دادستان کل کشور: دادگاه مفسدان اقتصادی بصورت علنی از صدا و سیما پخش می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3970526102 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌الاسلام منتظری در جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان گفت: دادگاه مفسدان اقتصادی علاوه بر علنی بودن پس از فیلمبرداری از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

دادستان کل کشور: دادگاه مفسدان اقتصادی بصورت علنی از صدا و سیما پخش می‌شود

به گزارش تسنیم، جلسه کمیسیون سیاسی _ اجتماعی مجلس خبرگان رهبری عصر روز گذشته با موضوع «برخورد قوه قضاییه با فساد و مفسدین اقتصادی» و «بررسی مسائل اقتصادی و تحولات بازار و سکه و ارز» با حضور کارشناسان و مسوولین مربوطه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با حضور در این جلسه اقدامات دستگاه قضایی علیه مفسدان اقتصادی را تشریح و گفت به زودی ضمن برگزاری علنی دادگاه اخلالگران اقتصادی، اسامی این افراد را به اطلاع عموم می‌رسانیم. در بخش دیگری از جلسه حسین صمصامی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی مسائل اقتصادی، بسته ارزی بانک مرکزی و تحولات بازار و سکه و ارز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی در پایان کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری در قم اظهار کرد: دادگاه مفسدان اقتصادی علاوه بر علنی بودن پس از فیلمبرداری از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

دادستان کل کشور از تشکیل پرونده‌های متعددی برای دانه درشت‌ها و عاملان فساد اقتصادی در موضوع ارز، سکه، طلا و خودرو خبر داد و افزود: با توجه به گستردگی این پرونده‌ها رسیدگی به این جرائم زمان بر خواهد بود اما به این معنا نیست که از حق قانونی خود کوتاه بیاییم.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به این‌که «شعبه‌های ویژه و قضات مجرب و کاردان در سطح کشور برای رسیدگی به پرونده‌های فاسدان اقتصادی در نظر گرفته شده است» خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه ریاست قوه قضائیه بر سرعت و اتقان تاکید داشتند، دستگاه قضایی با رعایت این دو اصل به این پرونده ها رسیدگی خواهد کرد. به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که قوه قضائیه با اجازه‌ای که رهبری صادر فرمودند با هجمه سنگین‌تری علیه اخلال گران اقتصادی وارد صحنه شده است و این مبارزه را تا ریشه کنی فساد ادامه خواهد داد.

دادستان کل کشور به منفعت‌طلبان و سودجویان اقتصادی هشدار داد که دست‌درازی آن‌ها به اموال مردم و بیت‌المال با پاسخ قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری هم در پایان این جلسه گفت: مجلس خبرگان بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری حق مطالبه گری دارد و در هر مقطع به اقتضائات کشور مسئولین مربوطه را برای پاسخ گویی به این کمیسیون دعوت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی افزود: در کمیسیون امروز دادستان کل کشور به دغدغه های نمایندگان که برگرفته از مطالبات مردمی است در موضوع برخورد با موضوع مفاسد اقتصادی و فضای مجازی پاسخ داد.

وی یادآور شد: مجلس خبرگان با برگزاری این نشست ها به دنبال ارائه راهکارهایی است که مشکلات و دغدغه‌های مردم را کاهش دهد و درواقع بازوی حمایتی برای نهادهای تصمیم گیر باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۸۶۳۹۱۷:۱۶:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۶
العجل العجل العجل
ناشناس۴۹۹۰۶۶۰۱:۲۱:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
حفظ آبروی حرامخواران خیانت است به قرآن. _______ اگر سیره امیرالمؤمنین علیه السلام نصب العین و ملاک عمل قوای سه گانه باشد ، هرگز کار به ناکجاآباد نمیانجامد. آمریکا و ترامپ یا هر بی سر و پای دیگری هرگز نمیتوانند بلاواسطه وارد جنگ نظامی یا اقتصادی و فرهنگی با ایران شوند. تو خود حدیث مُفَصَّل بخوان ازین مُجمل
ناشناس۴۹۸۶۷۹۱۸:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۶
زیاد از این جور دادگاه ها دیدم ولی اثری روی زندگی ما نداشته زندگی خود من حتی بدتر هم شده برای من سواله که چرا این حجم از فساد در ایران هست
ناشناس۴۹۸۶۸۶۱۸:۱۴:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
موجب تشكر مردم خواهد شد منتهي ا- براي اعتماد به قوه قضاييه اسامي قضات و كاركنان متخلف ان قوه و ميزان مجازات انها منتشر شود . اول از مفسدين افراد وابسته به ان شروع كنيد افراد دانه درشت را اعلام كنيد
ناشناس۴۹۸۷۴۳۱۹:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۶
چرا؟؟؟ بر اساس اقدام نمایندگان محترم مجلس که در چارچوب اعمال ماده ۲۳۶‌آیین نامه داخلی مجلس، اهمال و تخلف بانک مرکزی را که منجر به وارد آمدن خسارت به سپرده گذاران شده بود محرز دانسته و با رای قاطع ، پرونده موسسه کاسپین را به قوه قضاییه ارجاع نمودند. ولی تا کنون و پس از گذشت قریب یکسال و علارغم تاکیدات مکرر جناب آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درخواست از قوه قضاییه جهت ارائه گزارش به این کمیسیون و پیگیری ایشان از طریق صدا و سیما هنوز دادگاه متهمین موسسه مالی فرشتگان و کاسپین برگزار نگردیده ، چرا؟؟؟ لطفا پیگیری نمایید
ناشناس۴۹۹۰۲۰۰۰:۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
بینی بین الله مفسدین را یا از پشت سر و یا شطرنجی نشون ندید .
ناشناس۴۹۹۰۲۱۰۰:۱۷:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
بایستیمستقیم پخش شود که امکان سانسور برای مقاماتی که ممکناست دخیل بوده باشند فراهم نشود در غیر اینصورت حالت تصنعی خواهد داشت این محاکمات و مردم قانع نخواهند شد
ناشناس۴۹۹۲۵۷۰۹:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
هر روز یک انبار احتکار و یک دلال ارز و سکه و.... کشف می شه ولی او ضاع روز به روز بد تر می شه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین