ایران در رتبه دوم بالاترین تعرفه واردات خودرو در دنیا

گروه اقتصادی الف،   3970526085 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ به دنبال جلوگیری از کاهش واردات یا تولید خودرو در داخل کشور نیستیم اما معتقدیم قیمت خودرو باید کاهش و هزینه نگهداری آن افزایش یابد.

ایران در رتبه دوم بالاترین تعرفه واردات خودرو در دنیا

به گزارش تسنیم، مهرداد تقی‌زاده با اشاره به رابطه سیاست‌های خودرویی و قیمت سوخت در ایران اظهار کرد: در این زمینه به‌جای پایین بودن قیمت خودرو چه شخصی و باری همچنین بالا بودن هزینه نگهداری، برعکس آن عمل شده که باعث خودرو محوری در کشور شده است.

وی تصریح کرد: در کشورهایی که از حمل‌ونقل هوایی و ریلی کمتر استفاده می‌شود تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی بالاتر است، این مسئله در کشورهایی که سوخت ارزان تری دارند نیز صدق می‌کند.

در ادامه جلسه گزارش مقایسه قیمت خودرو در ایران و سایر کشورهای جهان از جمله کشور آلمان از سوی کارشناس معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تشریح و سپس از سوی حاضران جلسه مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت. در این گزارش عنوان شد یکی از علل بالا بودن قیمت خودرو بالا بودن تعرفه واردات است و در این خصوص ایران رتبه دوم جهان را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت: به دنبال جلوگیری از کاهش واردات یا تولید خودرو در داخل کشور نیستیم اما اعتقاد داریم قیمت خودرو باید کاهش و هزینه نگهداری آن افزایش یابد.

تقی زاده با اشاره به قابلیت‌های گردشگری در شهر‌ها و استان‌ها گفت: یکی از پتانسیل‌های قابل‌توجه و درآمدزا در شهر پتانسیل‌های گردشگری است و در بسیاری از کشورها زنده نگه‌داشتن شب‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از جذابیت‌های شهرها محسوب می‌شود. در این خصوص شهرداری‌ها در قبال دادن مجوز برای فعالیت شبانه اماکن تفریحی، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها درآمد‌زایی می‌کنند که رضایت‌مندی شهروندان را در بر دارد.

وی با اشاره به تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل از سوی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی افزود: درحالیکه توسعه حمل‌ونقل ریلی در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد اما حجم واردات ناوگان جاده‌ای بالاتر است و در عوض از سوی دستگاه‌های مختلف برای واردات ناوگان ریلی سد و مانع‌تراشی می‌شود. همچنین با نگاهی به بودجه‌ها در میابیم که بودجه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از بخش ریلی بیشتر است.

وی یادآور شد:‌شهرداری‌ها موظف به جابجایی مردم هستند نه خودروها. در این خصوص با نگاهی به کشورهای مختلف حتی روسیه در می‌ یابیم کشورهای ثروتمند نیز علی رغم داشتن منابع مالی لازم هیچ‌گونه اقدامی به تعریض معابر و احداث بزرگراه‌های دوطبقه نمی‌کنند، بلکه در عوض ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی مردم با کمترین سرفاصله در فواصل کوتاه و بلند فراهم شده است.

تقی‌زاده اظهار کرد: تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل با همکاری شهرداری‌ها، وزارت کشور و بخش‌های مختلف مرتبط با حمل‌ونقل تدوین و 104اقدام استراتژیک آماده شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۸۵۶۱۱۵:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۶
همش حرف . وسایل نقلیه عمومی افتضاح هست. کولر در تابستان و بخاری در زمستان ندارند. با اتوبوس سر کار رفتن من یک ساعت و نیم طول می کشد. از طرف دیگر می گفتند در خارج ماشین ارزان است و سوخت گران اما در ایران برعکس است. الان پراید شده سی میلیون. خودرو وحشتناک گران شده و بنزین نیز نسبت به درآمد مردم گران است. ماشینشان چند برابر ماشین های کشورهای پیشرفته مصرف سوخت دارد بعد می گویند سوخت ارزان است و به این دلیل باید هم سوخت و هم هزینه نگهداری ماشین را زیاد کنیم. مسئولینی داریم که با وجود انها نیاز به هیچ دشمنی نیست
ناشناس۴۹۸۶۲۹۱۷:۰۳:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۶
در ایران باید هر خودرو یک قیمت سوخت متناسب با قیمت خودرو داشته باشد کسی که قیمت خودرو اش گرانتر است باید قیمت بنزین بالاتری هم پرداخت کند چون پولدار تر است و باید حداقل مثلا ۲۰۰ لیتر در ماه پول سوخت متناسب با قیمت خودرو پرداخت کند .ان هم از راه کارت سوخت این خودش یک نوع مالیات بر سوخت است . دولت بجای گران کردن بنزین باید راهکارهایی برای گرفتن مالیات بر سوخت را عملی کند . در کشور المان با ان سابقه و فن اوری ساخت خودرو در سال بالای ۵۰ میلیارد یورو فقط مالیات بر سوخت از مصرف کننده گرفته می شود . در جامعه باید پولدارها مالیات بیشتری هم مرداخت کنند .
محمد قاسمی۴۹۸۷۰۴۱۸:۲۷:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۶
البته قبل از دولت روحانی با مصوبه مجلس مقرر بود هر سال 5 درصد کاهش پیدا کنه که با دستور روحانی به 90 درصد افزایش پیدا کرد
ناشناس۴۹۸۷۴۹۱۹:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
دولت باید واردات خودروهای دست دوم تا 5سال کارکرد را آزاد کند تا قیمت 405و سمند نشه 60 میلیون. ساندرو استپ شده 105میلیون دنا 85 میلیون.
مهرداد۴۹۸۸۷۲۲۱:۳۲:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۶
اقدام به تعریض معابر در شهرها توام با تهدید مالکیت خصوصی بوده. ضمنا تعریض معابر توام با اتلاف منابع بوده و به ضرر اقتصاد است. در عوض ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی مردم با کمترین فاصله بهترین راه حل مسائل ترافیک شهرهاست.
ناشناس۴۹۹۰۱۰۰۰:۰۸:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
قیمت خودرو باید اینقدر پایین باشه که حتی قشر متوسط بهترین ماشینها را سوار بشند ولی هزینه بنزین باید اونقدر بالا باشه که این همه دور دور و ماشین شواری الکی نداشته باشیم و به سمت حمل و نقل عمومی و دوچرخه و ...روی بیاریم...البته نه تو این اقتصاد بیمار
قاصدک۴۹۹۱۱۰۰۳:۵۲:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
چرا تعرفه برای ایران اینقدر بالاست غیر از ناکارآمدی مدیریت کشور است ؟ این را دیگر نمیشود به مردم پیوند زد . در هر کشوری قیمت خودرو و بنزین تناسب خاصی دارد و کیفیت کار حرف اول را میزند ماخودرو چهار چرخ کپی میکنیم که هیچ نسبتی با اصل ندارد در این سالها کدام مرغوبیت و کیفیتی ملاک بوده جز فشردن گلوی مردم و تحمیل اجناسی بسیار بی کیفیت و خدمات پس از فروش که صفر شده هنوز آرزوی پیکان را داریم مونتاژ ماشین و اجناس فاقد کیفیت چینی برای ما ملکه شده تا کی به این خزعبلات نخ نما شده میخواهید مردم را که از انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی کمر شکسته و نابود کرده اید سرگرم کنید
ناشناس۴۹۹۱۲۷۰۶:۲۲:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
لابد می خواین بگین چون ایران دومه پس تعرفه ها پایینه و باید افزایش پیدا کنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین