برنامه لیگ برتر فوتبال/ تقابل پارس جنوبی و استقلال به یاد پَشه و خنده‌!

گروه ورزشی الف،   3970525046

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود.

برنامه لیگ برتر فوتبال/ تقابل پارس جنوبی و استقلال به یاد پَشه و خنده‌!

به گزارش تسنیم، لیگ برتر فوتبال امروز (پنجشنبه) در روزی که استقلال در شهر جم به مصاف پارس جنوبی می‌رود، با برگزاری 4 دیدار در شهرهای مختلف وارد هفته چهارم می‌شود.

سپیدرود - پدیده

تیم عجیب و غریب سپیدرود در حالی به مصاف حریف خود می‌رود که خداداد عزیزی و کادرفنی‌اش جدا شده و سهیل حق شناس قرار است این تیم را برابر پدیده هدایت کند. از پیش از آغاز فصل، مشخص بود که سرنوشت خوبی در انتظار تنها تیم گیلانی لیگ برتر نیست. پس از اینکه باشگاه دو مالک داشت، در نهایت با مالکیت محمد نوین و سرمربیگری خداداد عزیزی لیگ را آغاز کرد، اما شکست سه بر صفر برابر سایپا و 6 بر یک مقابل سپاهان در سردار جنگل کار را برای عزیزی سخت کرد. خداداد که انتظار شنیدن شعارهای تماشاگران را نداشت، با آنها درگیری لفظی پیدا کرد.

در هفته سوم اتفاق بدتری افتاد و اعضای تیم سپیدرود در یکی از هتل‌های تهران به دلیل بدهی در لابی گرفتار شده بودند و اجازه خروج پیدا نمی‌کردند. پس از چند ساعت، خداداد که استعفایش را نوشته بود، به درخواست بازیکنان آن را پاره کرد و تیم راهی تبریز شد. در دیداری که هیچ کسی تصور گرفتن امتیاز توسط سپیدرود را نداشت، این تیم یک امتیاز گرفت و به رشت بازگشت، اما خداداد پس از اینکه از مالک باشگاه چک گرفت به صورت توافقی جدا شد.

مسئولان این تیم گیلانی همچنان به دنبال مذاکره برای حضور سرمربی جدید هستند، اما اعلام شده که حق شناس به طور موقت هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. دوستداران سپیدرود که تعدادشان هم کم نیست، با این شرایط باید چشم به آینده داشته و البته امیدوار باشند که مشکلات این تیم حل شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی شرایط متفاوتی نسبت به سپیدرود دارند، آنها در هفته اول با وجود بازی خوب برابر پرسپولیس شکست خوردند، اما در دو بازی بعدی برابر تیم‌های جنوبی یعنی استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان پیروز شدند. قطعا یحیی گل‌محمدی به شاگردانش گوشزد خواهد کرد که بازی با سپیدرود را جدی بگیرند، چرا که بهترین فرصت برای رسیدن به صدر جدول را دارند. تیمی که با 6 امتیاز در رده دوم است.

پارس جنوبی- استقلال

یکی از بازی‌های حساس این هفته را باید به تقابل پارس و استقلال اختصاص دهیم، دیداری که تداعی کننده اتفاقات فصل گذشته است. استقلال در بازی رفت با شرایط خاصی به شهر جم رفت. هفته پیش از آن، استقلال دو بر صفر به پدیده باخت تا سکوها علیه منصوریان شعار «حیا کن، رها کن» سر دهند. سرمربی وقت استقلال که تصمیم گرفته بود جدا شود، پس از صحبت با مسئولان باشگاه هدایت تیم را دوباره برعهده گرفت. او با مهدی رحمتی به مشکل خورده بود و او را روی نیمکت گذاشت، اما استقلال در این بازی حریف بازیکنان جوان مهدی تارتار نشد و دو بر صفر شکست خورد. دیداری که گفته می‌شود پس از پایان بازی، در رختکن استقلال اتفاقات زیادی افتاد و پچ پچ‌های مختلفی از رختکن شنیده می‌شد.

در این بازی، رحمتی با صورت کبود شده روی نیمکت نشست، او مدعی بود که پشه صورتش را نیش زده، اما کسی آن را باور نکرد! پس از این شکست، منصوریان به رضا افتخاری مدیرعامل وقت استقلال گفت که دیگر نیازی به رحمتی ندارد، افتخاری هم که از مجتبی جباری دل‌ ِخوشی نداشت، به سرمربی تیمش گفت که اگر قرار باشد رحمتی کنار گذاشته شود، جباری هم باید برود. پندار توفیقی معاون ورزشی سابق استقلال هم از طریق پیامک به دو بازیکن  مذکور اعلام کرد که در تمرین شرکت نکنند.

در برنامه نود همان هفته اما، اتفاق تلخی برای باشگاه استقلال افتاد. رضا افتخاری میهمان برنامه بود، منصوریان، رحمتی و اکبر عباس ملکی عضو هیئت مدیره استقلال روی خط بودند تا اتفاقی بیفتد که نباید رخ می‌داد. اختلافات و دو دستگی در میان مدیران باشگاه و سرمربی مشهود بود، تا جایی که منصوریان با رحمتی و ملکی روی خط برنامه به بحث پرداختند و هر کسی علیه دیگری موضع می‌گرفت. ملکی هم در یک لحظه به صحبت‌های منصوریان خندید تا این موضوع تا مدت‌ها سوژه صحفات مجازی شود. یک هفته بعد و پس از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان، منصوریان کنار رفت. در بازی برگشت، وینفرد شفر آلمانی سرمربی استقلال بود، استقلالی که خوب بازی می‌کرد و یکی پس از دیگری تیم‌ها را شکست می‌داد. آنها در بازی برگشت با 4 گل تیم تارتار را شکست دادند تا انتقام سختی از پارس جنوبی بگیرند.

با این مقدمه سراغ بازی امروز می‌رویم، تارتار خوب می‌داند که استقلال امسال تیم سال گذشته نیست، او تعداد زیادی از بازیکنانش را از دست داده، از جمله فرشاد محمدی مهر و میثم تیموری دو بازیکن فصل گذشته خود را که به استقلال رفته‌اند. تارتار اما باز هم از بازیکنان جوان بهره می‌برد که باانگیزه هستند. آنها در بازی هفته قبل برابر نساجی و در حضور هواداران قائمشهری یک امتیاز گرفتند. بنابراین، استقلال بازی راحتی در پیش ندارد.

شفر برای این دیدار با مشکلاتی روبه‌رو است، نخست اینکه فرشید باقری را به دلیل درگذشت پدرش در اختیار نخواهد داشت و به احتمال زیاد محمد دانشگر یا مارکوس نیومایر جای او را می‌گیرند، از طرفی اللهیار صیادمنش و سجاد آقایی توسط کمیته اخلاق محروم شده‌اند. احتمال دارد شفر با تک مهاجم بازی کرده و مرتضی تبریزی در گوش چپ قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی استقلال به این صورت خواهد بود: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، فرشاد محمدی‌مهر، محمد دانشگر، علی کریمی، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی و روح الله‌ باقری.

پیکان - گسترش فولاد

یکی از تیم‌های مدعی برای رسیدن به صدر جدول، پیکان است. شاگردان مجید جلالی جزو تیم‌های 5 امتیازی هستند و به خاطر تفاضل گل در رده پنجم قرار گرفته‌اند. جلالی با توجه به سابقه مربیگری که در لیگ برتر دارد، خوب می‌داند که امتیازات ابتدای فصل چقدر برای کسب سهمیه آسیا برای تیمش مهم است، به همین دلیل به شاگردانش گوشزد خواهد کرد که سه امتیازی بازی خانگی را به هیچ وجه از دست ندهند.

گسترش فولاد تیم عجیبی نشان داده، آنها نه می‌برند نه شکست می‌خورند. تیم فیروز کریمی در آبادان از صنعت نفت یک امتیاز می‌گیرد، اما برابر تیم بحران زده سپیدرود که خودش را به زور به تبریز رساند، به تساوی دست پیدا می‌کند. شاید ابتدای فصل است و در ادامه عیار این تیم مشخص شود. گسترش فولاد سه امتیاز دارد و در رده دهم ایستاده است.

فولاد - نساجی

فولاد از سه دیدار گذشته میانگین 1.33 امتیاز را گرفته، اما انتظاری که از این تیم می‌رفت، برآورده نشده است. آنها نمایش ضعیفی در هفته دوم مقابل پرسپولیس داشته و برابر نفت مسجد سلیمانی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده، به تساوی بدون گل دست یافتند. آنها این هفته برابر تیمی قرار می‌گیرند که بازی فیزیکی به نمایش می‌گذارد. نساجی هنوز نتوانسته به اولین پیروزی تاریخ خود در لیگ برتر دست یابد و همین مسئله فشار زیادی به شاگردان جواد نکونام وارد کرده است. اگر چه نساجی تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر است، اما این تیم بازیکن اسمی کم ندارد و باید بتواند انتظارات را برآورده کند. نساجی در سه بازی خود دو امتیاز کسب کرده و در رده دوازدهم است. فولادی‌ها هم با 4 امتیاز در ایستگاه نهم ایستاده‌اند.

به گزارش تسنیم، برنامه بازی‌های امروز و فردا به همراه اسامی داوران به شرح زیر است:

پنجشنبه 25 مرداد

پارس جنوبی جم - استقلال، ساعت ‏20:30، ‏ ورزشگاه تختی جم بوشهر
داوران: حسین زرگر، آرمان اسعدی، علی دودانگه و امیر عرب‌براقی
ناظر داوری: محمود رفیعی

‏پیکان- گسترش فولاد تبریز، ساعت ‏20:30، ‏ ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران
داوران: علی بای، محمدرضا منصوری، مهدی شفیعی و کمیل غلامی
ناظر داوری: مسعود مرادی

‏سپیدرود رشت - پدیده خراسان، ساعت ‏18:30، ‏ ورزشگاه سردار جنگل رشت
داوران: علیرضا فغانی، محمدرضا مدیرروستا، مهرداد نجفی و رضا کرمانشاهی
ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

‏فولاد خوزستان - نساجی مازندران، ساعت ‏20:30، ‏ ورزشگاه غدیر ‏ اهواز
داوران: موعود بنیادی‌فر، جلیل شعرانی، علی احمدی و روح‌الله شریفی
ناظر داوری: سعید بطحایی

جمعه 26 مرداد

تراکتورسازی تبریز - سایپا، ساعت ‏19:45‏، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داوران: محمدحسین زاهدی‌فر، مهدی عالیقدر، هادی طوسی و شاهو اصلانی
ناظر داوری: حسین نجاتی

‏ذوب‌آهن - سپاهان، ساعت ‏20:15، ‏ ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داوران: وحید کاظمی، حسن یوسفی، قهرمان نجفی و جواد محمدی
ناظر داوری: اسماعیل صفیری

‏صنعت نفت آبادان - استقلال خوزستان، ساعت ‏20:30، ‏ ورزشگاه تختی آبادان
داوران: علی میرغفاری، رضا سخندان، محمد عطایی و پیمان فرخی‌مهر
ناظر: عبودسنگاشکن

‏پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان، ساعت 20:30، ‏ ورزشگاه آزادی
داوران: علی صفایی، رحیم شاهین، محسن سلطانی و سعید رحیمی‌مقدم
ناظر داوری: محمدرضا فلاح

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین