روحانی: دو سال دعوای سیاسی را قطع و به مردم آرامش دهیم/ اگر متحد باشیم دشمن قادر به کاری نیست

گروه سیاسی الف،   3970530116 ۹۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور آمادگی دفاعی ایران را نه به معنی جنگ طلبی، بلکه به معنای صلح طلبی پایدار برشمرد و با بیان اینکه تاریخ به ما آموخته که اگر قدرتمند و استوار نباشیم، ما را از پای در می آورند، تاکید کرد: عدم بازدارندگی دفاعی، یعنی چراغ سبز به دشمن وهمه موظفیم امنیت، قدرت و عزت ملت ایران را با کمترین هزینه تامین کنیم.

روحانی: دو سال دعوای سیاسی را قطع و به مردم آرامش دهیم/ اگر متحد باشیم دشمن قادر به کاری نیست

به گزارش الف، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم سالروز صنعت دفاعی، با اشاره به اینکه "ما ملت مسالمت و همکاری هستیم"، اظهارداشت: انضباط، آموزش، ایمان و آمادگی نیروهای مسلح باید در حدی باشد که دشمن جرات تعدی نکند.

دکتر روحانی با تبریک ایام پربرکت ماه ذی‌الحجه، گفت: روز صنعت دفاعی در پایان مرداد هر سال، بسیار حائز اهمیت است، چرا که در این ایام همگان می‌توانند دستاوردهای یکساله محققان و تلاشگران کشور در عرصه صنایع دفاعی را شاهد باشند.

رئیس جمهور افزود: تاریخ به ما می‌گوید که اگر قدرتمند نباشیم و بر روی اهداف خود استوار نایستیم، دیگرانی هستند که ما را از پای در خواهند آورد. خداوند اراده کرده است که انسان‌ها در کمال صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر زندگی کنند و اساساً کلمه انسان از ریشه انس است اما متاسفانه وضعیت به گونه‌ای است که نمی‌توان اطمینان یافت که همه انسان‌ها در مسیر مستقیم حرکت کرده و کسی به ما چشم طمع نداشته باشد.

دکتر روحانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه در یک منطقه حساس جغرافیایی قرار دارد در 40 سال گذشته نیز همواره آماج هراس‌افکنی و ترویج ایران‌هراسی بوده و عده‌ای سعی کردند به کشورهای اطراف ما اینگونه القاء کنند که ایران حیات، بقاء و عزت آنان را تهدید می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تجربه 40 سال گذشته نشان داده که ایران اهل تجاوز به دیگران نیست، ادامه داد: در سال‌های سپری شده از استقرار جمهوری اسلامی، اگر قصد تجاوز به کشور دیگر را داشتیم، فرصت‌های استثنایی مثل مقطع حمله صدام به کویت و محاصره بین‌المللی این کشور با توجه به ظلم و تجاوز 8 ساله رژیم بعثی به کشورمان و یا سوء استفاده از موقعیتی که در اثر فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بوجود آمد در اختیار ما بود، اما ایران در این مقاطع حساس ترجیح داد به مردم در کشورهای همسایه کمک کند که به عنوان مثال پذیرای تعداد زیادی از آوارگان عراقی و کویتی در حمله صدام به کویت بودیم، یا در زمان فروپاشی شوروی یکی از اولین کشورهایی بودیم که جمهوری‌های تازه استقلال یافته را به رسمیت شناخته و به دنبال کمک و تعامل با آنها بودیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: ملت ایران همواره به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز و تعامل با دیگر کشورها بوده است. در سال‌های اخیر که پدیده تروریسم در منطقه گسترده شده بود، اگر چه به ظاهر خطر آن ایران را تهدید نمی‌کرد، اما جمهوری اسلامی ایران ، داوطلبانه به کمک ملت‌های منطقه شتافت و نقش موثری در پاکسازی کشورهای منطقه از تروریست‌ها داشت.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: با این وجود، ملت ایران با همه خوبیها و مسالمت‌خواهی‌هایش، اما باید خود را در برابر قدرت‌هایی که همواره به این کشور، منابع آن و جایگاه جغرافیایی‌اش چشم طمع دارند، تقویت کرده و آماده نگه دارد.

دکتر روحانی گفت: آمادگی ما، آمادگی برای جنگ نیست، بلکه آمادگی برای ایجاد و حفظ صلح پایدار است. وقتی می‌گوییم ملت ایران آماده دفاع جانانه از خود است یعنی می‌خواهد صلح پایدار را حفظ کند. فقدان آمادگی و توانمندی کافی یعنی به استقبال جنگ رفتن و در برابر آن افزایش قدرت دفاعی یعنی صلح‌طلبی.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر توان دفاعی کشوری بازدارنده نباشد، این خود چراغ سبزی به دیگران برای چشم طمع دوختن به آن کشور است. بازدارندگی یعنی آنکه دشمن در محاسباتش قدرت و تون دفاعی کشورمان را برای تجاوز احتمالی‌اش بسیار پرهزینه ببیند.

دکتر روحانی اظهار داشت: تمام تلاش‌ها و هزینه‌های ما برای ارتقاء توان دفاعی کشور به منظور آن است که جلوی تحمیل جنگ و تجاوزهای پرهزینه به کشورمان را بگیریم. اگر نه عمل کردن بر خلاف این رویه کار سختی نیست و با سردادن چند شعار می‌توان وضعیت را بهم ریخت و به کشور هزینه‌های جبران‌ناپذیر تحمل کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همه در هر بخشی که هستند از بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گرفته تا بخش نظامی، موظف هستیم به گونه‌ای عمل کنیم که ملت و کشور ما امنیت، عزت و قدرت‌اش را با هزینه‌ای کمتر حفظ کند و این در گرو آن است که توانمندی دفاعی و بازدارندگی کشور را ارتقاء دهیم.

دکتر روحانی افزود: امروز کشورهای اطراف ما نیز به ظاهر تلاش می‌کنند، امنیت خودشان را حفظ کنند. این کار را بسیار پرهزینه انجام می‌دهند، آنها سلاح را با گران‌ترین قیمت ممکن می‌خرند و تازه نمی‌توانند، خودشان به طور کامل از این سلاح‌ها استفاده کنند و برای بهره‌گیری از این سلاح‌ها مجبورند مستشاران خارجی استخدام کنند و از سوی دیگر خرید این سلاح‌ها در گرو آن است که در برابر فروشندگان این سلاح‌ها و خواسته‌های آنان تسلیم باشند که همین مساله هزینه دفاع آنان از کشورشان را بسیار بالا برده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: نوکری کردن شاید به ظاهر هزینه‌های مادی را پایین بیاورد، اما هزینه‌های معنوی را بالا می‌برد. حفظ عزت و غیرت یک ملت خود هزینه دارد، هنر ما این است که بتوانیم با کمترین هزینه به بهترین شکل و در بالاترین سطح منافع و مصالح کشور را تامین کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های نیروهای مسلح کشورمان آن است که بین نیروهای مسلح ما و مردم فاصله‌ای نیست و نیروهای مسلح ما نیروهایی مردمی هستند. هر چه فاصله بین نیروهای مسلح و مردم بیشتر باشد و مردم نتوانند به نیروهای مسلح خود اعتماد کنند، هزینه تامین امنیت و آرامش برای مردم بالا می‌رود و به حس امنیت و آرامش مردم خدشه وارد می‌شود، اما اگر مردم به نیروهای مسلح خود اطمینان داشته باشند، اولاً در کنار آنان قرار می‌گیرند و در ثانی از حضور آنان احساس امنیت و آرامش خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ساختار دفاعی کشورمان، ساختاری مردمی است، خاطر نشان کرد: بار بزرگ و اصلی نیروهای مسلح کشورمان، بر دوش بخش مردمی آن یعنی سربازان وظیفه است و از سوی دیگردر کشورمان نیرویی به اسم بسیج داریم که به عنوان یک قدرت بزرگ علاوه بر آنکه بخش مردمی نیروهای مسلح را تقویت می‌کند، مردم را نیز کاملاً با نیروهای مسلح کشور، متصل کرده است و هر جا نیروهای مسلح و مردم کشوری اینچنین پیوندهای مستحکم و گسترده داشته باشند، شکست‌ناپذیر خواهند بود.

دکتر روحانی اضافه کرد: اگر در کنار این ویژگی‌ها، فرماندهی نیروهای مسلح نیز مردمی باشد، یعنی منتخب و مورد اعتماد مردم باشد و علاوه بر این اسلام‌شناس، مدیر، مدبر و مورد اعتماد دینی مردم باشد، توانمندی و قدرت نیروهای مسلح مضاعف خواهد شد. در زمان جنگ وقتی امام راحل فرمانی صادر می‌کردند، با فرمان یک فرمانده نظامی معمولی فرق داشت چرا که مردم به این رهبر مردمی و دینی از عمق جان اعتماد داشته و به او عشق می‌ورزیدند و می‌دانستند که آنچه او می‌گوید برای تامین مصالح عمومی کشور است و نه تامین منافع فردی.

رئیس جمهور گفت: این اعتقاد و ایمان بین فرمانده نیروهای مسلح با نیروهای مسلح و نیروهای مسلح با مردم و مردم با آن فرمانده، قدرت بزرگی ایجاد می‌کند. اساس قدرت ما قدرت نیروی انسانی است که روحیه، انگیزه و ایمان آن، فراتر از قدرت سلاح، ابزار و تجهیزات عمل می‌کند.

دکتر روحانی افزود: البته هیچگاه نیاز به تجهیزات قابل چشم‌پوشی نیست و همواره وظیفه داریم، ابزار و تجهیزات لازم برای توانمندی و به روز بودن نیروهای مسلح را فراهم کنیم و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور در این عرصه مسئولیت مهم و ویژه‌ای بر عهده دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: نیروهای مسلح کشورمان با تجمیع توان خود در کنار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانسته‌اند دستاوردهای بزرگی را حاصل کنند که اگر هر کدام از آنان می‌خواستند به تنهایی برای این دستاوردها تلاش کنند، به چنین سطحی از موفقیت دست نمی‌یافتند، چنانکه در دوران جنگ نیز وقتی همه نیروهای مسلح، نیروهای وزارت دفاع و نیروهای مردمی و متخصصان بخش‌های مختلف کشور در کنار هم قرار گرفتند و با هم همفکری کردند به توفیقات بزرگی دست یافتیم.

دکتر روحانی اظهارداشت: عامل اصلی موفقیت ما در دوران دفاع مقدس این بود که همه در کنار هم قرار گرفتند و دانشگاه‌ها و بخش صنعت و کارخانه‌ها نیز به میدان آمدند. رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همه مسئولان با جدیت می‌خواهم اولاً آنچه که می‌شود در صنایع دفاعی، دیگران بسازند در فضای رقابت قرار بگیرد چرا که در این فضا حتماً ضرر نخواهیم کرد.

دکتر روحانی افزود: در فضای رقابت یک قطعه می‌تواند با کیفیت بهتر و ارزان‌تر تولید شود و نباید تولید آن منحصر به یک بخش خاص شود. هر چیز انحصاری شد، مشکل‌آفرین است.

رئیس جمهور با اشاره به پرواز جنگنده کوثر که قطعات آن توسط متخصصان کشورمان تولید شده است، گفت: این نشان از توانایی ما در این بخش دارد و اقدامی ارزشمند و خوشحال‌کننده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه تولید این هواپیما باید به چند بخش تقسیم شده و از بخش خصوصی، محققین و دانشگاهیان استفاده شود، گفت: بخش دفاع، صنعت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید در کنار هم قرار داشته باشند تا به راحتی بتوانند، برای انجام پروژه‌های بزرگ، کارها را تقسیم کرده و همه بخش‌ها را به میدان بیاورند تا بتوانیم در آینده اقدامات و تولیدات مشترک با کشورهای همسایه خود داشته باشیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما امروز می‌توانیم با دیگر کشورها در کنار هم بوده و صنعت‌مان را در کنار هم بسازیم که در آن صورت صنعت کشور با کیفیت بهتر و رقابتی‌تر خواهد شد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه جهادهای خودکفایی نیروهای مسلح باید به طور هماهنگ با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کار کنند و پیوند مستحکمی بین نیروهای مسلح ارتش و سپاه و وزارت دفاع برقرار شود تا از توانایی یکدیگر بهره مند شوند، گفت: ممکن است در یک بازدید از توانمندی‌ها و دستاوردهای وزارت دفاع، متخصصان صنایع دفاعی بگویند که این دستاورد چه مشخصه‌هایی دارد، اما حرف نهایی در مورد کاربرد و کارآیی آن سلاح نباید از وزارت دفاع شنیده شود، بلکه باید بهره‌برداران آن محصول در مورد آن نظر بدهند که باید در این راستا و کیفیت سلاح‌ها یک رابطه خوبی بین وزارت دفاع و نیروهای عمل کننده در سپاه و ارتش، برقرار شود.

رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری از تداوم رشد شتابان صنعت دفاعی و عظمت کشور ، گفت: امروز در مقطع حساسی که در آن قرار داریم، قدرت دفاعی بسیار حائز اهمیت است، چرا که دشمنان ما سیه‌روتر از همه وقت در تاریخ شدند و دشمنانی داریم که به هیچ اصلی پایبند نیستند.

دکتر روحانی ادامه داد: برخی اوقات یک قدرت بزرگ متجاوز وجود دارد که بعضاً چند سخن معقول و چارچوب‌دار می‌زند، اما امروز حاکمیت به دست کسانی افتاده که هیچ یکی از رفتار و سخنان‌شان معقول نیست.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز بحث بر سر این نیست که ایران به آمریکا اعتماد ندارد، که حتماً اینگونه است، اما شرایط به گونه‌ای است که اروپا، چین و حتی متحدان آمریکا مانند کانادا هم دیگر به این دولت اعتماد ندارند.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید در شرایط کنونی قدرت ملی را افزایش دهیم، ادامه داد: آمریکا به دلیل آنکه احساس می‌کند، ایران، ترکیه و چین هر کدام نقاط ضعفی دارند، آنها را در کارزار جنگ اقتصادی قرار داده است و ما باید تلاش کنیم تا نقاط ضعف خود را برطرف نماییم.

رئیس جمهور با طرح این سوال که چرا آمریکا به ایران حمله نظامی نمی‌کند، گفت: این بخاطر آن نیست که آمریکا از کشته شدن انسان‌ها ناراحت باشد، بلکه بخاطر قدرت ایران است و می‌داند نتایج این اقدامش چه خواهد بود و چه هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت.

دکتر روحانی افزود: امروز اوضاع در آمریکا به گونه‌ای است که کنگره این کشور که همواره با ایران دشمنی دارد، بخاطر آنکه رئیس جمهور فعلی این کشور بسیار غیرقابل اعتماد است، در عین حالی که ایران را تحریم می‌کند، قانون صریحی را وضع و تصویب کردند که به واسطه آن دولت آمریکا حق حمله نظامی به ایران را ندارد و این نشان از توانمندی و قدرت ایران است که به آنها فهمانده است که اگر کسی بخواهد به ایران تجاوز کند، باید هزینه سنگینی را بپردازد.

رئیس جمهور تاکید کرد: این توانمندی از اتحاد، ایمان و ایثار ملت و نیروهای مسلح و صنعت قدرتمند دفاعی حاصل می‌شود. دکتر روحانی صنعت دفاعی می‌تواند هزینه دفاع را برای کشور کاهش دهد، گفت: تلاش متخصصان صنعت دفاعی کشور ارزشمند و حائز اهمیت است و من از طرف ملت ایران از همه تلاشگران صنعت دفاعی کشور و کسانی که برای تقویت قدرت ملی، تلاش می کنند، تشکر می کنم.

دکتر روحانی افزود: اگر قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی و دفاعی و فرهنگی، کشور در هم قرار بگیرد موفق خواهیم بود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی در کشور، اظهار داشت: در این یکی دو سال باقی مانده تا انتخابات بیاییم حزب و جناح را رها کرده و اختلافات و فشارها را کم و اتحاد و وحدت را بیشتر کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز دشمنان از اتحاد ما نگران هستند و می دانند که اگر در کنار هم باشیم، آنها نمی توانند اقدامی علیه کشور انجام دهند، ‌افزود: امروز زمان آن است که همه یکدیگر را یاری کنیم. انتخابات تمام شده است و دیگر نباید به دنبال بحث‌های انتخاباتی برویم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز زمان وحدت، اتحاد و ایستادگی و مقاومت است و ما از این مرحله به حول و قوه الهی با حمایت مردم، تدبیر مقام معظم رهبری و همدلی همه ارکان نظام، سه قوه و نیروهای مسلح، عبور خواهیم کرد و و باید این روزها را به فرصتی برای خدمت و تلاش بیشتر به مردم تبدیل کرده و با سرافرازی از مشکلات عبور کنیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: هر زمان صداقت و خلوص در کارها داشتیم، موفق بوده‌ایم و خداوند هم ما را یاری کرده است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم و پیش از سخنان رئیس جمهور گفت: صنعت دفاعی عقبه و عمق راهبردی نیروهای مسلح و ضامن حفظ استقلال و عزت ملی و نماد خودباوری ملت ایران برای تامین امنیت پایدار کشور است.

وزیر دفاع با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران، دشمنان قسم‌خورده‌ای هستند که می‌خواهند فرصت‌های ژئوپلتیک کشورمان را چه با قدرت نظامی و چه با سایر قدرت‌ها از بین ببرند، افزود: اما امروز در شرایطی هستیم که قدرت نظامی آنها را بی‌اعتبار کرده‌ایم و دیگر کسی حرف از تهدید نظامی نمی‌زند. در چارچوب نیازها و اولویت‌ها حرکت می‌کنیم و می‌دانیم امنیت کشور را باید با کمترین هزینه ممکن ایجاد کنیم. هزینه امنیت امروز ایران بسیار کمتر از کشورهای منطقه است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۵۹۹۹۱۲:۴۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
" دو سال دوام بیاوریم ترامپ رفته و همه چی برمیگرده به ایام خوش (!) تولد برجام " این تحلیل شاهکار ظریف است و در تاریخ ثبت خواهد شد که چه اشتباه بزرگی بوده.
ناشناس۵۰۶۱۲۱۱۳:۲۹:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
مردم تحریم ها رو تحمل کنند تا کاغذ برجام اقایون خراش بر نداره!!! به امید اینکه شاید جان کری بیاد و باز قول بده!!
ناشناس۵۰۶۲۲۰۱۴:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جماعتی که عرضه هیچ کاری رو ندارند، مجبورند خودشون رو به خواب زده و با این حرف ها دلخوش کنند که بله مشکل از ترامپ بود نه از ما که قرارداد استعماری امضا کردیم که طرف مقابل هر جور دلش می خواد باهاش رفتار می کنه و در عمل فقط قول شفاهی گرفتیم که باد هواست....
میلاد حمیدی۵۰۶۳۱۵۱۴:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
آقای روحانی عزیز آرامش به مردم برنمیگرده جز موقعی که این اقتصاد مخوف و غیر عادی درست بشه.
ناشناس۵۰۶۵۷۰۱۶:۳۹:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
این آقا راجع به همه چیز صحبت میکنه الا اوضاع اقتصادی مملکت
ناشناس۵۰۶۹۴۸۲۱:۱۶:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
برجام کاغذ پاره نیست حروج از برجام یعنی تحریم های سازمان ملل
ناشناس۵۰۷۳۱۱۰۶:۲۱:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
پس معلوم شد تله بوده برای هیچ
ناشناس۵۰۷۱۰۴۲۳:۲۷:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جناب روحانی زمانی که برجام بود و صادرات نفت ایران به قبل از تحریم برگشته بود و سویفت راه افتاده بود 150 میلیارد پولهای بلوکه شده آزاد شده بود شما که همان سیاست تحریم ها را بر مردم تحمیل کرده بودید و دلار را بالای 3000 تومان غیر واقعی بابا نگه داشته بودید مردم و اقتصاد کشور را به همین علت در کود نگه داشته بودید فرض کنید همین امروز هم تحریم ها بر داشته شود شما حاضر نیستید دلار را به قبل برگردانید پس برای مردم صبر فایده ای ندارد
ناشناس۵۰۷۳۸۶۰۸:۴۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
تحریم یکجانبه و غیر قانونی آمریکا نه سازمان ملل!
ناشناس۵۰۶۱۴۸۱۳:۴۱:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
با خروج از برجام اون موقع برمیگردیم ذیل فصل هفتم شورای امنیت!
پدر شرمنده خانواده۵۰۶۳۴۲۱۵:۰۵:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
ذیل فصل هفتم رو به این شرایط حال حاضر اقتصادی ترجیح می دهم
ناشناس۵۰۶۶۱۹۱۷:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
شما شاید ترجیح بدی ، اما محض اطلاع شریفتون عرض میکنم که الان هیچی نشده خودمون به هم رحم نمیکنیم وای به اون روز که بریم تحت بند7منشور ، خدا نکنه .
ناشناس۵۰۶۶۲۰۱۷:۰۹:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
با نفت در برابر غذا شرایط بهتر میشه؟ مثل ونزوئلا ؟
له شده زیر بار گرونی ساخته دست دولت تدبیر و امید !!!!!۵۰۶۳۵۱۱۵:۰۷:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
فقط گزینه آخر
ناشناس۵۰۷۵۰۰۱۰:۰۰:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بهتر. مرگ یه بار شیون هم یه بار.
ايراني۵۰۶۱۶۶۱۳:۴۸:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اقای ظریف وزیر خنده است بیش از این تحلیل هم از ایشان نباید انتظار داشت
ناشناس۵۰۶۳۳۲۱۵:۰۱:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
حالا که اقتصاد سقوط کرده و تورم به 85% نزدیک شده ، جناب تدبیر یادش افتاده احزاب باید آشتی کنن
ناشناس۵۰۶۲۰۹۱۴:۰۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دقیقا درسته، - آمدیم و ترامپ ماند چه؟ در دور دوم چه ها که نکند. - ازکجا معلوم بعدی دموکرات باشد؟ یک جمهوریخواه دیگر نباشد. - از کجا معلوم دموکرات بعدی مثل اوباما عمل کند نه مثل ترامپ؟! - چرا تصور می کنند هیلاری کلینتون بود بدتر از ترامپ سخت گیری نمی کرد؟ این فرضیه ظریف که به دولت تجویز کرده یک ریسک خطرناک و زمان کش است، چرا واقعا گذر زمان را در محاسباتشان اعمال نمی کنند. پس حال وزندگی مردم چه؟
ناشناس۵۰۶۲۴۶۱۴:۲۶:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
شما توی این 5 سال خود را به پشتوانه رای مردم صاحب هر نوع حقی می دانستید و با همه دعوا می کردید. هر کس کوچکترین انتقادی می کرد با شدیدترین لحن برخوردمی کردید فساد و رانت خواری و سوء استفاده از بیت المال را به حدی رسید که حتی طرفداران خودتان را هم رنجاندید ..... حالا می فرمایید "دو سال دعوای سیاسی را قطع و به مردم آرامش دهیم".... منظور از مردم رانت خوارها ، ویژه خواران، ژن خوب ها و .... هستند ؟!!!!!! تا با آرامش میلیارد میلیارد به سرمایه شان اضافه کنند؟!!!!!!!!!!!!!! به جای این حرف های پیش پا افتاده ، لطفا بفرمایید برنامه اقتصادی و سیاست شما برای خروج از این وضعیت اسفباری که شما و اطرافیان شما بیشترین نقش را در بوجود آوردنش دارند چیست؟؟؟........ برنامه اقتصادی اصلا دارید؟؟؟؟؟ .......
ناشناس۵۰۶۳۰۶۱۴:۵۳:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
روحانی زمانی که خواست وزیر انتخاب کنه ، گفت : حالا نوبت رای و نظر اون 24 میلیونه که به تفکرات من رای دادن !!!! حالا یادش افتاده که باید دعوای سیاسی و حزبی رو بذاره کنار !!!!! حالا که دلار شده 10000 سکه 4000000 هندونه 2500 انگور 11000 برنج 15000 لنت ترمز 40000 گلابی 18000 سیرابی نپخته یک دست 27000 )
علی برکت الله۵۰۶۴۳۸۱۵:۵۱:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
توی محله ما ( تله کابین توچال در منطقه ولنجک ) سیرابی نپخته کیلویی 1500 تومن است و تی شرت آمریکایی 3000 تومن و کلاه مارک نایک 2750 تومن
ناشناس۵۰۶۴۶۳۱۶:۰۲:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
شما احمدی نژاد نیستی :))
ناشناس۵۰۶۷۵۶۱۸:۳۶:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
نه من جناب دکتر ! تدبیر هستم با سازنده نرخ تورم 300 % و عاشق تله کابین
حیف نون۵۰۶۳۱۲۱۴:۵۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
ارزش پول ملی را نصف و قیمت ها را 3 برابر کردیم علی برکت الله !
ناشناس۵۰۶۳۲۵۱۴:۵۹:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چطوری امیر کبیر معاصر ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۰۶۳۸۸۱۵:۲۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
از معجزه هزاره سوم چه خبر ؟ اون که ارزشش پول رو 400% کاهش داد ؟
ناشناس۵۰۶۶۹۷۱۷:۵۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
خداوکیلی رکورد خدمات خالصانه احمدینژاد دست نیافتنیست
ناشناس۵۰۶۷۸۲۱۸:۵۱:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
بله واقعا 4 برابر کردن دلار و قیمت ها تخصص ایشون بود فقط گوشت در 8 سال ایشون 6 برابر شد . و دارو 4 برابر
ناشناس۵۰۷۵۳۰۱۰:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
منظور ایشون حسنه
ناشناس۵۰۶۳۵۹۱۵:۱۰:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جناب دکتر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما را به خیر شما امیدی نیست
ناشناس۵۰۶۳۷۵۱۵:۱۹:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جنابعالی دلار را مصنوعی کردید 10500 تومان پدر مردم را در آوردید بعد می گوید دشمن نمی تواند کاری کند؟! بلی اگر مردم رفاه شما و برادر شما را داشتند همین شعارهای شما را می دادند
ناشناس۵۰۶۶۳۹۱۷:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
با سلام به همه برادران من برام جای سوال است که اگر بجام بد است چرا ا برجام خارج نمی شویم؟ چرا باید چنین توافق ننگینی را نگه داریم؟
ناشناس۵۰۷۲۳۷۰۱:۳۲:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
فعلا که داریم هم چوب را میخوریم و هم پیاز را! هم تحریم هستیم هم برجام رو داریم!
دیگر اندیش۵۰۷۱۱۹۲۳:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
از نظر من ما قدر این دولت و اوضاع کنونی را نمیدانیم زمانی میرسد که حسرت این موقع را خواهیم خورد زیرا ما مردم ایران اغلب از نعمت های الهی ناشکر هستیم و دائم نق میزنیم و بجای اینکه صرفا و صرفا "خودمان" را تک تک مسئول سرنوشت کشورمان بدانیم و هرکدام متحد کوشا برای آبادانی ایران بکوشیم و بجنگیم به فکر خود هستیم و می گوییم دیگری(دولت/حکومت) باید وضع ما را درست کند!!!....کشور ما اگر هم وضع اقتصادی بدی دارد بدلیل این است که خودمان به خودمان رحم نمیکنیم..دوستان از خودمان شروع کنیم....کجاست معیارهای اسلامی و انسانی؟...آیا درست است که تا این حد """ربا"""" و دروغ در کشور عزیزمان گسترش یافته است؟!!....ربا جنگ با خداست و بجای اینکه پول هایمان را صرف تولید و صادرات و توریسم کنیم به بانک ها دادیم تا ربا بدهند و آنها نیز سکه و دلار بخرند و وضع کشور را بدتر کنند....""""از ماست که بر ماست"""".
ناشناس۵۰۷۲۳۹۰۱:۳۲:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
آفرین
زارعی مرودشت۵۰۷۳۱۹۰۶:۳۷:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
یعنی می فرمایند این اوضاع رو تحمل کنیم تا دوره ریاست جمهوری تدامپ تموم بشه؟ یعنی دولت تدبیر و امید هیچ برنامه ای برای رفع مشکلات نداره؟؟
ناشناس۵۰۷۳۶۸۰۸:۳۰:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بخشی از آرامش جاری شدن عدالت برای همه بدون استثنا است چرا م.ج و ح.ف محاکمه علنی نمی‌شوند مگر خونشان از بقیه رنگین‌تر است چرا اموال بناحق برده شان به خزانه مسترد نمی‌شود چون بستگان مسعول دارند و پشتشان به آنها گرم است چرا و چرا و چرا
علی۵۰۶۰۳۷۱۲:۵۴:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
کسی دعوا ندارد تا الان انتقادات فنی و شکایات مردمی از گرانی و فساد شده است. میفرمایید اعتراض هم نشود؟؟؟؟
ناشناس۵۰۶۱۲۸۱۳:۳۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
مگر زمان احمدی نژاد کسی حق اعتراض به گرانی ها رو داشت ؟
ناشناس۵۰۶۲۲۲۱۴:۱۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
نداشت؟
ناشناس۵۰۶۲۷۵۱۴:۳۹:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
کسی حق نظر دادن راجب هسته ای رو هم نداشت
ناشناس۵۰۶۵۹۱۱۶:۵۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
راجع به دلبندم !
ناشناس۵۰۶۶۲۸۱۷:۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
منظورش دعوای جناحی است همه دارندمثل گرگ یکدیگررامی درند
ناشناس۵۰۶۱۳۷۱۳:۳۵:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دعوا رو شما شروع کردی و هی ادامه می دی. کی باید قطعش کنه؟ اون همه تهمت انتخاباتی که یکیش رو هم نتونستی ثابت کنی. دیوارکشی پیاده رو ها... هههه بعد معلوم شد مجری و طراح حجاب اجباری هم خود جنابعالی بودین
ناشناس۵۰۶۱۶۱۱۳:۴۶:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
یه جوری صحبت میکنه انگار همون رییس جمهور سوییس هست! نه اینکه اصلاً خودش آتشبیار چه دعواهایی نبوده.... هزینه از جیب مردم ضعیف رفته چی؟ بس کنیم تا مدیران شما حقوقهای دهها میلیونی بگیرن و بازنشستگی میلیاردی؟! این کارگر ضعیف نبود، این مدیر شما مدیر میشد؟ با پول مردم اشتباهاتو کردن، تجربه به دست آوردن و بعد دوباره حقوق مدیریتیو از جیب مردمو میخورند. دعوا هم دارند تازه!
ثاقبه۵۰۷۳۹۷۰۸:۵۵:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
اگه شما تربیت شده های مکتب انگلیس بگذارید اختلاف و تفرقه و آشوبی ایجاد نمیشه!
ناشناس۵۰۶۱۹۰۱۳:۵۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
تا اونجایی که ما یادمونه وقتی برای مذاکرات برجام رفتیم هم تحریم بودیم.چرا اون موقع از این حرف ها نبود. رفراندوم بزارید تا مردم تعیین کننده ی این مسئله باشن
ناشناس۵۰۶۱۹۳۱۳:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اروپا و چین و روسیه همگی در موضع ضعف در برابر آمریکا هستند و با آمریکا مذاکره می کنند
ناشناس۵۰۷۱۲۲۲۳:۳۷:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
همچین چیزی نیست...صرفا کافیه چین با روسیه (نه حتی اتحادیه اروپا) متحد باشد آمریکا را از همه لحاظ خصوصا اقتصادی یا دور زدن هرگونه تحریمی زمین خواهد زد ...دیگر آمریکا ، آمریکای سابق نیست ، تا 10-15 سال آینده چین و هند جای آمریکا و اروپا را خواهند گرفت.
ناشناس۵۰۶۱۹۹۱۴:۰۱:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
مردم باید برای آینده خود تصمیم بگیرند ..
آرمان۵۰۶۲۵۵۱۴:۳۰:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
به به آقای روحانی چه عجب یادی از مردم کردی تمام وقت و بی وقت با هم دعوای سیاسی دارین ضرر کار شما رو فقط وفقط مردم میبینن خودم به شخصه هیچ کدام از سیاستمداران کشورم و نمیبخشم فقط دروغ میگن میان پشت تریبون صحبت میکنن بعد میرن از اول سال تا حالا درگیر خرید خونه هستم ولی موفق نشدم چرا چون مملکت بی سامان داریم هیچ چیز سر جای خودش نیست
ناشناس۵۰۶۲۵۹۱۴:۳۱:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
مردم زمانی آرامش خواهند داشت که امنیت شغلی ، درآمدی ، پولی ، روحی و .......... برایشان فراهم کنید .
یک موجود سربار اجتماع۵۰۶۴۲۲۱۵:۴۳:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
مردم بابت کالاهای اساسی ( گندم و شکر و روغن مایع پالم دار ) نگرانی نداشته باشند علی برکت الله
محسن۵۰۶۲۷۲۱۴:۳۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
آقای روحانی دعوایی که شما با توهینها تهمتها تمسخرها و ... شروع کردی ،پایانش دست تو نیست
ناشناس۵۰۶۳۰۳۱۴:۵۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
خوب کاری کرد
ناشناس۵۰۶۶۷۳۱۷:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
آغازگر توهین ها و بی اخلاقی ها تندروهای به اصطلاح اصول گرا بودند...
شاهرخ۵۰۶۲۹۰۱۴:۴۵:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دعوا چه مفهومی داره!!!!؟؟؟؟ مشکل شما احزاب مخالف نیست بلکه اکثریت جامعه با بی کفایتی فساد و بخور بخور دولت شما مشکل دارن....... دولت بجای اینکه مخالفین رو دعوت به سکوت کنه بجاش شفاف سازی بکنه..... باباجان دیگه تو دورترین روستاها که ماشین نمیره و مردم بدوی زندگی می کنن از دولت به ستوه آمدند......این همه مشکلات چطور شما بخودتون اجازه میدید مخالفین شما سکوت کنن؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۰۶۳۰۴۱۴:۵۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
ریشه مشکلات مربوط می شود به ساختار کشور که از سالهای پیش تر رو به تندروی ها و دخالت های نابجا پیش رفته و باعث شده : ۱_ برخی غیر متخصص ها در امورات تخصصی دخالت کنند و در نتیجه این افراد در جایی که نباید هزینه میشد، هزینه تراشی نمودند. ۲_ عدم شایسته سالاری، ۳_ عدم توجه به تغییر نسل و فرهنگ و سلیقه زندگی فردی ۴_ کم توجهی جدی به بعد آموزش و پرورش نسل فرهیخته نه ظاهر ساز ۵_ دخالت همه افراد غیر مرتبط در امورات حساس تنها به دلیل وصل بودن به بدنه حاکمیتی ۶_ دخالتهای ایدئولوژیکی در همه مقاطع حساس اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و... راه حل: اصلاح ساختار اداره کشور مبتنی بر کارآمدی نه چاپلوسی و ریا
ناشناس۵۰۶۳۲۳۱۴:۵۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اروپا هیچ کاری از دستش بر نمیاد شما هم مجبور هستید در برجام بمانید چون خروج از برجام یعنی تحریم سازمان ملل = ونزوئلا شدن
ناشناس۵۰۶۳۴۰۱۵:۰۳:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جناب روحانی !!!! مردم با گوشت کیلویی 65000 و مرغ 10 هزار و سکه 4 میلیونی و دلار 11 هزار تومنی و خربوزه 3 هزار تومنی رنگ آرامش را نخواهند دید
معتقد به روز قیامت۵۰۶۴۴۳۱۵:۵۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
بار الها هزاران مرتبه تو راشکر میگویم که مرا رئیس جمهور ایران نکردی
ناشناس۵۰۷۱۲۴۲۳:۳۹:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
منصف باشید چه ربطی صرفا به دولت دارد...درسته دولت 20 نهایت 30 درصد مقصر بوده...دوست عزیز ما الان حداقل از اواسط اردیبهشت امسال وارد جنگ "تحمیلی" اقتصادی شدیم....بجای نق زدن دنبال اتحاد و آبادانی ایران باشیم هموطن.
ناشناس۵۰۶۳۵۲۱۵:۰۸:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
آقای روحانی عامه ملت با کسی دعوای سیاسی ندارد، این شما مسوولین هستید که برای رسیدن به قدرت دست به هر کاری می زتید و با هم دعوا دارید. ما فقط ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی را می خواهیم
ناشناس۵۰۶۳۵۵۱۵:۰۹:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
5 سال تمام به منتقدینتون تاختید اونهم چه تاختنی ! حالا که وقت پاسخه کم اوردید ؟ بله اتحاد خوبه اما لاپوشانی .........
ناشناس۵۰۶۴۵۰۱۵:۵۶:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
حالا که شرایط رو به مرحله بحران نزدیک کردید با این روش میخواهید همه سکوت کنند و به امید رفتن ترامپ دو سال کشور رو فریز کنید؟ تا کی چشمتون به بیرون مرزهاست؟ اروپا چه تضمینی به شما داد؟ عمر ما با این وعده های توخالی به فنا رفت... تا کی تحریم و گرونی و بیکاری و استرس؟
ناشناس۵۰۷۱۲۷۲۳:۴۲:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
به عنوان کسی که به حسن روحانی رای دادم و حتی هنوز هم معتقدم هرکسی غیر از ایشان می آمد وضع حداقل دوبرابر بدتر بود (دلار 20-30 هزارتومانی) اما معتقدم ایشان به جای آنکه تمرکز بر داخل کنند بیشتر به سرمایه گذاری خارجی چشم دوخته اند ، در حالی که ایشان اول بهتر است تولید صادرات محور را گسترش دهند و سپس وقتی جهان دید کالای ایرانی با کیفیت است و دولت نیز شرایط را مهیا کرده، خودش به سمت سرمایه گذاری در کشورمان خواهد آمد کاری که چین کرد اما دولت ما برعکس شروع کرده است!!!....
ناشناس۵۰۷۵۶۸۱۰:۳۵:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
از کجا مطمینی وضع بدتر میشد؟
سعید۵۰۶۴۶۹۱۶:۰۵:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
امروز دشمن داخلی از دشمن خارجی خطرناک تر هست.
مهدی۵۰۶۴۹۰۱۶:۱۱:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چهار سال یک نفس توی سر دولت قبل زدی حالا که نوبت خودت شده متحد باشیم حتما باهات متحد می شن
ناشناس۵۰۶۵۰۱۱۶:۱۳:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
فریدون چی شد؟
ناشناس۵۰۶۵۱۱۱۶:۱۵:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
ایا دزدی اختلاس فساد و مدیران ناکار امد و بی عدالتی نشانه عزت است ما نمی دانیم اگر این جوری است ما عزت نمی خواهیم
ناشناس۵۰۶۶۳۸۱۷:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
فقط برووووووووووووووووووووووووووو
ناشناس۵۰۶۷۲۶۱۸:۱۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۳۰
بره کی بیاد دار و دسته شما ۹؟
ناشناس۵۰۶۷۱۸۱۸:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اقای رییس جمهور اولا شما رییس جمهور کجایین اگر رییس جمهور ایرانی برادر محترم ما داریم زیر بار گرانی اجاره خانه و قیمتهای ملزومات اولیه زندگی له میشیم شما داری برای دو سال بعد قول میدی ما همین ماه اینده هم موندیم چه بکنیم رهبری معظم فرمود وضع اقتصاد کمترین ربط را به تحریمها داره این یعنی اینکه شما و تیمتان مسئول این وضعیتید چرا هیچ توضیحی نمیدین خداااااآااااآاااااآاآااااآاااااااااااااااااااااا از دست شماها چه خاکی تو سرمون کنیم
ناشناس۵۰۶۷۲۱۱۸:۰۹:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اگر از تعجب بابت سخنان و رفتار این آقایان ، شاخ هم بر سرهایمان سبز شود جای تعجب ندارد ، هر کاری را که خودشان بصورت دائمی در طی ۵ سال گذشته انجام داده اند امروز مردم را از انجامش نهی میکنند .
بی سواد سیاسی۵۰۶۸۶۱۱۹:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۳۰
تکلیف احزاب هم مشخص شد ،حزب خوب است البته فقط زمان انتخابات.
ناشناس۵۰۶۸۸۶۲۰:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
این اقا بعد از انتخابات رسما وعلنا ملت ایران را به موافق ومخالف تقسیم کرد بارهادرسخنرانیها به جناح مقابل تاخت وهم فکران ایشان درادارات رسما مخالفین دولت را برکنار و آشکارا علت آن را مخالفت با دولت عنوان می کرده اند.الان که پای شمع تاریک شده دم از اتحاد میزند
ناشناس۵۰۶۸۹۶۲۰:۲۵:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دو سال بدون دعوا؟ چه خبره؟ خیلی زیاده. همین فردا حسین شریعتمداری تو کیهان جوابت رو میده
ناشناس۵۰۷۲۷۶۰۲:۵۵:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
دو سال بدون دعوا... ولی هر کس از ما انتقاد کرد بی سواد و بی شناسنامه است و جهنم در انتظارش است...!
ناشناس۵۰۶۹۱۸۲۰:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اتحاد شرایط و انصاف میخواهد باید مردم هم در سرنوشت و اداره مملکت سهیم شوند نه اینکه اداره مملکت دست اقازادهها و فقط حضور در صحنه مال مردم باشد
ناشناس۵۰۶۹۴۴۲۱:۱۳:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
حرف روحانی را فبول دارم اگر سیاسیون وقدرتمندان وابسته اشان متحد شوند اوضاع اقتصادی به سرعت خوب خواهد شد اقاجان اساس رونق چرخش است وچرخش در امیدواری و نشاط مردم شکل میگیرد با دلی خوش وامیدواری به اینده سرمایه گذاری در زیر سایه اعتماد وامنیت شکل میگیرد وحاصل ان رونق واشتغال است
ناشناس۵۰۶۹۸۶۲۱:۴۶:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
شما به بازار وکسبو کار شوک وارد نکنید مردم ارامش میگیرند دعواها سیاسی شما برای پست ومقام است وتمام شدنی نیست ومردم هم فهمیدند چنگ زرگری است لذا برای ارامش مردم در بازار ثابت قیمت ایجاد نمایید ارامش به جامعه بر میگردد
ناشناس۵۰۷۴۲۳۰۹:۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
چرا منفی میدهی.واقعا قبول نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علیپناه۵۰۷۲۲۴۰۱:۱۵:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
روحانی داره به دشمن گرا میده ،مسولان امنیتی باید مراقب باشند.انتخابات ۹۸ مجلس و ۱۴۰۰ریاست جمهوری را هدف گذاری کرده اند.امت ولایتمدار هوشیار و آگاه بوده و برای گذر از این پیچ تاریخی گوش به فرمان رهبری باشند
ناشناس۵۰۷۲۶۵۰۲:۳۴:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
ببخشید من نمیدونستم کجا باید اینو بنویسم، اما لطفا صدای مردم سیستان را هم بشنوید که کم نبود مشکلات که مشکل هوا و نبود بنزین هم زخم میزنند
ناشناس۵۰۷۳۵۷۰۸:۱۸:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۳۱
همه این مشکلات مردم به خاطر اصل 5 قانون اساسیه.
ناشناس۵۰۷۶۸۱۱۱:۴۰:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
بنظر می رسد مسئولانی که از اتحاد دم می زنند به درد و رنجهای شدید پنج ساله ی مردم از آشفته بازار گرانی چند برابر بی بند و بار روز افزون قیمتهای کالاها و خدمات حیاتی و معیشتی مورد نیاز مبرم مردم و سقوط فاجعه بار پنج برابر ارزش پول ملی و نابودی قدرت خرید ده ها میلیون از اقشار کم در آمد جامعه هیچ خبری ندارند و اتحاد را برای پوشاندن ضعف و ناکار آمدی مدیریت خود و آرام کردن مردم
ناشناس۵۰۷۷۷۹۱۳:۱۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
دو سال مردم چوب بی لیاقتی و دعواهای بی مورد شما را بخورند.
ناشناس۵۰۷۹۰۰۱۴:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۳۱
الان که کشور کلا دست شماست رقیبی نمانده .به نظر می رسداقای روحانی بااین حرفها زمینه سازی میکند که اگر وضع اقتصاد بدتر شد بگوید که مخالیفن با اومتحد نشده وکارشکنی کرده اند
سید۵۰۸۰۲۲۱۶:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۳۱
جمع کنید برید بابا ، مردم رو دیوانه کردید . نه درآمدی ، نه امیدی ، نه شادی . همه چیو از مردم گرفتید .
ناشناس۵۰۸۰۵۸۱۷:۰۰:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۳۱
به وضعیت نابسامان اقتصادیمون نگاه کنیم یا به حرف های بی ربط شما چقدر خدایا ما تنهاییم
حمید۵۰۸۵۰۲۰۰:۲۴:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱
آقای روحانی من ۲تا بهتون رای دادم چرامشکلات رانمیگیدچرابامردم روراست نیستید چرابرجام شکست خوردچرااینهمه گرانی و اختلاس و دزدی وبی تدبیری هست تو مملکت چراشماتهدیدمیشید دوستان ما اگه خارج کشورروابط نداشته باشیم تولیدمون راهم به حد اعلا برسانیم به کی بفروشیم تولیدات رابایستی توازن و عزت و انصاف در روابط حفظ بشه
ناشناس۵۰۸۵۲۵۰۰:۵۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱
جناب روحانی خیلی دوست دارم اون دنیا ببینمت
ناشناس۵۰۸۵۵۲۰۱:۱۵:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱
تا اوضاع سیاسی درست نشود شانسی برای بهبود نمیباشد. اخر ببنید چرا کره که همردیف ما بود اینطوری پیشرفت کرد و ما روز به روز عقب میرویم.
جلال۵۰۸۵۹۴۰۲:۰۸:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱
درختی که چهار سال میوه نده صدسال دیگه هم میوه نمیده ....
ناشناس۵۰۸۶۲۲۰۲:۵۱:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱
به شرطی که در این ۲ سال باقیمانده باندازه ۸ سال کار و فعالیت کنی.
ناشناس۵۰۸۶۲۳۰۲:۵۲:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱
از نظرایشان حزب خوب حزب مرده است که صداش در نیاد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین