ثروتی در گفتگو با الف:نظارت مجلس در حد صفر است/شفافیت در هر سه قوه وجود ندارد/نمایندگان به دلیل گرفتن پُست به نفع دولت رای می‌دهند/اگر در مورد میزان حقوق‌ها حرفی شنیدید، جایزه می‌دهم

معصومه پورصادقی، گروه سیاسی الف،   3970529040 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه نظارتی مجلس در حد صفر است، گفت: متاسفانه تصمیمات سیاسی برخی نمایندگان به خاطر حفظ پست و جایگاه آنها در آینده است و همیشه‌ گردنشان کج است و نمی‌توانند مقاومت کنند و به همین خاطر رئیس‌جمهور می‌گوید نمایندگان بیخود کرده و کار آنها خلاف قانون اساسی است.

ثروتی در گفتگو با الف:نظارت مجلس در حد صفر است/شفافیت در هر سه قوه وجود ندارد/نمایندگان به دلیل گرفتن پُست به نفع دولت رای می‌دهند/اگر در مورد میزان حقوق‌ها حرفی شنیدید، جایزه می‌دهم

موسی‌الرضا ثروتی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد نقش نظارتی مجلس و وظیفه آن در حل مشکلات اقتصادی امروز جامعه، اظهار داشت: در این زمینه گزارش‌هایی در کمیسیون‌های اقتصادی و اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس به دولت ارائه شد؛ به‌عنوان‌مثال ۴ماده قانون رفع موانع تولید به آقای رئیس‌جمهور اختصاص دارد که به ایشان در این گزارش اعلام شده، اما هیچ کدام از این موارد در طول این مدت اجرا نشد.

وی افزود: البته گزارش عدم اجرای قانون رفع موانع تولید که رپیس جمهور برای اجرای آن وظیفه داشت با تصویب ماده 236 در مجلس به قوه قضاییه ارسال شد؛ ولی تا کنون هیچ گزارش و اقدامی چه در دولت قبل و چه دولت جدید انجام‌ و ارائه نشده و حداقل شفافیت و اطلاع‌رسانی نیز وجود نداشت؛ منتظر هستیم تا در مورد اجرای عدم این قانون، قوه قضاییه چه تصمیمی گرفته است و هنوز متوجه نشده‌ام که نشان می‌دهد که دستگاه قضا این بخش از وظایفش را به‌درستی انجام نداده است یا نه.

*مسئول اجرای حسن قوانین بر عهده قوه قضاییه است

ثروتی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی مسئول اجرای حسن قوانین بر عهده قوه قضاییه است، تصریح کرد: سازمان بازرسی به عنوان یک بازوی قوه قضاییه به دست ناکارآمد تبدیل شده است. از سوی دیگر سازمان تعزیرات حکومتی هم گاهی فعال می‌شود و گاهی به کما می‌رود و در طول این مدت نیز از این سازمان چیزی نشنیده‌ایم البته با توجه به وضعیت اقتصادی، شروع بازرسی و به گرفتن انبارها کرده و فعال‌شده است؛ البته سازمان بازرسی هم در حال حاضر تا حدودی فعال‌شده درحالی‌که در زمان فعالیت شرکت پدیده، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ که وظیفه اجرای حسن قوانین را بر عهده داشت، فقط به ارائه گزارش اکتفا کرد و نه پرونده‌ای تشکیل شد و نه اقدامی انجام داد.

*سازمان بازرسی فقط گزارشی تهیه می‌کند

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: زمانی که نماینده مجلس بودم یک‌بار از وزیر دادگستری وقت سوالی طرح کردم که ایشان پاسخ داد سازمان بازرسی در مورد آن سوال گزارشی تهیه کرده است؛ پرسیدم چرا اقدام قانونی انجام ندادید؟ که او جواب داد گزارش دادیم، ولی کسی این موضوع را تحویل نگرفت که در پاسخ به او گفتم مگر قوه قضاییه نیستید، اگر خلافی در مورد پدیده شاندیز یا موسسات مالی و اعتباری، مانند میزان و کاسپین رخ داد و اگر سازمان بازرسی وظیفه خود را درست انجام می‌داد، این راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردمی ایجاد نمی‌شد؛ زیرا اعتراضات مردمی به دلیل ناکارآمدی قوه قضاییه در بخش سازمان بازرسی بوده است.

وی اضافه کرد: البته سازمان بازرسی باید در مورد سایر قوانین هم گزارش دهد، از اینکه مجلس موضوعی را براساس ماده 236 تصویب و وزیر یا رئیس‌جمهور را به قوه قضاییه معرفی می‌کند؛ نتیجه پرونده چه می‌شود، ما در این ده سال اخیر هیچ گزارشی از قوه قضاییه ندیده‌ایم؛ به همین دلیل است که مردم اعتمادشان نسبت به قوه قضاییه و سازمان بازرسی سلب شده است.

طبق اصل ۱۶۴ و ۱۶۵قانون اساسی محاکمه باید علنی باشد و به اطلاع مردم برسد

وی با بیان اینکه مطبوعات باید از قوه قضاییه شفاف‌سازی را مطالبه گری کنند، ادامه داد: طبق اصل ۱۶۵ و ۱۶۶ قانون اساسی محاکمه باید علنی باشد و به اطلاع مردم برسد، درحالی‌که نه قوه قضاییه و نه کمیسیون قضایی مجلس در این رابطه اقدامی نکردند،البته بعد از نامه رپیس قوه قضاییه و دستور و اختیاراتی که رهبری دادند، قرار شد این اقدام اجرایی شود.

ثروتی در پاسخ به این سوال که وظیفه مجلس در اینجا چیست و چرا اقدامی انجام نمی‌دهد، گفت: مجلس قانون مصوب می‌کند، ولی اعضای کمیسیون قضایی که نوعا قضات هستند و قضات هم دوباره میخواهند به قوه قضاییه برگردند، لذا ملاحظاتی دارند. حرفم این است که قوه قضاییه و کمسیون قضایی مجلس هم دخالت دارند؛ تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی هم زیر نظر دستگاه قضایی است؛ از سوی دیگر کمسیون اصل ۹۰ مجلس هم خیلی فعال نیست؛ درحالی‌که به لحاظ قانون اساسی وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارد. این‌ها هم همین مشکل را دارند چراکه بعد از نمایندگی می‌خواهد به دستگاه‌های خودشان برگردند، لذا نمی‌خواهند اقدامی کنند که این دستگاه‌ها فردا این‌ها را تحویل نگیرند، متاسفانه بسیاری از نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس به این شکل عمل می‌کنند، لذا استقلالی که از نمایندگان انتظار داریم را نمی‌بینیم.

*نقش نظارتی مجلس ضعیف است/ از فراکسیون امید به دنبال استیضاح‌ بودند، ولی رای مثبت به وزیر دادند؛ چرا؟

وی با بیان اینکه نقش نظارتی مجلس ضعیف است، گفت: نقش نظارتی مجلس قطعا ضعیف است و به‌طور مثال در کمیسیون بهداشت و درمان اکثراً پزشک هستند و این‌ها فردا می‌خواهند به وزارت بهداشت و درمان بازگردند، لذا نمی‌خواهند اقدامی انجام دهند که وزارتخانه نان این‌ها را در آینده آجر کند. در کمیسیون اقتصادی هم به این شکل است، بنده خودم رئیس بانک مرکزی وقت را ارجاع به ماده ۲۳۶ کردم و رئیس کمیسیون اقتصادی این دستور را به کمیسیون نمی‌آورد و بعد از دوره‌ای که ایشان (ریس کمیسیون اقتصادی وقت) رای نیاورد؛ مدیرعامل یکی از شرکت‌های بانک مرکزی شد. این‌ها (نمایندگان) به‌نوعی بده و بستان دارند و کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان هم دقیق و به صورت موشکافی بررسی نمی‌کند که این نمایندگان چرا وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به نحوه رای دادن نمایندگان گفت: در رای دادن‌ها هم مثلا عملکرد فراکسیون امید مجلس را بررسی کنید، سه وزیر استیضاح شد با اینکه استیضاح‌کنندگان از فراکسیون امید مجلس بودند، ولی همه آنها رای منفی به استیضاح دادند؛ چرا؟ به این دلیل که خطی و جناحی هستند و فردا می‌خواهند رای بیاورند و اصلاح‌طلبان باید از آن‌ها حمایت کنند، یعنی با دولت همگام می‌شوند.

نماینده سابق مجلس در مورد این سوال مبنی بر اینکه قوانین تصویب شده مجلس، چند درصد اجرا می‌شود، گفت: بسیاری از قوانین توسط دولت اجرا نمی‌شود؛ مثلا قانون بودجه را بررسی کنید، هفت هزار تخلف دارد یا اینکه تخلف از این بالاتر که دولت لایحه برنامه ششم توسعه را هم به مجلس ارائه نکرده است.

*مردم نباید به نماینده‌های دولتی رای دهند/ گفتند که باید به دولت کمک کرد و ساخت

وی در پاسخ به اینکه ایراد چیست و چرا این اتافاقات رخ می‌دهد، تصریح کرد: این ایراد از عدم نظارت مجلس است، اگر مجلس طرح عدم‌کفایت به رئیس‌جمهور را ارایه دهد، رئیس‌جمهور با سر به مجلس می‌آید، ولی با این اوضاع وقتی‌که رئیس‌جمهور، نمایندگان را می‌بیند آن‌ها را تحویل نمی‌گیرد.

ثروتی تاکید کرد: راهکار حل این موضوعات مردم هستند، مردم نباید دیگر به این نماینده‌های دولتی رای دهند و باید صبر کنند تا دوره بعدی انتخابات مجلس فرا رسد، البته مطبوعات هم‌اکنون نقش جدی دارند؛ می‌بینید گاهی اوقات رییس مجلس هوای دولت را دارد، مثلا  آقای ربیعی وزیر کار سابق که استیضاح شد با کلی تلاش و درگیری به مجلس آمد یا خودم استیضاح وزیر اقتصاد را به مجلس آوردم، اما هیئت‌رئیسه اجازه نداد و گفتند که باید به دولت کمک کرد و ساخت، یعنی نظارت مجلس صفر است. قانون بسیاری داریم که دولت اجرا نمی‌کند، مثلا در مورد همین قانون هدفمندی یارانه‌ها و همچنین در مورد قانون بهره‌و‌ری سوخت را دولت انجام نداد. نمونه دیگر این که قانونی داریم که زمانی که احداث مترو را شهرداری انجام می‌دهد ۵۰ درصد هزینه آن را دولت باید پرداخت کند که متاسفانه انجام نمی‌دهد.

*قرار بود اسامی قضات متخلف را اعلام کند

ثروتی خاطرنشان کرد: متاسفانه شفافیت در سه قوه وجود ندارد، به‌طور مثال قوه قضاییه قرار بود اسامی قضات متخلف را اعلام کند در حالی که قاضی داریم که اخراج شده، اما دوباره سرکار برگشته است.  باید شفافیت وجود داشته باشد. اگر یک‌بار از رئیس مجلس و نمایندگان در مورد میزان حقوقشان حرفی شنیده شد، به آن‌ها جایزه می‌دهم، فقط یک‌بار آقای لاریجانی گفت که این حرف‌ها که در مورد حقوق‌ها گفتند شایعه و دروغ است، اما چرا آقای لاریجانی راستش را نمی‌گوید. مردم چرا اعتراض می‌کنند به این دلیل که شفافیت وجود ندارد و قانون اجرا نمی‌شود.

*چرا بازنشستگان همیشه مقابل درب مجلس تجمع می‌کنند؟/ تصمیمات برخی نمایندگان به خاطر حفظ پست و جایگاه آنها در آینده است 

وی تاکید کرد: در مورد قانون خدمات کشوری هم حرف بسیار است، چرا بازنشستگان همیشه مقابل درب مجلس تجمع می‌کنند، چون قانونی اجرا نمی‌شود؛ آقای نوبخت هم گاهی می‌آید و با حرف‌هایش گفتاردرمانی می‌کند؛ باید نماینده و مسئولانی انتخاب شوند که آزادی‌خواه بوده و به مسئولیت و پستی وابستگی نداشته باشند و همواره با این افراد هم باید مشاوره صورت گیرد تا شفافیت ایجاد شود. یک‌بار مجلس جرات کرده که از رئیس‌جمهور سوال کند؛ این نماینده‌های دولتی نه امضاء کردند و نه رای می‌دهند. مشاهده خواهید کرد رئیس‌جمهور به مجلس بیاید، اگر نمایندگان رای دادند و همواره علیه ملت و به نفع دولت رای می‌دهند و آقای عارف هم عنوان کرد شرایط الآن برای سوال از رئیس‌جمهور مناسب نیست.

نماینده سابق مجلس در پایان گفت: متاسفانه تصمیمات سیاسی برخی نمایندگان به خاطر حفظ پست و جایگاه آنها در آینده است و همیشه‌ گردنشان کج است و نمی‌توانند مقاومت کنند و به همین خاطر رئیس‌جمهور می‌گوید کار آنها خلاف قانون اساسی است، لذا مطبوعات باید شفافیت ایجاد کند تا مسئولین پاسخگو باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۱۰۲۷۰۱۲:۳۱:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲
نفع دولت و ملت یکی هست
امین۵۱۰۴۶۳۱۵:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۲
نظارت حلقه گم شده اداره ایران تا میگیم نظارت سریعا چهارنفر رو میگیرن...همین بعد یه مدت آش همان کاسه همان داریم له میشیم دلیل عادت کردن به دلار10 هزاری چیست؟ چرا باید دلار 10 هزار باشد ما هم باید بپذیریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۱۰۵۰۱۱۵:۴۰:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲
دست دولت و مجلس و دلال ، توی یک کاسه ست . و همه برای منفعت گروه خاصی از مسئولین و بچه ها و فک و فامیلشون تلاش میکنن . اونوقت چجوری میشه گفت نفع دولت و ملت یکیه ؟!
ناشناس۵۱۱۵۹۲۱۴:۱۴:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۳
چند نفر از نماینده های کشور خودشان و یا خانواده شان اقامت و پاسپورت کشور دیگری را دارند
ناشناس۵۱۰۲۷۸۱۲:۳۵:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲
متاسفانه حقیقت تلخ هست
مش سلیمان توکلیان همدونیان۵۱۰۴۲۱۱۴:۴۰:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲
با مدیران نجومی بگیر نه تنها برخوردی شده بلکه تعدادی از انها دوباره پست و سمت گرفتند برای نمونه مدیر عامل برکنار شده بانک قرض الحسنه .......... پس از رسوایی مدیران نجومی از ان بانک رفته و شده ریس هیت مدیره بانکی دیگر و به همه گفته زکی
حرف حق۵۱۰۲۸۵۱۲:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲
نظارت بر همه چی صفر است
ناشناس۵۱۲۰۱۹۱۸:۴۰:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۳
آقای ثروتی، چند دوره ای که نماینده مجلس بودید نظارت مجلس چند بود؟؟؟ حرف زدن راحت ترین کار دنیاست.
ناشناس۵۱۰۳۰۰۱۳:۰۳:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲
ماشالله چی با تجربه هم هستن تو این قضیه بده و بستان نمایندگان و دولتی ها. خب هر چی نباشه چند دوره نماینده مجلس بودن دیگه!؟! ایشان فرماندار دولت اصلاحات در شهر بجنورد بودن
علی۵۱۰۳۱۲۱۳:۱۳:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۲
مجلسی فرمایشی و دکوری بله قربان گو و بدون تجربه و سواد کافی و شهامت و شجاعت برخورد با خلافکاران دولتها . تنها راه رسیدن به یک مجلس و دولت قوی و کارآمد
ناشناس۵۱۰۳۲۲۱۳:۲۱:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۲
مجلس نا کار آمد را کی باید استیضاء کند ! سازمان بازرسی که گزارش بر روی گزارش انبار می کند
ناشناس۵۱۰۳۴۳۱۳:۳۵:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲
مملکت شده رانت و بده بستان و مماشات و کدخدامنشی و اختلاس و ساخت و پاخت و گزینش های باندی و متاسفانه اینها برای نابودی یک تمدن کافیست و ایران مانند شفا یافته ای در محاصره زوار است که هرکس به تبرک قسمتی از ان را به یغما میبرد
ناشناس۵۱۰۳۸۳۱۴:۱۰:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲
ما مردیم چه گناه کردیم چه کنیم اخه
ناشناس۵۱۰۴۵۰۱۴:۵۶:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۲
گناه مردم اینه که در مقابل فساد سکوت کردن و بعضا همراهی کردن.
ناشناس۵۱۰۵۰۲۱۵:۴۱:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲
گناه مردم ، آرای تَکراری اونهاست ...
ناشناس۵۱۰۳۸۴۱۴:۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲
راه حل چیست.
ناشناس۵۱۰۵۴۶۱۶:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲
دستتو میبری رو به اسمان به اسمان نگاه میکنی از خداوند رحمان و رحیم التماس میکنی مگه فقط خدا به دادمان برسد
ناشناس۵۱۰۶۲۰۱۷:۳۶:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۲
مرگ بر آمریکا.
ناشناس۵۱۰۶۵۸۱۸:۰۵:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۲
راه حل این است که ،به نمایندگانی رای بدهیم که اولا جناحی نباشند ثانیا تمایل به غرب نداشته باشند ثالثا با سواد ودارای تخصص باشند رابعا دارای خوی اشرافیت ولیبرالی نباشندخامسا به دنبال پست و مقام نباشند.
ناشناس۵۱۲۲۵۹۲۲:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۳
ببخشید از میان کدامین کاندیداها ؟
الف ر۵۱۰۸۳۱۲۱:۲۱:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲
تنها راه حل مشکلات کشور داشتن مجلسی فعال و نمایندگان شجاع است
ناشناس۵۱۰۹۵۹۲۳:۵۹:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۲
راه حل ورود نمایندگان واقعی مردم به مجلس است.
ناشناس۵۱۰۹۸۷۰۰:۴۰:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۳
این واژه هم مُد شده؟!!
رسول۵۱۰۴۸۰۱۵:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲
بعد می‌فرمایند فساد معدود به چند نفر است. گیرم چند نفر هم بیشتر نباشد. آیا 100 نماینده فاسدِ منفعت‌طلب کافی نیست برای آنکه مسیر انقلاب به انحراف کشیده شود؟ نمی‌دانم مسیر انقلاب دیگر چقدر جا برای انحراف دارد؟
ناشناس۵۱۰۴۸۹۱۵:۲۹:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۲
شنیدم مجلس به طرح شفافیت رای نمایندگان هم روی خوش نشون نداد. ای وای بر این مجلس که خواستار شفافیت کانالهای مالی برای دشمنان این ملته ولی حاضر نیست مردم از رای نماینده‌هاش خبر داشته باشن
تمشکال۵۱۰۵۵۷۱۶:۳۵:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲
به نظر شما دوستان! با توجه به فرمایشات آقای ثروتی ( اپیدیمی فساد ) شاخ و دم دارد ؟!
ناشناس۵۱۰۶۴۰۱۷:۵۰:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲
چرا همه این روزها نقش منتقدرا بازی می‌کنند چه آنان که پستی داشتند و چه آنانی که پست دارند
ناشناس۵۱۲۲۷۲۲۲:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۳
آهان. سئوال خوبی کردی و پاسخ اینست: پیدا کنید پرتقال فروش را !
هیات علمی دانشگاه۵۱۰۸۴۵۲۱:۴۴:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۲
متاسفانه مملکت شده بده و بستان. آدم دلسوز به کشور و متعهد به وطن وجود ندارد و اگر هم باشد کسی تحویل نمی گیرد. . تا زمانی که ما مردم اصلاح نشویم هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.
بازنشسته فرهنگی۵۱۱۱۳۲۰۸:۴۰:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۳
یه آزمایش ۴ماه پیش انجام دادم ۵۷هزارتومن بودامرورهمین آرمایش انجام دادم ۸۰هزارتومن پتاره یعنی کلنیک خودفرهنگبانه،اضافه حقوقمون ۱۰درثدبودخداازسرتقصیرابن نمابندگان ودولت ومسئولین بی کفابت نگذرد.
ناشناس۵۱۱۳۹۵۱۲:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۳
هر گاه اسلاحتلبا بر کشور حاکم شده فساد و ناکارامدی کشور رو فرا گرفته
ناشناس۵۱۲۲۸۷۲۲:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۳
تا شمارو داریم غم نداریم !
سلیمان۵۱۱۴۴۵۱۲:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۳
ببینید قانون و استفصاریه افزایش حقوق پلکانی بین 12تا 20درصداجرا نشد و سر و صدای همه درامد چون سه چهار ماه رو این قانون مانور داده بودند و مجلس هیچ کاری در این زمینه انجام نداد این عدم پیگری ها این سکوت ها ما رو مجاب می گنه بسیاری از شایعات را باور کنیم از جمله رانت مجلسی ها و دولتی ها رو
ناشناس۵۱۲۳۲۹۲۳:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۳
تا روزی که معلوم نشه هر نماینده چه رای میده همین آشه و همین کاسه
با خبر۵۱۲۴۱۸۰۰:۳۳:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۴
با سلام این نماینده سابق قصد ندارد بع کمپین فرزندت کجاست بپیوندد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. اسراییل چه باید بکند؟ 

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین