۵۱۱:۱۳:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱
روحانی جان صمصامی رو بگذار جای مشاور اقتصادی ات.شاید یه ذره وضع مردم بهتر بشه،خواهش می کنم
حيدر۵۰۹۰۰۴۱۱:۲۵:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱
سلام تیتر شما خودش تورم زا است. هرکسی باید از خودش شروع کنه و شما خبرگزاری ها نیز از این قاعده مستثنی نیستید. ایا نیاز فعلی جامعه ارامش نیست و ایا این تیتر به جامعه ارامش میدهد و یا ان را کاهش میدهد؟ نباید به سبب اینکه از دولت خوشمان نمی اید اینده را نیز سیاه نشان دهیم هرچند ممکن است اتفاق بیافتد میتوانستید همین مطلب را با تیتر دیگری ارائه نمایید.
سعادتی۵۰۹۱۰۷۱۲:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱
متاسفانه در جنگ روانی قافیه را باخته‌ایم اگر بانک مرکزی از تکنیک‌های مناسب مداخله در بازار استفاده کند کند قیمت دلار تا 7 هزار تومان قابل کاهش است اگر بخواهند البته!!!!!
محمدی۵۰۹۸۲۲۲۲:۴۶:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۱
شما واقعا اینقدر ساده اید که فکر می کنید چند دلال خرده پای ارز کنترل قیمت و بازار را دستشون دارند، این گرانی ها و جهش سه برابری نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ کالا و خدمات صد درصد کار خود دولت و بانک مرکزیاست،
ناشناس۵۰۹۰۱۶۱۱:۳۱:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱
عید قربان به قم رفته بودم از زاءر عراقی پرسیدم در خصوص ارزش پول ایران در عراق گفت از افغانی کمتر است
ناشناس۵۰۹۱۰۴۱۲:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱
تنها راه حل اش استعفا دولت یا برکناری وی از سوی مجلس و برگزاری انتخابات زودرس است اگر قرار بر تغییر سیاست خارجی هم باشد توی این دولت انجام نمیشه این دولت قراره با همین فرمون تا ۱۴۰۰ بره جلو نمایندگان مردم در مجلس باید با اراده قوی نگذارند این دولت به اهداف خود برسه این حضرات چ... کردند به کشور تقاضا داریم از نمایندگان که اجازه فعالیت به این دولت را ندهند.
ناشناس۵۰۹۱۲۱۱۲:۲۱:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱
اقای صمصامی بنظر شما سکه یا طلای ابشده یا شمش یا ارز بخریم ممنون
ناشناس۵۰۹۱۲۵۱۲:۲۳:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱
ماهمین حالا سفره مان خالبه زندگی تواین شرایط بااسترس ونگرانی درواقع مرگ تدریجی!!!
ناشناس۵۰۹۱۳۰۱۲:۲۶:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱
ونزوئلا،زیمبابوه ماآمده ایم
ناشناس۵۰۹۱۳۱۱۲:۲۷:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱
عزیزان مطالب همه درست وذکر مصیبت مشکل اصلی مدیریت است که ....اگر مسئله مدیریت حل بشه بامدیریتی ایراندوست همه چی درست میشه
ناشناس۵۰۹۱۶۷۱۲:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱
حالا باید دید تورم بهتره بوده یا رانت ارز 4200
ناشناس۵۰۹۱۸۵۱۲:۴۸:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱
این کارشناسان که همش میگن تاچندماه اینده اقتصادایران تورم شدیدی داره خودشون بیشترمردم رونگران میکنن وباعث میشن مردم بانقدینگی سرگردان به بازارها هجوم ببرن همانطورکه مشاورترامپ دیروزگفت مافکرنمی کردیم مردم ایران اینطوربه سخنان امریکاعکس العمل اقتصادی نشون بدن ما هرکاری کنیم ضربه به خودمون زدیم چون دولت که کارخودش رومیکنه
ناشناس۵۰۹۲۷۱۱۳:۲۲:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱
دولت میخواست با دلار 4200 جلوی افزایش قیمت ها بگیره ولی نتوانست . حالا قیمت رها شده تورم در حال افزایش دیگر رانت نیست و فقط تورم بالا میره حالا کدوم بهتره ؟!!!
ناشناس۵۰۹۲۷۸۱۳:۲۴:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱
حالا کم کم تورم رو حس می کنید ! اون ارز 4200 جلوی تورم رو میگرفت اگر مردم زیاده خواهی نمیکردن جنس احتکار نمیشد
ناشناس۵۰۹۳۸۰۱۴:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱
سخت ترین تحریم تاریخ حلوا نیست که.
ناشناس۵۰۹۴۷۸۱۵:۳۱:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱
کشوری که درآسیا بعداز ژاپن قدرتمندترین اقتصاد آسیا راداشت واعتبارپول گذرنامه امنیت ورفاه درصدر کشورهای خاورمیانه قرارداست به روزی افتاده که افغانی پول افغانستان هم ازش پیش افتاده به این فلاکت باید گریست ...
ناشناس۵۰۹۶۴۸۱۸:۲۲:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱
غیب گفتن ایشون
ناشناس۵۰۹۶۶۸۱۹:۰۷:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱
معلومه آب داره سر بالا میره...
ناشناس۵۰۹۷۸۱۲۱:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱
با این تیتر آمدید دلگرمی بدهید یا تو دل مردم را خالی کنید؟
ناشناس۵۰۹۸۶۷۲۳:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱
دولت با یک سیستم مالیاتی قوی می تونه هم اقتصاد شفاف کنه ، هم درآمد خوبی برای تقویت تولید و کمک به اقشار ضعیف فراهم کنه و هم نیازی به فروش ارز نفت به بانک مرکزی و کنترل قیمت ارز برای جلوگیری از تورم نداشته باشه که هر چند سال یکبارهم فنر نقدینگی دربرود و ارزش پول به شدت سقوط کند... بستن فرارهای مالیاتی گرفتن مالیات از دهکهای پردرآمد مالیات از سفته بازی غیر مولد مالیات از احتکار ثروت هیچ کشوری بدون سیستم مالیاتی قوی وجود ندارد... بدون سیستم درست مالیاتی دولتها دست به دخالت در ارز و پول می زنند و در جای اشتباهی قرار می گیرند...مالیات ها را درست تعریف کنیم اقتصاد را هم آزاد بگذاریم مانند بقیه کشور های پیشرفته...
ناشناس۵۰۹۸۹۹۰۰:۲۹:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۲
لعنت به کسانی که معیشت اکثریت مردم ایران را با ندانم کاری و سیاسی کاری به این وضع انداخته اند، بالاخره آه این مردم گریبان مسئولان .. و آقازاده هایشان و خانواده هایشان را خواهد گرفت. توکل علی الله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین