۱۰ خریدار بزرگ سکه چه کسانی هستند + اسامی

گروه اقتصادی الف،   3970523042 ۱۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در این مطلب اسامی ده نفر از خریداران عمده سکه که حدود ۱۷۰ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده اند را مشاهده می کنید.

۱۰ خریدار بزرگ سکه چه کسانی هستند + اسامی

به گزارش الف، بیش از شش ماه از آغاز طرح پیش فروش سکه دولتی با سررسیدهای چند ماهه از سوی بانک مرکزی میگذرد.

طرحی که در آن بدون آنکه هیچ سقف و محدودیتی برای افراد در نظر گرفته شود شهروندان می‌ توانستند میزان انبوهی سکه خریداری کنند.

همان طرحی که به گفته بسیاری از حقوقدانان و مقامات قضایی به واسطه تغییراتی که در میزان ذخایر ارزی و پشتوانه مالی کشور ایجاد می‌کند می‌تواند مصداقی از تخلف و اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد.

**

حالا خبرگزاری فارس اسامی ده نفر از خریداران عمده سکه که حدود ۱۷۰ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده اند را منتشر می‌کند.

در صدر این لیست جوانی متولد سال ۶۵ به نام «سهیل.ش» قرار دارد که بیش از ۳۸ هزار عدد سکهخریداری کرده است یعنی رقمی حدود ۵۵ میلیارد تومان.

رتبه دوم متعلق به اقای «جبار.س» متولد سال ۵۵ است که توانسته بیش از ۲۷ هزار قطعه سکه با رقمی معادل ۴۰ میلیارد تومان خریداری کند.

اما در رتبه سوم اقایی متولد سال ۴۴ قرار دارد که نامش «مصطفی.و» است و حدود ۲۴ هزار قطعه سکهخریداری کرده است که می‌شود حدود ۳۵ میلیارد تومان.

«رئوف.ع» متولد سال ۴۱ نفر چهارم لیست پولداران خریدار سکه است که چیزی حدود ۱۵ هزار قطعه سکه با رقمی حدود ۲۲ میلیارد تومان به نامش خریداری شده است.

اما جایگاه پنجم متعلق به خانم «نجوا.ل» است که متولد سال ۵۵ بوده و بیش از ۱۲ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده است که می‌شود حدود ۱۷ میلیارد تومان.

در این فهرست ۱۰ نفره «غلامرضا.ع» متولد سال ۵۰ کمی کمتر از ۱۲ هزار سکه خریداری کرده است و در مقام بعدی و پس از خانم نجوا قرار دارد.

در این میان آقای «امیرمنصور.ب» متولد دهه ۴۰ هم توانسته است ۱۱ هزار و پانصد قطعه سکه پیش خرید کند.

«علیرضا.س» و «کیوان.ی» دو نفری هستند که مشترکا در جایگاه هشتم قرار داشته و هر کدامشان بیش از۱۱ هزار قطعه سکه خریداری کرده اند.

نفر آخر این لیست ده نفره هم «محمد سعید.خ» جوانی متولد دهه ۵۰ است که کمی بیشتر از ده هزار قطعه سکه خریداری کرده است.

**

این در حالی است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در دیدار با اقشار مختلف مردم تأکید کردند: من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و بهنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد.

ایشان به نوسانات اخیر بازار ارز و سکه و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و افزودند: در همین قضایای ارز و سکه گفته شد مبلغ ۱۸ میلیارد دلار از ارز موجود کشور آن هم در حالی که برای تهیه ارز مشکل داریم، بر اثر بی تدبیری، به افرادی واگذار شد و برخی از آن سوء استفاده کردند. این موارد مشکلات مدیریتی است و ارتباطی با تحریم ها ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: وقتی ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم می‌شود، مشکلات فعلی به‌وجود می آید زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می کند. همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضاییه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینه ساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شده اند.

دیدگاه کاربران

میثم۴۹۲۸۹۷۰۹:۰۱:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
ما کی میخواهیم از دست این حروف الفبا راحت شویم؟!! خب اگر میخواین اسامی رو اعلام کنید چرا باز الف ب پ ت می کنید اگر هم نمیخواهید اعلام کنید چرا ژست شفافیت میگیرید؟!!
ناشناس۴۹۳۰۵۸۱۰:۱۹:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
چون بعد معلوم می شود از خودی های خودشان هست
ناشناس۴۹۳۱۸۷۱۱:۰۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
کار درست را انجام داده اند مگه ده سال قبل سکه 230 هزار نبود تقریبا امروز 16 برابر شده، حالا اگر سپرده گذاری می کرد فوق فوقش 4 برابر میشد حالا فکر کن 40 میلیارد این آدم ده سال دیگر ارزش چهار میلیارد دارد ولی سکه خرید تا این بلا سرش نیاد پاسخ بانک مرکزی به این محاسبات چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۹۳۶۱۵۱۴:۰۳:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این ها فی نفسه نه جرمی مرتکب شده اند و نه کار خلاف و غیر قانونی انجام داده اند؛ بلکه در یک سرمایه گذاری که بانک مرکزی توصیه کرده بوده شرکت کرده اند. اشکال قانون گذار است که سقفی برای تعداد تعیین نکرده است.
ناشناس۴۹۳۹۱۱۱۶:۱۹:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
سقف که مهم نیست وقتی کسی سکه رو برای کاسبی خریده اصولا متناسب سودی که کرده باید مالیات هم ازش گرفته بشه راهش اینه نه اینکه جلوی خرید سکه رو بگیریم
ناشناس۴۹۴۱۹۸۱۹:۳۷:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مسئله ای که هیپکس جرات پرسیدن و درجش رو نداره اینه که یه جوون سی ساله 55 میلیارد تومان پول نقد از کجا آورده ؟؟؟؟؟؟....
ناشناس۴۹۳۲۴۱۱۱:۲۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
به جای این افراد بیگناه، بهمنی وسیف محاکمه کنید که چرا با کاهش ارزش ریال موجب شده اند مردم به سوی سکه و زمین و دلار هجوم ببرند؟ چرا در طول 8 سال سکه و دلار باید ده برابر شود؟ سکه 420 تومان سال 57 امروز ده هزار برابر شده حالا 40 سال آینده سکه میشه چهل میلیارد تومان وحشت ناک نیست آقای بانک مرکزی؟
ناشناس۴۹۳۶۴۰۱۴:۱۱:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
خوب همه که مثل من نمی شوند برن 30 میلیون بذارن بانک مسکن پول حالا ی سال بعد 60 میلیون وام براش بدن با صدتا اما و اگر اگه شهریور 96 با این پول دلار یا سکه خریده بودم الان بیشتر از وام پول دراورده بودم و مسکن هم خریده بودم حالا با افزایش شدید قیمت مسکن دیگه محاله بخرم چرا اینکار و نکردم چون به اقای سیف اعتماد کردم هی میومد میگفت اینقدر حباب هست همین فردا حباب می ترکد دلار فوقش 3800 تومنه سکه 1.4 هست هی این حرفها را میگفت من نمونه بارز اعتماد به این مسولان هستم ...
ناشناس۴۹۳۷۳۰۱۴:۴۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
و اسحاق جهانگیری که با ژست قهرمانه پشت تلویزیون ظاهر شد و گفت: از امروز به بعد دلار 4200 تومنه و هر کس هر چقد ارز بخواد بهش تخصیص داده میشه!!!! باید از جهانگیری پرسید این 18 ملیارد دلار چی شد؟ چرا سرمایه یه کشور را که همه مردم در اون سهم دارند را به کمتر از نصف قیمت میان عده‌ای خاص تقسیم کرد؟؟؟؟ جالبه همین جهانگیری به دولت قبل ایراد میگرفت که 18 ملیارد دلار معلوم نیست چی شده؟؟؟؟
محمد۴۹۳۲۹۰۱۱:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
آنچه مسلم است هیچ ایرادی ندارد که یک نفر تمام سرمایه اش را سکه بخرد.ولی ایراد آنجاست که این پول ها را از کجا آورده؟ اگر رانت است که اکثرا رانتی است باید محاکمه شوند در ثانی باید دید که به چه کسانی وابسته بودند و رانت اطلاعاتی داشتند.
ناشناس۴۹۳۳۴۱۱۱:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
صرف اعلام این اسامی آنهم بصورت مخفف هیچ مشکلی رو از جامعه حل نمیکنه اگر واقعا قصد اصلاح هست نه تنها از این افراد بلکه از سایر افرادی که تراکنش های بالایی در بانکها دارند سوال کنید که منشاء پول موجود در حسابهای بانکی آنها کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ اگر شفافیت در حسابهای بانکی وجود می داشت نه رانت وجود داشت نه رشوه نه پول های باد آورده
اکبر۴۹۴۱۰۶۱۸:۳۳:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اشکالش کجاست اگر ضرر می کردند هم اسمشون را اعلام می کردید. اتفاقا اینها باید تشویق شوند که شم اقتصادی دارند ولی اکثرا فکر می کردند اینها ضرر می کنند.
ناشناس۴۹۳۰۶۱۱۰:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
رسيدگي شود اين افراد بعضا كم سن و سال اصلا تا بحال چكاره بودند ، اين پولها را از كجا در اورده اند و تا بحال چقدر ماليات پرداخته اند و نتيجه را به مردم ايران اعلام كنند
ناشناس۴۹۳۱۵۹۱۰:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اینا پوشش هستند آدم های اصلی کسان دیگری هستند
آریابان۴۹۳۳۲۴۱۱:۵۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
واقعا اونهائی که اینها رو پوشش میدهند کی ها هستند که توانستند یک چنین زلزله ای بالای 10 ریشتر را در اقتصاد کشور منفجر کنند ؟!؟!؟!؟!؟ یک روان-پریشی مثل دونالد ترامپ ، 99 روز پیش فقط اعلام کرد یعنی فقط حرف زد و نه بیشتر ، یعنی فقط گفت که قصد داره بعد از 90 روز دیگه ایران را مورد تحریم قرار بده فقط همین . چه کسانی مسئول بروز این پس-لرزه !!!! های هولناک شدند برای این "حرف ِ باد ِ هوا" ؟!؟!؟!؟
ناشناس۴۹۳۶۹۰۱۴:۲۴:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
حرف از تحریم باد هوا نیست عزیز به زودی نتایجش دیده میشه . همنطور که دیده شد
ناشناس۴۹۳۳۰۳۱۱:۴۲:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
شوخی نکن. مالیات چی، کشک چی؟ مالیات فقط مال بدبخت بیچاره هاست. نه اینا
ناشناس۴۹۳۵۵۰۱۳:۳۶:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اگر اینها سکه نمی خریدند پولشان را می بردند در بازاری دیگر که ممکن بود کالای مورد نیاز موردم در آن باشد و قیمتش بالا برود. سکه فروختن دقیقا برای جلوگیری از ورود نقدینگی با بازارهای دیگر است
ناشناس۴۹۴۰۰۹۱۷:۲۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
تمام این سکه ها به چند برابر قیمت فروخته اند و مسکن و زمین خریدن، ابدا دولت قدرت کنترل نقدینگی با سکه را ندارد بیشتر شبیه به شوخی است
مجید۴۹۳۰۷۶۱۰:۲۵:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
تمامی فعالیت های مالی افراد باید مشخص و در دسترس عموم باشد و هیچ کس نباید فعالیت مالی سری داشته باشد . این یعنی شفافیت و آنوقت هیچ فسادی رخ نخواهد داد.
رضا۴۹۳۱۰۰۱۰:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
هنوز جرم کسانی که سکه خریدن محرز نشده!! وقتی دولت داره سکه واگذار می کنه خب خیلی ها پول دارن می رن میخرن. نیازی نیست اسمشون اعلام بشه.....
ناشناس۴۹۳۱۲۱۱۰:۴۲:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
بی تردید کسی که اینقدر نقدینگی بیکار دارد منبع درآمد مشکوک دارد یا برای کس دیگری خرید کرده است .
ناشناس۴۹۳۱۴۷۱۰:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
هیچ جرمی مرتکب نشده اند مجرم بانک مرکزی است توضیح این که وقتی من حساب می کنم ده میلیون من، هفت سال دیگه ارزشش میشه 3 میلیون، میرم سه تا سکه می خرم که هفت سال دیگه حداقل 80 میلیون ارزش دارد این محاسبه عیناً از قیمت سکه سال 89 انجام شده که 400 هزار بود و الآن ده برابر شده رند رند که بگم 7 سال دیگر هر سکه سی وپنج میلیون تومان است
ناشناس۴۹۳۲۳۴۱۱:۲۱:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
بانک مرکزی هم مجرم نبوده ! هدف جمع اوری نقدینگی بوده . این پول ها اگر به سمت دلار و مسکن میرفت تورم 100% میشد کمی فکر کنید بد نیست
ناشناس۴۹۳۵۲۲۱۳:۲۱:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این مزخرفات چیه؟ مردم برای حفظ ارزش پولشان به سکه و مسکن و دلار هجوم آوردند و تا بانک مرکزی جلوی سقوط ریال نگیرد ادامه دارد مثل اینکه خبر نداری آیفون 15 میلیون شده ماشین دو برابر شده، همین حرفها را سال 90 هم می زد ید می دونی سال 89 سانتافه 55 میلیون بود و امروز 500 میلیون و همین طور بانک مرکزی پیش بره ده سال دیگر 5 میلیارد میشه؟ این که از سال 89 تاکنون ارزش پول من به یک دهم رسیده مسولش کیست؟ لابد بانک مرکزی نیست مسوول رشد عجیب و غریب نقدینگی هم که نیست چرا از این فاجعه ها دفاع می کنید؟
ناشناس۴۹۳۸۰۷۱۵:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مسئولش شما هستید که هنوز حرف زدن بلد نیستید . عمو جون مسئول کسی که ... برای کشور تحریم درست میکنه نه بانک مرکزی که تحریم شده و دلار نداره !
ناشناس۴۹۳۸۱۵۱۵:۲۶:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مسئول رشد نقدینگی شما هستید و 90% مردم ایران که یارانه ها انصراف ندادید ! هر ماه چند ده میلیارد تومن پول بی ارزش که 5$ هم نمیشه پخش میشه . تنها اشتباه بانک مرکزی کاهش دستوری سود بانکی بود که باعث خروج پول از بانکها شد
ناشناس۴۹۳۵۵۲۱۳:۳۶:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
جرم بانک مرکزی سقوط هزار درصدی ریال طی 8 سال است که موجب این بلا ها شده و هجوم مردم به سکه و طلا و مسکن و دلار و زمین گردید
ناشناس۴۹۳۵۶۷۱۳:۴۴:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
جرم بانک مرکزی سرعت جنون آمیز نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی است و عدم عدالت در توزیع سکه که همه به طور مساوی بتونند ارزش پول خود را حفظ کنند
ناشناس۴۹۳۶۳۱۱۴:۰۹:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
خروج ترامپ از برجام به بانک مرکزی چه ربطی داره ؟ مردم چرا رفتن در صف های کیلومتری دلار ؟
ناشناس۴۹۳۶۳۷۱۴:۱۱:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این نقدینگی یکی از علتش هاشون همون یارانه که 90% مردم انصراف ندادن . هر ماه چند ده میلیارد تومن !!
ناشناس۴۹۳۶۹۹۱۴:۲۹:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
بحث جمع آوری نقدینگی بوده نه ایجاد عدالت ! باید پول رو از دست کسی بگیره که 17 میلیارد دستش نه شمایی که 20 میلیون داری .... اون 17 میلیارد خطر افزایش تورم قیمت مسکن و دلار رو داره نه 20 میلیون شما ... شما هم اندازه خودت می توانستی بری سکه بخری
ناشناس۴۹۳۹۳۱۱۶:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
فقط یک عده به ثروت هنگفتی رسیده اند، و الا با سکه نقدینگی کنترل نمیشه. کل ذخیره بانک مرکزی فقط توان جذب 6 تا 7 درصد نقدینگی دارد که با رسیدن تورم سکه به 150 درصد ، خودش تورم زاست
ناشناس۴۹۳۹۸۵۱۶:۵۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اگر بانک مرکزی ملزم به رعایت عدالت نیست که دیگه بحثی نیست، نتیجه اش همین میشه که 60 تن از ذخایر بانک را حراج گذاشته برای...... و آنها هم با سود کلان به من کارگر و... بفروشند و بعد هم سکه سه برابر بشه و مردم هم با مشاهده ی این قیمت بالا همه چیز را بکشند بالا گوشت 60 هزار هندوانه 5 هزار
ناشناس۴۹۳۳۲۶۱۱:۵۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اصل پولشان بايد بررسي شود با اين سن كم از كجا اورده اند از راه حلال نوش جانشان اگر از راه نا مشروع خوب بايد حساب پس بدهند
ناشناس۴۹۳۱۸۹۱۱:۰۴:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
پول داشته وطبق مقررات خریده . حالا اسم خریدار را به چه دلیل می اورید . فقط برای گمراه کردن مردم . راست می گوئید اسامی مسئولین بی کفایت و رشوه خوار را که در مقام خود باعث این فروشهای بی خردانه و رانتی شده اند را درج کنید البته مردم انها را می شناسند در راس شان رئیس قبلی بانک مرکزسی و معاون ارزی ایشان . در رتبه بعد مشاوران تیمهای ........براداران شریک صرافیهای مقامات رده بالاو.... اگرمحازات باشد اینها باید مجازات شوند . در دنیا کسانی که با ارزش پول ملی اینگونه بازی کنند را اعذام می کنند. اینجا فعلا که دنبال خریداران هستند!!!!
ناشناس۴۹۳۲۷۱۱۱:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این افراد مجرم نیستن / باتک مرکزی برای جمع اوری نقدینگی که به سمت دلار میرفت اقدام به توزیع سکه نا محدود کرد . اگر این طرح اجرا نمیشود شاید دلار الان دو برابر بود !
ناشناس۴۹۳۶۱۰۱۴:۰۲:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
راه جذب نقدینگی تولید است نه سکه و سودهای کلان، این ها در درازمدت مدت خودش باعث تورم است
ناشناس۴۹۳۸۰۰۱۵:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
حذب نقدینگی در تولید چی ؟ هر کس کار تولیدی بزنه نابود میشه . کشور صادراتی هم نداره . اول باید از تحریم خارج بشیم بعد امنیت سرمایه خارجی و داخلی رو فراهم کنید تا سرمایه گذاری کنند . در کشوری که هر روز توش حرف تحریم کسی سرمایه گذاری میکنه ؟
ناشناس۴۹۴۳۷۸۲۲:۱۳:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
«محمد سعید.خ» جوانی متولد دهه ۵۰ ؟؟؟!!!! دهه پنجاهی ها جوان هستند؟؟ به خودم امیدوار شدم
ناشناس۴۹۲۸۹۹۰۹:۰۲:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
بانک مرکزی که متولی ارز و سکه است و خودش از نقدینگی و میزان اسکناس های چاپ شده و دست کلان پولداران و حساب بانکی انان خبر دارد آیا نمی داند که با این سیاست و بی حد و مرز حراج نمودن ارز و سکه مردم و جامعه و اقتصاد را آتش می زند. اگر نمی داند چرا بر مسند ریاست بانک مرکزی و وزارت های مالی تکیه می زنند.
نجیب۴۹۳۱۲۰۱۰:۴۲:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
از روحانی و برادرش بپرس.
ناشناس۴۹۲۹۰۱۰۹:۰۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
ممنون از انتشار اسامی!!!!!
ققنوس۴۹۳۰۷۱۱۰:۲۴:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
انتشار اسامی چه فایده داره عزیز جان ؟ احتمالا اگه امار طرف بگیرین به یه کسانی میرسین که در یه جای دورافتاده در یه روستایی زندگی میکنن که فقط از کارت ملی شون استفاده شده مثل مجوز های ابوموسی یا کارت هایی بازرگانی که مال افرادی بود که در روستا ها ومناطق محروم بودن و از اسامیشون استفاده میکردن و پورشه وارد میکردن
ناشناس۴۹۲۹۰۳۰۹:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این که اسامی نیست خودنان را مسخره کردید و یا مردم
ناشناس۴۹۲۹۰۷۰۹:۰۷:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اسامی؟
میثاق۴۹۲۹۰۸۰۹:۰۸:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
یه جوری گزارشش میدین انگار رکورد دار المپیکن
ناشناس۴۹۳۳۵۷۱۲:۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اقتصاد هم المپیک دارد منتها غیر حضوری تو این سال ها تو شاخص تورم و کاهش ارزش پول و صف خرید سکه و دلار رقیب نداشتیم البته کشورهایی در کوتاه مدت شاید از ما جلو زدن ولی در درازمدت و پایدار ابدا همین ونزوئلا هم که مدتی است با ما شاخ به شاخ شده را به زودی از صحنه خارج خواهیم کرد
سعید کارشناس دولت۴۹۲۹۱۳۰۹:۱۶:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
خب آقا هم که گفتند طرف عرضه هم بیاید و پاسخگو شود و یا بگیرید و پاسخگویش کنید!! چرا کارشناسان آن عرضه رسوا نمی شوند؟
ناشناس۴۹۲۹۲۸۰۹:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی کُند عمل میکند
ناشناس۴۹۲۹۳۰۰۹:۲۶:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مگه قرار نبود اسم کامل افراد اعلام بشه دوباره که شد مثل قبل ه.د - ب ز
ناشناس۴۹۲۹۳۸۰۹:۳۱:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
دستمزد كسانى كه به دولت اطمئنان كند زندان يا توقيف أموال مردم بايد احتياط كند اگر به حرف بانك مركزى براى وارد كردن طلا و دلار اقدام كردن احتمال مصادره و برخورد به بهانه جنگ اقتصادى و اخلالگرى وجود دارد چون اين ده نفر تنها اشتباهى كه كردن به دولت و بانك مركزى و قوه قضاييه اطمئنان كردن
ناشناس۴۹۲۹۵۰۰۹:۳۹:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
تمام این رو جمع بزنی یه زمین ۵۰۰۰ متری تو شمال تهران نمی تونی بخری
ناشناس۴۹۲۹۷۱۰۹:۴۸:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
سوال اینجاست؟ آیا خرید سکه جرم است؟ اگر چنین است چرا عرضه کرده اید؟ آیا خرید تعداد مشخصی سکه جرم است؟ اگر چنین است چرا برای آن محدودیت نگذاشته اید و نامحدود عرضه کرده اید؟ آیا پولدار بودن و خرید طلا و سرمایه و ... جرم است؟ جواب همه اینها منفی است و هیچ دادگاهی هم اینها را بر اساس قوانین موجود محکوم نخواهد کرد و صرفا برای خواباندن تب و تاب جامعه این مسایل مطرح می شود. شرایط رونق تولید را فراهم آورید تا این جوانان و این پولداران و این سرمایه داران که خدا زیادشان کند پولشان را وارد عرصه سرمایه گذاری و تولید و ایجاد اشتقال و ... کنند و چند برابر خرید سکه سود کنند تا خیر فردی با خیر جمعی و اجتماعی در یک راستا قرار گیرد. مشکل اینجاست که الان خیر فردی با خیر جمعی در تعارض است یعنی اگر این افراد وارد تولید شودند سرمایه شان از دست می رود وارد دلالی شوند مردم بدبخت می شوند در این تعارض که وظیفه حکومت است آن را مدیریت و مرتفع کند حتما یک طرف قربانی می شود و در نهایت هر دو خسارت می بینند.
ناشناس۴۹۳۱۸۶۱۱:۰۴:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
احسنت
ناشناس۴۹۳۴۶۱۱۲:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
البته ضمن تایید دیدگاه شما، مشکل و جرم خرید و یا حتی تعداد بالای سکه و یا حتی ارز نمی باشد . مشکل از میزان دارایی مشروع و مالیات دررفته است که این نیز بخو مسئولین و دولت مربوط می شود. اگر ریشه مال اندوخته و کسب شده قانونی و بدون مشکل باشد؛ خرید سکه و ..سرمایه گذاری محسوب شده و فارغ ازهرگونه تخیل ، جرم انگاری است.
ناشناس۴۹۳۵۴۹۱۳:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
داداش گلم خرید سکه جرم نیست پولدار بودن هم جرم نیست خیلی هم خوبه ولی اون آقای 32 ساله که 38 هززار تا سکه خریده باید تحقیق بشه ببینن پول رو از کجا اورده بعدش هم برای چی باید انقدر سکه رو بدن به یک نفر قانون از ریشه غلطه قانون رو چرا این طور طراحی کردن
علی کریمی۴۹۲۹۸۴۱۰:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
1 - جوان 32 ساله که اول شده 55 میلیارد تومن پول را از کجا آورده؟ 2 - 55 میلیارد تومن ایشان الان شده 144 میلیارد تومن . 3 - آیا جایی بهتر از ایران می شناسید که بشه به این راحتی پول در آورد؟
ناشناس۴۹۳۱۲۸۱۰:۴۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
و مالیات هم نداد!!!
ناشناس۴۹۳۱۵۶۱۰:۵۴:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
شاید بهش ارث رسیده ! به شما چه ربطی داره . تا وقتی با سرمایه دار مثل دزد برخورد بشه وضع مملکت همینه
ناشناس۴۹۳۳۱۳۱۱:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این رفتار ها فقط باعث فرار سرمایه دارها از کشور میشه .
علی کریمی۴۹۳۵۰۰۱۳:۰۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
سرمایه داری وقتی ارزش است که در جهت تولید ، خدمات سودمند و توسعه کشور بکار گرفته شود نه در فعالیت های مخرب.
ناشناس۴۹۳۵۲۶۱۳:۲۴:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
عمو جون خرید سکه مخرب نیست . خرید دلار و مسکن و ... مخرب . هر کس در مملکت تولید کرد بد بخت شد . اول برید قوانین رو درست کنید بعد دم از تولید بزنید
ناشناس۴۹۳۵۴۳۱۳:۳۳:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
وظیفه این افراد حفاظت از داری و سرمایه خودشون هست شما بلد هستید یک فضای امنی رو معرفی کنید تا اینها سرمایه گذاری کنن نه اینکه این پول ها رو تولید اقصاد نابود ایران از دست بدهند ! میدونی طرف چند سال کار کرده تا اینها رو جمع کرده
ناشناس۴۹۳۵۰۳۱۳:۱۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
پول مال خودش نبوده، پول برای شخص دیگه ای بوده؛ خریدار از دار دنیا فقط یه پراید داره
حسين۴۹۳۰۱۳۱۰:۰۷:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
حرفهای عوامانه در اقتصاد جایی ندارد. علت افزایش قیمت سکه و سود اور شدن ان تورم و نقدینگی هست. سکه خریدن معلول هست معلول افزایش نقدینگی بی حساب کتاب و بی ضابطه هست. چرا کسی یقه بانک ها را نمی گیر د که خلق پول می کنند و سود موهومی می دهندو ارزش پول ملی را خاکستر می کنند چرا کسی یقه دولت و بانک مرکزی را نمی گیرد خط اعتباری ایجاد می کنند و اسکانس بدون پشتوانه چاپ می کنند تا مخارج دولت را تامین کنند بعد مردم می شوند مقصر اگر سکه بخرند. بزرگترین اخلال گر اقتصاد خود دولت و بانک مرکزی هستند. راه حل عاجل کاهش سود سپرده های بانکی هست وگرنه هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای بازش مثل سکه خواهیم بود. این سودهای مومهموی که بانکها می دهند یک جایی خودش را نشان می دهد بله افزایش قیمت ارز و سکه و مسکن حاصل افزایش نقدینگی هست. اقتصاد علم دقیقی هست.
ناشناس۴۹۳۲۰۹۱۱:۱۱:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
دوست عزیز سود بانکی خیلی وقته که کاهش پیدا کرده!!! مثل اینکه شما بی اطلاعید. منتها کاهش سود باید با یک سری اقدامات دیگر توام باشد تا اقتصاد در مسیر صحیح قرار بگیره که متأسفانه سایر اقدامات فقط شد ارائه اطلاعات رانتی به نورچشمی هاو به قول آقای جهانگیری تک نرخی کردن ارز با یک رقم فوق اشتباه و...... نهایتا رسیدیم به جای قشنگ داستان یعنی اینجائیکه الان هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۹۳۰۲۵۱۰:۰۹:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
آقای س. چه فرقی با آقای ...(نقطه چین) دارد؟ عجب اعلامی شد؟
ناشناس۴۹۳۰۲۸۱۰:۰۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
شما بر اساس کدام مجوز اسامی این افراد را اعلام کرده اید ایا این افراد مرتکب خلافی شده اند که در این صورت باید قوه قضاییه ورود کند و پس از اثبات جرم اگر دادگاه تشخیص داد اسامی اعلام عمومی شود شما اگر خیلی عدالت خواه هستید و جراتش را دارید اسامی اختلاس گران را اعلام کنید . این کسانی که ثبت نام کرده اند تنها اشتباهشان این است که به جای کمک به کنترل بازار توسط دولت و تامین بودجه دولت باید از بازار ازاد به مبلغ دویست هزارتومان گرانتر نقدا می خریدند و حال شما هم اسمشان را نقل محافل نمی کردید . جرم این افراد این است که فیب سودهای به ظاهر نقد و بی زحمت (کاغذی)بانکهای ورشکسته را نخورده و با اینده نگری پولشان را به بانکها نداده اند که بر باد رود.
محمدرضا۴۹۳۰۳۹۱۰:۱۳:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
بازم دارید آدرس غلط به مردم میدهید؟؟!! همه اینها رو جمع بزنید ۲۰۰ میلیارد تومن نمی شود اونوقت چجوری سکه شد ۴ میلیون و دلار هم ۱۱۰۰۰ تومن؟؟ اینها به کنار که خرده پاهم محسوب نمیشوند (هرچند باید مورد رسیدگی فرار بگیرند) ولی اصل کاریها اصلا از خود اسم و آدرس به جا نمی گذارند!! اگر واقعا راست میگویید و دنبال حقیقت هستید بروید سراغ اصلیها، صاحبان بانکها و شرکتهای بزرگ وابسته به نهادهای قدرت که صدها هزار میلیارد تومان پول را جابجا و تبدیل به دلار و سکه و ماشین و ملک کرده و ازعوامل اصلی این نابسامانی هستند.
ناشناس۴۹۳۰۴۳۱۰:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اینها همه کم سن وسالن باید قوه قضائیه پی گیر شود اینهمه سرمایه برای خرید را چه کسی به اینها داده ودست های پشت پرده را پیدا کند ومجازات نماید حضرت علی (ع) برای پیشنهاد از بیت المال دست برادرش را سوزاند
ناشناس۴۹۳۰۴۸۱۰:۱۶:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
البته نگاه واقع بینانه به قضیه اینه: نفر اول لیست کل خریدش 55 میلیارد تومنه! یعنی قیمت یک زمین هزار متری بالای ونک! یعنی ده ها هزار نفر در همین تهران هستن که الآن همین قدر ثروت دارن! همین شرکتی که من توش کار می کنم چهل سال پیش وقتی سعادت آباد بیابون بود یه زمین هزار متری خریدن، همین الآن قیمت زمین رو بهشون گفتن 40 میلیارد! تقریباً تمام کسایی که زمین دارن، با افزایش قیمت ملک (که معمولاً همیشه با افزایش قیمت ارز در ایران - با چند ماه این طرف و اون طرف اتفاق میفته)، به اندازه همین خریداران سکه سود می کنن! اتفاقاً اگر ما هم جای اینها بودیم و این قدر پول نقد داشتیم و می دیم ارز و سکه داره دیوانه وار گرون میشه یا دلار می خریدیم، یا سکه یا آپارتمان... واقعاً انتقادی به اینها وارد نیست، انتقاد به شرایط بی ثبات اقتصادیه مملکته.
ناشناس۴۹۴۰۷۵۱۸:۱۳:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
احتمالا آن زمان حدود دو تا سه میلیون خریدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۹۳۰۸۲۱۰:۲۶:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مثل همیشه اداره دارایی خوابه یا خودش به خواب است.
ناشناس۴۹۳۱۰۳۱۰:۳۵:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
به نظر منم اینا خلافی نکردن، عرضه کننده باید پاسخگو باشه.
ناشناس۴۹۳۲۸۷۱۱:۳۷:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
عرضه کننده هم جرمی نداره چون برای جلوگیری از حرکت پول ها به سمت دلار و مسکن این سکه ها فروخته شد . شاید اگه فروخته نمیشد الان قیمت دلار و مسکن خیلی بیشتر بالا میرفت
ناشناس۴۹۳۱۰۶۱۰:۳۶:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
( روغن ریخته را نذر امامزاده میکنند ) پشتوانه عظیمی از طلای مملکت را بی حساب و کتاب و به قیمتی بسیار غیر معقول و منطقی واگذار کرده اند حالا با اعلام این لیست های که یک پول سیاه هم ارزش ندارد ملت را سرکار می گذارند .
ناشناس۴۹۳۱۰۹۱۰:۳۶:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
واقعاً چه اسامی !!!!شناختیم ممنون از اطلاع رسانی خوبتان!!!!!
ناشناس۴۹۳۱۱۰۱۰:۳۷:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
متاسفانه به نظر نمی رسه از نظر حقوقی بشود به این سودجویان و فرصت طلبان جرمی اطلاق کرد ولی اگر سیستم مالیاتی درست کار کند، به راحتی می توان این پول بادآورده را به بیت اعمال برگرداند این امر در خصوص ارز و دلار هم صادق است ظاهرا سیستم مالیاتی کشور فقط در خصوص مالیات حقوق کارمندان صریح و بدون انعطاف کار میکند و در در موارد دیگر یا چشم بسته است یا دل نازک که راحت امکان رشد دلالی و رانت را می دهد
الف ر۴۹۳۱۳۶۱۰:۴۶:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
کجای خرید سکه جرم است ؟؟ بی عرضگی در توضیح ثروت است که این همه شکاف در جامعه وجود دارد ناتوانی ، ناتوانی مسیولین است که فرزندان من بیکار هستند تا کی فرافکنی
ناشناس۴۹۳۲۶۰۱۱:۲۷:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
سر مردم رو با سکه سکه فروش گرم کردم مشکل جای دیگری است . این تلاش ها هم برای کاهش قیمت دلار و جمع اوری نقدینگی بعد از تحریم ها بوده
ناشناس۴۹۳۱۶۲۱۰:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
شاید زمین فروخته سکه خریده . به شما چه ربطی داره؟؟.
جلال۴۹۳۱۶۹۱۰:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
عجب آشفته بازاریست بازار ..... شما از یه ساقی مواد بیشتر از عرف مواد بخری ازت سوال میپرسه
ناشناس۴۹۳۱۹۱۱۱:۰۵:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
تضمين هست كه فردا كسانى كه شمش طلا وارد مملكت كند يا دلار براى كمك به اقتصاد نابود شده ايران همين بلايى سرش وارد نميكنيد با اين حركت سرمايه داران بجاى دو بار صدها بار فكر خواهد كرد قبل از وارد بازار قانوني بشن كسانى كه ثبت نام كرد روز ثبت نام از بازار سياه با ١٥ در صد تفاوت ميتوانند سكه و دلار تهيه كنن ولى متاسفانه به بانك مركزى اطمئنان كردن
ناشناس۴۹۳۵۴۷۱۳:۳۵:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
از نظر اینها هر کس پولدار دزد و باید محاکمه بشه
ناشناس۴۹۳۲۱۷۱۱:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
یک خونه یا زمین یا مجتمع تجاری الان درا ظفر یا شمال تهران همین قیمت ها را دارد پس اسم هر کس که در منطقه 3-2-1 زندگی میکند رو برید منتشر کنید . ادرس غلط به مردم ندهید . خرید سکه جرم نیست ! خرید دلار اشتباه بود . این بد بخت ها گناهشون فقط اعتماد کردن به بانک مرکزی بوده و بعد اسمش رو شما منتشر کردید از نظر من هیج جرمی نبوده
بهلول۴۹۳۲۱۸۱۱:۱۶:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
سیاست گذار فروش سکه باید بیاید و از کارش دفاع کند تا بشنویم و ارزیابی کنیم.هنوز هیچ مقامی در این رابطه هیچ حرفی نزده است.آیا با تغییر رئیس بانک مرکزی و توقف فروش سکه ارزان تر شد؟ اما مردم محرم دلایل اصلی نیستند. آیا دلیل افزایش قیمت سکه توزیع و فروش آن توسط بانک بوده یا دلایل دیگری دارد. خرید سکه هم مطابق قوانین جرم نبوده است. این خریداران قطعا مردم عادی کوچه و بازار نبوده اند . این ثروت ها هم در بخش خصوصی مستقل به ندرت وجود دارد.
ناشناس۴۹۳۲۱۹۱۱:۱۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
آیا پولدار بودن و خرید طلا و سرمایه و ... جرم است؟
ناشناس۴۹۳۲۲۳۱۱:۱۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
سرگرمی جدید مردم . خرید سکه جرم یا پولدار بودن ؟/؟
ناشناس۴۹۳۲۲۸۱۱:۱۹:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این رفتار ها باعث میشه مردم دیگه به بانک مرکزی اعتماد نکنند و دفه بعد که تورم بالا رفت به جای خرید سکه برن خونه و دلار بخرن تا تورم بیشتر بره بالا کمی فکر کنید به عمل کنید ! هدف جمع اوری نقدینگی بوده
ناشناس۴۹۳۲۴۹۱۱:۲۵:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
1- اینها مجرم نیستن و نباید اسم آنها درج شود چون به جای خرید دلار و مسکن به سمت خرید سکه بانک مرکزی رفتن . 2- بانک مرکزی مجرم نیست چون هدف جمع اوری نقدینگی سر گردان بوده که میتونسته به سمت دلار و مسکن بره و تورم رو بیشتر کنه 3- کمی فکر کنید بد نیست
ناشناس۴۹۴۰۹۸۱۸:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
شما یک کمی فکر کن بین میزان نقدینگی و 500 تن طلای بانک مرکزی 5 درصدش هم نمیشه فقط سود نجومی برای....
ناشناس۴۹۳۲۶۱۱۱:۲۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
سر مردم رو با سکه سکه فروش گرم کردم مشکل جای دیگری است . این تلاش ها هم برای کاهش قیمت دلار و جمع اوری نقدینگی بعد از تحریم ها بوده
رضا۴۹۳۲۶۲۱۱:۲۸:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
حال چکار می خواهید بکنید اسام گفتن ارزش ندارد اصل این است که چکار میکنید
ناشناس۴۹۳۲۶۹۱۱:۳۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اینا جرمشون چیه ؟ خرید سکه ؟ هر که بامش بیش برفش بیش. دو ماه پیش رسیدگی هم کردن که پولشون از کجا اومده والا تا حالا مصادره میشد خوب حالا که چی ؟بریم اعدامشون کنیم چون پولشونو از بانک برداشتن تا دود نشه
ناشناس۴۹۳۲۷۰۱۱:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اگر اینها سکه نمی خریدند پولشان را می بردند در بازاری دیگر که ممکن بود کالای مورد نیاز موردم در آن باشد و قیمتش بالا برود. سکه فروختن دقیقا برای جلوگیری از ورود نقدینگی با بازارهای دیگر است. طلا کدام نیاز اساسی انسان را رفع می کند؟
ناشناس۴۹۳۲۷۵۱۱:۳۱:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این افراد مجرم نیستن / باتک مرکزی برای جمع اوری نقدینگی که به سمت دلار میرفت اقدام به توزیع سکه نا محدود کرد . اگر این طرح اجرا نمیشود شاید دلار الان دو برابر بود ! شما به جای حل مسئله دنبال پاک کردن صورت مسئله هستید.
ناشناس۴۹۳۲۷۹۱۱:۳۴:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
تا وقتی دید مردم به ثروت مندان مثل یک مجرم وضع مملکت هر روز بدتر میشه . فرار ثروت از کشور با این رفتار بیشتر میشه و هر روز کشور فقیر تر میشه و امار بیکاری بیشتر چون احساس امنیتی برای سرمایه دار در مملکت وجود نداره خیلی سریع از کشور خارج میشه
ناشناس۴۹۳۲۸۴۱۱:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مخالف انتشار این لیست هستم . کار بانک مرکزی هم برای جمع اوری نقدینگی کاملا عاقلانه بوده . دست از این کارهای سطحی بر دراید . شما یک کشور نشون بدید برتی خرید سکه لیست منتشر کند و افراد را دادگاهی کند ؟ فقط یک نمونه
ناشناس۴۹۳۲۹۵۱۱:۳۹:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
خوب کاری کردن نوش جونشون. مقصر اونی هست که فروخته. سرمایه دار هیچی جز سود براش مهم نیست (حقشم هست نوش جونش). مقصر اون مسولانی هستند که زمینه رو درست فراهم نکردن که تولید سود بیشتری از دلالی تو این مملکت داشته باشه. قبلا تو کامنت ها گفتم. بهترین روش گرفتن مالیات بر مصرف هست نه مالیات بر درآمد. این نوع از مالیات عادلانه ترین نوع مالیات هست که اجازه نمیده ثروت های باد آورده ای نصیب یک عده بشه و یه عده هم به نون شبشون محتاج باشند. الان از همین آقایی که رفته اینقدر سکه خریده چقدر مالیات گرفته شده؟
ابطال فوری معامله سکه با سرمایه گزاران نجومی۴۹۳۳۲۸۱۱:۵۵:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
جناب دکتر توکلی عزیز با سلام و تشکر از دیدبانی دقیق شما و مجموعه دوستان اقتصاددان و رسانه ای تان بهترین پیشنهاد ممکن برای این تصمیم غلط و گاف بزرگ دولت و بانک مرکزی که مورد نکوهش رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت اینست که دولت و بانک مرکزی و مجلس به فوریت نسبت به تهیه و تصویب طرح یا لایحه یا مصوبهء #ابطال_معامله_با_سوداگران_نجومی #منع_تحویل_بیت المال_به_سوداگران_نجومی #استرداد_فوری_اموال_عمومی_از_سوداگران_نجومی اقدام کنه تا درس عبرتی برای این گروه از کاسبان تحریم بشه لطفا با جدیت راجع به این پیشنهاد مهم و عملی کار رسانه ای بنمایید تا موجب شادی دل مستضعفین و خدای مستضعفین بشین
ناشناس۴۹۳۳۴۴۱۲:۰۱:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این افراد می توانند شکایت کنند، این افراد رفته اند سکه خریده اند حالا با هر نیتی، مهم نیست. مهم این هست که باید با بانک مرکزی برخورد شود که دو جرم مرتکب شده است : 1اعلام اسامی افراد که اینها محرمانه است مگر به حکم قاضی و دادگاه که تا به حال برگزار نشده 2 توزیع سکه که باز هم متخلف بانک مرکزی است و باید با مسببینش برخورد شود
ناشناس۴۹۳۳۵۴۱۲:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۳
الان این اسامی رو منتشر کردید فردا همه سرمایه دارها از کشور فرار میکنند چون امنیت ندارند . بعد پس فردا میگید امار مهاجرت زیاد شده و بعد که پول و سرمایه از کشور رفت میگید بیکاری چرا زیاد شده ! به کارهای خود فکر کنید
مسعود۴۹۳۳۷۴۱۲:۱۵:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
الان هم دیر نشده. میشه با به بهانه و با استناد به شرایط جنگ اقتصادی و مصالح کشور تعداد محدودی مثلا 5 سکه را تحویل داد و در مورد مازاد آن بر اساس دو گزینه 50-40 درصد سود برای دوره انتظار و یا حدود ده درصد زیر قیمت بازار را، به انتخاب ثبت نام کننده گذاشت . در مورد کسانی که گرفته اند نیز میتوان عطف به ماسبق کرد و فراخوان بازگشت داد. رضایت عمومی با انجام اینکار بمراتب بالاتر از وضعیت ناعادلانه فعلی است.
ناشناس۴۹۳۴۰۷۱۲:۲۹:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۳
به جای حل مشکل تحریم ها هر روز اسم خریدار سکه و فروشنده ارز . کی ارز فروخته کی زیاد ثبت سفارش کرده کی ارز رانتی داده رو منتشر میکنن . با این چیزها مشکلات حل نمیشه مشکل تحریم کشور که ایجاد رانت کرد چون دولت میخواست کنترل قیمت ارز و سکه کنه ولی نتوانست و رانت ایجاد شد . فقط یک راه هست اونم حل مشکل تحریم هاست مگر نه هر روز تورم بیشتر میشه
ناشناس۴۹۳۴۲۱۱۲:۳۴:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
به جای بگیر بنند دلار فروش و خریدار سکه ، فروشنده سکه خر برید مشکل تحریم ها رو حل کنید اگه ایجوری برید خریداران مسکن و دلار رو هم دستگیر کنید تا جامعه کلا بهم بریزه !
ناشناس۴۹۳۴۲۴۱۲:۳۶:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این یک نمایش مبارزه با فساد . نه ابنها مجرم هستن نه بانک مرکزی که سکه فروخته . مجرم کسی که با شعار برای مردم هزینه درست میکنه و باعث تحریم کشور میشه
ناشناس۴۹۳۴۵۸۱۲:۴۸:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اصولا اعلام این اسامی هم به واسطه ی خرید سکه کار اخلاقی و درستی نیست مگر دولت سقفی برای خرید گذاشته بود...جناب جهانگیری آمدند تلویزیون و اعلام کردند هر کس هر تعدادی که سکه بخواهد میتواند خریداری کند...پس گناهی این ها به خاطر خرید سکه ندارند و نباید بواسطه ی خرید بالای تعداد سکه اسامی آنها اعلام بشود. اما اما اما برای من علامت سوال و تعجب بزرگی است که یک جوان متولد 65 این سرمایه ی هنگفت را از کجا به دست آورده؟!
ناشناس۴۹۳۴۶۸۱۲:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
هر روز میگن ۲۰ نفر اخلال گر سکه و ارز را دستگیر کردیم ولی هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد . یا اینها اخلالگر ارزی اصلی نیستند و یا اینکه سر رشته اصلی را نمی گیرید .
ناشناس۴۹۳۷۲۱۱۴:۳۶:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
چون اصلا مشکل اقتصادی در هیچ جای دنیا با بگیر ببند حل نشده و نمیشه
ناشناس۴۹۳۴۷۱۱۲:۵۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
رفتارهای احساسی ! اعدام ! جرم الکی ! عزیزم این پول ها اگر جمع نمیشد میشد دلار خوردو مسکن و کالاهای اساسی و وسایل خونه مهاجرت خروج از کشور و .... ایجاد تورم میکرد پس بهترین روش همین فروش سکه بوده نه اینها مجرم هستن نه بانک مرکزی تا وقتی این رفتارهای احساسی بگیر و اعدام کن دامه داره این مملکت درست نمیشه
ناشناس۴۹۳۴۸۷۱۳:۰۰:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
الان میرفتن دلار و مسکن و زمین و خودر ؟ لوازم خانگی میخریدند خوب بود ؟
ناشناس۴۹۴۰۹۰۱۸:۲۲:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مطمئن باشید 90 درصد ش می رود تو زمین و مسکن مقایسه کنید قیمت زمین و سکه طی 50 سال گذشته
ناشناس۴۹۳۴۹۵۱۳:۰۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
واقعا به جای اعلام اسامی یک بار هم که شده ببینید مالیات درامد را داده اند یا با تبانی با اداره مالیات تلبکار هم شده اند
ناشناس۴۹۳۶۱۶۱۴:۰۴:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مردم به اندازه کافی مالیات میدهند فقط مالیات از نفس کشیدن مانده
ناشناس۴۹۳۵۱۳۱۳:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
اینکه کسی 20 میلیارد در بانک گذاشته و تا امروز سود می گرفته و امروز تشخیص داده تبدیل به طلا بکندش جرم نیست! شما دارایی من در بانک را به یک سوم کاهش دادید، به عبارتی اگر من در 10 سال کذشته به جای پس انداز 3 برابر آنچه تفریح کردم، تفریح کرده بودم، امروز حال و روز بهتری داشتم، من با محدود کردن خودم برای فردا پس انداز کردم و شما بر باد دادیدش! خریداران فقط در صورتی گنهکار هستند که از رانت استفاده کرده باشند در غیر اینصورت تنها افراد باهوشی بوده اند که اجازه نداده اند که توسط شما غارت شوند، آنچه برای ما طبقه متوسط سابق اتفاق افتاد!
فقط کمی فکر لازم۴۹۳۵۲۴۱۳:۲۲:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
الان دولت گفته هر کس پول نقد دلار و .. داره بیاد بده ما بهش سود هم میدهیم الان مردم باید اعتماد کنن بیان دلار رو تحویل بدهند ؟ گفتن وارد طلا ازاد ... حالا بعد چند ماه هر کس طلا وارد کرد دستگیر بشه به جرم وارد کردن یک شمش طلا !!! اعتماد مردم را نشانه نروید به زیان همه هست
ناشناس۴۹۳۵۸۰۱۳:۵۳:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
الان مشکل مملکت دلار فروش ، سکه فروش ؟ یا سکه خر و دلار خر ؟؟ یا دلال دلار ؟ این چه داستانی درست کردید 1000 نفر رو هم اعدام کنید چیزی درست نمیشه . برید مشکل تحریم ها و کمبود ارز رو چاره کنید . این کارها نمایشی و درد رو دوا نمیکنه
ناشناس۴۹۳۶۱۲۱۴:۰۳:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۹۳۷۶۳۱۵:۰۲:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مردم رو احساساتی کنند همین
ناشناس۴۹۳۶۶۶۱۴:۱۷:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
مشکل مملکت اینکه که افرادی که از اقتصاد سر رشته ندارند . قضاوت میکنند خصوصا مردم عادی ! . قاضی های دادگاهی اقتصادی باید تحصیلات اقتصادی حداقلی داشته باشند . فروش سکه برای کاهش قیمت سکه زیر قیمت بازار و به تعداد زیاد برای کنترل نقدینگی که داره به سمت تورم مسکن خودرو و ارز میره کار که در خیلی از اقتصاد ها انجام میشه و جرم نیست خریدار هم مجرم نیست
ناشناس۴۹۳۶۷۴۱۴:۱۸:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
تنها جرمی که این افراد مرتکب شده اند اعتماد به بانک مرکزی بوده اعتماد و اعتبار به سادگی جلب نمیشود و بایستی سالها طول بکشه تا اعتماد مردم جلب بشه ولی اعتماد و اعتبار با یک حرکت اشتباه از بین میره و دیگه به حالت سابق برنمیگرده خیانتی که در انتشار اسامی این افراد شده فاجعه آمیزه و بایستی پاسخگو دادگاهی بشن فراموش نکنیم که ترسوتر از سرمایه چیزی نداریم و اگه سرمایه گذار یک هزارم درصد هم شک کنه سرمایه گذاری نمیکنه و سرمایشو یا قایم میکنه و یا از مملکت خارج میکنه
ناشناس۴۹۳۷۱۳۱۴:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
در جرم های اقتصادی باید هیئت منصفه تحصیلات اقتصادی داشته باشن مگر نه ممکنه فرد بیگناهی اعدام بشه.
ناشناس۴۹۳۷۶۲۱۵:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
یکبار تمام نگاه ها را میبرن به سمت خریداران سکه که اینها حتما مجرمند واز رانت استفاده کرده اند. یکبارهم بانکها میشن عامل تخلف و بی تدبیری. نهایتا اینکه هر که میره پی کارخودش و اتفاقی نمیافته.... من و امثال منهم که پس اندازی کرده بودیم تا به روزگار پیری خرج دارو درمان وگرفتاری خودمان بکنبم تمامش دود شد. درعین حال جیب همین شبه سرمایه داران که احتمالا با استفاده از پارتی از بانکها وام کوتاه مدت گرفتن ظرف مدت کوتاه پرشد تا به جمع مایه داران واقعی برسن. ما جزء دعا چیزی نداریم که برای زمامداران دلسوزمان بفرستیم.
ناشناس۴۹۳۷۷۱۱۵:۰۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
کار جدیدی به هر حال قبلا دلال ها رو می گرفتید الان سکه ثبت نام کنندگان رو .. موفق باشید :))
ناشناس۴۹۳۷۹۵۱۵:۱۳:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۳
وای بر ما مردمی که همه چیز را برای خودمان می خواهیم..کسانی که می گویند اینها باید اعدام شوند اگر خودشان پول داشتند و می دیدند ارزش پولشان به خاطر سیاستهای غلط رو به نابودی می رود چه می کردند...بانک مرکزی گفته هر کسی هر چقدر بخواهد می تواند ثبت نام کند...اینها هم ثبت نام کردند..جرمشان چی بوده .این بوده که به حرف مسولان گوش کردند و اعتماد کردند و هر چقدر خواستند سکه خریدند..اگر سکه می آمد پایین چه میشد.آیا بانک مرکزی پول اینها را پس می داد..بروید یقه کسانی را بگیرید که زندگی من و امثال من را نابود کرده.کارخانه ها را ورشگسته کرده.خودروها را انبار کرده.30000 خودرو را با نامردی وارد کردند.داروهای خاص را احتکار کردند.وزیرانی که فرزندانشان از مفسدان هستند.وای بر ما مردمی که تنگ نظر شده ایم....
ناشناس۴۹۳۸۳۷۱۵:۳۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۲۳
محاکمه و مصادره اموال و اشد مجازات برای عاملین اینگونه فسادها مرهمی بر درد دل مردم از دست این مدیران فاسد و لی کفایت
ناشناس۴۹۳۸۶۹۱۵:۵۸:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این حرف.......... ها چیه؟ اولا بگویید اینها کی هستند و به کجا وابسته هستند؟ ثانیا بخش اعظم این نابسامانی مجریان کشور هستند.
ناشناس۴۹۴۰۲۴۱۷:۴۱:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۳
این ها که سکه خریدن بهترین کار کردند ما که به حرف آقایون گوش دادیم حقمونه هر بلایی سرمون بیاد
حمید۴۹۴۰۵۸۱۸:۰۱:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۳
جرمی مرتکب نشدن در این مورد و بنظرم باید به اونا مدال داد و به مسئولین بی فکر اقتصادی توبیخ چرا یکطرفه به قاضی میریم یک کارمند
ناشناس۴۹۴۱۶۴۱۹:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۳
خرید و فروش سکه جرمه؟ اگر جرمه اون فرد فروشنده جرم کرده که ایتا رو فروخته نه خریدار بعد این ادمها یه پولی داشتن زیر بالششون نبوده که توی بانک بوده بانک چرا اجازه داده اینها حساب باز کنن و پول داشته باشن؟ اگر پولذار بودن جرمه چرا بانک به اینها حساب داده؟ اگر پول را با جرم به دست اورده اند چرا قبلا بهش رسیدگی نشده بوده/؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین