«تنگه ابوقریب» میلیاردی شد

گروه فرهنگی الف،   3970527072

بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در کمتر از ۱۰ روز به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست.

«تنگه ابوقریب» میلیاردی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «تنگه‌ ابوقریب» به کارگرانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان توانست ظرف یک هفته، به فروش ۱ میلیاردی برسد.

این فیلم که با استقبال گسترده مردم در اکران‌های مردمی و فضای مجازی مواجه شده، از چهارشنبه ۱۷ مردادماه با سرگروهی سینما استقلال اکران خود را آغاز کرده و پیش بینی می‌شود با افزایش سالن‌های نمایش فیلم در تهران و شهرستان‌ها میزان فروش فیلم نیز سرعت گیرد.

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» برنده ۶ سیمرغ و بهترین فیلم جشنواره فجر است که توانست تحسین مخاطبان، منتقدان و اهالی سینما را در جشنواره سی‌وششم برانگیزد.

بنابراین گزارش، بهرام توکلی نهمین فیلم بلند سینمایی‌اش را با داستانی دفاع مقدسی تولید کرده است. اثری که «تنگه ابوقریب» نام دارد و تهیه‌کنندگی آن را سعید ملکان عهده دارد شده است.

«تنگه ابوقریب»، تنگه‌ای بسیار استراتژیک بود. اتفاقی که درباره آن فیلم ساخته شده‌ است، واقعه‌ای است در سال ۶۷ در محدوده‌ای که عراق پیشروی می‌کرد و مناطق را از رزمندگان ایرانی پس می‌گرفت، آن اتفاق افتاد، در شرایطی که ایران به هیچ عنوان آمادگی دفاع نداشت.

 نیروهای ایرانی در آن بازه زمانی همه درگیر بودند، یکسری در شمال غرب درگیر بودند، یکسری دیگر در شلمچه و جزیره مجنون درگیر بودند. بچه‌های گردان عمار تازه از خط پدافندی برگشته بودند، به آن‌ها مرخصی داده بودند تا برگردند تهران، چون بیشترشان بچه تهران بودند. این بچه‌ها حمام رفتند و آماده شدن و بلیط قطارشان را دریافت کردند. قطارهای اندیمشک معمولاً بعد از ظهر به راه می‌افتد.

ساعت ۱۰ - ۱۱ صبح اعلام کردند که عراق به  تنگه ابوقریب حمله کرده است و هیچ کسی را نداریم که برود جلوی آنها بایستد، می‌گویند که گردان عمار را بفرستید، اطلاع می‌دهند که گردان عمار آماده شده‌اند که بروند مرخصی. دستور می‌دهند که گردان عمار را برگردانید به تنگه ابوقریب. بچه‌های گردان عمار را برمی‌گردانند به پادگان دوکوهه سریع تجهیزات می‌دهند و با کامیون آنها را به خط می‌فرستند. از وقایع مهم آن روز می‌توان به شهادت غلامرضا صالحی قائم مقام لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) اشاره کرد که در تنگه ابوقریب روز ۲۲ تیر شهید شد. «تنگه ابوقریب» اسم داستان رشادت‌ها و ایستادگی‌های بچه‌های گردان عمار است.

 جواد عزتی، مهدی پاکدل، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی و مهدی قربانی از جمله بازیگران فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» هستند. 

سایر عوامل فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیومرث عباسی، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی، عکاس:محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین