«ح.ب.د» ابربدهکار و مفسد بزرگ اقتصادی، کیست؟

گروه اقتصادی الف،   3970529058 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

ابربدهکار بانکی و مفسد اقتصادی بزرگ به نام «ح.ب.د» که قرار است روز شنبه به صورت علنی محاکمه شود کیست؟

«ح.ب.د» ابربدهکار و مفسد بزرگ اقتصادی، کیست؟

به گزارش فارس، امروز خبری منتشر شد درباره محاکمه علنی یکی از مفسدان بزرگ اقتصادی.(اینجا)

مفسدی که در کیفرخواست صادره اتهامش افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور درج شده و برایش اشد مجازات درخواست شده است.

اما به راستی «ح.ب.د» کیست؟

اولین بار نام «ح.ب.د»، در اوایل سال 1386 مطرح شد. در تاریخ 8 خرداد 1386، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه‌ای از دستگیری قاچاقچی و مفسد اقتصادی دانه‌درشتی به نام «ح.ب.د» خبر داد و از او به عنوان «بدهکار 2 هزار میلیارد تومانی بانکی که یک روز پس از دستگیری با اخذ تعهد اخلاقی آزاد شد» نام برده بود.

در اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موارد تکان‌دهنده ذیل ذکر شده بود:

«ح.ب.د» پس از صدور حکم ضبط کالا و جریمه حدود 13 میلیارد ریال، تلاش وسیعی را آغاز کرده تا با جابجایی برچسب‌ها و کارتن‌های کالاها از ضبط کالاهای قاچاق خود جلوگیری نماید.»

«برابر اطلاع واصله نام گروه شرکت‌های ح.ب.د جزء لیست اعلامی رئیس دیوان محاسبات کشور است (که بانکها از دادن تسهیلات به او منع شده‌اند) که اخبار رسیده حاکی از فشار چند تن از قانون دانان قانون شکن به رئیس دیوان محاسبات جهت بازپس‌گیری نامه فوق می‌باشد.»

«نامبرده با ادعای احداث کارخانه تولید خودروی لوکس به اندازه بنز، بی‌.ام.و در گرمسار و نصب سوله و اشتغالزایی برای 1500 نفر اقدام به اخذ 60 میلیارد تومان وام می‌نماید و سپس مکان فوق را تبدیل به انبار اجناس قاچاق می‌نماید که در زمان دومین دستگیری وی به حکم بازپرس گرمسار و نیابت اعطایی به دادسرای تهران، علیرغم مقاومت 5/2 ساعته و جلوگیری از اجرای حکم، وی در ساعت 11 شب دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل گردید. اما فردای آن روز علیرغم صراحت حکم بازپرس گرمسار مبنی بر تفهیم اتهام به نامبرده و صدور قرار بازداشت موقت برخلاف مقررات جاری آیین دادرسی با اخذ تعهد اخلاقی از متهم به قاچاق حدود 9 میلیارد ریال، وی را آزاد می‌نمایند.»

در ادامه گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نامه رئیس دفتر هماهنگی و نظارت هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری به وزیر وقت اقتصاد و دارایی در خصوص نامبرده اشاره شده و آمده بود: «ح.ب.د» طبق مستندات موجود رقمی بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال اعم از ریالی و ارزی به نظام بانکی کشور بدهکار است. عمده دریافتی‌های نامبرده بازگشایی بی ضابطه ال.‌سی از سوی بانک‌های عامل و بر اساس زد و بند با برخی از پرسنل بوده است. در این میان تخلف برخی از آنان محرز می‌باشد و طبق پرونده‌های تخلفاتی طی یک سال اخیر و در دوره مدیریت جدید وزارتخانه از سوی بانک اخراج شده‌اند.»

«تاکنون نامبرده یک میلیارد و یکصد و پانزده میلیون دلار تسهیلات ارزی از بانک‌ها دریافت کرده و 100 میلیون دلار نیز از صندوق ذخیره ارزی دریافت کرده که تعهدات پرداخت آن بانک‌های داخلی است و عمدتا بصورت یوزانس بوده است. تمامی بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که نامبرده به هیچ یک از تعهدات خود در قبال بانک‌ها عمل نکرده است. ایجاد سپرده به نام خود و اعضای خانواده و سوء استفاده از اعتبارات سپرده جهت کسب اعتبار شرکت زنجیره‌ای غیر فعال از دیگر شگردهای اخذ تسهیلات کلان توسط نامبرده بوده است.»

«از سوی دیگر تمام فعالیت‌های نامبرده در زمینه قاچاق کالا، پولشویی و ایجاد دفاتر بازرگانی در کشور امارات بوده که متاسفانه با نفوذ در گمرکات خرمشهر، سلفچگان، چابهار، سیرجان و جنوب تهران و زد و بند با برخی مسئولین گمرکی، مرتکب تخلفات گسترده در زمینه واردات کالا شده است. هم اکنون چند محموله بزرگ از کالاهای قاچاق شده توسط نامبرده و عوامل مربوطه توسط وزارت اطلاعات کشف و ضبط شده است و نامبرده تحت تعقیب قضایی است.»

یادآور می‌شود، ح.ب.د دارای پرونده‌های قضایی مفتوح در زمینه قاچاق کالا و پولشویی با ارزش میلیاردها تومان و پرونده‌های معوقات بازپرداخت وام‌های بانکی و قاچاق شمش طلا از سال 83 به بعد است.

بخش اندکی از سوابق اتهامی «ح.ب.د»

سوابق «ح.ب.د» نشان می دهد که پرونده های دیگری از او درباره قاچاق گشوده شده اما با وجود گذشت زمان هنوز رسیدگی به آنها قطعی نشده است. سه پرونده او که به طور رسمی در مراجع قضایی به ثبت رسیده اما بررسی آن سال هاست مسکوت مانده در سال 86 از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا این گونه منتشر شده است:

1- پرونده معوقات بازپرداخت وام های بانکی در مجتمع ویژه اقتصادی.

2- پرونده اتهامی قاچاق 25 قطعه شمش طلا مربوط به سال 1384 مطروحه در محاکم انقلاب اسلامی تهران.

3- پرونده اتهامی قاچاق 91 کیلوگرم طلا مربوط به سال 1384 منطقه ویژه سلفچگان مطروحه در دادسرای عمومی و انقلاب قم به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال.

«ح.ب.د» همچنین متهم است که با ادعای احداث کارخانه تولید خودروی لوکس همانند بنز و بی ام وی در گرمسار و اشتغال زایی برای 1500 نفر اقدام به ساخت سوله کرده و از این طریق وام های کلان بانکی دریافت داشته است در حالی که این سوله ها پس از دریافت وام تبدیل به انبار کالاهای قاچاق شده است. در پرونده ای که به عنوان بزرگ ترین پرونده قاچاق کشور نامگذاری شد او به قاچاق 9 میلیارد دلار کالا متهم شد. دستگیری در این پرونده با حکم بازپرس گرمسار نیابت اعطایی به دادسرای تهران، انجام و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد که با وجود صراحت حکم بازپرس گرمسار مبنی بر تفهیم اتهام نامبرده و صدور قرار بازداشت موقت با اخذ تعهد اخلاقی آزاد شد.

بازداشت یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور

سرانجام و پس از گذشت 5 سال از محکومیت مالی ح.ب.د اخبار جدیدی از این بدهکار بانکی منتشر شد.

در تاریخ 16 اسفند سال 91 یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس از بازداشت یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور خبر داد.

این منبع آگاه با اعلام این خبر افزود: فرد دستگیر شده کسی نیست جز «ح.ب د» که پیش از این بک بار به دلیل داشتن پرونده بانکی در سال 86 محکوم شده و دوران محکومیت خود را طی کرده است.

این منبع‌ آگاه تصریح کرد: متهم این بار به دلیل اتهام در زمینه ضمانت های بانکی بازداشت شده و پرونده وی در مراحل مقدماتی رسیدگی قرار دارد.

چرا دوباره نام ح.ب.د بر سر زبان‌ها افتاد؟

بدهکار بزرگ بانکی که نامش در رده های بالای جدول 575 نفری ابربدهکاران بانکی قرار گرفته اما به غیر از عناوین قاچاقچی بزرگ و بدهکار بزرک بانکی، پرونده های دیگری نیز دارد.

یکی از پیگیرترین شاکیان «ح.ب.د» یک شرکت نفتی است که تولید کننده بزرگ قیر محسوب می شود که 330 میلیارد تومان از او طلب دارد، او با ایجاد روابط بدون ضابطه با مدیران وقت این شرکت که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت است، قیر خریداری کرده و وثایق غیر موثر ارائه داده است. با گذشت سه سال از سررسید این پرداخت ها همچنان این مطالبات در کنار مطالبات معوق بانکی وصول نشده است تا مدیران جدید این شرکت در دولت یازدهم همچنان پیگیری این پرونده را در دستور کار خود داشته باشند.

معاملات «ح.ب.د» با این شرکت نفتی تحت پوشش شرکت های صوری انجام می گرفته است. این شخص چندین شرکت را به ثبت رسانده و بدون آنکه نامی از خود در این شرکت ها به جا بگذارد، اقدام به خرید قیر و صادرات آن کرده است. پس از آنکه بدهکاران این شرکت در سیستم قضایی مورد بازجویی قرار گرفتند، مشخص شد که همین شخص گرداننده اصلی این شرکت هاست به طوری که از مجموع طلب 417 میلیارد تومانی این شرکت نفتی، 330 میلیارد تومان متعلق به «ح.ب.د» است و خود نیز به آن معترف است. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در چند نوبت به سوء استفاده 400 میلیارد تومانی از یک شرکت نفتی توسط افرادی که با مدیران قبلی ارتباط ویژه داشته اند، اشاره کرده است. که نشان می دهد منظور او همین شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی نفت است.

این فرد با ایجاد رابطه با مدیران قبلی شرکت مورد نظر موفق شده با ضمانت های جعلی و غیر معتبر قیر خریداری کند و مبالغ آن را پرداخت نکند با وجود این که اصل بدهی او به شرکت 240 میلیارد تومان بپردازد اما با وثیقه 50 میلیارد تومانی آزاد شده است. به گفته منابع مطلع، این فرد بارها برای مذاکره مراجعه و حتی بدهی را قسط بندی کرده اما با حمایت هایی که از او شده، آن را پرداخت نکرده است، نکته دیگر این است که زمانی قیرها را خریداری و صادر کرده که دلار یک هزار تومان قیمت داشته و در طول این مدت با این پول توانسته ارزش افزوده فراوانی را به دست بیاورد اما در حال حاضر تنها همان ارزش ریالی بدهی به اضافه جرایم تأخیر مندرج در قرارداد، 330 میلیارد تومان است که همچنان بازپرداخت نشده است.

نیابت قضایی دادسرای اصفهان برای دستگیری «ح.ب.د»

اما پس از کش و قوس‌های فراوان بار دیگر در مرداد ماه سال ۹۳ نام «ح.ب.د» بر سر زبان‌ها افتاد.

براساس اطلاعات به دست امده مشخص شد دادسرای اصفهان برای دستگیری این فرد نیابت قضایی به دادسرای تهران داده است اما این نیابت به اجرا در نیامده و با دستور یکی از قضات دادسرای انتظامی قضات منتفی شده است.

این موضوع را با سخنگوی قوه قضاییه در میان گذاشتیم که حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه شصت و هفتمین نشست خبری قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد پرونده ح-ب-د و حضور این فرد در پرونده نفت جی گفت: اگر این فردی را که شما می‌گویید متوجه شده باشم، این فرد پرونده‌ای داشته که حکمش صادر، قطعی و اجرا شده است؛ پرونده مفتوح در تهران است و در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد دادگاه اصفهان و نیابتی که برای احضار این فرد در تهران صادر شده گفت: حکم احضار صادر شده و در صورت عدم مراجعه فرد جلب وی انجام می‌شود.

وی گفت: قبل از حکم نیابتی که اصفهان به تهران فرستاده پرونده‌ای نیز از این فرد در دادسرای انتظامی قضات بوده که این پرونده‌ای وقفه‌ای در اقدام نیابت به وجود نیاورده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: برای این فرد احضاریه فرستادند و اقدام می‌شود و اگر این فرد حاضر نشود و دلیل موجهی نداشته باشد، جلب می‌شود.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد اتهام این فرد گفت: اجمالاً مسئله مالی است.

«ح.ب.د» با قرار وثیقه سنگین در بازداشت به سر می برد

پس از اطلاعات ضد و نقیضی که درباره اجرای حکم نیابت در تهران وجود داشت در آذرماه سال ۹۳ به سراغ سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور رفتیم تا از وی درباره دستگیری این فرد کسب اطلاع کنیم.

احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس با اعلام خبر دستگیری «ح.ب.د» در اوایل مهر ماه امسال گفت: این فرد توسط مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد این فرد با قرار وثیقه بسیار سنگین در بازداشت به سر می‌برد.

ایستگاه آخر محاکمه علنی «ح.ب.د»

حالا آقای بدهکار و مفسد اقتصادی به ایستگاه آخر رسیده و قرار است به صورت علنی محاکمه شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۳۴۲۱۱۱:۰۵:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
وافعا جای سئوال هست که چگونه فردی که پرونده های باز فساد و قاچاق دارد میتواند از بانک وام بگیرید !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما اگر بیشتر بررسی بشه تعدادی از مقامات بانک هم در این موارد دچار تخلف و فساد شده اند .
علی۵۰۳۵۳۴۱۱:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
حالا برای همچین فرد فاسدی باید دادگاه برگزار بشه
ناشناس۵۰۴۲۹۴۱۵:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بله دادگاه باید برگزار بشود ولی باید مجازات درخوری دریافت کند. و با تمام کسانی که پشت پرده از این مفسد حمایت کرده‌اند نیز برخورد عادلانه و قاطع صورت گیرد.
علی مرادی۵۰۳۷۹۶۱۳:۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
در کنار مفسدان اقتصادی باید مدیران بانکی را هم که زمینه این فساد ها را برای انها فراهم کرده اند را نیز محاکمه کرد و به سزای اعمالشان رساند
ناشناس۵۰۳۸۱۲۱۳:۲۴:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
برای همچین تخلفات گسترده ای احتیاج به امضای دهها مقام مسئول وجود داره . از ... و ... گرفته تا ... . حالا شما فکر کنین با وجود صدها و هزارها کلاهبردار مثل این فرد ، چه تعداد از مسئولین درگیر پرونده های فساد مالی هستن ؟! دزدیها و رانت ها و ژنها و ... ، مثل موریانه بدنه این کشور رو خوردن و دارن نابودش میکنن .
ناشناس۵۰۴۶۱۶۱۷:۴۹:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای ق ق رایزن دو تابعیتی و حقوق بگیر ارزی داخل و خارج
ناشناس۵۰۳۴۴۲۱۱:۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
از سال 84 پرونده تعیین تکلیف نشده!!!!!!!!!!!
ناشناس۵۰۳۴۵۲۱۱:۱۷:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
هزاران تن نمونه ح.ب.د دارند درکشورجولان میدن وبه ریش مردم میخندن این دیگه دستش به جایی بند نشده توتورافتاده...!
ناشناس۵۰۴۸۰۹۱۹:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دقیقا،مهره ی سوخته شده
ناشناس۵۰۳۴۵۳۱۱:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مطمئنم پشتش به جایی وصل بوده،
ناشناس۵۰۳۴۶۳۱۱:۲۲:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
امان از سیستم بانکی فاسد ،سیستم گمرک فاسد، سردرد گرفتم که این مطلب را خوندم آخه چقدر فرصت تخلف به یک شخص میدید نباید سامانه ای درکشور فعال باشه و میزان بدهکاری شخص در اون ثبت بشه تا دوباره نتونه قراداد آنچنانی ببنده و وام بگیره !!!!؟؟؟
ناشناس۵۰۳۶۸۰۱۲:۴۱:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
برای من که بود رفتم ده میلیون بگیرم گفت بدهی داری نمیشه
ماز۵۰۳۹۵۹۱۴:۰۸:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
به من هم گفتند تو بدهی بانکی نداری ولی چون وام 2.5 میلیون تومانی 15ساله مسکن رو جدیدا پاس کردی طبق سیستم تا چند سال حق دریافت هیچ وامی از بانک مسکن رو نداری
ناشناس۵۰۴۲۱۱۱۵:۲۴:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
رشوه عزیزم سامانه را هم با رشوه میپیچونن
ناشناس۵۰۳۴۸۲۱۱:۲۹:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
"با دستور یکی از قضات دادسرای انتظامی قضات منتفی شده..." دادسرای انتظامی قضات که کارش باید مقابله با قضات فاسد باشه...
ناشناس۵۰۳۴۹۸۱۱:۳۴:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دقت کردید فقط نام مفسدین اقتصادی به اختصار نوشته می شه ؟ در حالی که سایر متهمین از همان ابتدا" و قبل از محاکمه و اثبات اتهام اسم و مشخصاتشون اعلام می شه . انگارمفسدین اقتصادی از همون اول در مصونیت هستند
ناشناس۵۰۳۸۲۵۱۳:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دلیلش خیلی ساده ست . پرونده های فساد اقتصادی کلان معمولا به مسئولین ذیربط ارتباط پیدا میکنه و متاسفانه این افراد به اسم مصلحت اندیشی ، همیشه در مصونیت کامل به سر میبرن . در حالیکه بزرگترین مصلحت اندیشی برای کشور اینه که با اطلاع رسانی به مردم کاری کنن که فرد فاسد در ذهن جامعه از نظام جدا بشه و نذارن دزدی این افراد به پای کلیت نظام نوشته بشه تا اونها هم نتونن پشت پرده مصلحت اندیشی برای نظام قایم بشن و هر غلطی میخوان بکنن .
ناشناس۵۰۳۵۲۲۱۱:۴۳:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
واقعاجای تاسف داره تمام کارهای خلاف قاچاق روباهمکاری کارکنان دستگاههای اجرایی وراهنمایی این عزیزان انجام داده پس نتیجه میگیریم خودمون باعث بدبختی مملکت هستیم
ناشناس۵۰۳۵۳۵۱۱:۴۹:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
کلا حروف البفا بزرگترین اختلاسگران ایران هستند. اگه فرهنگستان ادبیات فارسی یه جایگزین برای حروف الفبا پیدا کنه احتمالا مشکل فساد اقتصادی برطرف بشه.
ناشناس۵۰۳۶۴۴۱۲:۳۰:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
حالا فرض کن اسم کاملشو فهمیدیم ، مگه ما بهش وام میدیم یا مجوزهای اعمال خلافشو ما صادر میکنیم که دانستن اسمش کمکی بکنه ؟
آریابان۵۰۳۵۵۰۱۱:۵۶:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگر همه این اتهامات وارد باشه و این فرد بزهکار ایرانی تا این حد از نفوذ و توان اجرائی بسیار قوی در کشور برخوردار بوده ، بلافاصله تداعی کننده جایگاه و توانائی ها و نفوذ آل-کاپون و مافیای هزار ریشه سیسیل ایتالیا !!!!! میشه.
ناشناس۵۰۳۶۴۸۱۲:۳۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
این هم یک نمونه از صدها نمونه ای که توانسته سالهای سال با پول بیت المال اسباب بیکاری و طلاق و فساد و فحشاء و اعتیاد و جنایت و و و و و را فراهم کند و تنها وثیقه ای که از دریافت کرده اند یک تعهد اخلاقی بوده است ، محاکمه علنی یا غیر علنی این فرد بدون همراهی تمام حامیان صاحب قدرت یقه سفیدش ، فقط فقط برخورد با معلول است و نه علت .
ناشناس۵۰۳۶۶۴۱۲:۳۶:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
این بابا بیش از 10 سال است دارد کشور را رسما غارت می کند، آنوقت هنوز در رسانه ها اسمش "ح.ب.د" است، واقعا که مسخره بازی هم حدی دارد.....
ناشناس۵۰۳۶۹۱۱۲:۴۵:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
این چرا از کشور نرفته
ناشناس۵۰۳۹۱۲۱۳:۵۵:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
وقت نکرده
ناشناس۵۰۴۰۱۵۱۴:۲۴:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
کجا بهتر از ایران میتونه این طور غارتگری کنه
ناشناس۵۰۴۶۱۳۱۷:۴۷:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
کجای دنیا می توته اینطور جولان بده ...بچاپه....بگرده...بخوره ....وحالش روببره؟؟؟؟؟؟اینجا براشون مثل بهشته بهشت.
ناشناس۵۰۳۷۳۷۱۲:۵۹:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
امان از فساد امان از مال حرام امان از ناحق کردن مال مردم و بیت المال بدبختی و عقب افتادگی مملکت ما همین فساد و همین افراد و همین سیستم فاسد است
ناشناس۵۰۳۷۷۴۱۳:۱۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگه این همه پولی که به اسم کارافرینی به امثال این افراد داده شده ،توسط دولت صرف ساخت صنایع مادر میشد حالا بیکار در کشورمان نداشتیم. لطفا چاپ کنید.
ناشناس۵۰۳۸۵۰۱۳:۳۷:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگر واقعا قصد مبارزه با فساد است همان هایی که با تلفن به بالا دستی سفارش کردن و این شخص دادگاه نمیخواد حکمش معلوم است بیخودی هزینه نکنید
حسن۵۰۴۰۰۱۱۴:۲۰:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
واقعا جای بسی تاسف است که قوانین برای برخورد با فسادهای کلان و سازمان یافته کارایی ندارند و تنها برای آفتابه دزدها خط و نشان می کشند. اینکه اسم این فرد را با وجود این همه تخلف و کلاهبرداری میلیاردی و رانت هنوز 《ح.ب.د》 اعلام میکنید مردم را بیشتر آزار میدهد.مگر این افراد چه کسانی هستند؟! جای خالی یک رابین هوت در کشور به شدت احساس می شود.
ناشناس۵۰۴۰۴۹۱۴:۳۰:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ریشه های نظام توسط مفسدین در حال جویده شدن هستند. به هوش باشید و خود را از خواب غفلت بیدار کنید. اینها از هر دشمن خارجی زیانبارتر هستند.
ناشناس۵۰۴۰۵۲۱۴:۳۲:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
متصدی توالت عمومی های بین راهی تا ار فرد پول نگیره نمیزاره خارج بشه بعد این یارو را با چند هزار میلیارد بدهی با اخذ تعهد اخلاقی ازاد کردن,از دزد بیت المال تعهد اخلاقی گرفتن ,,,,,,,,خدایا اینجا دیگه کجاست ما به دنیا امدیم کاش توی لیبی ب متولد میشدیم و اینجا نه
ناشناس۵۰۴۰۵۳۱۴:۳۳:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
هممون سر کاریم
ناشناس۵۰۴۰۷۳۱۴:۳۸:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
به قول حضرت آقا آنکه این پولها را میگیرد مجرم است ولی با آنکه میدهد برخوردی نمیشود کسی نیست که بگوید که فردی که در محاکم قضایی از سال 1384 پرونده دارد چگونه اینقدر تسهیلات دریافت کرده؟
ناشناس۵۰۴۰۹۰۱۴:۴۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اولین گام در راه مبارزه با فساد، خانه تکانی اساسی است.
آشنا۵۰۴۱۹۶۱۵:۱۷:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
جناب آقای دکتر توکلی ضربه های مهلکی که به دلیل تعلل در برخورد با فساد به جان و روح و اعتقاد مردم وارد شد قابل جبران نیست . اول باید تعلل کنندگان بی کفایت عزل و محاکمه شوند بعد صاحبان فساد .
ناشناس۵۰۴۲۷۹۱۵:۴۸:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
قبل از اجرای هر حکمی پولهارو پس بگیرید
ناشناس۵۰۴۳۱۰۱۵:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
من که خیلی بدبینم! بعید میدانم با این مفسدان برخورد قاطعی صورت بگیرد چون از قرار معلوم حامیان پر و پا قرصی دارند. با این حال امیدواریم قوه قضاییه در این آزمون در پیشگاه افکار عمومی سربلند بیرون بیاد.
ناشناس۵۰۴۵۵۳۱۷:۲۰:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اینکه یه همچین آرسن لوپنی رو نیاید اسمشو آورد از عجایب هست.
ناشناس۵۰۴۵۸۵۱۷:۳۳:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
این بابا 11 ساله که اموال مردم و غارت میکنه و هنوز داره آزاد میچرخه و اسمش آقای "ح.ب.د" هست.اگه همون روز اول با اینجور افراد برخورد میکردن ، الان دیگه بزرگترین ابر بدهکار نبود.
ناشناس۵۰۴۵۹۹۱۷:۳۶:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
تا وقتی که به جای شفافیت با حروف الفبا بازی کنیم وضع مملکت بهتر از این نمیشه
ناشناس۵۰۴۶۰۸۱۷:۴۶:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ما در کشورمان فساد سیستمی نداریم. معدود افرادی از حسن نیت مسئولین سوء استفاده کرده اند که شناسایی و به اشد مجازات خواهند رسید. اجازه دهید محاکمه ها عادلانه برگزار شود. به قاضی و قوه‌قضاییه فشاری وارد نگردد تا خدای ناکرده در اجرای کار خود دچار مشکل و پیش داوری نباشد.
ناشناس۵۰۴۷۹۲۱۹:۳۹:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
نمی دانم کیست ولی اطمینان دارم که کارگر و کشاورز و معلم و دانشجو و کاسب و صنعتگر ‌و عامه مردم نیست و‌حتم میدانم که یا خاص است یا در پناه خواص
dayani۵۰۴۸۴۳۲۰:۳۲:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
با شرح موفیتهای ایشان طی همه سالهای گذشته، خیال می کنم دهسال دیگر فهرستی مکملی از توانائیهای ایشان را با همین حروف منتشر کنید و بنویسید به آخر خطر رسیده است .
ناشناس۵۰۴۸۷۳۲۰:۵۶:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مدیران بانکها محاکمه شوند تا معلوم شود اینهمه تسهیلات در قبال چه رشوه کلانی بوده ولی متاسفانه هر مدیر در ایران خودش همه چیز را پاک واسعفا می دهد وهمه چیز فراموش می شود
ناشناس۵۰۴۹۹۸۲۲:۱۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگر واقعا دنبال اجرایی عدالت هستید دادگاهش بطور زنده و علنی پخش شود تا همدستانش را اعلام کند .
ناشناس۵۰۵۰۱۸۲۲:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ملئت بطونهم من الحرام :شکمهایشان ازمال حرام پرشده است دریک زمانی فرزنددخترپیامبرشان رابالشکرکشی می کشندوامروزاین گونه به مردم وبیت المال رحم نمی کنند.
ناشناس۵۰۵۰۱۹۲۲:۲۸:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اینها به کدام قسمت وصل هستند مردم به نون شب محتاج هستند اگر صد هزار وام بخواهند بگیرند ضامن وهزار مشکل دارند اینها مثل اب خوردن وام که سر به فلک می گذارد می گیرند مانن فیلم های هندی
ناشناس۵۰۵۰۸۵۲۲:۵۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
این اقا تازه یکیشه 574 نفر دیگه هم هستند لابد همین تعداد هم هستند که کسی اونها رو نشناخته بعد حساب کن چقدر افاد دیگری ابا انها همکاری کردند به خصوص توی بانک ها و گمرکات بعد حساب کن بخواهم همه اینها را شناسایی و مجازات کنیم آخرش میشه این ضرب المثل گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند
ابوالفضل۵۰۵۱۲۳۲۳:۲۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
به خداوندی خدا دهم شهریور باید خونه روتخلیه کنم ۳تومن پول پیش دارم ۲۰تومن میخوام وام بگیرم ۲۰تامدرک خواستن به همون نام ابوالفضل ازبس که فکروخیال کردم دا م دیونه میشم الن چند روزه ضامن ندارم نمیدونم جواب زن وبچه هامو چی باید بدم ای مسولین کی باید به دادمون برسین توخونه های مردم دارم پیرمیشم ۴۵ سالمه ازخدامرگ میخوام ......مرگ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین