نه به مذاکره با آمریکا/ صدای واحدی که از دولت شنیده می‌شود

گروه سیاسی الف،   3970524183 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در بهمن 95 مسئولان دولت دوازدهم تاکید داشتند که ایران هیچ گونه مذاکره ای با آمریکا نخواهد داشت، رهبر انقلاب سه روز قبل در اظهاراتی بیان داشتند که با یک رژیم زورگوی متقلب نمی توان پشت میز گفت‌وگو نشست. این در حالی است که برخی از رسانه های ضد انقلاب طبق عادت همیشگی بعد از سخنان رهبری تلاش کردند از اختلاف بین مسئولان جمهوری اسلامی در این باره خبر بدهند.

 نه به مذاکره با آمریکا/ صدای واحدی که از دولت شنیده می‌شود

به گزارش الف، حضرت آیت الله خامنه ای روز دوشنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از اقشار مردم از استانهای مختلف در خصوص موضوع مذاکره با امریکا تأکید کردند: با امریکایی‌ها به علت وجود استدلالهای دقیق، تجربه گذشته و ضررهای فراوان مذاکره با یک رژیم متقلب و زورگو مذاکره نمی کنیم.

رهبر انقلاب با ترسیم فرمول مذاکره به سبک امریکایی‌ها افزودند: آنها پس از مذاکرات نیز به راحتی زیر وعده ها می زنند و به آنها عمل نمی کنند.

البته رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود بیان می کنند که جمهوری اسلامی زمانی وارد بازی خطرناک مذاکره با آمریکا می شود که از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظر رسیده و فشارها و هوچی گری های ترامپ نتواند در ما تأثیر بگذارد اما در حال حاضر مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می شود و ممنوع است.

بنا براین گزارش، روز 8 مرداد ماه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا پیشنهاد دیدار با رئیس‌جمهور ایران را مطرح کرد،‌ پیشنهادی که به‌گفته او بدون پیش‌شرط است اما ساعتی پس از سخنان ترامپ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری پیش شرط‌هایی برای مذاکره با ایران اعلام کرد. شروط دوازده گانه وزرات خارجه آمریکا که بیشتر در پی از بین بردن مولفه های اقتدار ایران چه به لحاظ دفاعی، موشکی و هسته ای می باشد. همچنین شروطی که بر از بین رفتن محور مقاومت و واگذاری منطقه به اسرائیل در درجه اول و سپس عربستان تاکید دارد.

پمپئو، مدعی شد، اگر ایران بتواند بپذیرد که وارد توافق هسته‌ای جدیدی شود، دونالد ترامپ آماده است که با این کشور مذاکره کند؛ اما موضوع دیدار مقام‌های ایران و آمریکا در تیرماه نیز از زبان محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور نیز مطرح شده بود. واعظی عنوان کرده بود ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل 8 بار برای دیدار با حجت‌الاسلام حسن روحانی درخواست ملاقات کرده است؛ اما مقامات و مسئولان دولت دوازدهم در سخنان خود تا پیش از این دلایل متفاوتی را برای عدم صحیح بودن مذاکره با آمریکا عنوان کرده اند.

جریانی در کشور که حتی برخی از این جریان در دولت نیز حضور دارند، سعی دارد مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها گره بزنند و ناکارآمدی دولت را به این موضوع ارتباط دهند و به جامعه القا کنند که بین حاکمیت و دولت در بحث مذاکره با آمریکا اختلاف نظر وجود دارد؛ هر چند به عقیده همه کارشناسان تحریم ها سهم کوچکی از در مشکلات اقتصادی دارند و کلید مشکلات در داخل است و نیاز به اقدامات اساسی برای حوزه اقتصادی است؛ اما پیش از سخنان رهبری اکثر اعضای دولت نیز دست رد به پیشنهاد ترامپ زدند و مذاکره با آمریکا را موثر نداستند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌شود:

روحانی: آمریکای نامطمئن و غیرقابل اعتماد، به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست

حسن روحانی روز چهارشنبه چهارشنبه 17 مرداد در دیدار وزیر امور خارجه کره شمالی با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام به عنوان توافقی بین‌المللی، گفت: عملکرد دولت آمریکا در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که امروز آمریکا به عنوان کشوری نامطمئن و غیرقابل اعتماد در جهان شناخته می شود که به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست.(اینجا)

همزمان با تحریم، مذاکره چه معنایی می‌خواهد داشته باشد

رئیس جمهور همچنین روز دوشنبه 15 مرداد 97 در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم در پاسخ به پرسشی درباره ارائه پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط از سوی رییس‌جمهوری آمریکا، اظهار کرد: کسی که ادعا می‌کند و می‌گوید من تمایل به مذاکره دارم باید بداند مذاکره مبنایی دارد و اولین آن صداقت است که دو طرف باید به صداقت باور بداشته باشند، دومین مبنای مذاکره به نتیجه رسیدن مذاکره است. کسی که امروز ادعای مذاکره می‌کند کسی است که بدون مذاکره از تعهدات بین‌المللی از معاهده پاریس گرفته تا دیگر معاهدات تجاری خارج شده است.

روحانی ادامه داد: آنها از نتیجه مذاکره خارج شدند و کسی که ادعای مذاکره می‌کند باید نشان دهد که واقعا می‌خواهد با مذاکره مساله حل شود؛ همزمان با تحریم، مذاکره چه معنایی می‌خواهد داشته باشد."

از نگاه رئیس جمهور کسی که از مذاکره کردن خارج شد دولت ترامپ بود وگرنه ایران همیشه از مذاکره استقبال کرده است، به شرط اینکه صداقت در طرف مقابل نیز وجود داشته باشد.(اینجا)

روحانی: دو راه داریم؛ تسلیم یا مقاومت/امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم ندارد

حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه 31 تیرماه نیز  در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با اشاره به  اینکه آمریکایی‌ها در باطن، هیچ تعهدی به صلح، معاهدات و سازمان‌های بین‌المللی ندارند، گفته بود: آمریکایی‌ها می‌خواستند با جنگ تحمیلی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به شکست کشانده یا ایران را تجزیه کنند که با اتکا به توان و ابتکار خودمان و بهره‌گیری از توان و تخصص افسران و جوانان کشورمان، آمریکایی‌ها را در دستیابی به این هدف‌ها، ناکام گذاشتیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور فراز و نشیب دارد و ما در این مسیر دو راه تسلیم یا مقاومت را پیش رو داریم، گفت: امروز در برابر آمریکا حرف زدن، مذاکره کردن و سخن گفتن معنایی جز تسلیم ندارد و تسلیم به معنای پایان دستاوردهای 40 ساله ملت ایران است. این جماعتی که امروز در آمریکا روی کار هستند، اگر در برابرشان تسلیم شده و یک قدم به عقب برویم تمام منافع ملت را غارت می‌کنند و در این شرایط ما نترسیده و تا آخرین قطره خون‌مان در برابر آنها می‌ایستیم.

روحانی با تاکید بر اینکه سرنگونی، تجزیه، تحریم و تضعیف؛ سیاستهای اصلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی است و توطئه آخر آنها، تلاش برای خسته کردن ملت ایران است، گفت: ما تسلیم نمی‌شویم و در برابر آدم زورگو و قلدری که اخلاق و ادب نداشته، سیاست نمی‌داند، طرح و برنامه نمی‌فهمد و به ملت و دولت و مشاوران خود هم دروغ می‌گوید، می‌ایستیم و باید بدانند که ملت تاریخ‌ساز، کهن، انقلابی، در برابر این بی‌سر و پاها تسلیم نخواهد شد.(اینجا)

رئیس جمهور ادامه داد: امروز جمعی در آمریکا روی کار آمده‌اند که توافقات این کشور با همه کشورهای جهان و حتی همسایگان آمریکا را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهند. اگر این رفتارهای جدید آمریکایی‌ها فقط در قبال ایران یا فقط در برابر برجام و یا در برابر گروه یا بخشی در ایران بود، شاید قابل درک بود.

رئیس جمهور در 12 تیر ماه و در سفر به اتریش با ایرانیان مقیم این کشور دیداری داشت که در آن دیدار به ذات آمریکایی ها اشاره می کند و می‌گوید: اشتباه بزرگی است اگر فکر می کنند ملت ایران در برابر زور و تحقیر تسلیم می شود.

وی در این دیدار گفت: امروز جمعی در آمریکا روی کار آمده‌اند که توافقات این کشور با همه کشورهای جهان و حتی همسایگان آمریکا را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهند. اگر این رفتارهای جدید آمریکایی‌ها فقط در قبال ایران یا فقط در برابر برجام و یا در برابر گروه یا بخشی در ایران بود، شاید قابل درک بود.

به گزارش الف؛ حسن روحانی ریاست جمهوری بارها به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در سخنرانی‌ها و ... اشاره و بیان کردند که می توان به جستجو به آن پی برد و این در حالی است که وی بارها گفته بود دولت اهل مذاکره است اما تجربه برجام باعث شده امروز رئیس جمهور کشورمان پاسخ منفی به پیشنهاد آمریکایی ها بدهند مثلا رئیس جمهور در دیدار سفیران جدید ایران در ۱۴ کشور جهان هم، آنها را به تلاش مضاعف به منظور تقویت و تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورمان در عرصه بین‌المللی توصیه کرد و گفت: تهدید و فشار آمریکا را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت تبدیل کنیم.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز روز سه شنبه گذشته در جلسه هم اندیشی با روسای 13 دانشگاه برتر کشور، ضمن انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورمان و خروج غیرقانونی از برجام گفت: به تصدیق غالب نخبگان کشور در مقطع کنونی با توجه به سیاست های خصمانه و توأم با بی احترامی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مذاکره با این کشور پذیرفتنی نیست.

واعظی: تحریم های یکجانبه آمریکا دیگر کارایی ندارد
محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری ایران 18 مرداد 97 در سفری به ترکیه گفت که روش تحریم و اعمال فشار یکجانبه آمریکا علیه کشورها، دیگر کارایی ندارد و دوره این گونه اقدامات گذشته است.

واعظی نوع نگاه دولت جدید آمریکا نسبت به مسایل جهانی در بین افکار عمومی جهان را غیر قابل پذیرش خواند و اظهار کرد: یک دولتی در آمریکا فکر می‌کند که هر آنچه می‌گوید باید توسط سایر کشور‌ها عملی شود که این روش از دیدگاه ملت‌ها و دولت‌ها قابل قبول نیست. امروزه استقلال مهمترین سرمایه کشورهاست و این که دولت‌ها بتوانند با همکاری مردم خود بتوانند تصمیم بگیرند، ولی آمریکا می‌خواهد بر این اراده استقلال خدشه‌ای وارد کند که قابل قبول نیست.

وی همچنین گفت :در سفر قبلی روحانی به نیویورک برای مجمع عمومی سازمان ملل، ترامپ ۸ بار درخواست گفتگو و ملاقات با رئیس‌جمهور را از تیم ایرانی مطرح کرده بود که با مخالفت مسئولان کشورمان مواجه می شود.(27 تیر ماه 1397)

مذاکره باید شرایط خودش را داشته باشد

محمدجواد ظریف 17 مرداد 97 در گفت و گو با روزنامه ایران درباره دلیل عدم مذاکره ایران با آمریکا می گوید: پیش از این، مذاکره با امریکا را با اجازه مقامات عالی نظام شروع کردیم و بیشترین میزان مذاکره با امریکا را داشتیم. مذاکراتی که در سال‌های ۹۲ تا همین اواخر و قبل از خروج امریکا از برجام بین ایران و امریکا صورت گرفته بی‌سابقه بوده است. وزیر خارجه امریکا رکورد حضور خارج از امریکا را در مذاکراتی که با ایران داشت، شکست.

ظریف در ادامه از عدم اعتماد جهانی به دولت ترامپ سخن می گوید و عنوان می کند: اعتماد نسبت به امریکا به خصوص دولت جدید این کشور که موضوعیت ندارد و هیچ‌کس در دنیا به آنها اعتماد ندارد. ولی چقدر می‌توان مطمئن بود که وقتی شما به نتیجه‌ای رسیدید این نتیجه اعمال می‌شود. ما اکنون توافقی داریم که همه دنیا معتقد است توافق خوبی است، سازوکار نظارتی دارد. چنانکه آژانس انرژی اتمی ۱۲ بار گزارش داده این توافق کاملاً از سوی ایران اجرا شده است. خب چه مشکلی وجود داشت که امریکایی‌ها از این توافق کنار کشیدند؟ اگر صرفاً قرار باشد که تمایلات لحظه‌ای افراد و یا فشارهای گروه‌های فشار خط مشی سیاسی کشوری را تعیین کند. دیگر چه نیازی به مذاکره است. انجام مذاکره ملزوماتی دارد که باید به آن توجه جدی شود و جمهوری اسلامی هیچ‌وقت کشوری نبوده است که مذاکره را رد کند اما خب مذاکره باید شرایط خودش را داشته باشد.

ظریف: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه صداقت نداشته‌اند/ حرکت آقای ترامپ یک حرکت تبلیغاتی بود

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در روز 17 مرداد ماه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به بی‌اعتمادی‌هایی که طی سال‌ها نسبت به آمریکایی‌ها ایجاد شده، در پاسخ به این پرسش که با توجه به صحبت‌های رییس جمهوری مبنی بر این‌که آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران صداقت نشان داده است، گفت: آمریکایی‌ها هیچ گاه در این حوزه صداقت نداشتند و حرکت آقای ترامپ یک حرکت تبلیغاتی بود. یکی از دلایل مهمی که می‌توانیم طبق آن به این برسیم که آقای ترامپ نه نسبت به مردم ایران و نه نسبت به تعهدات بین‌المللی آمریکا هیچ حساسیتی ندارد این است که اولین تحریمی که آقای ترامپ برگرداند تحریم هواپیماها بود، یعنی حتی قبل از روز ششم اوت که دور اول تحریم‌ها بازگشت اولین کاری که آمریکا انجام داد این بود که ارسال 200 هواپیما را که قرار بود مردم ایران از آن استفاده کنند را لغو کرد.

وی افزود: آنان بسیار نیاز دارند که به مردم ایران نشان دهند که این بی‌اعتمادی متراکمی که در طول 40 سال اخیر ایجاد کرده‌اند برایش چه توضیحی دارند. مردم ایران چه دلیلی دارند که احساس نیاز کنند که لازم است با آنان به مذاکره بنشیند به هر حال اگر بحث مذاکره باشد ما دو سال مذاکره فشرده با آمریکا داشته‌ایم که نتیجه‌اش برجام بود و آقای ترامپ از آن خارج شد. حال چه‌طور می‌توان اعتماد کرد که اگر به فرض محال با آمریکا مذاکره تازه‌ای هم انجام شد و به توافق جدیدی هم رسیدیم آمریکا به آن پایبند باشد، بنابراین روش آمریکا و رفتارش نه تنها هیچ اعتمادی برای ایران، برای هیچ کشوری در دنیا باقی نمی‌گذارد.(اینجا)

ظریف :با این آدم میشه مذاکره کرد؟(این فیلم را ببیند)

ادعا می‌کنید که اهل مذاکره هستید

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در روز مراسم خبرنگار در ساختمان وزارت خارجه در خصوص مذاکره با آمریکا می‌گوید: رهبری در پایان دوران مذاکرات هسته‌ای فرمودند که اگر در هسته ای نتیجه گرفتید این زمینه هست که با آمریکایی ها مذاکرات را ادامه دهیم. ما دو سال طولانی‌ترین مذاکرات تاریخ را در موضوع هسته ای با آمریکایی ها و دیگر طرف های برجام داشتیم.

وی افزود: کلمه به کلمه برجام مذاکره شده و آقای ترامپ با یک امضا می گوید همه چیز باطل است، شما ارزش وقت و مذاکره‌ای که صورت گرفته و نتیجه ای که در برداشته و قطعنامه شورای امنیت را دارد و اکثر کشورهای جهان آن را قبول دارند، را ندیده گرفته اید و باز با این شرایط ادعا می‌کنید که اهل مذاکره هستید.(اینجا)

عراقچی: مذاکره با آمریکا در دستور کار ایران نیست

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه اسفند 95 یعنی حدود چهل روز بعد از روی کار آمدن ترامپ در مصاحبه با رسانه روسی اسپوتنیک تأکید کرد «برقراری روابط با آمریکا» در دستور کار ایران قرار ندارد. عراقچی که به ژنو رفته بود در اظهاراتی عنوان کرد که تهران به دنبال برقراری روابط با واشنگتن نیست.

تخت‌روانچی: صریح می‌گویم، مذاکره با آمریکا فایده‌ای ندارد

مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور 15 مرداد 97 در مصاحبه با تسنیم می گوید: ما حرف‌های ترامپ علیه ملت و دولت ایران را که فراموش نکردیم. این قلدربازی‌های او بود و معلوم است که این مذاکره اصلاً فایده‌ای ندارد. مذاکره اگر می‌خواهیم نتیجه بدهد باید از موضع برابر باشد. صریح بگویم که مذاکره در این شرایط عملاً فایده‌ای ندارد، بعضی‌ جاها حتی ممکن است مضر هم باشد بنابراین ما صحبت‌های آقای ترامپ را نه‌تنها جدی نمی‌گیریم بلکه آن را یک نوع تاکتیک می‌دانیم.

مجید تخت‌روانچی همچنین روز 9 مرداد ماه امسال در گفت‌وگو با ایسنا نیز با بیان اینکه منتظر دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک نباشیم، گفت: در مورد مذاکره با آمریکایی‌ها به صراحت پاسخ میدهد: نباید بیهوده انتظار مردم بالا برود و بعد اتفاقی هم رخ ندهد، اگر چنین شود مردم ناراحت خواهند شد. من شخصاً زمینه‌ای برای مذاکره نمی‌بینم. اجرایی شدن هرچیز نیازمند زمینه‌ای است و الان زمینه این موضوع فراهم نیست.»

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری هرچند معتقد است که سر ترامپ در ماجرای بازگرداندن تحریم ها به سنگ می خورد، اما در عین حال تاکید می‌کند که «ترامپ در مذاکره اش با ایران جدی نیست وگرنه سه ماه پیش زیر توافقی که دولت کشور خودش آن را امضا کرده بود، نمی زد.(اینجا)

 مواردی که در بالا به آنها اشاره شد (البته بخشی از سخنان دولتمردان در یک ماه اخبر است)  به خوبی نشان می دهد مشکل اصلی خود دولت ترامپ و آمریکا است که با وجود گزارشات متعدد آژانس درباره فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران، از توافقی بین المللی که در قالب قطعنامه‌های سازمان ملل نیز آورده شده بود خارج شده و در حال حاضر ژست گفت و گو و مذاکره گرفته است.

بدون شک مذاکره و گفت و گو زمانی منطقی و معقول است که دو طرف از موضعی برابر و با احترام پای میز مذاکره بشینند و به تعهدات خود پایبند باشند که در حال حاضر هیچ کدام از شروطی که گفته شده وجود ندارد، البته این خاصیت دولتمردان آمریکایی است و ترامپ سردمدار آنها است وگرنه در زمان اوباما هم وقتی برجام امضا و اجرایی شد شاهد کارشکنی آمریکایی‌ها بودیم که مانع شدند تا ایران از برجام نفع ببرد و به تعهدات خود پایبند نبودند؛ حال ترامپ که به هیچ تعهدی پایبند نیست جای خود دارد.

متاسفانه  جریانی خودباخته همچنان به دنبال مذاکره است  . اما باید گفت برخلاف تلاش برخی رسانه ها برای تلقین اختلاف بین مقامات جمهوری اسلامی، اختلاف نظری در این باره وجود ندارد و دولت دوازدهم و نظام جمهوری اسلامی اگر چه مذاکره با آمریکا را تابو نمی داند اما زمانی به این کار اقدام خواهد کرد که واشنگتن از خواست های زیاده خواهانه خود دست بردارد، به قراردادها و توافق های بین المللی پایبند باشد و از موضعی برابر به فکر گفت و گو باشد نه اینکه به فکر شکست و نابودی طرف مقابل باشد.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۱۲۴۳۰۹:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۸
رفراندوم بذارید
ناشناس۵۰۱۴۹۲۱۲:۰۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۸
راست میگه رفراندوم بزارید تکه اگر سوراخ شدن کشتی رای آورد کشتی رو سوراخ کنیم و معطل نکنیم!!!!!!!! یکم تعقل بابا رفراندوم برای چی؟؟!!! مگر از برجام درس نگرفتیم ؟؟!!! مگر از کره شمالی درس نگرفتیم ؟؟؟۱۱ مگر از لیبی درس نگرفتیم ؟؟؟! مگر از 28 مرداد درس نگرفتیم ؟؟!!! علاج مملکت توی همینجاست نه بیرون
ناشناس۵۰۲۵۱۰۱۹:۳۶:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۸
رفراندم بخاطر این است ملت قیم نمی خواهد خودش تصمیم می گیرد
ناشناس۵۰۱۵۳۴۱۲:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
اسلاحتلبا برای مذاکره له له می زنن
ناشناس۵۰۱۷۱۷۱۳:۳۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
ربطش چیه ؟ این غلط املایی برند شماست ؟
ناشناس۵۰۲۵۲۵۱۹:۵۲:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
درواقع کنایه است که حتی در لفظ هم اگر بنویسی اصلاح طلبی دروغه چون در واقع اسلاحتلبند
ناشناس۵۰۱۷۱۹۱۳:۳۴:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۸
شما بفرما چه باید کرد؟ جنگ؟؟؟
هلی۵۰۱۹۰۹۱۴:۵۱:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۸
و اختلاسیا عاشق وضع موجود هستند.
ناشناس۵۰۱۵۷۱۱۲:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۸
رفراندوم برای چی؟ یبار مذاکره شده به شکست انجامیده . باید مقاومت کرد و در برابر امریکا قرار گرفت واداده نباشید و عزت خود را حفظ کنید هر کسی امروز مذاکره کند خیانتکار است ما باید نفت را کلا تعطیل کنیم سرپای خود بایستیم بسیاری کشورها نفت ندارند ایا از بین رفته اند؟ دوره نفت خوردن تمام شد زمان مقاومت و تلاش است تا زمانی که ما هستیم محال است کسی جرات مذاکره با امریکا را پیدا کند من به شما اطمینان میدهم تا آمریکا اینگونه رفتار میکند مذاکره برای همیشه تمام شد و محال است که اجازه مذاکره داده شود غیر ممکن است که اجازه دهیم از این تخیل بیرون بیایید تمام شد
علی۵۰۱۹۲۹۱۴:۵۷:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
با وضعیتی که پیش می‌رود نفت تعطیل خواهد شد
ایوانغرب۵۰۱۶۱۰۱۲:۴۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
دوست عزیز رفراندوم برای چی بذاریم؟؟ اگر منظور رفراندوم برای مذاکره با آمریکا است که ما 12 سال با اینها مذاکره کردیم با موافقت رهبری و سران کشور. آیا نکردیم؟؟؟ اما اگر منظور شما رفراندوم برای زیر سلطه آمریکا رفتن است که به نظرم اگر ایرانی باشید هیچوقت این حرف را نمیزنید چون منظور آمریکا از مذاکره همین است. هرچه آمریکا بگوید بعد خلع سلاح از همه نظر و بعد ادامه ماجرا مثل لیبی وووو پس الکی ادای روشنفکری نگیرید لطفا
ناشناس۵۰۱۹۵۷۱۵:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
عمو بریم جنگ اینجوری لنگ در هوا که نمیشه مردم چقدر میتونن تحمل کنن اونجوری کار یکسره میشه یا مزنیم نیست نابود میکنیم یا همه شهید راه اعتقادات
ناشناس۵۰۱۶۲۸۱۲:۵۳:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۸
الان اگر رفراندوم بذارن ، بعضی ها دوست دارن مستعمره انگلستان باشن . باید این کار رو کرد ؟ در زمان قاجاریه هم مردم میگفتن بلاد اجنبی رو بدین بره ولی نون مردم رو تامین کنین . منظورشون از بلاد اجنبی هم ارمنستان و گرجستان و ... بود و دیدیم که چطور برای نفع ظاهری چند ساله ، کل مملکت رو فروختن !
ناشناس۵۰۲۰۲۰۱۵:۲۸:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
الان 190 کشور دنیا مستعمره انگلستان و امریکا هستن ؟.
ناشناس۵۰۲۷۵۰۲۲:۳۸:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۸
چرا باید ملت بخواهند مستعمره انگلستان شوند؟ این از بی لیاقتی مسئوولین نیست ؟ خوب چه کار باید کرد؟ ما ملت بدبختی را به عشق کی تحمل کنیم؟ تا کی شرمنده خانواده باشیم و چرا باشیم؟ کشور فقیری داریم؟ منابع خدادادی نداریم؟ نیروی جوان و بااستعداد نداریم؟ چرا؟؟؟؟ یه عده مثل کنه چسبیدن به منابع بی حساب وکتاب این کشور و ول نمی کنند
ناشناس۵۰۱۷۸۳۱۴:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
که تمام دنیا بهمان بخندند؟؟
سید۵۰۱۸۲۴۱۴:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
مگر برای برجام رفراندوم گذاشته شد که برای مذاکره بعدی رفراندوم بذاریم ؟ مگر ترامپ برای خروج از برجام رفراندوم گذاشت . مگه برای حمله به عراق و افغانستان رفراندوم گذاشتن . اینا رو برای کسانی گفتم که چشمشون به آمریکاست و اونجا رو الگو قر ار دادن .
ناشناس۵۰۱۹۶۴۱۵:۰۹:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
باید بی نفت زندگی کردن رو یاد بگیریم
ناشناس۵۰۲۱۶۶۱۶:۳۸:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
امروز میخواهم به مصاف تزویر بروم. تزویر سکه ای دو رو است که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می¬بینند و اهل معرفت، ابلیسش. به شما قول می دهم چنانچه با همان نیت روزهای نخستین قیام شمشیر بزنید، پیروزید و بر دشمن مزوّر غلبه می کنید. در میان شما احیانا هستند کسانی که قصد تسلیم دارند. من بیعتم را از ایشان بر میدارم و اتمام حجت میکنم: تزویر به شما امان میدهد تا مقاومتتان را بشکند؛ پس از غلبه شک نکنید، گردنتان را خواهد شکست! «و اما بنعمة ربک فحدث» (مختارنامه)
ناشناس۵۰۱۳۲۶۱۰:۴۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
نه......... به مذاکره یا از ترس است یا احساس گناه . مذاکره درهر حالتی راهگشا میتواند باشد و حداقل اینکه بدون ضرراست . مذاکره با توافق فرق دارد ولی اینکه چرا دولتمردان ما از مذاکره فرارمیکنند جای سوال دارد . کسی از مذاکره می گریزد که یا بترسد یا خلاف کرده باشد . مذاکره کنند اگر توانستند منافعی بدست بیاورند توافق کنند واگر نتوانستند توافق نکنند واگر بعدهاطرف مقابل زیر توافقش هم بزند این مدت که منافع بدست اوردند سود مذاکره است . هرچه هست از این حالت قهر بهتراست . درتمام بیلبورهای شهری توصیه شده که گفتگو کنیم . کجا گفتگو کنیم ؟ با چه کسی گفتگو کنیم ؟ چرا گفتگو کنیم ؟ ولی خودشان از گفتگو فرار میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۰۱۸۸۲۱۴:۴۳:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۸
شما لطف کنید به ما بگویید آیا اقای ترامپ که برجام را پاره کرد میتواند طرف مذاکره باشد؟ فرض کنیم همین فردا رفتیم و مذاکره کردیم و امضا شد . شما تضمین میکنید که ترامپ آن را هم پاره نکند . ؟؟؟؟
ناشناس۵۰۱۳۴۰۱۰:۴۷:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۸
از اروپایی ها چه خیری دیدیم که با امریکایی ها مذاکره کنیم
ناشناس۵۰۱۵۷۳۱۲:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
چیزی دیگه به اسم مذاکره با امریکا نداریم مدام گفته شد مذاکره باید کرد نتیجه مذاکره را هم همه دیدند
ناشناس۵۰۱۴۳۷۱۱:۳۸:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۸
همه ش شعاره ....
ناشناس۵۰۱۵۴۴۱۲:۲۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
هیچ راهی جز مذاکره با امریکا وجود ندارد بقیه حرفا حاشیه است
ناشناس۵۰۱۷۳۳۱۳:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
مذاکره باکی ؟ آمریکا .. لایق مذاکره نیست اهل مذاکره نیست اومیخواهد دستور بدهد وتونوکری کنی .
امیر۵۰۱۵۵۲۱۲:۲۸:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۸
مردم زیر بار فشارهای مالی کمرشان شکسته است و شرمنده زن و بچه شان هستند فکری بکنید
ناشناس۵۰۱۷۶۵۱۴:۰۱:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
انقلاب را بدهکار نکنید مذاکره کردیم طرف زیر قولش زد مذاکره دیگه نداریم تمام کنید این حرفها را
تقی۵۰۱۵۷۰۱۲:۳۴:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۸
مشکل کشور ما امریکا نیست مشکل امریکا دوستان دو اتیشه هستند که بچه ها و خانواده را انطرف می فرستند تا زایمان کنند و اقامت گیرند و سرمایه کشور را با کامیون و چمدان برای آخرت به انطرف می فرستند بعد داد ای فلان و ای فلان می کنند .
مدافع اقتدار ، عزت و خیرخواهی ایرانی۵۰۱۶۶۰۱۳:۰۴:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۸
جسارتا ، بنظر میرسد عاقلانه اینست که دولتی ها با بهره گیری صحیح از راهنمائی های مدبرانه و دور اندیشانه رهبری معظم ، مذاکره با اروپائی ها را ادامه دهند و بگذارند آنها با امریکائیان مذاکره نمایند و نقطه نظر های ما را منعکس نمایند. و حتی توسط اروپائیان میتوانیم بعضی از مسئولان امریکائی را نصیحت هم بکنیم و سعی کنیم با نقطه نظر های ایران و فرهنگ اصیل ایرانی آشنا کنیم. و به آنان تفهیم کنیم که اگر راه عاقلانه ای در پیش بگیرند و به تعهدات خود پای بند باشند ، شاید ما هم بتوانیم به نقطه نظر های آنان توجه کنیم و به تدریج از آنان بخواهیم که بعد از این همسایگان ما را بر علیه ما تحریک نکنند و بگذارند زمینه تفاهم و دوستی تاریخی ما با با همسایگان مان تجدید و تقویت شود . و آنها هم به جای فتنه انگیزی و اصرار در فروش سلاح و جنگ افراز ، کم کم خود را شریک صلح و سازندگی کنند و از تجارب ایران در برقراری صلح و دوستی میان کشورهای این منطقه در جهت تجارت و سرمایه گذاری مثبت و سازنده بهره مند شوند که ادامه این کار میتواند تا حدودی برای اصلاح وضعیت اقتصاد مقروض خودشان هم مفید تر باشد.
ناشناس۵۰۱۹۷۱۱۵:۱۱:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۸
به هیچ وجه مذاکره صلاح نیست و صورت هم نخواهد گرفت ما هوشیاریم
امین۵۰۱۸۴۳۱۴:۳۲:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
تا اونجایی که ما یادمونه وقتی برای مذاکرات برجام رفتیم هم تحریم بودیم.چرا اون موقع از این حرف ها نبود. رفراندوم بزارید تا مردم تعیین کننده ی این مسئله باشن
ناشناس۵۰۱۹۱۸۱۴:۵۵:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۸
نظر دولت مردان اونه... ولی کسی نظر مردم رو هم پرسیده؟
رامین۵۰۲۱۴۳۱۶:۳۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۸
بله درسته اما همین مردم به آقای روحانی رای دادن چون مسیر و اهداف او را تایید میکردن . حالا هم همین آقای روحانی و تیمش هستن که میگویند مذاکره با آمریکا نه . پس دیگه نیازی به رفراندوم نیست
ناشناس۵۰۲۲۱۲۱۶:۵۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
شما ظاهرا حرفهای روحانی رو یک در میان میشنوی. همون روحانی داره مرتب میگه مسائل اساسی رو باید مردم با رفراندوم مشخص کنن.
ناشناس۵۰۲۱۶۸۱۶:۳۸:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
نظر مردم وقتی به رییس جمهورشون رای میدادند پرسیده شده است .
ناشناس۵۰۱۹۳۲۱۴:۵۸:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۸
مردم باید برای آینده خود تصمیم بگیرند ..نه سیاستمدارها از طرف مردم
نه به رفراندوم۵۰۲۱۶۳۱۶:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۸
مردم به سیاستمدارها رای میدن که برن همین کارها رو بکنند . اکر قرار باشه که سیاستمدارها هر روز بیان یه رفراندم بذارن و بعد تقصییرات رو بندازن گردن رای مردم که نیاز به سیاستمدار نداریم . هر ادم بیسوادی هم میتونه اینکارو بکنه .
مهدی باقری ساری۵۰۱۹۹۰۱۵:۱۷:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۸
این سخنان بود که آخرش به مذاکره انجامید آنهم با یک توافق بین المللی ، که خواست ملت همین بود و بخوبی توسط تیم ایران انجام شد و انسجام جهانی و شورای امنیت را علیه ما را در هم شکاند اما آمریکا با نقض آن نشان داد دولتی غیر قابل اعتماد است حال اگر در این شرایط باز مذاکره مطرح شود معنایش خفت و خواری و تسلیم و از دست دادن همه چیز حتی امنیت است ما با برگ برجام می توانیم جهان را بر علیه آمریکا کنیم برجام سند بی آبروی امریکایهاست نه دولت و ملت ایران .
ناشناس۵۰۲۰۰۸۱۵:۲۴:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
روحانی از کدخدا رودست خورد. اون زمانی که برای بدست آوردن یک مشت رای به آمریکا کدخدا میگفتی یاد رفته. می گفتی برای در امان ماندن از جنس بنجلهای چینی و روسی باید به آغوش کدخدا و اروپا پناه ببریم ومردم عوام هم گول حرفای شما رو خوردن .یادت رفته . حالا که از کدخدا سیلی خوردیم. در بدترین شرایط در میان کشورهای عربی هستیم. از اروپا سیلی خوردیم و اگه عزتی هست به همت قاسم سلیمانی ها و رهبر عزیزمان هست وگرنه کشور و مردم و رای دهندگان به خودتون را از دولت بی تدبیر امید کاملاً نامید کردید رفت.............
ناشناس۵۰۲۰۱۶۱۵:۲۷:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
یانکی ها هیچ غلطی نمی تونن بکنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین