وزیر بهداشت: در جاده‌ها برای جان مردم ارزش قائل نیستیم/ خداوند برای ما خودروسازان منصف متولد کند

گروه اجتماعی الف،   3970527174 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت اعلام کرد که در شهریور ماه سال گذشته به طور متوسط روزانه ۶۶ نفر جان خود را به دلیل حوادث ترافیکی از دست دادند. این رقم بیش از آمار جانباختگان حادثه سقوط هواپیماری تهران - یاسوج بود.

وزیر بهداشت: در جاده‌ها برای جان مردم ارزش قائل نیستیم/ خداوند برای ما خودروسازان منصف متولد کند

به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی در افتتاحیه دومین همایش پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی که امروز در شبکه رادیویی سلامت برگزار شد اظهار کرد: بیشترین آمار تلفات رانندگی در شهریور ماه رخ می‌دهد. طبق آمار اعلام شده در شهریور ماه گذشته به طور متوسط روزانه ۶۶ نفر و در یکی از روزها ۸۱ نفر را به دلیل این حوادث از دست دادیم. این رقم بیش از کشته شدگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج است.
وی افزود: متاسفانه ما اتفاقاتی از این دست که هر روز رخ می‌دهند را حس نمی‌کنیم. شاید دلیل آن این است که ما خیلی برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستیم. از یک طرف عده‌ای جان شیرین خود را فدای دین می‌کنند و مظهر ایثار و شهادت می شوند ولی از طرف دیگر بیشترین تلفات جوامع بشری این روزها در منطقه ما و کشورهای اسلامی رخ می‌دهد.


هاشمی در ادامه بااشاره به موضوع خودروهاسازی گفت: صنعت خودروسازی به مردم ظلم می کند، اما از آنجاکه جان انسان ها کمتر ارزش دارد، گوش شنوای کمتری هم وجود دارد، در مجلس شورای اسلامی و دولت نیز دراین رابطه زیاد صحبت شده، اما قوه مصمم و قدرتمندی که باید از ساخت برخی خودروها جلوگیری کند، متاسفانه در کشور وجود ندارد کاش آنقدر که در فضای مجازی و خبرهای سیاسی به برخی مسائل اهمیت می‌دهیم و برخی اطلاعات درست و نادرست از جنس عملیات روانی را مبادله می‌کنیم برای جان هموطنان خود وقت بیشتری می‌گذاشتیم.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه هر سال در دنیا یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌کنند، تصریح کرد: این رقم معادل ۳۴۲۴ نفر در روز و ۱۴۲ نفر در هر ساعت است. افزون بر این حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر نیز بر اثر این حوادث مجروح می‌شوند که بسیاری از آنها تا آخر عمر روی صندلی چرخدار یا در بستر بیماری می‌مانند و هزینه‌های گزافی به خانواده آنان تحمیل می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه بیشتر حادثه دیدگان سوانح رانندگی در بازه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال هستند، اظهارکرد: در سال ۲۰۰۴ حوادث ترافیکی نهمین علت مرگ و میر در دنیا اعلام شد اما تا سال ۲۰۳۰ این حوادث به پنجمین علت مرگ و میر تبدیل می‌شوند. در منطقه ما نیز ایران در این حوزه دومین کشور و در کل جهان مقام هشتم را بعد از کشورهایی مانند لیبی، تایلند، مالاوی کنگو و غیره دارد. آیا شأن و منزلت تاریخ و تمدن ملت ما این است؟
به گفته وزیر بهداشت در سال گذشته، ۱۶ هزار ۲۹۱ نفر در ایران به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین آمار مصدومان این حوادث ۲۱ برابر آمار افراد فوت شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از این مصدومان جان سالم به در نمی برند و با زیرکی این آمار کمتر تعریف می‌شود. شهریور ماه سال گذشته هر ۱۵ دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر این حوادث از دست داد. اقدامات زیادی تاکنون برای پیشگیری از این حوادث انجام شده است، کمپین ۳۰_۶۰ نیز با توجه به یکی از آسیب‌شناسی های این حوزه آغاز به کار کرده است.
وزیر بهداشت اضافه کرد: ما در این مراسم جمع شدیم تا به سرنشینان خودروها و به ویژه موتورسیکلتها - که یکی از عوامل اصلی تصادف در نزدیکی شهرها هستند - هشدار دهیم تا از خود مراقبت کنند. امیدواریم روزی خداوند خودروسازان منصفی را در این کشور متولد کند و آن‌ها را در مسند قرار دهد و امیدوارم این کمپین بتواند در سال آینده گزارش کار عملی داشته باشد.
هاشمی تاکید کرد: تا فرهنگ صحیح ترافیکی ایجاد نکنیم به هدف خود نمی رسیم.
وی در ادامه با اشاره به نقش رادیو و تلویزیون در زمینه فرهنگ سازی گفت: آموزش و پرورش و پیش از آن خانواده‌ها نقش اول را در این حوزه دارند. در این بخش هر چه تلاش کنیم کم است. در بخش آموزش نباید از تکرار خسته شد. هنرمندان نیز می توانند با برنامه های زیبا و اثرگذار بهترین نقش را ایفا کنند.
وزیر بهداشت افزود: ما قربانی ندانم‌کاری افراد یعنی رانندگان به جز وسایل حمل و نقل عمومی و راکبان موتور سیکلت و کسانی که در حوزه خودرو و جاده و نظارت نقش آفرین هستند، می‌شویم. در عین حال وزارت بهداشت ناوگان خود را در حوزه‌های آمبولانس دریایی و هوایی به کمک دولت و مجلس به روز کرد.
هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد که سازمان بیمه مرکزی که بعد از یکسال به جای پول به ما اوراق می‌دهد، حتی یک ریال نیز در حوزه حوادث ترافیکی پرداخت نکند. همچنین خود مردم در بخش‌هایی که شاهد کم توجهی کارگزاران هستند، دقت داشته و مراقب باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۰۶۰۷۲۱:۴۹:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۷
شما کارانه پزشکانتان را کنترل کنید که هر کدام اندازه 200 کارگر و کارمند کارانه میگیرن. بندرعباس تو بیمارستاناش متخصص پوست گیر نمیاد.
ناشناس۵۰۰۶۲۳۲۲:۰۶:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۷
وزیر مملکت در برابر اینهمه تلفات انسانی به این بسنده میکنه که خدا خودروسازان منصف نصیب ما کنه. بعضی کشورا وزیر بخاطر یک ساعت قطع برق جلوی مردم تعظیم میکنه و استعفا میده، این آقا در برابر سالی بیست هزار تلفات برای خودروسازها دعا میکنه.
ناشناس۵۰۰۶۳۸۲۲:۱۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۷
وزیر سوپر میلیاردر.
ناشناس۵۰۰۶۴۲۲۲:۲۰:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
آمین
ناشناس۵۰۰۶۵۱۲۲:۲۳:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۷
پزشکان در مطبها و بیمارستانها برای جان مردم ارزش قائل نیستند و بیماران را مانند اسکناس و عابر بانک می بینند. خداوند برای ما پزشکان منصف متولد کند.
ناشناس۵۰۰۶۶۳۲۲:۳۱:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۷
به جای برخورد وتاباندن گوش خودروسازان ک با تولید حلب های پنیر و روغن نباتی تحت عنوان خودرو وداغدار کردن خانواده ها, کار به جایی رسیده که یک مقام ارشد اجرایی دست به دامان خداوند ومعجزه شده است ,علی ابن ابیطالب کجایی
ایوانغرب۵۰۰۶۸۲۲۲:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۷
شما که پورشه سوار میشی غمت نباشه مرگ و میر اینجوری واسه ماهاست که پراید هم نداریم
ناشناس۵۰۰۷۰۵۲۳:۰۰:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
درود بر شرفت حرفهای شما هم خوبه، اما نتیجه نداره
ناشناس۵۰۰۷۲۴۲۳:۱۵:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۷
به 20 تا از نماینده های مجلس برای همین امنیت و قیمت پیامک دادم الان
دانشجو۵۰۰۷۵۸۲۳:۳۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اینجا ایرانه. هنوز تو دوران تولید انبوه خودرو هستیم. کیفیت و کاهش قیمت و اینها را بگذارید برای...
ناشناس۵۰۰۷۶۰۲۳:۳۹:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
قیمت خودرو داخلی را آزاد کنید و ورود خودرو با عمر زیر 5 سال نو و کارکرده بدون عوارض و گمرک آزاد کنید و ببینید چگونه نه تنها بازار به آرامش میرسه بلکه روح وروان مردم به آرامش میرسه و تمام بازارها نرمال میشه..... کو گوش شنوا......
ناشناس۵۰۰۸۲۱۰۰:۱۸:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۸
من شهروند عادی از مردم و دولت عذر میخوام که با پرایدسازی جون مردم رو به خطر میندازم. مخصوصا از وزیر صنایع که هیچ نقشی در این زمینه ندارن عذرخواهی ویژه می‌کنم
ناشناس۵۰۰۸۷۵۰۲:۰۰:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۸
خودرو ساز باشه منصفم باشه . . . نمیشه که ... یا باید خودرو ساز باشه یا منصف نمیشه که هردوش باشه . . .
ناشناس۵۰۰۹۹۸۰۷:۲۸:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
با این ثروت معنی دیگران منصف، چگونه
ناشناس۵۰۱۰۸۳۰۸:۲۱:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۸
این نوع قضاوت از شما بعیده جناب دکتر! همه میدونیم که رانندگی غیر اصولی و وحشیانه برخی رانندگان اصلی ترین عامل تلفات بالای رانندگی در ایرانه و حتی با خودروهای میلیاردی پورشه و بی ام و در همین اتوبانهای تهران شاهد حوادث مرگبار بوده ایم.
ناشناس۵۰۱۱۳۰۰۸:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۸
در ایران تنها چیزی برای مسئولین ارزش و احترام ندارد جان مردم عزیز ایران و احترام به آنها مردم فقط و فقط برای انتخابات و رای می خواهند همین و بس
امیر۵۰۱۱۴۵۰۸:۵۳:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۸
اقای هاشمی شما تلاش فراوانی از نظر ساخت وتکمیل بیمارستانها انجام دادیدوقابل تشکر وقدردانی است ایا کادر پزشکی مناسبی هم داریم ؟خودرو ساز بیچاره هم با توجه به بودجه وتوان خرید مردم خودروهایی انتخاب وتولید میکند ونسبتا بد نیست ولی ایا رانندگی این مردم علی الخصوص جوانان برومند وطن که تا گواهینامه کیلویی خود را گرفته اند پشت ماشینهای تندرو از جمله ارزان قیمت ان پراید نشسته وبر گاز خودرو فشار میاورند توقع بیشتر را نمیتوان داشت.بطور مثال بنده وپسروعروس ونوه ام دوهفته پیش با پرشیای پسرم عازم شمال کشور بودیم احساس کردم کمی سر پیچ ها تند رانندگی میکند از اوخواستم که رانندگی خود را اصلاح ودر غیر اینصورت ازادامه همراهی خود داری میکنم. ایا غیر این است ورق اهن با پرس شکل میگیرد پس با ضربه ای که دوخودرو با هم تصادف میکند اهن مصرفی تغیر شکل داده وجان ادمها را میگیردحالا چه خودرو خارجی باشد یا تولید داخل.به نظر من پس لزوم تجدید نظر در صدور گواهینامه و مقررات مدون وباز دارنده وقابل کنترل مهمتر از کیفیت خودرو است
SMAH1۵۰۱۱۹۱۰۹:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۸
یک مثل قدیمی داریم که به درد اینجا می خوره :‌ «دیگ به دیگ میگه روت سیاه» ببین رپیس این دکترها (با احترام به کادر پزشکی که خالصانه خدمت می کنند) در مورد ارزش جان انسانها حرف می زند! واقعا جک ساله! دکتر جان! اگر پنیه زنی اول پنیه‌ی خودتو بزن! راستی چرا بیشتر پزشکان کارت خوان ندارند؟
مختار۵۰۱۱۹۵۰۹:۱۹:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
همچنین، خداوند برای ما پزشکان منصف، وزرای منصف، رییس جمهور منصف، مدیران منصف و نمایندگان منصف نیز خلق کند!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  5. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  8. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  9. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  10. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  11. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  14. فریب نخوریم! 

  15. دبی؛ چند روز پس از سیل

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین