«کارت‌خوان نداریم!»، روایت تکراری از مطب برخی پزشکان

سید حمید حسینی،گروه اجتماعی الف،   3970531054 ۱۰۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئله نبود کارتخوان در مطب برخی پزشکان کمابیش توسط رسانه‌ها مطرح شده بود اما اخیرا جرقه‌هایی در فضای مجازی شکل گرفت و کاربران زیادی اعتراض خود را به این مسئله با هشتگ‌هایی همچون #پزشک_فراری_از_مالیات و #پزشک_فراری_از_کارتخوان، اعلام کردند. با فراگیر شدن این کمپین، رفته‌رفته  دیگر رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی پیرامون این مسئله موضع گرفتند.

«کارت‌خوان نداریم!»، روایت تکراری از مطب برخی پزشکان

به گزارش الف، «با زحمت زیاد پدرم را به طبقه سوم رساندم، مطب دکتر شلوغ بود، به سمت منشی رفتم و نوبت گرفتم، برای پرداخت هزینه ویزیت، کارتم را به منشی دادم، متعجبانه به من گفت: آقا مگر نمی‌بینی روی شیشه چی نوشته؟ ما فقط پول نقد دریافت می‌کنیم، کارتخوان نداریم، اگه پول نقد نداری برو اونطرف خیابون، از عابر بانک بگیر.

گفتم: خانم الان دستفروش‌ها هم کارتخوان دارند، چرا شما ندارید؟ گفت: شرایط ما اینجوریه، می‌تونید به پزشک دیگه‌ای مراجعه کنید!...»

گفت‌وگوی بالا، روایتی تکراری از وضعیت مطب‌های برخی پزشکان است که از نصب دستگاه کارتخوان در مطب خود خودداری می‌کنند. این درحالی است که امروزه صنف‌های مختلفی ازجمله دستفروش‌ها دارای کارتخوان هستند و در کمتر صنفی، این پدیده رخ می‌دهد.

مسئله نبود کارتخوان در مطب برخی پزشکان کمابیش توسط رسانه‌ها مطرح شده بود اما اخیرا جرقه‌هایی در فضای مجازی شکل گرفت و کاربران زیادی اعتراض خود را به این مسئله با هشتگ‌هایی همچون #پزشک_فراری_از_مالیات و #پزشک_فراری_از_کارتخوان، اعلام کردند. با فراگیر شدن این کمپین، رفته‌رفته  دیگر رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی پیرامون این مسئله موضع گرفتند. به عنوان مثال دکتر احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که «پزشکی در کنار پرستاری و معلمی، احترام برانگیزترین شغل است اما اگر پزشک کاسب شود و به تجارت با جان و سلامتی بیماران مشغول شود یا از پرداخت مالیات و حقوق عمومی فرار کند، نفرت‌انگیز و غیرقابل تحمل خواهد بود».

 همچنین دکتر حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت با ابراز تاسف از این موضوع گفت: «به عنوان یک پزشک واقعا شرمنده‌ام که در شرایط فعلی که امکان تهیه کارتخوان بسیار آسان است، بعضی مطب ها کارتخوان ندارند».

چرا برخی پزشکان تمایلی به نصب کارتخوان ندارند؟

مهم‌ترین علت مقاومت پزشکان برای نصب کارتخوان، شفاف نشدن درآمدشان و به تبع آن فرار از پرداخت مالیات است. شواهد گوناگونی بر این ادعا صحّه می‌گذارند، بطور مثال اخیرا محمدرضا نوری، رئیس سازمان امور مالیاتی تهران عنوان کرد از بین 20 هزار پزشک در تهران، 9 هزار نفر تاکنون اظهارنامه مالیاتی ارائه نداده‌اند.

سید کامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مالیات پزشکان را در سال 95،  700 میلیارد تومان برآورد نمود که تنها 150 میلیارد تومان آن پرداخت شده بود.

البته لازم است ذکر شود که مالیات 700 میلیارد تومانی برای پزشکان رقم درستی بنظر نمی‌رسد زیرا تعداد پزشکان متخصص 46 هزار و 400 نفر در کل کشور است و اگر برای تعداد 40 هزار نفر از آنان میانگین درآمد ماهیانه هر نفر 50 میلیون تومان تخمین زده شود، درآمد سالیانه پزشکان متخصص 24 هزار میلیارد تومان برآورد خواهد شد. همچنین اگر میزان درآمد سالیانه دندان‌پزشکان به این مقدار اضافه شود، میزان درآمد سالیانه این قشر، به عددی نزدیک به 34 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. مطابق با قانون، در صورتیکه حداقل 20 درصد از درآمد مالیات اخذ شود، مقدار آن به رقمی نزدیک به 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید. این عدد معادل با یارانه یک سال 12 میلیون نفر خواهد بود که رقمی بسیار بزرگ است. 

طبق موارد بالا مالیات واقعی (6 هزار و 800 میلیارد تومان) بدون احتساب پزشکان عمومی رقمی بسیار بزرگ است و مالیاتی که اخذ می‌شود بسیار اندک است و تقریبا نزدیک به 6 هزار و 500 میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد.

چگونه می توان جلوی فرار مالیاتی برخی پزشکان را گرفت؟

این مسئله ناشی از عدم شفافیت مالیاتی است که توسط برخی پزشکان صورت می‌گیرد و جالب توجه آنکه راه‌های جلوگیری از آن بسیار سهل و در دسترس است. بطور مثال دستگاه کارتخوان با ایجاد ردپای الکترونیکی میزان دریافتی پزشکان را شفاف می‌کند و سازمان امور مالیاتی می‌تواند مقدار واقعی مالیات را اخذ نماید.

علاوه بر این، میزان درآمد پزشکان از روش دیگری قابل ردیابی است که نیاز به زیر ساخت جدید ندارد. در توضیح این روش لازم است ذکر شود که بیمار پس از مراجعه به پزشک نسخه دریافت می‌کند و برای دریافت خدمات به مراکز پاراکلینیکی مثل داروخانه و آزمایشگاه مراجعه می‌کند. این مراکز برای اینکه بتوانند هزینه خدمات را از سازمان بیمه‌گر دریافت کنند، اطلاعات نسخه را به صورت الکترونیکی ثبت و ماهانه به سازمان‌های بیمه‌گر ارسال می‌کنند. بدین ترتیب نام پزشک، نام بیمار و تعداد تجویز پزشک ثبت می‌شود. در نتیجه با ایجاد دسترسی سازمان امور مالیاتی به اطلاعات الکترونیکی مذکور، میزان درآمد هر پزشک با توجه به تعداد نسخ تجویزی او قابل محاسبه است.

البته با یک نگاه کلان‌تر و آینده‌نگر می‌توان دریافت که شفافیت در حوزه پزشکی نباید تنها به میزان درآمد و دریافتی پزشکان محدود شود بلکه می‌بایست حوزه‌های دیگر مثل عملکرد پزشک، خدمات ارائه شده و دریافت شده، تشخیص‌ها و تجویزهای صورت گرفته را نیز در بر بگیرد.

مهم‌ترین گام برای ایجاد شفافیت در حوزه پزشکی تبدیل نسخه‌های کاغذی به نسخه‌های الکترونیکی است. نسخه الکترونیک بستری را محیا می‌کند تا علاوه بر با ایجاد شفافیت در زمینه خدمات ارائه شده، خطاهای ناشی از نسخه‌نویسی را کاهش می‌دهد.       

دیدگاه کاربران

ماووزه۵۰۷۵۹۶۱۰:۵۰:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
رقم 50 میلیون تومان درآمد ماهانه رو از کجا آوردن؟
ناشناس۵۰۷۶۶۷۱۱:۳۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بله واقعا از کجا آوردند به نظرم بعضی از پزشک ها روزی 50 میلیون درآمد دارند
ناشناس۵۰۷۸۱۰۱۳:۳۷:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بنظرم چند تا صفر بزار جلو ۵۰.ی دکمه میزنی و ی صفر.ضرر نداره که
امید۵۰۸۴۹۹۰۰:۲۳:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱
پزشکان در این کشور با جان مردم تجارت راه انداخته اند و خدا را نمی شناسند!!! چرا باید در کشوری که حقوق کارگرش یه میلیونه یه پزشک متخصص بگیره 40 تا 100 میلیون در ماه و ویزیت 50 هزار تومانی در دو دقیقه!! و مالیات هم نمیدن!!! آیا دولت آمار این قشر ندارد یا نمی‌خواهد از این افراد که در کاخ زندگی می‌کنند مالیات بگیرد!!! کجای دنیا از کارمند با درآمد پایین مالیات اخذ و از سرمایه دار و تاجر مالیات نمی‌گیرد!!! بنده که رشته مهندسی فوق لیسانس از دانشگاه ملی دارم با 7 سال سابقه میگیرم دو و اندی میلیون!! کجای دنیا اینقدر اختلاف حقوقی هست!!! در حالیکه که در دوران ما افراد بااستعداد میرفتن ریاضی و پایین تر ها میرفتن تجربی!!!! دولت‌ها با حمایت بیش از حد پزشکان از هر لحاظ باعث افت مهندسی کاهش توان فنی و تولیدی کشور و هدایت دانش آموزان به سمت تجربی می‌شوند در حالیکه کشور ما به تولید و مهندس نیاز دارد!!! دولت محترم گناه افراد مثل ما چیه که رفتیم رشته ریاضی و شغل مهندسی!!!! چرا باید اینقدر به پزشکان بهای الکی داده شود اونهم با این نظام سلامت در کشور ما و این سواد آقایون!! هر کسی را هم که عمل می‌کنند کلی تعهد از بیمار میگیرن که خطای پزشکی عادیه!!! آیا من هم میتوانم مجوز خطا در کارم بگیرم!!!! چرا پزشکان و کارمندان وزارت بهداشت اصلا مهاجرت نمیکنن در حالیکه اکثر مهندسان در حال مهاجرت هستند!!!!!متاسفم!!!!
ناشناس۵۰۹۴۹۰۱۵:۳۸:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱
باند پزشکان بسیار قوی است و همانطور که توانستند با طرح به اصطلاح سلامت و از یارانه های مردم(افزایش هزینه حاملهای انرژی) حقوق خود را چند برابر کنند ،مسئله مالیات را هم حل می کنند مثل آب خوردن...
ناشناس۵۰۸۰۹۰۱۷:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
وقتی محاسبه ها رو هوا باشه نتیجه هم معلومه دیگه فکر شو بکنیم میبینیم توی بقیه امور مملکت هم همینجوری بدون مستند تصممیم میگیرن میشه همین که میبینیم نتیجه اش رو
کارمند مالیات۵۰۸۲۰۹۱۹:۳۲:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
البته نحوه محاسبه مالیات هم اشتباهه کی گفته ۲۰ درصد درآمد پزشک مالیاته؟ اولا که مالیات بر روی سود خالص محاسبه میشه یعنی حدود ۴۰ درصد از درآمد جهت هزینه ها کم میشه بعد از اون ۶۰ درصد باقی مونده هر پزشک برای هر سال مثل بقیه مردم تا سود معینی معافیت ماده ۱۰۱ داره که این معافیت برای سال ۹۶ مبلغ ۱۸ میلیون بود حالا از مبلغ باقی مونده ۱۵ درصد بصورت پلکانی میشه مالیات
ناشناس۵۰۷۹۹۰۱۶:۱۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
در هفته قبل خود دکتر پزشکیان گفتند اگر میرفتم و به عنوان پزشک فعالیت میکردم ماهی 500 میلیون درامدم بود: "وی افزود: من خیلی راحت حرف هایم را می‌زنم و اگر قرار باشد، شیشه‌ای بشکند، آن شیشه برای من نیست. از نظر زندگی، خودم را خوب می‌شناسم. من اگر حرف نزنم و بروم جراحی قلب را ادامه بدهم با همین تعرفه‌ها ماهیانه 500 تا 600 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنم." پس اعداد به مراتب بالاتره
ناشناس۵۰۸۰۵۷۱۷:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
کافیه بدونیم که در سال 1366 تعداد پذیرش پزشکی 4030 نفر بوده ولی امسال این رقم 3716 نفر شده. بله کم شده با وجود اینکه جمعیت دو برابر شده. این یعنی انحصار و همون کاری که خودروسازهای وطنی انجام میدن تا به همه خواسته هاشون برسن.
ناشناس۵۰۸۰۶۳۱۷:۰۳:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
وقتی یه پزشک که زن و سه فرزند و دامادش همه پزشکن رو بزارن وزیر بهداشت شما انتظار دارین درامد پزشکان رو کم کنه؟
ناشناس۵۰۸۰۶۸۱۷:۰۷:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
منه کارمند راضی نیستم که یه پزشک که 1000 برابر من درامد داره توی خیابونی که من مالیاتشو دادم و اون نداده با پورشه اش دور دور کنه و به ریش من بخنده و سر پل صراط یقه وزیر اقتصاد و رییس اداره مالیات و بقیه مسئولان نگرفتن مالیات دقیق از اینها رو میگیرم.
سعید۵۰۸۵۷۵۰۱:۳۷:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱
وایسا تا سر پل صراط ما همه چی رو حواله میکنیم سر پل صراط، فکر کنم برای دزدهای این مملکت دوست داشتنی ترین پل پل صراطه، دارن پدر ما رو درمیارن تو هنوز داری حواله میدی به پل صراط؟! بسه دیگه تا کی؟!
محسن دلیری خواجه۵۰۸۴۹۰۰۰:۱۵:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱
فرار مالیاتی پزشکان با درامد هنگفتی که دارند محرز است ولی متاسفانه به هر دلیلی نه اداره مالیاتی عزمی برای محاسبه دقیق مالیات دارند و نه پزشکان تمایلی برای اظهار صادقانه درامد بنده منشی یکی از پزشکان قلب و عروق شهرستان های اطراف تبریز می باشم ولی متاسفانه پزشکی که درامد بالای 150 میلیون در ماه فقط از مطب خودش دارد (از سایر درآمدهایش بی اطلاعم) مالیات قطعی که در خرداد ماه 97 برای عملکرد سال 96 برای درامد اظهاریش پرداخت کرد حدود 900 هزار تومان بود که از مالیات سالانه یک کارمند ساده هم کمتر است.
ناشناس۵۱۱۳۶۰۱۲:۰۰:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۳
در ایران درامد دو قشر نجومی است نخست پزشکان متخصص دوم وکلای دادگستری در هر دو مورد دلیل اصلی انحصار و ترجیح منافع صنفی بر منافع جامعه توسط ذینفعان پزشکی و وکالت است بدینگونه که بازیکن و داور در این دو گروه ذینفعان این صنوفند
ناشناس۵۰۷۵۹۹۱۰:۵۳:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
این دولت پز روشنفکری داره و نگاهش به سبد رای خودشه.... به همین دلیل در برخورد با برخی صنوف وارد فاز تقابلی نمی شه..مثل پزشکان ، هتل داران ، انبوه سازان ، وکلا..
ناشناس۵۰۸۰۶۰۱۷:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
"محمدرضا نوری در خصوص میزان مالیات پزشکان در تهران، گفت: از میان حدود 20 هزار پرونده پزشکان در تهران، تنها 11 هزار نفر برای عملکرد سال 1396 اظهارنامه ارائه کردند که میانگین مالیات اعلامی از سوی پزشکان برای هر نفر 5 میلیون و 700 هزار تومان بود." یعنی مالیاتی که یک پزشک میده با یه کارمند یا کارگر مساویه در حالیکه ننه قمر هم میدونه که درامد پزشکان در ایران 500 برابر یه کارگره.
ماووزه۵۰۷۶۰۰۱۰:۵۳:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
من به عنوان یک پزشک تمام وقت دانشگاه با پانزده سال سابقه کار و هفته ای 60 ساعت کار ، کل درآمدم به 15 میلیون نمیرسه! واقعا کنجکاوم ببینم رقم 50 میلیون درآمد ماهانه رو از کجاش درآورده؟
ناشناس۵۰۷۶۵۴۱۱:۲۳:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
این رقم ها فقط مال یک اقلیت ۱ درصدیه... پزشک منطقه محروم جکی گور زاهدان با ۷ سال سابقه ، خالص دریافتی ۴ میلیون و صد و هفتاد هزار تومن.
سید۵۰۷۷۱۳۱۲:۰۷:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
چرا دروغ میگی؟ حکم شما حداقل از 7 میلیون کمتر نیست...و درامد مطب و عمل و کارانه و غیره بماند.
ناشناس۵۰۷۹۰۹۱۴:۴۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
نه این طور نیست برادر البته انهایی که ۷ ملیون میگیرند بیتوته هستند یعنی ۲۴ ساعت باید اماده ارایه خدمت باشند
ناشناس۵۰۷۶۵۷۱۱:۲۵:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مگه شما پزشک متخصص هستید؟ بهتون برنخوره ولی اگر دقت کنید می‌بینید پزشکان عمومی رو اصلاً در محاسبات دخیل نکرده!
ناشناس۵۰۷۷۹۶۱۳:۲۷:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
منم دانشیار تمام وقت در دانشگاه صنعتی شریف‌ هستم. سال ۲۰۰۴ دکترام رو گرفتم. هرچی جایزه علمی کشور هم فکرش رو کنید گرفتم. چند تا جایزه بین المللی هم دارم. الان هم که ۴۰ سالم هست صبح تا شب میخونم و یاد میگیرم و یاد میدم. شکایتی از این ندارم که حقوق من در حکمم ۶ میلیون و سیصد هزار تومن و دریافتی خالصم پنج میلیون تومن هست. اینقدر عقلم میرسه که حقوق معلمی در ایران همین مدلیه. این رو جهت قوت قلب شما عرض کردم که با ۱۵ میلیون حقوق احساس مظلومیت نکنید. بماند که بعضی رفقای شما حقوق شون ۱۰۰ برابر من هست.
ناشناس۵۰۸۵۸۹۰۲:۰۱:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱
شما هم در شرکتهای خصوصی و پروژه هاتان چند می گیرید ان هم بگویید ضمن اینکه یک پزشک فوق تخصص 13 سال تحصیل داشته که حداقلش 4 سال ان فقط شب بیداری و کشیک های 36 ساعته داشته اند و حداقل 9 سال تعهد هم در قبال وزارت که هر ناکجا اباد خواستند باید کار کنند به عبارتی 22 سال از بهترین زمان عمرشان هیچ نداشتند لطفا شما هم 22 سال بعد از شروع دانشگاه را توصیف بفرمایید
مهندس۵۰۹۶۹۶۱۹:۴۸:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱
دوست خوبم شب بیداری ها و سختی هاتون رو به رخ سایر اصناف کشور نکشید. این حرف ها را برای عزیزانتان تعریف کنید تا قربان صدقه تان بروند. مطمین باشید در همه رشته ها و مشاغل درد دل زیاد هست. من هم دوران تحصیلم به خوشگذرانی نگذشته...جامعه پزشکی هیچ تفاوتی با سایر اقشار جامعه ندارد. درس می خواند. کار می کند. پول می گیرد. مالیات می دهد. و در برابر عملکرد خود بایستی پاسخگو باشد
ناشناس۵۱۰۱۲۸۱۰:۴۷:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲
مگه توی کشورهای دیگه پزشکان کشیک نمیرن؟ چرا توی اون کشورها انقدر حقوقشون به نسبت بقیه زیاد نیست؟
ناشناس۵۰۷۶۰۵۱۰:۵۶:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
ایران ؛ بهشت پزشکان
آریابان۵۰۷۶۹۳۱۱:۵۲:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
البته با احترام و تقدیر از پزشگان نستوه و قسم-خورده ای که هنوز هم خوشبختانه با نمونه هائی از اونها (هر چند نادر !!!!) در جامعه پزشگی روبرو میشویم ، ولی شوربختانه باید یادآور شد که در برخی از بخش های پزشگی همچون پاراکلینیک آنچنان "پول توش خوابیده" که هرچند برای پیدا کردن یک رادیولژی معمولی باید کلی بگردیم (که آخرش هم مدتیه دیگه از ریپورت خبری نیست !!!!) ولی تا سرمون رو بچرخونیم می بینیم که چندین مرکز ام آر آی و انواع و اقسام سیتی اسکن های گوناگون از قلب و بدن گرفته تا سیتی آنژیوگرافی ووو ...و درمقابلمون قطار شده اند ، به نحوی که حتی رسما اعلام شد : تعداد دستگاه‌های ام آر آی در تهران پنج برابر !!!!! لندن است ؛ و از همه جالب تراینکه اخیرا خود دست-اندرکاران برملا کردند که در بسیاری از موارد نیازی باجبار کردن بیمار بانجام برخی از این اقدامات پاراکلینیکی نیست ولی این واقعیتیست که مدیریت و اداره مطب ، دکوراسیون مطب و کلینیک و پلی کلینیک و بیمارستان و چند بار سفر سالانه به خارج (از نوع درست و حسابیش ، نه در پیتی !!!!) واقعا خرج داره ؛
ناشناس۵۰۷۸۵۱۱۴:۰۷:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
دو روز پیش رفتم دکتر. برای تپش قلب شدید و دهانم نیز آفت زده بود بیان کردم. بهم گفت این بار به درمان آفت دهان میپردازیم یکبار دیگه باید برای توضیح تپش قلب بیای! بعد هم با عصبانیت گفت نمیدونم چرا در هر ویزیتی مردم فقط یک مشکل رو بیان نمیکنند. من از همینجا به تمام پزشکان دلسوز پولدوست قسم خورده سلام میکنم!
ناشناس۵۰۸۰۳۷۱۶:۳۹:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
پزشکا بسیار زرنگ تر از این حرفها هستند و گرفتن مچ اینها کار هر کسی نیست با کم کردن ظرفیت پذیرش انحصار درست کردن و مساله رو هم همیشه منحرف میکنن استدلال هایی که میارن اینها است: 1- ما مظلومیم ما 7 سال درس خوندیم( در حالی که بسیاری از رشته ها بیشتر طول میکشه) 2- درامد خود را با امریکا مقایسه می کنن در حالی که در امریکا هزینه تحصیل پزشکی سالانه به یک میلیارد تومن ایران هم میرسه دانشگاه رایگان هم ندارن( قبول نمیکنن که در امریکا در 4 سال اول همه رشته ها پولی است و هزینه پزشکی هم از همه بیشتره خودشو مدام با درامد امریکا مقایسه می کنه به هزینه تحصیل که میرسه میگه امریکا رایگانه چون برادرم رفته اونجا میگه رایگانه میگیم اسم دانشگاه بیار نمیاره!) 3- ما باسوادیم شما بیسواد( در کامنتها هم دنبال غلط املایی میگردن که بگن ببین تو اگر سواد داشتی کامنتت این نبود و از این جور مغالطه ها در استدلال) 4- حسادت می کنید(خخخخخ) 5- تو هم میرفتی پزشکی میخوندی: یعنی من ظرفیت رو محدود کردم ولی استدلالم اینه که خب شما 80 میلیون هم پزشکی میخودید انحصاری است بیا حال کن! 6- نه! پزشکها اصلا درامدی ندارن وقتی اثبات میشه دارن میرن رو استدلال شماره 5 7- ما کشیک دادیم میفهمی کشیک یعنی چی؟ میدونی بیخوابی یعنی چی؟ خخخخخ ضمن اینکه کارایی هم ندارند به نظر من ایران اگر از هند پزشک وارد کنه بهتر از این پزشکای پرتوقع و بی فایده ایرانی است ضمنا اینو بهشون بگی هم میگن برو از هند بیار و لیاقتتتون همینه و از این حرفها یا میگن فکر کردی پزشک هندی میاد اینجا کار میکنه؟ ولی مانع حضور پزشک هندی در داخل میشن! و پزشکای هندی رو هم از کشور خارج کردن مدارک پزشکی اینها رو هم کانادا و امریکا قبول نداره و شرایطی داره هیچ کجای دنیا هم در هر 5 دقیقه یا 3 دقیقه یه بیمار ویزیت نمیکنن یا روزی ده ها عمل جراحی انجام نمیدن اینجا دقیقه ای یه عمل انجام میده! همه هم نافرجام! مدام هم خودش رو با امریکا مقایسه می کنه در امریکا حداقل حقوق یک منشی 2 هزار دلاره شما به منشیت چد دلار میدی؟ برا پزشک شدن در امریکا حدود 5 میلیارد تومن طرف هزینه باید بکنه شما چند هزار تومن هزینه کردی؟ کل استدلالهایی که ما از اینها دیده ایم اینها بود از نظر اقتصاد خرد این قشر با خارج کردن پزشکان هندی از کشور در دهه 60 و 70 و کم کردن ظرفیت پزشکی ایجاد انحصار کرده اند و درامد را بالا نگه داشته اند که با هزینه زیاد برای مردم همراهه یعنی همان مردمی که خرج تحصیل این دوستان را پرداخت کرده اند!!! ضمنا به منابع تامین اجتماعی و بیمه ها هم دست درازی می کنند فکر کنم سراغ عطاری ها هم رفته بودند که یه برنامه سر اونها پیاده کنند که تا حالا نشده برای اطلاعات بیشتر به بحث انحصار و رفتار انحصارگر در اقتصاد خرد مراجعه فرمایید البته دیگه به رفتار مافیا شبیه شده! برای شکستن انحصار اقتصادی پزشکی: 1- افزایش ظرفیتها 2- اوردن مجدد پزشکان هندی را پیشنهاد می کنم در این صورت انحصارگر مجبور میشه قیمت خود را کاهش دهد و کیفیت کار خود را بالا ببرد و باعث افزایش و به حداکثر رسیدن رفاه مصرف کننده یعنی مردم خواهد شد
فاطیما۵۰۸۲۶۴۲۰:۳۴:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
در جامعه بیمار حرف اول رو حقوق پزشک میزنه نه معلمی که اون پزشک رو تحویل جامعه داده
ناشناس۵۰۷۶۰۹۱۰:۵۷:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اینکه برخی از پزشکان برای فرار از مالیات دستگاه کارتخوان در مطب خود ندارند یک بحث جدی و مهم هست ولی اینکه دستگاه کارتخوان هم به راحتی قابل تهیه هست هم چندان جالب نیست چون الان دستگاه کارت خوان خیلی از مطب ها به اسم منشی و سایر وابستگان پزشک هست این مسیله در مورد سایر مشاغل مثل طلا فروش ها و یا حتی فست فودهایی که فروش بالایی دارند می تونه وجود داشته باشه. دستگاه کارتخوان باید به اشخاصی داده بشه که پروانه کسب ، پروانه مطب و ... دارند داده بشه و به عبارت دیگه به صاحبان مشاغلی باید داده بشه که کد اقتصادی و مجوز فعالیت دارند و اینکه هر کسی بتونه به راحتی دستگاه کارتخوان داشته باشه در کل چیز مثبتی نیست
ناشناس۵۰۸۱۵۰۱۸:۲۹:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اگر دستگاه های کارتخوان صرفا به صاحبان مشاغل داده بشه صرف نظر از شفافیت مالیاتی، برای ارگانهای دولتی ترکیب سبد هزینه شهروندان هم به راحتی قابل حصول هست. اینکه افراد چه درصدی از هزینه های خود رو صرف درمان، تهیه اقلام خوراکی و .... می کنند قطعا بسیار راهگشا خواهد بود برای برنامه ریزان کشور
کارگر ساده۵۰۷۶۱۳۱۰:۵۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
سازمان مالیات در بحث اخذ مالیات فقط زورش به ضعفا ( کارمند و کارگر ) میرسد و در برابر پزشکان ناتوان است
ناشناس۵۰۷۷۲۹۱۲:۲۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
و همینطور طلا فروشها
ناشناس۵۰۹۴۱۳۱۴:۵۲:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱
طلا فروشا اوضاعشون از دکترها خیلی بد تره موقع فروش طلا از خریدار مالیات میگیرند دوباره فرداش همون طرف بیاد طلاشو بفروشه پول مالیاتو بهش نمیدن طرف اگر بچه یتیم هم باشه مجبور باشه طلاهاشو بفروشه بازم اون پولی که بابت مالیاته رو که ازش گرفتن رو بهش نمیدن
ناشناس۵۰۷۶۱۴۱۰:۵۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
پزشکان بخاطر خدمتشان به مردم باید از مالیات معاف باشند
ناشناس۵۰۷۶۵۰۱۱:۲۱:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
ببخشید اشتباهی این کامنت رو تائید کردم . پزشک و خدمت ؟! شاید 1 در 1000
ناشناس۵۰۷۶۵۵۱۱:۲۴:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اکثرشون آنقدر مغرورن که برای گرفتن جواب سلام ازشون باید زیر میزی بهشون بدی
ناشناس۵۰۷۶۵۹۱۱:۲۹:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
فقط از اون 3 % پزشکی که واقعا" خدمت میکنن ، نباید مالیات گرفت
ناشناس۵۰۷۶۸۳۱۱:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
این چه منطقی است ؟ مگر باقی مردم خدمت نمی کنند ؟ مالیات از همه باید گرفته بشه و از ثروتمندان بیشتر این قانون در همه دنیا هست بجز ایران
ناشناس۵۰۷۶۶۵۱۱:۳۲:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
چه خدمتی؟؟! مردم رو بعد از لخت کردن و صفر کردن دارائیشان می فرستند سینه قبرستان که دیگه از دست ما کاری بر نمی آد...
ناشناس۵۰۷۷۲۵۱۲:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اکثر پرشکان در حوزه بساز بفروش در حال خدمت رسانی هستند !!!!
ناشناس۵۰۷۷۶۵۱۲:۵۷:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مگه بقیه مردم دارن چیکار می کنند؟
ناشناس۵۰۷۸۳۷۱۳:۵۶:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بقیه مردم دارن له میشن زیر بار گرونی
ناشناس۵۰۷۸۷۸۱۴:۲۶:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مگر خدمت معلم کمتر از پزشکه؟که از حقوقش مالیاتش کم میشه
ناشناس۵۰۷۹۱۲۱۴:۵۰:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
یعنی بقیه اصناف خدمتی نمیکنن؟
ناشناس۵۰۸۰۴۴۱۶:۴۲:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
این چه خدمتی است که اگه پول نداشته باشی باید بری بمیری؟
ناشناس۵۰۸۲۱۸۱۹:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مگه بقیه مردم خدمت نمی کنند؟ اتفاقا باید از پزشکان ایرانی دوبله مالیات گرفت چون کمترین مسئولیت پذیری رو دارن و نسبت درآمدشون به بقیه جامعه خیلی بیشتر از خیلی از کشورهای دیگه است.
ناشناس۵۰۷۶۱۶۱۱:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
هیچکس توی این مملکت زورش به دکترا نمیرسه
ناشناس۵۰۷۶۱۷۱۱:۰۰:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
پزشکان درمطب نمی خوان ازکارت خوان استفاده کنندوطبعادرامدشون مخفی میمونه البته واسه دولت وگرنه باهمین اماری که ارائه دادیدویک حساب سرانگشتی میشه درامداونهاروحدس زدتنهاقشری که اول مالیات میده بعددستمزدمیگیره کارمندان بیچاره هستندالبته اراده ای هم دردولت واسه دریافت مالیات ازپزشکان وجودنداره پزشکان تازه طلبکارهم هستندالبته حق دارندوزیربهداشت باطرح تحول سلامت وهزاران میلیادتومان پول پاشی نه تنهاباعث خلق نقدینگی شدبلکه این عزیزان روثروتمندوطلبکارازجامعه کردواقعا جای تاسف داره
ناشناس۵۰۷۶۱۹۱۱:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
باید تمام پزشکان را در مورد اشتباهات پزشکی و یا ازدست رفتن بیمار بخاطر اهمال کاری از این صنف اخراج کرد و نگذاشت تا تکرار مجدد شود و برای ندادن مالیات جریمه های میلیاری از نها گرفت بخاطر فرار مالیاتی
حریر چی / کارمند۵۰۷۶۲۲۱۱:۰۲:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
در جایی که لبو فروش سر خیابون ما روی گاری اش کارت خوان نصب کرده ؛ مطب های مجلل پزشکان فاقد کارتخوان است !!!!! ایران ؛ کشور عجایب ! برای سازمان مالیات کشورم ، متاسف ام .
ناشناس۵۰۷۶۲۳۱۱:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
هنوز زیر میزی های کلان میگیرند شما بدنبال گرفتن مالیات هستید و هیچگونه حمایت درستی از بیمار نمیشود در صورت اشتباه پزشک بیمار هم پولش را داده و هم جانش را
کارگر خدماتی بیمارستان دولتی تهران۵۰۷۶۲۵۱۱:۰۴:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
طرح تحول سلامت خون تازه ای از لحاظ حقوق مزایا به رگ های پزشکان جاری کرد .
گره کوهی آق بلاغ تپه ای بی سواد هستم 40 ساله از همین حوالی۵۰۷۶۳۱۱۱:۰۹:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
پزشکی که بابت 3 دقیقه ویزیت مبلغ 70 هزار تومن میگیره ، مالیات نده و منِ کارگر بدبخت با ماهی2 میلیون و 800 هزار تومن دریافتی حقوق باید ماهی 100 هزار تومن مالیات به دولت بدم . دولت ، رفیق و یار غار و هوادار ثروتمندان و اغنیا
ناشناس۵۰۷۸۲۴۱۳:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
تو هم عرضه داری برو دکتر شو
ایرانی۵۰۸۴۲۴۲۳:۱۱:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
باز خوبه شما کارگری ۲۸۰۰ میگیری من مهندسم بعد کلی درس خوندن ۱ تومن میگیرم پزشک های عزیز که هنوزم سلامتی بیمارشون براشون مهم تر از پوله کم نیستند ولی اکثرشون دنبال سرکیسه کردن بیمارن تا مداوا کردنشون
ناشناس۵۰۷۶۳۸۱۱:۱۶:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
فلافلی محله ما برای 1 ساندویچ فلافل 2500 تومنی میاره جلوی خونم کارتخوان داره دکترا چرا ندارن خوب معلومه فرار از مالیات
ناشناس۵۰۷۶۳۹۱۱:۱۶:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
تعداد زیادی از پزشکانی که کارتخوان دارند هم حساب کارتخوان به اسم خودشان نیست و اغلب به نام منشی ها حساب ثبت می کنند.
ناشناس۵۰۷۷۴۸۱۲:۳۹:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اکثر حسابشان هم در بانک های خصوصی است
ناشناس۵۰۷۶۷۰۱۱:۳۴:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
ویزیت دکتر ناچیز است اگر مالیات بدهند چیزی نمی ماند ویزیت 50 تومنی دکتر یعنی 5 دلار یعنی هیچ کجای دنیا ویزیت دکتر 5 دلار است انصاف هم خوب چیزی است و باید پزشکان معاف باشند از مالیات چون دارند خدمت میکنند به مردم و درامدشان ناچیز است باید تشکر کرد از پزشکان دزد
ناشناس۵۰۷۷۶۸۱۳:۰۱:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
عجب، اصلا می خواین یه کمک مردمی هم جم کنین!!! نصف بساز بفروشای مملکت دکتران. همشونم اقامت کشورای دیگرو دارن. از این ور سر مریضی مردمو می دوشن، از اون ور سر خونه!!!
ناشناس۵۰۷۸۱۶۱۳:۳۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
درآمد اونوری ها نیز به دلاره بزرگوار
محمدرضا۵۰۷۸۱۸۱۳:۳۹:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
با همین منطق: کارگری که ماهی 2 میلیون میگیره یعنی حقوقش 200 دلاره...کجای دنیا.... مهندسی که ماهی 4 میلیون میگیره یعنی حقوقش 400 دلاره ... کجای دنیا ... مدیری که ماهی 6 میلیون میگیره یعنی حقوقش 600 دلاره ... کجای دنیا ... کاری با حقوق ندارم، ولی خیلی ظلمه که یه قشری با جون هم نوعاش جیبش رو پر کنه و بعد پولا و خانوادش رو بفرسته کانادا و استرالیا و جاهای دیگه که سر وقتش فرار کنه مهمترین نکته اینه که تو هیچ کشور پیشرفته ای وزیر بهداشتی که می خواد کار مدیریتی کنه رو پزشک نمی ذارن، معلومه وقتی پزشک بزارن یه طرحی تصویب می کنه که جیب خودش و رفیقاش پر بشه...
ناشناس۵۰۷۸۴۴۱۴:۰۲:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اری وقتی مقایسه می کنی خوب است بقیه چیزها را هم مقایسه کن در امریکا فرم مالیاتی سالیانه پرمی کنند که ۴۰ -۵۰ درصد در امد را دولت می گیرد. در جای دیگر دکتر حق کار مشخص زمانی دارد و یک ساعت فرایند ویزیت طول می کشد که در اینجا ۱۰ دقیقه ای کار تمام تست. تجهیزاتی که استفاده می کنی عملا با دلار کوپنی تامین شده است و هزینه ای را برایت بر نمی دارد. در کشور دیگر شهریه تحصیل داده اند سرمایه داری و ایران مفت و مجانی از بیت المال هزینه نموده اند. و هزارا مورد دیگر هموطن عزیز و طلبکار
ناشناس۵۰۷۸۵۶۱۴:۱۲:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
شما از ایران برو تشریف ببر همون بهشتی که ویزیتش 200 دلاره ببینم راهت میدن یا اول میگن درست و بدون طلبکاری صحبت کن بعد بیا توکشور ما. بیزحمت ایران نمون برو حروم میشی
جان عزیزت نمایش بده۵۰۷۹۶۰۱۵:۳۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
.. مگه کارگرا و کارمندا به دلار حقوق میگیرن که حقوق پزشکا رو با دلار حساب میکنی
ناشناس۵۰۷۹۹۶۱۶:۱۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
در امریکا برای ایکه پزشک بشی در 4 سال اول سالی حدود 80 هزار دلار شهریه(بدون هزینه جانبی) میگیرند( در همه دانشگاه ها و ازاد و دولتی هم ندارزند شما اکر رایگانش رو دیدی با ذکر اسم دقیق دانشگاه به ما هم اطلاع بده) این 80 هزار دلار در سال میشه حدود 800 میلیون شما با چه هزینه ای مدرک گرفتی ببم جان؟ رایگان و با پول مردم درسته؟ پس خودت رو با ایران و هند مقایسه کن نه با امریکا داستان جالبی است دلار که میره بالا طلبکارای ما هم بیشتر میشن!
ناشناس۵۰۷۶۸۰۱۱:۳۹:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
باید نصب کارتخوان اجباری بشه
ناشناس۵۰۷۷۰۹۱۲:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
نداشتن کارتخوان و موارد مشابه مانند صندوق الکترونیکی و ... نشانه ضعف و تبعیض قائل شدن و ایضا فساد است . پزشک و یا هر شاغل دیگر یا با مجوز مشغول ارائه خدمت و یا فروش کالا است و یا بدون مجوز فعالیت میکند . اگر مجوز دارد الزامات آن را باید رعایت کند و اگر ندارد باید سریعا تعطیل و به جرم فرار از مالیات تحت تعقیب قرار گیرد . وقتی تریبون داران و تهی مغزان باید شفافیت پولی مخالفت امید به هرگونه برگشت از راه اشتباه فعلی بی نتیجه است.
ناشناس۵۰۷۷۴۵۱۲:۳۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
.. هرجا منزل و اپارتمان مسکونی بخواهند مطب و تابلومی زنند. هرجا بخواهند تابلوی ترک اعتیاد .. در اپارتمان مسکونی می کنند کسی مجبور نمی تواند بکند که مالیات درامدش را بپردازد پزشک تحصیل کرده ایران را در امریکا تایید نمی کنند پس رفتن به امریکا با سراب در امد دلاری بسته است پزشکان در امریکا ارتباط مستقیم با پول ندارند و تحصیل کردگان ایرانی از اومریکا در انجا امکان بیزینس ندارند از مریص حق زیر میزی می گیرند. هیچ کمیسیون پزشکی در نطام پزشکی از تخلف به جایی نمی رسد چون اتحاد دارند و همیشه قهرمان و تبرئه هستند. آیا وقت ان نرسبده است تصمیم درست گرفته شود
مجتبی۵۰۷۷۵۵۱۲:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
سلام روشی که برای ثبت اطلاعات توسط داروخانه ها گفتید، بسیار خوبه.ولی من دکتری رفتم که مهر یه نفر دیگه رو روی دفترچه زد
یک پزشک متخصص۵۰۷۷۶۲۱۲:۵۷:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
با سلام، هر چند احتمالاً باور نمی کنید ولی ذکر این چند نکته حداقل راه را برای جویندگان حقیقت روشن می کند: 1) من به عنوان یک متخصص شاغل به کار در تهران درآمد ماهانه ام یک سوم 50 میلیون هم نیست و در دو بیمارستان و مطب کار می کنم! بسیاری از دوستان دیگرم هم بین یک سوم تا نصف مبلغ اعلامی درآمد دارند. 2) در مطب ما تا هفته پیش کارتخوان وجود داشت ولی بانک به دلیل پایین بودن میزان گردش مالی اقدام به جمع کردن آن در حضور بیماران نمودند. 3) امسال برای اولین بار ظرفیت تخصص تکمیل نشد و تعدادی از رشته ها که برای ارایه مستمر خدمات درمانی به بیماران بسیار حیاتی نیز هستند، امسال ورودی جدید نخواهند داشت. عید قربان همگی مبارک امسال پزشکان قربانی شدند، تا سال بعد چه گروهی مورد لطف قرار گیرند.
ناشناس۵۰۷۷۶۶۱۲:۵۷:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بنده دکتر دندان پزشکی رو می شناسم که بابت یه امپلت 60 تا 70 میلیون دریافت می کنه، نه تنها کارت خوان نداره، بلکه حساب های بانکی اش هم به اسم مادرش هست. پزشکان بر خلاف قسمی که می خورن، بسیار مغرور، ...و طلب کار هستن، و هر جا که پاش بیوفته رست ... بیمار بی چارو می کشن، یه جورایی به هیچ کس جوابگو نیستن و دید از بالا به پایین تحقیر آمیزی دارن. راهکارشم خیلی سادس دریافت پول نقد و ممنوع کنن.
ناشناس۵۰۸۶۲۹۰۳:۰۴:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱
شما هنوز تقاوت پزشک با دندان پزشک رو نمی دونی؟
ناشناس۵۰۹۲۹۴۱۳:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱
تلخ بود نه؟ آخه حرف حق بود! فعلا که می تازونید ... اما در همیشه رو این پاشنه نمی چرخه!
ناشناس۵۰۷۷۸۰۱۳:۱۴:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
سلام.بنده پزشک متخصص هستم.جهت یاداوری ذکر این نکته ضروریست که طرح تحول فقط در بیمارستانهای دولتی اجرا میشود.و پس از یکسال پول پزشک پرداخت میشود و مالیات 20% از ان کسر میشود و اخیرا نیز مالیات 35% از ان کسر میگردد.دقیقا مثل مالیات یک کارمند پیش از پرداخت مالیات کم میشود و از این ارقامی که در اینجا ذکر شده خبری نیست.پس جامعه را به وهم نکشید و اطلاعات درست به مردم بدهید. ک
ناشناس۵۰۷۸۰۰۱۳:۳۰:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
راه حلش قانون هست. یک سامانه پایش مردمی درست کنید. پزشکانی که بیش از ده گزارش از فرار مالیاتی شون با مستندات آپلود میشه همین ده گزارش مستند کافی هست که قانون بتونه جریمه شون کنه. جریمه هم باید با درآمد واقعی متناسب باشه. مثلا ۲۰ درصد درآمد یک سال. درآمدهایی که سازمان نظام پزشکی روی کاغذ اعلام می‌کنه همگی ساختگی و در جهت منافع پزشکان است.
ناشناس۵۰۷۸۱۴۱۳:۳۹:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
من مهندس که فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه ایران هستم و کارشناسی ارشد ام را هم گرفتم با کلی اضافه کاری و سختی کار بکشم خودم ماهی سه تومن بهم بدن چرا یک پزشک باید چنین درآمد میلیاردی در سال داشته باشه ولی من مهندس که حتی بیشتر از آن درس خواندم نباید یک درآمد معقول داشته باشم؟؟؟؟؟؟؟؟ یکی از دلایلش نبود صنعت و تولید در کشورما می باشد و وجود همیشگی بیماران هست!!! و نسخه های الکی که پزشکان می پیچند
ناشناس۵۰۷۸۷۶۱۴:۲۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
چه بخواهید یا نه پزشکی از معدود رشته هایی هست در ایران که در امد بالای اون توجیه دارد. چرا باید در کشوری که جز دلالی هیچ صنعت و تولید و البته تحقیقاتی نداره مهندسین توقع حقوق بالا دارند مردم ایران همیشه چشم دیدن افراد بالاتر از خود را ندارند وبجای تلاش فقط انگ میزنند اکثر کامنتها مخالف توسط افرادیست که فقط یک مدرک شب امتحانی دارند ولی دوست دارند مدیر و رییس باشند
ناشناس۵۰۷۸۸۷۱۴:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
گفتن این حرفها چه فایده ای داره تا وقتی وزیر بهداشت و نظام پزشکی دایم در حال دفاع از پزشکانن
ناشناس۵۰۷۹۰۷۱۴:۴۵:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
متاسفم که حریرچی به جای برخورد اظهار تاسف می کند.
ناشناس۵۰۷۹۳۴۱۵:۱۵:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
علی برکت الله به طرح تحول جیب پزشکان!
Javad۵۰۷۹۴۲۱۵:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
من ده سال هستش که تو نروژ زندگی میکنم و سالی یک بر برای دیدن اقوام میام ایران. امسال عید که اومده بودم با فشار خانم دختر شش ماهه خودم رو که یک کمی ناراحتی پوستی داشت رو بردم مطب یکی از پزشکهای مشهور شیراز. بماند که برای وقت دادن چه بلایی که سر ما درنیاوردن. در کمال تعجب، همون ورودی یک خانم بسیار بد اخلاق ۶۰ هزار تومن نقدی خواست، داشتم شاخ درمیاوردم گفتم کارت میکشم با قیافه حق به جانب گفت که نه پول نقد و به من آدرس عابر بانک داد. به غیر از ما حداقل بیست نفری منتظر نوبت بودن، یعنی با یک حساب سرانگشتی طرف تو دو ساعت ۱،۲۰۰،۰۰۰ میزنه به جیب. تازه اضافه کنید حقوق های آنچنانی که از دانشگاه و بیمارستان میگیرن. وقتی هم وارد مطب شدیم حضرت جناب دکتر اصلا از صندلی بلند نشد و به بچه هم دست نزد. چند تا سوال و جواب ساده و کلی دارو و آزمایش که من نه دارو گرفتم و نه هیچ آزمایشی گذاشتم بده. هنوز هم از یاداوری اون صحنه ها حالم خراب میشه. ما که برگشتیم ولی بیچاره مردمی که تو دست های این ...بی وجدان که اسم دکتر یدک میکشن، گیر افتادن. اینجا وقتی دخترم به دنیا اومد، یک هفته کامل تو یک اتاق با سرویس کامل بهداشتی، حمام و اینترنت و تلویزیون ، ... که از تمام هتل های که تا حالا دیده بودم لوکس تر بود با خانم و بچه موندیم بدون پرداخت حتی یک کرون. اونم با غذا و آشپزخانه که ۲۴ ساعت سرویس میداد. هیچ جای دنیا مانند ایران واسه پزشک ها بهشت نیست، یک سیستم زوار دررفته و هر کی هر چی ...به کسی هم جواب پس نده.
ناشناس۵۰۷۹۵۱۱۵:۲۵:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
دولت اغنیا...
شیرازی۵۰۸۰۰۶۱۶:۲۰:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اولا به متخصصی که کمتر از ماهی ۳۰۰ تومان کاسبی کنه در شیراز. بهش میگن دکتر گدا .ثانیا اگر مملکت قانون داشت پزشکان این همه جولان نمیدادند.سوما با این فاصله طبقاتی حتی اساتید دانشگاه هم دست و دلشون به کار نمیره.چهارما وقتی دکترها تو مطب دارند پول چاپ میکنن از نماینده مجلس و شهردار و رییس بانک و...چه انتظار داری سالم بمونند؟
علی۵۰۸۰۸۹۱۷:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
واقعا متاسفم برای سازمان امور مالیاتی فقط بلدن از قشر ضعیف کارگر و کارمند و راننده و ...
پویا۵۰۸۱۳۵۱۸:۰۸:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
فرض کنید از شنبه، وجود دستگاه کارت‌خوان در تمامی خدمات پزشکی اجباری شد و پرداخت نقدی کاملاً غیرقانونی! البته این یک محال است! اما فرض کنیم که اینطور می‌شود؛ پس تکلیف میلیاردها پولی که به ناحق مالیات نداده‌اند چه می‌شود؟ من تصور می‌کنم قضیه اقتصاد ما فقط مالیات گرفتن از پزشک جماعت نباید باشد؛ بلکه باید جلوتر از این نگاه اجرایی شود که سالها ندادن مالیات را چگونه برای اقتصاد ملی و جیب مردم می‌خواهند جبران کنند؟
ایلامی۵۰۸۱۴۹۱۸:۲۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
تنها راه حل:افزایش تعداد پزشکان متخصص و توسعه بیمارستانهای دولتی هستش. در نتیجه ۱.کاهش مراجعه به مطب ۲.به صرفه نبودن ایجاد مطب ۳. ایجاد انگیزه رقابت و دقت در کار بین پزشکان ۴. افزایش درآمد بیمارستانها و در نتیجه تجهیز هرچه بیشتر آنها ۵. ...
تخصص۵۰۸۳۱۰۲۱:۱۰:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
آموزششونم مهم نیست دیگه مثلا کپی بگیریم زیاد بشن
ناشناس۵۰۸۲۲۰۱۹:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
باید چنین پزشکانی زندانی بشن. تمام.
مهدی۵۰۸۳۳۵۲۱:۳۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۳۱
دست کم انتظار می رود که در بیمارستان های خصوصی و کلینیک هایشان چنین چیزی دیده نشود. در بیمارستان د.. تهران، حتی داروخانه هم به اکراه کارت قبول می کند مطب پزشکان که جای خود دارد.
ناشناس۵۰۸۳۸۳۲۲:۳۶:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اصلاح نظام مالیاتی اصول علمی داره که در دنیا اجرا شده لابد میشه از اونها استفاده کرد. تنها شرطش اینه که عزم مسئولان یه کشور جزم باشه برای اینکار. در فضایی که بقول خود مسئولان عالیرتبه، فساد سیستماتیک و گسترده شده و لابد ثروتمندان می توانند همه جا نفوذ کنند، چجوری میشه انتظار داشت که چنین اصلاحاتی شکل بگیره؟ در این بین گیر دادن به این قشر و اون گروه چه معنایی داره؟ درآمد تمام تحصیلکرده های ایران به اندازه واردات به فقره موز نیست! رد پول رو اشتباه گرفتید.
عموزاده از سمنان۵۰۸۴۶۷۲۳:۴۵:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
به نام خدا با سلام چرا ما به قانون احترام نمی گذاریم؟ اول به خود می گویم. چند سوال می پرسم تا شاید نقطه نظرم را بتوانم بیان کنم. 1- آیا اداره مالیات حق دارد حسابهای افراد را کنترل کند؟ آیا کنترل می کند؟ آیا اگر بانکها بگویند اطلاعاتتان را نمی دهیم، مردم باور می کنند؟ 2-آیا اداره مالیات نباید با ساز و کارهای مناسب از هر کس مالیات به حق را اخذ کند؟ آیا اگر نیاز به قوانین مناسب است، مجلس اول نباید قانون مناسب وضع کند؟ 3-آیا نصب کارتخوان الزام قانونی دارد؟ 4-آیا پزشکانی با درآمد میلیاردی نداریم؟ 5-آیا پزشکانی با دریافتی ماهانه حدود 3 یا 4 ملیون نداریم؟ 6-آیا پزشکان شرح حال مناسبی از بیمار می گیرند و وقت کافی می گذارند؟ 7-آیا دست کم برخی پزشکان بیماران را به همکاران داروساز و متخصص و... پاسکاری نمی کنند؟ یا برخی سر بیمار و بیمه را کلاه نمی گذارند؟ 8-وظیفه نظام پزشکی چیست؟ 9-سازمانهای نظارتی کجای این معرکه قرار دارند؟ و... و... و... ببخشید زیاده گویی شد. کاش بتوانم خودم را دست کم اصلاح کنم. ممنون
ناشناس۵۰۸۴۸۴۰۰:۰۹:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱
به نظر من مثل زمان جنگ باید اجازه داد دکترهای دیگر کشورها هم مجوز طبابت در ایران رو داشته باشند تا غرور کاذب و پول پرستی پزشکان وطنی کم بشه.
ناشناس۵۰۸۵۲۱۰۰:۴۶:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱
عجیبه که الف فقط به دکترها گیر میده نه کاسبها طلافروشها، علاوه بر سودشون نه درصد اضافه، به عنوان مالیت می گیرن و تو جیب میریزن ولی الف فقط با دکترها دشمنه
ناشناس۵۰۸۶۲۷۰۳:۰۱:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱
طبیبان فصیحیم که شاگرد مسیحیم بسی مرده گرفتیم و در او روح دمیدیم طبیبان الهیم، ز کس مزد نخواهیم که ما پاک روانیم نه طماع و پلیدیم با این ترفندها و پروپاگاندا، رابطه پزشک و بیمار خراب نمی شه. من جراح چشمم، صاحب مدال نقره المپیاد زیست و رتبه دو رقمی کنکور و تخصص و هنوز برام با ارزش تر از لحظه بینا شدن بیمار پس از عمل جراحی نیست. کارانه ام در طرح یک سال و نیم هست پرداخت نشده و با حقوق ثابت دو میلیون تومان در این یکسال ونیم در انتظار اجرایی شدن وعده های وزیر بصورت کاملا رایگان عمل جراحی نمودم و امروز اغلب پزشکان در این وضعند و بیمه ها به خلف وعده عادت کرده اند. این قصه واقعی ماست و باقی فسانه است
ناشناس۵۰۹۱۱۹۱۲:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱
همه ی مردم شماها رو می شناسن آقایایون رتبه دو رقمی!!! نیازی به لفاظی کردن نیست!
Javad۵۱۰۶۲۳۱۷:۳۷:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۲
دوست عزیز، با این حساب همه دروغ میگن؟ شاید یک عده اندک مانند شما هنوز به کارشون عشق بورزن و پول براشون تو درجه چندم اهمیت باشه. ولی بد نیست خودتون یک سر به این مطب ها بزنین ببینین این همکاری محترم چه بر سر این مردم فلک زده میارن. من هم رتبه یک رقمی بودم و تو رشته بیوتکنولوژی درس خوندم. آیا این موضوع به من این حق رو میده که مردم رو بچاپم؟ این چه دلیلی که شما میارین؟ یک کم واقع بین باشین، درود به شرف شما و ننگ به همه اونایی که کوچکترین ترحمی تو وجود مبارکشون نمونده. یادتون باشه اگه بنده و شما به جای رسیدیم با پول و امکانات همین مردم .. فلک زده هستش ....
آریو سوئد۵۰۸۷۶۴۰۸:۳۲:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱
درحالیکه اکثر دنیا به طرف یک سیستم درمان بیمارمحور حرکت میکنند متاسفانه ایران و چند کشور دیگر از جمله امریکا مسیر آدام اسمیت را که همان سیستم درمان پول محور است را پیش گرفته اند. تنیجه این روند همان چیزی است که ما امروز در کشور شاهدش هستیم. تاجرانی که در لباس پزشکی بجای نجات جان انسانها مردم را غارت میکنند و از دادن مالیات هم فرار میکنند.
ناشناس۵۰۹۴۹۴۱۵:۳۹:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱
#تحریم_دزدان_مالیاتی # #بایکوت_دزدان_مالیاتی # #تحریم_فراریان_مالیاتی # #بایکوت_مالیات_ندهندگان
ناشناس۵۰۹۸۵۹۲۳:۲۵:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱
چندروز پبش برای بازکردن بخیه عمل جراحی به مطب یکی از پزشکان رفتیم طبق معمول کارت خوان نداشت تا خواستیم هزینه ویزیت را پرداخت کنیم جناب پزشک ازمطب بیرون رفت .حدودیک ساعت با درد و رنج منتظر پزشک ماندیم پس از بازگشت وکشیدن بخیه درمورد نداشتن کارت خوان اعتراض کردیم اما کسی جواب ما را نداد. از وزارت بهداشت خواهشمندیم این موضوع را پی گیری و پزشکان را مجاب به داشتن کارت خوان کنند.
ناشناس۵۱۱۰۶۲۰۶:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۳
یکی دیگر از نداشتن کارت خوان پزشکان عدم اعتماد به دولت برای پرداخت مالیات است وقتی اقایان مسوولین وفرزندانشان ودیگر کسانیکه امضاء های طلائی دارند بیتالمال را غارت می کنند وهروز خبر اختلاس ودزیدی واحتکار وجود داردپزشکان هم میگویند چرا مالیات پرداخت کنیم که اختلاس ورانت ... مبلغ ان بیشتر شود
ناشناس۵۱۱۳۵۴۱۱:۵۶:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۳
اگر خلاء های قانونی در همه زمینه ها را به موقع ببینند و آنها را اصلاح کنند هیچ کسی نمی تواند خلافی را مرتکب شود . پس باید دولت یک تیم زبده مالیاتی داشته باشد تا تمام خلاء ها و راههای فرار مالیاتی را ببندند آن موقع است که دلال و پولدار و کارمند ،پزشک و ..........................همه به اندازه درآمدشان مالیات پرداخت نمایند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین