رئیس کل دادگستری تهران: دادگاه مشایی علنی برگزار می‌شود/ آخرین وضعیت پرونده ناظم مدرسه معین

گروه سیاسی الف،   3970529121 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل دادگستری ستان تهران گفت: دادگاه مشایی علنی برگزار می شود.

رئیس کل دادگستری تهران: دادگاه مشایی علنی برگزار می‌شود/ آخرین وضعیت پرونده ناظم مدرسه معین
به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران در خصوص علنی بودن دادگاه مشایی گفت: تصمیم بر علنی بودن یا نبودن با رییس دادگاه است اما در مشورتی که داشتیم قرار شد علنی باشد.

وی افزود:در خصوص احتکار کالاهای. ضروری و هشدار قضایی به محتکران گفت: برای محتکران مجازات سختی در نظر گرفته شده است و محتکران بدانند هزینه این جرم زیاد است.

رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا در خصوص تخلفات مهندسین ناظر تا کنون حکمی صادر شده است،گفت: تخلفاتی که در این قانون برای عوامل شهرداری و مهندس ناظر پیش بینی شده است این است که اعلام کننده شهرداری است و مدعی العموم در این قانون پیش بینی نشده است تا به سراغ این موارد بروند.
وی افزود: به عنوان مثال اگر در پرونده ای عدم استحکام بنا عنوان شده بود و ناظر فنی ساختمان نظارت کافی نداشته است باید توسط شهرداری و نظام مهندسی اعلام جرم شود. زیرا دادسرا و مدعی العموم نمی داند که مهندس ناظر چه کسی بوده است و متولی اعلام جرم این دو منبع هستند.

اسماعیلی در خصوص کمیسیون ماده 100 شهرداری گفت: غیر از اشکال قانون حتی جایی که جریمه وضع می شود گاه جریمه ها برای مالک ارزش این را دارد که تخلف کند و با پرداخت جریمه کار خود را پیش ببرد، جریمه باید هزینه تخلف را بالا ببرد و برای سازنده نفعی نداشته باشد. اشکال دوم این است که عوائد تخلفات به حساب شهرداری می رود و شهرداری می خواهد تخلف صورت بگیرد و حیات و درآمد خود را در گرو این تخلفات می بیند. باید مثل سایر تخلفات هزینه ها به حساب خزانه عمومی برود. عایدی تخلف به جیب شهرداری که مجری است نرود. علت اجرا نشدن آرای کمیسیون ماده 100 این است که اراده ای در شهرداری ها برای اجرای این آرا وجود ندارد و قانونگذار هم شهرداری را مجری دانسته است. نظر ما این است که تا زمانی که این قانون اصلاح نشده این قانون با قوت و به درستی اجرا شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون مجازات محتکران گفت: ما هشدارمان را با تصمیمی که در قوه قضائیه گرفته شد و ایجاد دادگاه های ویژه رسیدگی کننده به مفاسد اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی می دانیم. در این قانون مجازاتهای سختی پیش بینی شده است. و اعلام آن در افکار عمومی به گوش گوش تک تک متخالفان می رسد و افراد اگر در این موضوع تخلفی کردند بدانند این تخلف هزینه اش بالاست. هشدار ما این است که به لحاظ بالا بودن هزینه جرم، این هزینه را بر خود تحمیل نکنند.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت پرونده ناظم مدرسه معین گفت: جلسه بعدی دادگاه این فرد در دادگاه تجدیدنظر خواهد بود و قرار بود دیروز به شعبه مربوطه ارجاع شود و تاکید شده در ظرف کمتر از یکماه دادگاه تجدیدنظر برگزار شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۴۵۴۸۱۷:۱۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
امیدوارم سر حرفتون باشین, چون تجدید نظر بقایی هم قرار بود علنی باشه
ناشناس۵۰۴۶۸۷۱۸:۲۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
پس بگم بگم های مشایی شنیدنیست
ناشناس۵۰۴۸۵۳۲۰:۴۳:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چرا قانون مشروعیت سنجی اموال مسعولین در چهار دهه انقلاب بر اساس الزامات اصل ۴۹ و اصل ۱۴۲ قانون اساسی در مجلس مسکوت شد و پیگیری نشد چرا نمایندگان مجلس که در اواخر سال ۱۳۹۶ با دو فوریت دنبال تصویب آن بودند دیگر صدایشان در نیامد ...شفافیت به ضرر چه کسانی بود چه کسانی مایل نیستند ریشه یابی اموالشان انجام شود ...پس نماینده مردم آنجا رفته اگر بدنبال مشروعیت سنجی نباشد بدنبال چیست ....مردم حقشان است بدانند چه کسی در زمینه اموالشان خادم و چه کسی خاین بوده ...آقایان نمایندگان شعار ندهید این حق مسلم مردم رادوباره مطرح و احیا کنید ...ما مردم منتظریم بدانیم اراده برای مبارزه با فساد وجود دارد
رسول۵۰۴۹۷۰۲۱:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
علنی بشه تا دست یک عده رو شود
ناشناس۵۰۵۱۴۴۲۳:۳۴:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
خدایا به اندازه همه اعداد عالم که تو میدانی و ما هرگز نمیذانیم شکر که خدایی چون تو داریم. ای کسانیکه تکیه بر جای خدا زده اید چرا نمیخواهید قبول کنید که انَّالله خیر الماکرین ؟ جالبتر اینکه جز خداوند نیز کسی نمیداند آخر این قصه چه خواهد شد اما از آنچه قرآن مجید به مستضعفان بشارت داده بر می آید که عاقبت خوشی در راه است.
ناشناس۵۰۵۱۶۳۲۳:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بشنو ای احمدی نژاد : تو با نابلدی هایت در امر اقتصاد، کشور را با شدیدترین بحران بعد از جنگ مواجه کردی اما ترا می بخشیم زیرا این تو بودی که باعث شدی همه پنهانکاریهای حضرات به بهانه حفظ نظام آشکار و پته همه آنها روی آب بیاید .... ما به خاتمی عشق ورزیدیم . به او بالاترین رای را در تاریخ نظام مظلوم جمهوری اسلامی دادیم اما او نیز با ما یکرنگ نبود . آقای احمدی نژاد...در حالیکه با تو نبودیم و بتو نیز رای هم ندادیم اما تو مسبّب خیر شدی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین