خجسته: عده‌ای خاص نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند

گروه اقتصادی الف،   3970526008 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس معتقد است عده‌ای خاص نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند.

خجسته: عده‌ای خاص نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند

امیر خجسته  رئیس فراکسیون مبازره با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: بازار ارز امروز افسارگسیخته و رها شده و دست‌های پشت پرده با کنترل قیمت ارز  نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود نرخ ارز در خیابان فردوسی و چهار راه استانبول مدیریت می شود، اشتباه است، ادامه داد: بازار ارز توسط یک ستاد مافیایی فرماندهی و مدیریت می شود و سیاست‌گذاری‌ها بیشتر در داخل‌، بازار را تحت امر خود قرار داده است.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه بیش از یک هفته از رونمایی بسته جدید ارزی بانک مرکزی می گذرد،  اظهار داشت: بازار ثانویه فاز جدیدی است و بدون عرضه منجر به بالا رفتن قیمت‌های می شود. در بازار ثانویه نیز چون مدیریت مناسبی بر روی آن صورت نگرفته همچنان تاثیر مثبتی روی قیمت ارز نداشته و این فرمول مدیریتی، ارزش پول ملی را همچنان نتوانسته به جایگاه قبلی برگرداند و تثبیت کند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید براینکه مسئولین تخصصی و اقتصادی کشور بایستی برای کنترل بازار و مهار تورم ورود پیدا کنند، افزود: مشاهدات میدانی امروز از بازار ارز نشان از تداوم سکون و خاموش بودن تابلوی صرافی‌ها دارد که این روند قطعاً تولید داخلی را با مشکل مواجهه  می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۸۰۹۷۰۹:۰۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۶
هیچ دست پشت پرده ای وجود نداره هیچ چیز پنهان نیست چون بر اساس قانون و مصوبات اخیر دولت و بانک مرکزی همه ( باند خاص ) آشکارا با خیالت راحت و امنیت کامل مشغول غارت هستند تمام این مراکز خاصی که بدون محدودیت از سرمایه های ملی ( نفت و گاز و مواد معدنی و کانی های فلزی ) به نرخ ارزان ارتزاق میکنند و بدون محدودیت صادر میکنند بدون اجبار و بر اساس میل ( خواص ) که مستقیم و یا با واسطه سهامدارهستند ارز را وارد بازار میکنند همه و همه شناخته شده هستند و اتفاقا بطور قانونی با مصوبه اخیر دولت و بانک مرکزی از این ( سوپررانت ) و انحصار مطلق و بی حساب و البته کاملا امن و قانونی! بهره مند هستند
ناشناس۴۹۸۱۴۲۰۹:۵۲:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۶
ریاست محترم مبارزه با مفاسد اقتصادی علی رغم تجربیات گذشته هنوز عده ای باور ندارند که روند عرضه و تقاضا تعین کننده ارزش هر کالا هست . در اقتصاد ایران که در آمد ارزی عمده از نفت در اختیار دولت است او استکه میتواند در این ارزش گذاری نقش آفرین باشد بمحض آنکه در این در آمد خللی وارد میشود بازار عکس العمل نشان میدهد رفتار مردم در این عرصه را نباید عامل سقوط ارزش ریال دانست هرچند به تشدید سقوط ارزش پول ملی کمک میکند .
ناشناس۴۹۸۱۷۱۱۰:۲۵:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۶
اگر می شناسید محاکمه و اعدام کنید.
ناشناس۴۹۸۲۱۶۱۱:۰۲:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۶
واقعا وزارت اطلاعات توان شناسایی این افراد خاص را ندارد ؟ باور کنیم ؟
ناشناس۴۹۸۳۰۵۱۲:۰۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۶
میخواهند همه به قیمت سابق بفروشند اما خودشون قیمت ارز رو سه برابر کرده اند . به جای اینکه تلاش کنند قیمت هزاران قلم کالا رو ثابت نگه دارند تلاش کنند قیمت یک قلم «ارز» رو پایین بیارند. آقا ما دلار 3700 تومانی رو قبول داریم بالاتر باشه از جیب ما طبقه ضعیف خواهد رفت داخل جیب تجار محترم و دولت تدبیر
ناشناس۴۹۸۳۲۰۱۲:۱۲:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۶
در شرایطی که تولید نداریم افزایش سود بانکی یعنی بانکها هم این نقدینگی را در فعالیتهای سوداگرانه استفاده خواهند کرد. به عبارت دیگر افزایش سود یعنی مردم خرده سرمایه های خود را به بانک بسپارند تا بانک آنرا به شکل کلان به افراد و شرکتهای وابسته سپرده تا آنها سفته بازی کنند و تورم شدید ایجاد کنند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین