آیین دادرسی ویژه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تدوین شد

گروه اقتصادی الف،   3970531075 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: آیین دادرسی ویژه ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی درطرح مبارزه با جرائم اقتصادی در نظر گرفته شده است.

آیین دادرسی ویژه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تدوین شد

به گزارش مهر، محمد دهقان در گفتگویی اظهار داشت: طرح مبارزه با جرائم اقتصادی با ادغام طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، طرح تشدید مجازات مفاسد اقتصادی در قوه قضائیه، طرح اصلاح قانون نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی با 51 ماده در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تصویب رسید.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس ادامه داد: آیین دادرسی ویژه ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ویژه خواری(رانت خواری) نیز در این طرح جرم انگاری شده است. علاوه بر این برخی مفاسد اقتصادی در ماده 8 این طرح جرم انگاری شده است. همچنین در مورد مقاماتی که غفلت و تصمیمات آن ها موجب تحصیل اموال نامشروع، ارتکاب جرم اقتصادی توسط سودجویان می شود جرم انگاری شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: صلاحیت سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی برای بررسی پرونده جرائم بالاتر از 5 میلیارد تومان است و جرائم پایین تر از 5 میلیارد تومان طبق قوانین موجود بررسی خواهد شد، در این سازمان به پرونده دانه درشت ها و جرائم سنگین اقتصادی رسیدگی می شود.

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد:  در راستای اعاده اموال نامشروع هم دادستان سازمان مبارزه با جرائم اقتصادی و سایر دادستان ها موظف هستند راسا اقدام کنند، در صورتی که ظن قوی وجود داشته باشد که مسئولی با توجه به درآمدی که داشته ثروت نجومی بدست آورده، دادستان می تواند راسا از طریق ارجاع پرونده به بازپرس، نسبت به رسیدگی به اموال مسئولان اقدام کنند.

طراح طرح مبارزه با جرائم اقتصادی ادامه داد: در مواردی که ظن قوی وجود داشته باشد که اموال مسئولان نامشروع است باید مسئولان مشروعیت اموال خود را اثبات کنند.

دهقان با بیان اینکه این طرح به صورت جداگانه سه بار در مجلس مطرح شد، گفت: علاوه بر این طرح  مبارزه با جرائم اقتصادی  در دو جلسه حدود 4 ساعته در حضور آقای لاریجانی مورد بررسی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی اظهار داشت: 50 ماده این طرح دو هفته پیش با رای کمیسیون قضایی نهایی شد ولی با توجه به نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب و موافقت ایشان با نحوه رسیدگی به جرائم اخلال در نظام اقتصادی جلسه مفصل دیگری در کمیسیون قضایی برای بررسی محتوای نامه رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

وی ادامه داد: طبق حکم رهبر انقلاب ماده دیگری به طرح مبارزه با جرائم اقتصادی اضافه شد تا جرائم اخلال در نظام اقتصادی مطابق حکم حکومتی مقام معظم رهبری رسیدگی شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۷۷۷۰۱۳:۰۵:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بعد ازسالها فساد گسترده در کشور هنوز اقایان بدنبال وضع قانون وایین نامه های جدید هستند واین دزدان هستند که بکار خودشان ادامه میدهند
ناشناس۵۰۷۹۹۲۱۶:۱۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
ملت را گذاشته اند سر کار ، وقتی تعدادی زیاد از مدیران دولتی و خصوصی خودشان و خانواده هایشان تابعیت مضاعف کشورهای دیگر را دارند و این مجلسیان قانونی بر ضد تابعیت دوگانه تدوین و تقنین نمیکنند ، باید گفت همه چیز بازی است .
ناشناس۵۰۸۰۷۹۱۷:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
ستاد میارزه با مفاسد به ریاست اسحاق جهانگیری!
ناشناس۵۰۷۷۷۳۱۳:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
سرعت عمل اجرا و عدم تبعیض راهگشا می باشد نع اینکه مقطعی و فقط ب ای چند نفر اجرا بشود
ناشناس۵۰۷۸۰۵۱۳:۳۲:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بی زحمت توی این آیین دادرسی، لطف بفرمایید موردی بگنجانید برای گزارش‌های مستند فرار مالیاتی. مثلا در مورد فرار مالیاتی ۶ هزار میلیارد تومانی پزشکان، اگر سه یه چهار گزارش مستند از هر پزشکی در ارتباط با فرار مالیاتی در یک سامانه هوشمند آپلود شد، این گزارشها به عنوان سند محکم برای محاکمه سریع پزشک مربوطه و اخذ جریمه مالیات به اندازه دو برابر مالیات یک سال در نظر گرفته بشه. مطمین باشین اینطوری همه پزشکان در اسرع وقت همه پزشکان کارتخوان نصب می‌کنند که به جای دوتا مالیات، یک مالیات بدهند.
ناشناس۵۰۷۸۲۱۱۳:۴۳:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مهم نیست چون دیگه اقتصاد مرده
حسین۵۰۸۳۲۳۲۱:۲۶:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
یکی از ابزارهای بسیار مهم در جهت کسب موفقیت مبارزه با مفاسداقتصادی دخیل کردن مردم در راستای شناسایی مفسدین است. اگر در قانون پیش بینی لازم صورت گیرد یعنی که مردم را در منافع حاصل از شناسایی مفسدین موردحمایت قرار داده و درصدی از مبلغ را به گزارش دهنده تخصیص دهند مطمئنا کیس های بسیار بزرگی شناسایی خواهد شد. هرچند ممکن است تلفاتی نیز داشته باشد اما سود آن قابل مقایسه با زیان و تلفات نیست
علی۵۰۸۴۰۰۲۲:۵۳:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
جناب اقای دهقان فساد سالهاست سیستماتیک و نهادینه شده است.و شما هنوز در حال تهیه طرح هستید ؟ طرح نمی خواهد قانون وجود دارد اراده و توانایی مبارزه وجود ندارد .در خراسان تخلفات زیادی در اداره. .. وجود داشت ولی چون تنها بودم در مبارزه با فساد سه مرتبه به هیئت تخلفات اداری به جرم ارائه گزارش به سازمان بازرسی و طی سه پرونده قضایی دروغین حدود پنجاه مرتبه به دادگاه فرا خوانده شدم .و در اخر به جرم اخلال در نظم عمومی محکوم شدم .نمی دانستم مبارزه با فساد بر هم زننده نظم عمومی است
جلال۵۰۸۵۸۸۰۲:۰۱:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱
هزار قانون دیگه هم تصویب کنید فایده ندارد چون عزمی در اجرا ندارید
ناشناس۵۰۹۰۰۰۱۱:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱
یکی نیست از این آقایان سئوال کنه چرا دولت دلار 3800 تومانی را به راحتی آب خوردن 9000 تومانی کرد.چرا که از فرمایشات جناب رئیس جمهور و بقیه مسئولین چنین بر می آید که یک اتفاق کاملا عادی صورت گرفته . مردم بیچاره امید به چه.... بسته اند !!!!!!!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین