نقوی حسینی در گفتگو با الف: بررسی «گروه اقدام ایران» در مجلس/ آمریکا به دنبال اجماع علیه ایران است/ وقت اروپایی‌ها تمام شد؛ باید اقدامات عملی خود را نشان دهند

گروه سیاسی الف،   3970529079 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل «گروه اقدام ایران» نشانگر این است آمریکا در بحث تحریم‌ها علیه ایران در انزوا قرارگرفته است و برای هم‌پیمان کردن کشورها در مورد ایران دست به این اقدام زده است که به گفته برخی از دولتمردان آمریکایی در این امر هم موفق نخواند بود.

نقوی حسینی در گفتگو با الف: بررسی «گروه اقدام ایران» در مجلس/ آمریکا به دنبال اجماع علیه ایران است/ وقت اروپایی‌ها تمام شد؛ باید اقدامات عملی خود را نشان دهند

به گزارش الف، پنج‌شنبه‌شب گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در آستانه فرارسیدن سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، خبر تشکیل «گروه اقدام ایران» را اعلام کرد و برایان هوک، مشاور ارشد خود و مدیر برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه را به‌عنوان نماینده ویژه در امور ایران و رئیس این گروه معرفی کرد؛ بر اساس برخی گزارش‌ها «گروه اقدام ایران» قرار است سازمان‌ها، دستگاه‌ها و اجزای مختلف دولت آمریکا را در اقدام علیه ایران هماهنگ کند و هدف نهایی این کارگروه تغییر رفتار ایران در سه زمینه هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای است.

دولت امریکا در طول این سه ماه پس از خروج از برجام مدام با طرف‌های خارجی در تماس بوده تا آن‌ها را قانع به پذیرش تحریم‌ها علیه ایران کند، هیئت‌های آمریکایی در این مدت به کشورهای اروپایی، چین، هند و ترکیه رفتند، اما نتیجه سفر آن‌ها چیزی نبوده که انتظارشان را داشتند، زیرا این کشورها حاضر به همکاری نشده‌اند و برای مثال، چین به‌صورت رسمی اعلام کرد که حاضر به تبعیت از تحریم‌ها نخواهد شد و به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد؛ موضوع نشان‌دهنده این است که دولت ترامپ و همچنین پمپئو در زمینه سیاست خارجی به‌شدت تحت‌فشارهای داخلی هستند و شاید بتوان گفت یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی این مرکز نیز به همین دلیل است.

اروپا از آمریکا تبعیت نکرد/ ترامپ موجب انزوای آمریکا شد

 سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی الف، در مورد تشکیل اقدام گروه ایران گفت: بعد از تلاش‌های زیادی که آمریکا برای هم‌پیمان کردن کشورها در تحریم علیه ایران انجام داد و با شکایت مواجه شد در انزوا قرار گرفت. آمریکایی‌ها نتوانستد شرکای اروپایی و همچنین چین و روسیه را علیه ایران در این مورد هم مسیر خود کنند و اقدامات آن‌ها در این زمینه ناکام ماند. به‌طور مثال ما شاهد این هستیم که اتحادیه اروپا هم از آمریکا تبعیت نکرده و اقدامات ترامپ موجب انزوای خود و کشورش در عرصه بین‌المللی شده است.

آمریکایی‌ها می‌دانند که با تشکیل گروه هم نمی‌توانند علیه ایران اقدام کنند

وی تصریح کرد: انزوای آمریکا باعث رفتارهای تناقض این کشور در عرصه بین‌المللی موجب خشم و نفرت کشورهای اروپایی و همچنین آسیایی و آفریقایی شده است که همین مسئله موجب شده که مردم دنیا و حتی خود مردم آمریکا علیه ترامپ و دولتش شده‌اند و این موضوع موجب اقدامات نابخردانه آمریکایی‌ها شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها خود می‌دانند که با تشکیل این گروه هم نمی‌توانند علیه ایران اقدام و کشورها را علیه ایران اجماع کنند، زیرا در طول این سال‌ها همواره سعی کردند از هر طریقی برای حربه زدن به ایران استفاده کنند، اما موفق نشدند و قطعاً با تشکیل چنین گروهی هم موفق نخواهند بود.

نقوی حسینی تأکید کرد:‌ امروز قرار است در کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد این موضوع بحث و گفتگو شود و راه‌حل‌هایی در مورد هرگونه اقدامات احتمالی از سوی این گروه اتخاذ شود؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس همواره تمام موضوعات و مسائل بین‌المللی و سیاست خارجی را بررسی می‌کند و تمام اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور را نیز موردبررسی قرار می‌دهد.

اروپایی‌ها فقط حرف زدند و...

این نماینده مجلس همچنین در مورد اقدام اروپایی‌ها و اینکه قرار است اروپایی‌ها چه تصمیماتی در مورد برجام بگیرند، اظهار کرد: اروپایی‌ها همواره سیاست‌های اعلامی در پیش‌گرفته‌اند و مطرح می‌کنند که با آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران همگام نخواهند شد؛ اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اروپایی‌ها فقط حرف زده و اقدامات خود را عملیاتی نمی‌کنند و تاکنون شاهد هیچ اقدامی عملی و جدی از سوی آن‌ها نبوده‌ایم.

نقوی حسینی تأکید کرد: وقت اروپایی‌ها به اتمام رسیده است و آن‌ها باید موضع خود در برابر برجام را به‌زودی اعلام کنند، تا ایران در این مورد تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، این در حالی است که امروز بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در مورد اقدامات اروپایی‌ها تا به این لحظه این‌طور گفت: از سرعت روند كار با ١+٤ راضي نيستيم و در زمینه اجرای بخش‌هایی از جزئیات فنی بسته پیشنهادی اروپا ابهاماتی وجود دارد و در مسیر سیاسی مشکلی نداریم و وضعیت روشن است. در کلیات گفته‌ها و پیشنهاد‌هایی که ارائه‌شده مثبت تلقی می‌شود. مکانیسم‌های فنی این همکاری‌ها در بخش‌هایی کاملاً روشن است و در بخش‌هایی روشن نیست و ممکن است ابهاماتی وجود داشته باشد که مورد رضایت طرف ایرانی نیست ولی کندی و عدم وجود سرعت لازم مطلوب ما و مردم ما نخواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۳۷۸۵۱۳:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
خروج ایران از برجام یعنی تحریم های سازمان ملل فعلا جز مذاکره مسنقیم با امریکا راه دیگری نیست
ناشناس۵۰۳۸۴۱۱۳:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
از مجلس ابی برای ملت گرم نمی شود
22۵۰۴۰۱۶۱۴:۲۴:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مگه الانم تحریم نیستیم؟ فرقش اینکه اونموقع ما فعالیتهای هسته ای مون رو راه میندازیم و تحریم میشیم. الان هیچ کار نمیکنیم و تحریم هستیم
ناشناس۵۰۴۳۲۸۱۶:۰۱:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
تحریم سازمان ملل یعنی نفت در برابر غذا !!!
ناشناس۵۰۴۴۹۶۱۶:۵۴:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
سازمان ملل بیخود کرده ایران رو تحریم کنه. دو تا موشک بزنید اول سازمان مللو بیارید پایین به هیچ دردی نمیخوره.....
ناشناس۵۰۴۸۱۲۲۰:۰۱:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
حالت خوب شما ؟ اونها هم نگاه نمی کنند
ناشناس۵۰۴۳۳۳۱۶:۰۳:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اون موقع برمیگردیم ذیل فصل هفتم شورای امنیت! خیلی با الان فرق داره!
ناشناس۵۰۵۰۷۳۲۲:۵۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بمذاکره با کی؟ با ترامپ؟ شوخی می کنی ؟ مثل اینکه معنی مذاکره را با باج دادن قاطی کردی. بیدار شو بابا. حرف از مذاکره یک شو تبلیغاتی بیش نیست. باب مذاکره با آمریکا همیشه باز بوده و هست، اما به شرطی که هر چه آمریکا گفت ما هم گوش کنیم. تازه آمریکا چه گلی به سر نوچه هایش زده که اگر ما بچه های خوب بشیم وضعمون بهتر می شه. يک نگاهی بکن به مکزیک، به عراقِ ، به مصر ، به . . .
ناشناس۵۰۳۷۹۱۱۳:۱۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
خروج ایران از برجام اشتباه هر تصمیمی که اروپا بگیره باید در برجام بمانیم مگر نه تحریم های سازمان ملل کار همه تمام میکنه
ناشناس۵۰۳۷۹۲۱۳:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
تنها راه مذاکره هست .
ناشناس۵۰۳۸۱۵۱۳:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگه اروپایی ها هیچ اقدامی انجام ندهند شما دقیقا چیکار از دستتون بر میاد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۵۰۴۳۳۶۱۶:۰۴:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
هیچ، هیچ، و قطعا هیچ!
ناشناس۵۰۳۸۱۶۱۳:۲۵:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
فقط حرف و شعار هیچ عکس العملی وجود نداره شاید هم زیادی ترسیدن از بلوف های امریکا
ناشناس۵۰۴۳۴۰۱۶:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دلار 11 تومن شده
ناشناس۵۰۳۸۲۲۱۳:۲۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اروپا هیچ کاری از دستش بر نمیاد شما هم مجبور هستید در برجام بمانید چون خروج از برجام یعنی تحریم سازمان ملل = ونزئلا شدن
ناشناس۵۰۳۸۲۷۱۳:۲۸:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چند هفته است مهلت تمام شده اما وزارت خارجه کاری نمیکنه دیگه چرا نمیره رایزنی کنه
ناشناس۵۰۳۸۶۶۱۳:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
واقعا مسولان ماچی فکر کردن که میگن : انزوای آمریکا!!!!!! مسولان ما که در خانه سازمانی در بهترین نقطه هران زندگی میکنند از غذای رایگان مجلس می خورند از ویلاهای وزارتی شما استفاده میکنند و راننده شخصی دارن واقعا از ما مردم چی می فهمن ؟؟؟ اینجاست که یاد قوانین آمریکا می افتم که ریس جمهور باید اجاره اقامت در کاخ سفید رو پرداخت کنه . واقعا یک نگاهی به قوانین خودمون بندازین خیلی خنده دارن
ناشناس۵۰۴۰۱۷۱۴:۲۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
نقوی جان مشکل داخلی هست ربطی ب تحریم و امریکا ندارد ,تحریم ها را هم بردارن سیل پول هم وارد ایران شود با وجود رانت خواران باز هم چیزی ب ملت نمیرسد ,بهتر انکه سرمایه کشور بلوکه شده و برای ایندگان پس انداز شود
ناشناس۵۰۴۳۳۷۱۶:۰۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مشکل دقیقا تحریم رانت ها بعد تحریم ایجاد چون دولت میخواست با دلار 4200 جلوی افزایش قیمت ها بگیره ولی نتوانست . حالا قیمت رها شده تورم در حال افزایش دیگر رانت نیست و فقط تورم بالا میره حالا کدوم بهتره ؟!!!
ناشناس۵۰۵۳۰۵۰۲:۳۰:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
بنده به این نظر شما معتقد نیستم ,نقدینگی وسفته بازی این بلا را سر بازار اورده البته به بهانه تحریم ,مقابله با تونم راه داره عزیز,ی سوال چرا محصولات داخلی ک صفر تاصد در داخل تولید میشن با قیمت دلار محاسبه میشه مثل سیمان ,میلگرد ,قیر,گاز,نفت,ووووووووووو
ناشناس۵۰۶۰۷۴۱۳:۰۴:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چون این کالا ها قابل صادرات هستن و قاچاق میشوند پس قیمت میره بالا ! اقصاد کشور جزیره نیست
ناشناس۵۰۴۱۴۴۱۵:۰۰:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آمریکا هوشمندانه جهت گسترش تحریم ها اقدام کرده است
ناشناس۵۰۴۵۱۳۱۷:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ما هم باید امریکا را تحریم کنیم تا دلار سقوط کند!
ناشناس۵۰۵۴۹۶۰۸:۴۴:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
امریکا برجام رو پاره کرده ما هم باید آتشش بزنیم. نباید بیشتر از این تعلل کنیم. ما مردم ایران خواهان شروع غنی سازی ۶۰ درصد هستیم. بعدا در ازای تعلیق غنی سازی ۶۰ درصد میتونیم در مذاکرات امتیاز بگیریم وگرنه دست خالی باید بریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین