آیت الله علم الهدی: آمار و ارقام دادن مشکل مردم را حل نمی‌کند/ انگلیس و فرانسه جاده صاف کن آمریکا هستند

گروه سیاسی الف،   3970531031 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید با یک جهاد بیشتر و حرکات جهادی عزیزان مسئول ما به میدان بیایند نه اینکه هر روز شاهد باشیم وضع ما هر روز بدتر است و تنها آمار دادن و رقم دادن مشکل را حل نمی‌کند.

آیت الله علم الهدی: آمار و ارقام دادن مشکل مردم را حل نمی‌کند/ انگلیس و فرانسه جاده صاف کن آمریکا هستند

به گزارش تسنیم، آیت الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در بارگاه منور رضوی با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: چطور ذات مقدس پروردگار امروز را برای مسلمانان عید قرار داد؟ یک سلسله اعیاد همان اعیاد دینی و اسلامی است که تجدید خاطرات مسرت بخش ما در تاریخ اسلام است و یک سلسله اعیاد نیز حالت ملی دارد که مربوط به حوادث افتخارآمیز عرصه زندگی انقلابی و اسلامی ما است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عید سعید فطر و عید قربان به خاطر رسیدن در یک نقطه از اوج عبودیت و بندگی حق است؛ مردم در این دو عید به مقام قرب حق رسیده‌اند. عید قربان عید نزدیکی و قرب به ذات مقدس پروردگار است. در سوره مبارکه مائده خداوند متعال به این مسئله اشاره کرده است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه عید قربان عید برای حجاج و کسانی است که مناسک حج را صورت داده‌اند بیان کرد: اما ما شیعیان به برکت اهل بیت پیامبر اکرم(ص) و به دلیل عشق به ساحت سیدالشهدا(ع) فیضی داریم که اگر در بیابان عرفات نیز نباشیم در مقام بندگی خداوند به آن نقطه‌ای نائل شده‌ایم که امروز روز عید ما باشد.

وی در ادامه با اشاره به اعمال روز عید قربان در مناسک حج خاطرنشان کرد: رمی جمره عقبه، قربانی کردن و سر تراشیدن سه عمل این روز است؛ در بین جمرات سه گانه، عمل نخست امروز رمی جمره عقبه است. این جمرات سه گانه نماد حرکت حضرت ابراهیم خلیل الله در مقابل برائت از شیطان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فاصله میان جمره اولی با جمره عقبه حدود یک کیلومتر است و در این مسیر ابراهیم خلیل الله سه مرتبه شیطان سراغ حضرت ابراهیم و اسماعیل آمد و در هر سه بار با یک شگرد خاص و جدید و یک ظاهر مخصوص و یک برنامه ویژه سراغ اینها می‌آمد و در مرحله آخر تمام نقشه و برنامه و شگردهایی که شیطان از روز خلقت آدم تا آن روز تجربه کرده بود را در این جمره تجربه کرد تا این دو بنده موحد پروردگار را گمراه کند. این نماد بیانگر این است که شیطان و شیاطین انسی در عرصه زندگی ما حضور دارند و مهمترین شگرد خود را به کار می‌برند و اگر شیطان را طرد کردیم برای همیشه از شگردهای شیطانی این شیطان نجات پیدا کرده‌ایم.

آیت الله علم الهدی افزود: آمریکای ملعون سه شگرد برای ما اجرا کرد که نخستین آن هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بود؛ مردم ما و جوانان ما و مردان و زنان ما با یک پایمردی قهرمانانه ایستادند و دشمن را شکست دادند. جمره دوم؛ فتنه‌هایی بود که آمریکا در این پهنه 40 ساله در کشور ما ایجاد کرد و هر زمان با یک فتنه موجی ایجاد کرد اما همه فتنه‌ها را پشت سر گذاشتیم و شیطان کبیر رجم و لعن شد. حمله اقتصادی و تهاجم اقتصادی و اینکه سفره و معیشت مردم ما را این شیطان کبیر مورد هدف قرار داده است جمره عقبه است که اگر از این پیچ گذر کنیم برای همیشه از شرور این شیطان کبیر خلاص شده‌ایم و مهم این است که ما این جمره عقبه را پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: باید با تمام قدرت در شعاع رهنمودهای مقام معظم رهبری قرار بگیریم و مقاومت کنیم تا این جمره را رد کنیم؛ مسئولان نیز با تمام قدرت به سراغ فعالیت مجاهدانه و حرکات جهادی بیایند و مشکلات را حل کرده و راه را برای مردم ما هموار کنند. امروز اگر کسی در این مملکت مسئولیتی دارد به معنای این است که با حرکت جهادی این مردم را از این جمره عقبه عبور دهد و این معنای شرکت در کارگزاری نظام است و نه اینکه به دست دشمن چشم بدوزد و دروازه آمریکا و غرب را نصب العین خود قرار دهد و با این تعاملات شیطانی بخواهد از این جمره عبور کند. با وجود اینکه این مسئله در شعاع رهنمودهای رهبری روشن و تبیین شده و همه متوجه این مسائل و مشکلات هستند اما از کارگزاران و مسئولان نظام یک اقدام موثر جهادی مشاهده نمی‌کنیم. به صرف اینکه چهار انبار احتکار را گرفتیم تمام شد؟ اثری در معیشت مردم ایجاد نشد و مردم در تامین زندگی روزمره خود هنوز دچار مشکل هستند.

امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: باید با یک جهاد بیشتر و حرکات جهادی عزیزان مسئول ما به میدان بیایند نه اینکه هر روز شاهد باشیم وضع ما هر روز بدتر است و تنها آمار دادن و رقم دادن مشکل را حل نمی‌کند. حرکت جهادی و قیام و اقدام جهادی کجاست؟ باید ملت را از این جمره عقبه عبور داد. انگلیس و فرانسه با آمریکا تفاوتی ندارند و جاده صاف کن آمریکای جهانخوار هستند. به چه چیزی دل بسته‌ایم؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۷۵۳۹۱۰:۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
به به .عالی.
ناشناس۵۰۷۵۸۵۱۰:۴۴:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
مشکلات مردم رافقط موسسات مالی کلاهبردار میتوانند حل نمایند
ناشناس۵۰۷۵۸۸۱۰:۴۵:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
آمریکا عقبه آخرش بمب اتم است این تلخترین واقعیت قرن 21 است
تبریزی۵۰۷۶۳۲۱۱:۱۰:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳۱
آخه اگه آمار و ارقام درست بود باز یه چیزی. تورم 50 درصدی البته با احتساب دلار 300 درصدی و افزایش حقوق 8 درصدی با حذف بند شرایط سختی کار. حاج آقا ببخشید من اول مهر نمی رم سر کلاس. نه اینکه دلم بخواد چون دیگه انگیزه ای برام نمونده. برم هم احتمالا بی حوصله و کج خلق باشم و نتونم تدریس کنم و دانش اموزان اذیت بشن. پس همین بهتر که نرم. شما بگو حاج آقا کرایه مسیرم 50 هزار رفته بالا کل حقوقم 200 هزار. همه پس اندازم تو بانک نیست و نابود شده و انگار همه این سال ها اصلا کار نردم. ماشینی هم که ثبت نام کردن می خوان برای بار دوم و سوم گرون کنن. شما بودی اعصاب برات می موند؟
علی 671۵۰۷۷۲۲۱۲:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
نترسید آمریکا شهامت بمب اتم را هم ندارد .اینها همان قمپوز های ترکی هستند .چون نابودی خودشان در راس است .پس شهامت چنین غلطی را ندارند .باید دل قوی داشت از این مطلب .موضوع داخل خود مان است .اگر دولتیان ما و رئیس جمهور ما با مردم صادق بود و راست می گفت و زندگیش مثل فقرا بود .همه ی مردم جان نثار می کردند و عبور از این گردنه ها مثل آب خوردن بود .ولی افسوس که خودشان هم می دانند که دروغ می گویند .از مردم چه حمایتی ساخته است وقتی رئیس جمهور ما به جای زندگی طلبگی زندگی شاهانه دارد و در بزرگترین خانه ی ویلایی وبا بهترین امکانات و در استخر و سونا روز گار می گذراند و زن و مرد شب ها در سطل های زباله دنبال غذایی کثیف برای بچه هایشان هستند .باید فرمایش پیر جماران یادمان بیاید که در چنین حالتی باید فاتحه ی ...............را خواند .بله این درد مردم است نه مذاکره با آمریکا .وقتی رهبران برای ملت گرسنه خود کاری نکنند جز وعده دروغ باید فاتحه ................را خواند امام جمعه مشهد راست می گوید .درد ملت را می داند ولی چه کند که دشمنان منتظرند از دهان ایشان حرف هایی را بشنوند و به جای چهل غاز صد غازش کنند .افسوس از این رجل مملکت
ناشناس۵۰۷۸۳۲۱۳:۵۳:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اصلن نیاز به بمب اتم نیست.فعلا که با یک امضا ترامپ مملکت رفته رو هوا
الف ر۵۰۸۱۷۲۱۹:۰۰:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۳۱
چرا مسبب همه گرفتاری را فقط دولتیان و رئیس جمهور میدونید؟؟ بقیه نجومی بگیر از دستگاه قضاء تا مجلس دیگران چکاره اند
حرف حق۵۰۷۸۲۵۱۳:۴۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
با اینکه با خیلی از افکار و عقائد ایشان مخالف هستیم اما این فرمایش ایشان که اروپا جاده صاف کن امریکاست را کاملا قبول دارم
ناشناس۵۰۷۹۳۱۱۵:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
پس با وجود این همه مشکلات و بدبختی داخلی ما " به چه چیزی دل بسته‌ایم؟"
علی۵۰۸۰۱۸۱۶:۲۷:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۳۱
هنوز نه تحریم و نه جنگ شده ، خودمون داریم خودمون را زنده زنده میخوریم . آمار دزدی ها و اختلاسها و رانت خواری و دلالی و حضور خانواده مسولین در خلافها در کشور ما واقعا جزو بالاترینها در دنیاست .
ناشناس۵۰۸۳۲۴۲۱:۲۶:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
آقای علم الهدی راه حل چیه؟؟ کلی گویی نکنید هی بگید با تکیه به نیروی داخلی و این حرفا.... با تکیه بر نیروی داخلی ارز شده قیمتش سه برابر کارخونه ها هم هر روز دارن تعطیل میشن.امروز هم میبینیم که تحریم اصلا فرصت نیست خیلی هم تهدید هستش. آقای علم الهدی موعظه بسه چشامونو وا کنیم واقعیتا رو ببینیم. این وضع جامعه گریه داره.34 سالمه نه میتونم ازدواج کنم نه کار درست حسابی دارم دیگه ما رو به آینده حواله ندین .آینده همین امروزه. فردا واسه من موقع پیری و آماده مرگ شدنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین