مشاور سابق روحانی: اکثر اصلاح‌طلبان قائل به نظام جمهوری اسلامی نیستند

گروه سیاسی الف،   3970522091 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

حسین دهباشی در پاسخ این سؤال که از اکثر اصلاح‌طلبان چه دیده‌اید که فکر می‌کنید براندازند؟، اظهار داشت: من شخصی نیستم که در هسته مرکزی همه جناح های سیاسی باشم، ولی وقتی به یادداشت های آن نگاه می‌کنم که منتقد ولایت فقیه، منتقد شورای نگهبان و به قرائت امروز مخالف حتی ظواهری مثل حجاب اجباری‌اند، خب نتیجه می‌گیرم قائل به نظام جمهوری اسلامی نیستند!

مشاور سابق روحانی: اکثر اصلاح‌طلبان قائل به نظام جمهوری اسلامی نیستند

به گزارش الف، حسین دهباشی مشاور و سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در انتخابات ۹۲ در گفت‌وگو با شرق اظهار داشت: در ماجرای برجام من گفتم که به هیچ وجه با آمریکا مشکل ندارم. من حتی در چارچوب منافع ملی کشور و نظام، با مذاکره با هیچ کشوری مشکل ندارم؛ اما این نکته وجود دارد که من با عقل خودم سنجیدم چه چیزی به طرف مقابل دادیم و چه چیزی گرفتیم! من می‌گویم هرکسی سهمی داشت و به اندازه سهمش مسئول است.

وی در پاسخ این سؤال که برخی‌ها در تحلیل سخنان شما معتقدند که به دلیل اختلافتان در گرفتن مسئولیت در دولت روحانی، حب مسئولیت باعث شده که دچار چنین چرخش‌هایی شوید. نظرتان چیست؟می‌گوید: این افراد شاهدمثال یا دلیلی هم برای این تحلیل شتابزده و نادرست خود دارند؟ اولین یادداشت‌های انتقادی من زمانی بود که بیشترین مسئولیت را در دولت داشتم. زمانی که در مرکز استراتژیک ریاست جمهوری و سازمان مناطق آزاد حضور داشتم.

دهباشی در پاسخ این سؤال که با این نگاه چرا زودهنگام از دولت خارج نشدید؟، گفت: یعنی شما نمی دانید من در هیچ سمتی برکنار نشده و همه جا و با وجود اصرار مقامات بالاتر خودم استعفا دادم؟ من مدتی را در ابتدای دولت تحمل کردم. چون فکر کردم اگر کمی تحمل کنم، شاید وضعیت بهتر بشود. تا اینکه برجام اتفاق افتاد و برای من حکم تیر خلاص داشت. روزی دوست عزیزم، دکتر هادی خانیکی، من را به دفترشان دعوت کردند. آن روز به من گفت: «حسین! آقای روحانی و اطرافیانش تو را دوست دارند و به همین دلیل نگاه به تو مثل نگاه به یک کارمند نیست؛ اما سؤالی از تو دارم: آیا دوست داری روشنفکر باشی یا فعال سیاسی؟». پرسیدم که فرق آن دو چیست؟ دکتر گفتند: معنی فعال سیاسی این است که شما در یک تیم کار می‌کنید و در قالب آن تیم نظرات خودت را مطرح می‌کنی.

تا جایی که توانستی از آن دفاع می‌کنی اما اگر به نظرات تو تمکین نکردند، در نهایت باید حرف رئیس تیم را گوش دهی. اما روشنفکر یعنی داور وسط بازی فوتبال. او به نفع هر کسی که از نظر داوری خودش درست باشد، سوت می‌زند. حالا تو می‌خواهی کدام یک را انتخاب کنی؟ همان موقع گفتم آقای دکتر بار سنگینی را از دوش من برداشتید. با این تعریف شما از واژه‌ها، من می خواهم روشنفکر باشم. گفت: پس دیگر تو نمی‌توانی داخل تیم باشی. همان موقع کاغذ و قلم برداشتم و از تمام مسئولیت‌هایم استعفا دادم. خانیکی به من گفت: منظورم این نبود که استعفا بدهی؛ هدفم این بود که رفتارت را اصلاح کنی. اما من خودم را می شناسم و نمی‌توانستم فعال سیاسی باشم. آمدم بیرون و کل حقوقم را برگرداندم به جز سکه‌ای که آقای روحانی یادگاری به من داده بودند.

مشاور سابق روحانی در پاسخ این سؤال که «از اکثر اصلاح‌طلبان چه دیده‌اید که فکر می‌کنید براندازند؟»، اظهار داشت: من شخصی نیستم که در هسته مرکزی همه جناح های سیاسی باشم، ولی وقتی به یادداشت های آن نگاه می‌کنم که منتقد ولایت فقیه، منتقد شورای نگهبان و به قرائت امروز مخالف حتی ظواهری مثل حجاب اجباری‌اند، خب نتیجه می‌گیرم قائل به نظام جمهوری اسلامی نیستند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۰۹۹۰۱۱:۵۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
"مشاور سابق روحانی در پاسخ این سؤال که «از اکثر اصلاح‌طلبان چه دیده‌اید که فکر می‌کنید براندازند؟»، اظهار داشت: من شخصی نیستم که در هسته مرکزی همه جناح های سیاسی باشم، ولی وقتی به یادداشت های آن نگاه می‌کنم که منتقد ولایت فقیه، منتقد شورای نگهبان و به قرائت امروز مخالف حتی ظواهری مثل حجاب اجباری‌اند." اینها خواسته ها و نظرات اصلاح طلبان نیستند
ناشناس۴۹۱۷۸۳۱۶:۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
به همان شدت که اوضاع مردم سخت است نقد هم وارد است
ناشناس۴۹۰۹۹۴۱۱:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
عجب دلیل بچه گانه ای؛ چون منتقد هستند پس براندازند.....
ناشناس۴۹۱۲۴۱۱۳:۱۴:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
نقد یه چیزه نفی یه چیز دیگه...
ناشناس۴۹۱۲۶۱۱۳:۲۰:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
ببخشید مگه اصلاح طلبها نبودند که گفتند خمینی به موزه رفت یا قرار بود راهپیمایی علیه خدا بکنن?
ناشناس۴۹۱۵۹۴۱۵:۰۱:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
نه
ناشناس۴۹۱۰۶۱۱۲:۱۶:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
درسته اصولگرایان بدون ایراد نیستند ولی اصلاح طلبان اگر دستشان برسد مملکت را به قیمت ناچیز می فروشند.
ناشناس۴۹۱۶۴۰۱۵:۱۵:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
چقدر یاید این جمله افتادم که معصوم فرمود با چند نفر دوستی نکن به چند دلیل...می فرماید با فاسق دوستی نکن زیرا تو را به خاطر لقمه نانی یا کمتر می فروشد...
ناشناس۴۹۱۰۶۹۱۲:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
دوست عزیز شما حتی روشنفکر با همون تعبیری که اینجا آورده‌اید هم نیستید! دلیل؟ اصلاح طلبان رو شما چه کسانی میدونید که در باره اونها اینجوری قضاوت یا به قول خودتون داوری می‌کنید؟ نه عزیزم شما نه روشنفکرید نه فعال سیاسی!
ناشناس۴۹۱۸۱۱۱۶:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
البته اون موقع که فیلم روحانی را میساخت حتما خیلی هم روشنفکر بود براتون!!! حالا شد هیچی!!! اینها هیچ کدومشون نه روشنفکرند نه سیاسی و نه حتی انقلابی درست و حسابی و نه حتی چریک. اینها یک مشت فرصت طلبند که فقط قدرت را دست به دست میکنند.
ناشناس۴۹۱۰۷۵۱۲:۲۰:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
هرکس به نحوه موضع گیری این جریان دقت کنه متوجه این موضوع میشه
ناشناس۴۹۱۰۷۷۱۲:۲۰:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
ایکاش زود تر مواضع خودرا اعلام میکردید شاید روحانی هم تمایلی به همکاری شما نمیداشت . آنجه از مخالفت خود با اصلاح طلبان بیان داشته اید سئوال بر انگیز است
ناشناس۴۹۱۱۱۳۱۲:۳۳:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
شماوقتی در قدرت بودی از این نظرات نمی دادی.
هادی۴۹۱۱۹۰۱۲:۵۵:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
زنده باد حرف حساب.
ناشناس۴۹۱۱۹۴۱۳:۰۰:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
این آقا با این تفکر که انتقاد را مساوی براندازی میدان چطور مشاور دولت اعتدال بوده.
ناشناس۴۹۱۲۰۳۱۳:۰۳:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
منتقد ولایت فقیه، منتقد شورای نگهبان و به قرائت امروز مخالف حتی ظواهری مثل حجاب اجباری‌اند، خب نتیجه می‌گیرم قائل به نظام جمهوری اسلامی نیستند!!!!!!!!!! انتقاد کردن یعنی برانداز بودن ؟ عجب استدلال عجیبی دارن ایشون !
ناشناس۴۹۱۲۱۴۱۳:۰۹:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
من هم به خیلی چیزها انتقاد جدی دارم اصلا این اوضاع رقت انگیز اسفبار را معلول بسیاری از ساختارهای غلط می دونم ولی اصلا برانداز نیستمد ر نهایت موج سواری عده ای معدود به شدت نگرانم فکر می کنم باید واقعیتها بدون تعصب ابتدا دیده و پذیرفته بشه بعد راهکار مناسب برای اونها پیدا بشه البته بدون لجاجت و تعصب
ناشناس۴۹۱۲۳۳۱۳:۱۲:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۲
آقای دهباشی کجای سپهر سیاسی ایران هستند ؟ بعنوان یه شهروند می توانند هر نظری داشته باشند ، کما اینکه من هم نظرات خودم را دارم .
محمدرضا۴۹۱۴۵۷۱۴:۲۰:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
خود شما چطور؟؟!!
ناشناس۴۹۲۰۲۴۱۷:۴۴:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
ایشون خودش گفته من هم نظرات خودم (نظرشخصی)رو دارم
ناشناس۴۹۱۴۹۳۱۴:۳۱:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
خدمتی که آقای دهباشی به شناخت تاریخ معاصر ایران کرده است کم نظیر است. اما با استدلال آخر ایشان موافق نیستم. از این مقدمه نمی شود آن نتیجه را گرفت هرچند در عالم واقع شاید نتیجه استدلال درست باشد.
ناشناس۴۹۱۵۲۱۱۴:۳۷:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
بدون شک ایشون بهتر اصلاح طلبان را میشناسد و میتوان نتیجه گرفت: اصلاح طلبان تمامیت خواه بوده و اعتقادی به مبانی و اصول ندارند چه اصول کشور و قانون باشد و چه اصول و مبانی دینی و اعتقادی. اکثریت کشور فروشان، دو تابعیتی ها و چند شغله های اداری را می توان میان آنها یافت. برای نمونه: مشاور دولت اصلاحات پناهنده امریکا است. وزیر ارشاد دولت اصلاحات پناهنده انگلیس است. چندین دیپلمات دولت اصلاحات پناهنده در اروپا هستند. دیپلمات ارشد مذاکره کننده در دولت اصلاحات پناهنده در امریکا است. نماینده مجلس دولت اصلاحات پناهنده در اروپا است. مدیر ارشد بانکی دولت اصلاحات پناهنده در کانادا است. فرزند رئیس دولت اصلاحات پناهنده در اروپا است. ...... و این گوشه ای از دست رنج این قشر آسیب پذیر است. بدیهی است اگر به سطوح پایین تر آنها مراجعه شود این لیست بسیار طولانی خواهد بود.
ناشناس۴۹۱۶۹۴۱۵:۳۳:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
واقعاً مطمئن هستید؟ آیا می‌دانید پناهندگی یعنی چه؟ "فرزند رئیس دولت اصلاحات پناهنده در اروپا است." دقیقاً کدامشون؟
ناشناس۴۹۱۶۴۴۱۵:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
آقای دهباشی نخواسته بگوید اصلاح طلبان ولایت فقیه را نفی می کنند گفته منتقد ولایت فقیه هستند اما من می گویم برخی از اصلاح طلبان هم نافی ولایت فقیه هستند وهم اسلام وارزش های اسلام را نفی می کنند ، کی فتنه سال 88 را یادش رفته؟ پرچم دار آن فتنه کدام حزب یا جریان سیاسی بود؟ البته سال 78 هم همین طور ! مگر کسانی که شعار ضد ولایت فقیه ونه غزه نه لبنان سر می دادند از سوی اصلاح طلبان حمایت نمی شدند؟ مگر میرحسین موسوی کسانی را که پرچم عاشورا را آتش زدند خدا جو ننامید؟
ناشناس۴۹۱۶۵۵۱۵:۲۱:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
می خواهد برایشان کسب محبوبیت کند
نجیب۴۹۱۷۱۴۱۵:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
تازه فهمیدی؟؟؟؟ یعنی در جریانات مجلس ششم شما نفهمیدی که اینها برانداز هستند؟ در فتنه 88 نفهمیدی که براندازند؟ خودشون صراحتا گفتند که ما قانون اساسی جمهوری اسلامی رو قبول ندارند. خودشون گفتند انتخابات بهانست اصل نظام نشانست و ... . اون ها خیلی وقت هست که تکلیف خودشون با نظام رو مشخص کرده اند.
ناشناس۴۹۱۷۵۰۱۵:۵۹:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اصلاحات طلبان اکثرا تشنگان قدرتمند چون دستشان از قدرت کوتاهه. از این رو رفتار منافقانه در آنها نمود دارد. اصولگرایان نیز اگرچه نیت پاک تری در حفاظت از دستاوردهایی انقلاب و جمهوری اسلامی دارند(چون هزینه ی آنرا بیشتر داده اند) اما به علت بیسوادی و عدم جوانگرایی و انتقال نسلی بیشتر آنچه مفید باشند مضر بوده‌اند
ناشناس۴۹۱۸۰۳۱۶:۱۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
هزار بر گفتم مقاله ها و حرفهای که رای سایتتون میگذرد , به طور غیر مستقیم حکایت از وزین بودن یا سبک بودن و سر سری بودن سایتتون دارد . حسین دهباشی که انسان بسیار نون به نرخ روز خوره , و کلا طرفدار حزب باد هست رو مصاحبه ش رو اینجا منتشر میکنید . خب یعنی چی ؟ مثلا میخواهین چی بگین با این حرف ؟؟ نه انصاف درستی داره , نه منطق درستی داره, خودش هم داره میگه که در هسته مرکزی سیاسی نیست لذا خیلی هم خبر نداره . با این اوصاف منتشر کردن مصاحبه ش چه فایده دارد ? من که واقعا نمیفهمم !!!
ناشناس۴۹۲۲۴۱۱۹:۴۵:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
ایشون یکی از نزدیکان بودند و اگر این حرفتون درست باشه بقیه نزدیکان هم همین برچسبی که میزنید را دارند؟ نه؟ پس منصف باشید!!
ناشناس۴۹۱۸۰۴۱۶:۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
اصولگرایان اگرچه عملکرد قابل دفاعی ندارند اما حداقل در عقاید خود دارایی یک مبنا و زیر بنایی هستند اما اصلاحات از جریاناتی است که مبنا ندارد در اوایل انقلاب رفتار تندروانه داشتند حتی در زمان جنگ اول خلیج فارس خواهان حمایت ایران از صدام در برابر آمریکا بودند الانم که کلا غرب پرستند به طور خلاصه حزب باد تشریف دارند
ناشناس۴۹۱۸۳۹۱۶:۲۷:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
برای اینکه اصلاحات را بهتر بشناسید میتونید سرگذشت آقای زیبا کلام را مطالعه کنید یه تندروی اول انقلاب و یه غرب‌زده ی حال حاضر
ناشناس۴۹۱۸۸۱۱۶:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
جریان اصلاحات چیست؟ یک جریان بی مبنا که در محافل خصوصیشون اکثرا به انقلاب که هیچ حتی به اسلام هم اعتقاد ندارند اما در محافل عمومی مردم از انقلاب و نظام میزنندالبته اونم جایی که به نفع شون باشه البته این به معنی خوب بودن اصولگرایان نیست اونها هم به علت عدم جوانگرانگرایی و تخصص و شایسته سالاری ناکارامدند اما به نظرم دروغ و ریا و نفاق از ناکارامدی بدتر است چون ناکارامدی را میتوان روزی اصلاح کرد ولی نفاق را هرگز
محمد بیرجند۴۹۲۰۳۹۱۷:۵۱:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
همینکه شما از محافل خصوصی اونها خبر دارید پس زیاد هم خصوصی نیستند.
ناشناس۴۹۲۰۱۰۱۷:۳۷:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
دزدهای خائن را بگیرید...بقیه خودش درست میشه!
ناشناس۴۹۲۱۵۰۱۸:۴۴:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۲
،، پندار و گفتار و کردار ،، اصولگرایان و اصلاح طلبان را در تمام این سالها ،، صادقانه و مفید فایده برای مملکت و ملت ایران ،، نمی دانم و البته آقای حسین دهباشی را از اکثریت آنها ، صادق تر و مفید تر دیده ام .
dayani۴۹۲۱۹۲۱۹:۱۴:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
متعجبم که یک نفر با این همه سابقه فعالیت در حوزه های سیاسی و تاریخی ، به معنی روشنفکر و فعال سیاسی واقف نبوده تا آقای خانیکی ایشان را روشن کرده است. خدا یا ما به دانش چه کسانی باید دل ببندیم؟
ناشناس۴۹۲۴۴۲۲۲:۱۹:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
بنده آخر نفهمیدم اصلاح طلبان چه چیزی را میخواهند اصلاح کنند. بگذریم بعضی را خودم از نزدیک میشناسم و معتقد به نظام نمیبینم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین