جهانگیری: متاسفانه فساد به برخی از مسئولان بالایی رسیده

گروه سیاسی الف،   3970527173 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اگر با فساد و مسئولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به موقع برخورد می‌شد، امروز مبارزه با فساد به دغدغه عمومی ملت تبدیل نشده بود.

جهانگیری: متاسفانه فساد به برخی از مسئولان بالایی رسیده

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری بعدازظهر شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در جمع اعضای تحریریه این خبرگزاری اظهار کرد: باید به یک واقعیت اعتراف کنیم که خبرنگار، روزنامه نگار و رسانه آنقدر اهمیت دارد که نه یک روز، بلکه اگر تمام روز سال به نام آن‌ها نامگذاری شود، حرف گزافی نیست. هر روز باید روز خبرنگار نامیده شود و از تلاش‌های آن‌ها تقدیر شود.

وی افزود: امروز همه مسئولان و شهروندان به صورت جدی به اهمیت و کارکرد رسانه واقف هستند. رسانه‌های تصویری و مجازی و مکتوب نقش مهمی در زندگی مردم و فضای سیاسی و اجتماعی، اقتصادی کشور ایفا کرده اند و در واقع همه بخش‌ها به نوعی رسانه‌ای شده‌اند.

جهانگیری گفت: امروز افکار عمومی از رسانه هابه صورت جدی تاثیر پذیر هستند. افکار عمومی می‌تواند دستور اول همه مسئولان قرار گیرد و به همین دلیل است که افکار عمومی می‌تواند تحت تاثیر این شرایط باشد.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه «کشور در شرایط خطیری قرار دارد»، خاطر نشان کرد: امروز کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در شرایط خاصی قرار گرفته است. البته این به معنای این نیست که در بن بست قرار گرفته ایم و پیش روی ما راهکار‌هایی نیست. ما حتی به شرایط بحرانی نیز ورود پیدا نکرده‌ایم؛ چراکه کشور ظرفیت‌های فراوان و کم نظیری از لحاظ منابع طبیعی، انسانی و مدیریتی دارد. این ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی بزرگی که داریم می‌تواند پشتوانه ملت در روز‌های سخت باشد.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت‌های کشور در منابع نفت، گاز، منابع طبیعی و ذخائر معدنی و فلزات و همچنین موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: به عنوان کشوری ۸۰ میلیون نفری در میان کشور‌های کوچک منطقه همواره نشان داده ایم که در دوران سخت، ما بودیم که از آن‌ها حفاظت و حراست کرده ایم؛ در همین دوران اخیر وقتی که صدام در یک چشم به هم زدن کویت را به صورت کامل به تصرف خود درآورد، پناهگاهی که کویتی‌ها به آن پناه آوردند جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به فعالیت گروهک‌های تکفیری در کشور‌های منطقه، افزود: در همین اتفاقی که به اسم گروه‌های تکفیری و داعش برای کشور‌های منطقه پدید آمد، کشوری که توانست با کمک مردم و دولت‌های منطقه آن را از بین ببرد، ایران بود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های دانشگاهی و نخبگان، اظهار کرد: امروز هیچ کدام از کشور‌های بزرگ دنیا نه می‌توانند و نه تاکنون گفته اند که نقش تمدنی و تاریخی ایران موثر نبوده است. در این شرایط وقتی با چنین کشوری از سر لجاجت دست به اقداماتی می‌زنند، حتما ظرفیت‌هایی وجود دارد که بتواند این بحران‌ها را پشت سر بگذارد.

جهانگیری همچنین به تجربه هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد:ما در دوران دفاع مقدس حمله به هواپیمای مسافربری خود را دیده‌ایم؛ در همان مقطع آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و شوروی سابق از رژیم بعثی حمایت و کشور‌های عرب منطقه از عراق حمایت مالی می‌کردند و بنادر خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند تا بتواند تمام تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کند؛ ایران آن دوران را پشت سر گذاشته است، بنابراین برای ایران شرایط امروز بحرانی نیست، اما خطیر است.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه «نماد این شرایط خطیر، در یک جنگ اقتصادی شکل گرفته است»، تصریح کرد: مهمترین نقطه‌ای که می‌تواند کشور را از این شرایط سخت با موفقیت بیرون ببرد، ترمیم و بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است.

جهانگیری با اشاره به اتخاذ سیاست‌های رسانه‌ای از سوی آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکایی‌ها پیش از اینکه وارد جنگ اقتصادی با ایران شوند، یک جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه ما آغاز کردند و در این جنگ رسانه‌ای و سیاسی افکار عمومی ملت ایران را به نوعی تحت تاثیر قرار دادند و سعی کردند مردم را نسبت به آینده کشور بدبین کنند و اینگونه القا کنند که مردم ایران با اوضاع فعلی، آینده‌ای نخواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: امروز نخبگان، صاحب‌نظران، دولت، مجلس و همه ارکان حکومت به جای اینکه خود را با مسائل حاشیه‌ای سرگرم کنند، وظیفه دارند که سرمایه اجتماعی و اعتماد ملت را دوباره بازسازی کنند تا ملت به آینده خود مطمئن باشند. امروز باید همه نیرو‌هایی را که در چارچوب جمهوری اسلامی تعریف می‌شود زیر یک چتر قرار دهیم. امروز زمان آن نیست که بتوانیم مجموعه‌های بزرگی را از پیکره جمهوری اسلامی جدا کنیم و بگوییم هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ امروز کسی که دلسوز ایران و جمهوری اسلامی است می‌داند هیچ موضوعی برای کشور واجب‌تر از اتحاد ملی و انسجام و تفاهم ملی نیست.

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: به عنوان کسی که یک مسئولیت اجرایی مهمی بر دوش دارد، می‌دانم که امروز زندگی مردم دچار مشکل است و فشار‌های اقتصادی که به خانوار‌ها وارد می‌شود، آن‌ها را در چه شرایطی قرار می‌دهد؛ همچنین می‌دانم با همین سیاست جدید ارزی چه شرایطی برای واحد‌های تولیدی کشور پیش آمده و پیش خواهد آمد؛ می‌دانم وضعیت اشتغال چگونه است و با همین شرایط چه اتفاقات دیگری می‌تواند رقم بخورد. در این شرایط ما زمانی می‌توانیم از این گردنه‌ها با موفقیت عبور کنیم که با هم و متحد باشیم؛ راه اتحاد نیز گفتگو است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد وحدت در جامعه با بیان اینکه «رسانه‌ها باید تبدیل به میدان گفتگو، تفاهم و انسجام ملی شوند»، تاکید کرد: اگر این اتفاق افتاد و ما توانستیم اعتماد ملت و سرمایه اجتماعی کشور را بازسازی کنیم، با اتکا به این سرمایه اجتماعی خواهیم توانست مشکلات کشور را حل کنیم.

وی گفت: یکی از خطراتی که ما را تهدید می‌کند خارج شدن مرجعیت رسانه‌ای کشور از دست رسانه‌های اصلی کشور و قرار گرفتن این مرجعیت در دست رسانه‌های خارجی و معاند است. در این زمینه رسانه‌های رسمی باید مرجعیت رسانه‌ای خود را در داخل پیدا کنند و مردم نباید احساس کنند که می‌توانند اخبار صحیح را از رسانه‌هایی بگیرند که با پول دشمنان این کشور و برای آسیب زدن به آن‌ها فعالیت می‌کنند. رسانه‌ها می‌توانند با انجام وظایف خود به نحو مطلوب مانع میدان داری اخبار جعلی و دروغی در رسانه‌ها شوند.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به معضل فساد به عنوان یکی از دغدغه‌های عمومی کشور، اظهار کرد: متاسفانه فساد به برخی از مسئولان بالایی کشور رسیده است و در دوره‌ای که می‌شد و باید جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسئولین کشور را به فساد آلوده کردند.

وی با تاکید بر اینکه راه مبارزه با فساد این بود که بدون تبعیض و فارغ از وابستگی‌های جناحی برخورد می‌شد، خاطر نشان کرد: اگر با فساد و مسئولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به موقع برخورد می‌شد، امروز مبارزه با فساد به دغدغه عمومی ملت تبدیل نشده بود.

جهانگیری با اشاره با برخی اظهارات در فضای رسانه‌ای کشور درباره لزوم مبارزه با فساد در کشور، گفت: بسیاری از کسانی که امروز مدعی و طلبکار شده‌اند، زمانی که به دوره مسوولیت‌های آن‌ها نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که بیشترین فساد‌ها در آن دوران‌ها اتفاق افتاده است.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: امروز نیز راه مبارزه با فساد این است که با فساد، بدون هیچ خط قرمز و تبعیضی در قوای سه گانه و در همه جا مبارزه شود.

وی همچنین با اشاره به برخی سوء استفاده‌ها از سیاست‌های ارزی اتخاذ شده از سوی دولت، اظهار کرد:ممکن است هر سیاستی که دولت در پیش می‌گیرد، در آن رانتی وجود داشته باشد. علت آن نیز نقش پر رنگ دولت در اقتصاد است؛ بنابراین مهم این است کاری کنیم که این رانت در جهت منافع عموم مردم توزیع شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: گاهی نیز ممکن است در جریان اتخاذ تصمیم‌هایی، رانتی از یک گروه به گروه دیگری منتقل شود.

جهانگیری خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم بر این مبنا حرکت کردیم که هم مبارزه زیرساختی و قانونی را در دستور کار قرار دهیم و هم تلاش کنیم در مسائل زیرساختی و قانونی، راهکاری در پیش بگیریم که این راهکار منجر به از بین رفتن فساد شود یا حداقل از توسعه آن جلوگیری کند.

وی بزرگترین زمینه فساد برای مسئولان دولتی را رانت اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: به همین دلیل لایحه شفافیت در حال آماده شدن است تا در روز‌های آینده به مجلس فرستاده شود. لایحه شفافیت با این هدف به مجلس فرستاده می‌شود که در واقع مکلف شویم تمام مسایل عمومی کشور به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه «لایحه تعارض منافع نیز در روز‌های آینده نهایی و به مجلس فرستاده می‌شود»، خاطر نشان کرد: این دو لایحه از لوایح تعیین کننده‌ای هستند که می‌تواند ساختار کشور را سالم کند. در کنار آن دولت الکترونیک ایجاد می‌شود که همه سامانه‌هایی که در بخش پولی و بانکی و گمرکی می‌توانست نظام کشور را سالم کند به صورت الکترونیکی عمل کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه تا قبل از اتفاقات اخیر کسی به بانک مرکزی می‌رفت که ارز بگیرد تا کالا وارد کند، جایی مشخص نبود که آیا پس از دریافت ارز، کالا وارد کشور شد یا خیر؟ اظهار کرد: این موضوع به دلیل نبود هماهنگی میان بانک، گمرک و نظام توزیع بود. به همین دلیل نیز ده‌ها میلیارد دلار پرونده از گذشته داریم که ارز گرفته اند و مشخص نیست که با این ارز کالا وارد کشور کرده اند یا خیر؟ اما امروز سامانه‌هایی که در بانک مرکزی و نظام بانکی و ارزی ایجاد شده است گمرک، نظام بانکی و تمام صادرات یا واردات را کنترل می‌کند و همه دستگاه‌ها به یکدیگر متصل هستند؛ یعنی از لحظه‌ای که کسی ارز می‌گیرد و کالا وارد می‌کند همه مشخص است.

وی در ادامه با اشاره به بر خی نارسایی‌های موجود در نظام مالیاتی کشور، گفت: نظام مالیاتی ما یکی از کانون‌های مهم فرار مالیاتی بود که در همین یکسال اخیر با سامانه الکترونیکی که در بخش مالیاتی ایجاد شده بیش از ۲۲ هزار میلیارد دلار از فرار مالیاتی جلوگیری شد. بیش از شش هزار صادر کننده از کارت‌های اجاره‌ای استفاده می‌کردند، که با اجرای این طرح شناسایی و با آن‌ها برخورد مناسب شد. همچنین در تراکنش‌های بانکی بسیار سنگین که معلوم بود پولی جابه جا می‌شود، بدون اینکه صاحب پول مشخص کند به چه دلیلی این حجم بالای پول را جابه جا می‌کند، شناسایی شدند.

معاون اول رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز با اطمینان می‌توان به مردم گفت که بخش‌های زیادی از دغدغه‌ها برطرف شده است و معتقدم در زمینه فساد و بقیه مسائل زمانی موفق خواهیم شد که رسانه‌ها در صحنه حضور داشته باشند.

جهانگیری با بیان اینکه رسانه‌ها باید به عنوان چشم ملت کنترل و به موقع اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: همه باید بدانند که در منظر و نگاه خبرنگار و رسانه هستند، که انشالله این دغدغه برطرف خواهد شد. ما به عنوان دولت نیز همیشه از نقد منصفانه صاحب‌نظران استقبال کرده‌ایم و به تعبیر امام راحل نقد را یک نعمت بزرگ خداوند می‌دانیم؛ چراکه نقد به ما کمک می‌کند که اگر جایی اشتباه می‌کنیم، آن اشتباه را ادامه ندهیم. همچنین نقد صحیح به ما کمک می‌کند که مسیر را تصحیح کنیم.

وی در پایان با اشاره به مصوبات جلیه امروز شورای عالی سران قوا از تصویب تشکیل یک ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی به جهت مقابله با جنگ روانی دشمن که علیه کشور طراحی کرده خبر داد و اظهار کرد:امیدوارم این ستاد با کمک رسانه‌ها بتواند بهتر این دوره را مدیریت کند تا ان‌شاءالله این برهه را پشت سر بگذاریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۰۶۰۰۲۱:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اقای جهانگیری لطفا بفرمایید اطرافیان و اقوام خودتان چگونه به ثروتهای چند هزار میلیاردی رسیده اند؟
ناشناس۵۰۰۷۵۱۲۳:۳۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۷
برادر خود ایشان برادر جناب روحانی
mostafa.kamali95@yahoo.com۵۰۱۰۰۷۰۷:۳۳:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۸
شما اول فساد برادرتان و برادر ریس جمهور را روشن کن
ناشناس۵۰۰۶۱۱۲۱:۵۲:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
جناب جهانگیری شما چی داشتید و امروز چی دارید؟؟ می توانید ثروت شخصی خودتان را حساب کنید؟؟
ناشناس۵۰۰۶۱۵۲۱:۵۹:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
"متاسفانه فساد به برخی از مسئولان بالایی کشور رسیده است" اینکه حرف تازه ای نیست. مردم به چشم خودشون اینو میبینن. اساسا ریشه فساد هم اینجاست. اگه فساد دست اشخاصی خارج از حاکمیت بود ظرف چند ساعت طرف زندان بود و اموال خودش و ایل و تبارش مصادره شده بود. فساد فقط زمانی غیرقابل مقابله میشه که عاملین فساد داخل حاکمیت باشن
ناشناس۵۰۰۶۱۷۲۱:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
چند ساله گلوی ما باد کرد. چقدر بگیم از این پایین خیلی چیزها را آن بالا میشه دید.
ناشناس۵۰۰۶۲۴۲۲:۰۷:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
ملت خیلی وقته که این را میدانند ولی متاسفانه شما تازه متوجه شدین البته ظاهرا
ناشناس۵۰۰۶۲۵۲۲:۰۷:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
زمان مناظره ها که یادتان هست، چطوری سپر رئیس جمهور شد؟ الان هم داره همین نقشو بازی می کنه، قراره رئیس جمهور بره مجلس، داره هشدار میده به بعضی افراد که بگم بگم راه بیافته
ناشناس۵۰۰۶۲۹۲۲:۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اون روزی که دختر قاچاقچی وزیر رو « مظلوم » خطاب کردی می بایست امروز رو پیش بینی میکردیم که دهها هزار میلیارد تومان به خاطر تصمیم ارزی شما رانت و فساد ایجاد شد. خوبه خودت هم میگی می‌دونستی بین بانک مرکزی و گمرک و نظام توزیع سیستم کنترل کننده ای وجود نداشته ، پس چرا این همه ارز کشور را نابود کردی ؟
ناشناس۵۰۰۶۳۳۲۲:۱۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
شما داداشتو‌ تحویل بده
ناشناس۵۰۰۶۴۵۲۲:۲۱:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
منظور ؟
پیرمرد۵۰۰۶۵۷۲۲:۲۵:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۷
تازه فهمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۰۰۶۷۱۲۲:۴۰:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
عجب عجب عجب ای وای ای وای
ناشناس۵۰۰۶۸۶۲۲:۴۶:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اسامي مسئولان رده بالا رااقاي جهانگيري اعلام كنيدلطفا در مورد برادرتان هم توضيح بفرمائيد
ناشناس۵۰۰۶۸۷۲۲:۴۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۷
احتمالا ایشان برادر معاون اول رییس جمهور رو بشناسه شاید هم نمیشناسه
ناشناس۵۰۰۷۰۳۲۲:۵۸:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
از خودت شروع کن و داستان اخوی محترم رو برای ملت شفاف کن
ناشناس۵۰۰۷۲۰۲۳:۱۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۷
كم شعار بديد عمل كنيد همه رئيس جمهور ها ميگن همين ها رو اما عمل نميكنيد
ناشناس۵۰۰۷۲۷۲۳:۱۸:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
رمز جدید اصلاح طلبان: گفتگو. گفتگو برای چه؟ نکند برای سرگرمی ملت، که از آنطرف دوستان ارز و سکه را بی دردسر خارج کنند.......
ناشناس۵۰۰۷۳۱۲۳:۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۷
از مهدی جهانگیری برادر گرامیتان چه خبر ؟ از حسین فریدون برادر رئیس جمهور چه خبر ؟
ناشناس۵۰۰۷۳۵۲۳:۲۶:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
شما خودت باید کلی شفاف سازی کنی از بستگان خودتون شروع کنیند، چی دارین و از کجا آوردین؟
ناشناس۵۰۰۷۶۲۲۳:۳۹:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اقای جهانگیری لیست 20 میلیاردی ارز بگیران دولتی را در اختیار مردم بگذارید و گفتار درمانی را کنار بگذارید
ناشناس۵۰۰۷۷۲۲۳:۴۴:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۷
جناب اقای جهانگیری ایا برادرتان در بانک گردشگری با شما شراکت دارد؟ اگر ممکنه از خودتان شروع کنید و عملکرد ۱۵ سال گذشته برادر گرامیتان را شفاف بیان کنید.
ناشناس۵۰۰۷۹۳۲۳:۵۷:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
✍️گل گفتی دکتر! یکیش همین معاون اول رئیس جمهور که برادرش یکشبه از کارمند دولت به مالک یکی از بزرگترین هلدینگهای اقتصادی کشور تبدیل شد و الان هم به دلیل فساد، با وثیقه دهها میلیاردی بیرون زندانه. میشناسیش که؟!
ناشناس۵۰۰۸۰۲۰۰:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
مثل ؟!
ناشناس۵۰۰۸۲۰۰۰:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
آقای جهانگیری هر حرفی زدید به چند ساعت نکشیده بر عکس شده
ناشناس۵۰۱۰۰۸۰۷:۳۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
بله اشکال اینستکه اینجاهمه سخنران هستندو عمل خبری نیست ،افای جهانگیری چرا به اتهامات برادرتان رسیدگی نمی‌شود چرا مگر اوایل انقلاب برخی فرزندانشان را برای محاکمه معرفی نکردند چرا شما اینکار را نمیکنید و اجازه میدهند ایشان آزاد بگردد چرا منشا اموال برادرتان رسیدگی نمی شود البته ح.فریدون هم همینطور بعد میگویند اینجا چرا مردم دیگر به مسعولین اعتماد ندارند
ناشناس۵۰۱۰۴۸۰۸:۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
در کشوری ما مثل ترکیه یکی از پایه های دیده بانی شفافیت و جلوگیری از فساد احزاب مخالف هستند و دیگری مردم. بنابراین در ترکیه فساد بسیار کم ونادر است احزاب مخالف و مردم دیدگاه خود را در باره عملکرد دولت بدون سانسور در تلوزیون می گویند هم دولت هم احزاب مخالف حق استفاده از رسانه ملی را بطور مساوی دارندپس نه مخفی کاری وجود دارد نه برزگنمایی کار دولت ،در ایران دیدبان شفافیت خود دولت ومجلسی ها هستند که معلوم است کار به کجا می کشد
ناشناس۵۰۱۱۲۹۰۸:۴۴:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۸
اساسا فساد از همان نقطه که آقای جهانگیری میفرمایند شروع شد ملت که اختلاس نکردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین