هشدار وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی

گروه اقتصادی الف،   3970520046 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صنعت، معدن و تجارت به واردکنندگان خودرو هشدار داد که یا باید خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند و یا مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند.

هشدار وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه این وزارتخانه چگونه بر عرضه کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت می‌کند تا این کالاها از جمله خودرو، گران‌تر از نرخ مربوطه عرضه نشوند؟ اظهار کرد: شرکت‌هایی که خودرو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، مشمول نظام قیمت‌گذاری بوده و باید خودروها را متناسب با نرخ ارز مربوطه عرضه کنند.

وی ادامه داد: واردکنندگان خودرو اگر می‌خواهند خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت‌های حاشیه بازار عرضه کنند، باید مابه‌التفاوت آن را به دولت پرداخت کنند بنابراین این شرکت‌ها نمی‌توانند از این نمد کلاهی برای خود ببافند.

وی با بیان اینکه چند ماه پیش که تصمیم تک نرخی شدن ارز اتخاذ شد، همه از این تصمیم حمایت کردند، خاطرنشان کرد: با این حال هم‌اکنون از این تصمیم انتقاد می‌شود که چرا به همه کالاها بدون محدودیت ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافت. به عنوان مثال امروز قضاوت می‌کنیم که آیا باید به خودرو ارز مرجع می‌دادیم یا نه که اگر الان از من بپرسید می‌گویم بهتر بود خودرو با نرخ ارز دیگری وارد می‌شد. البته ما آن تصمیم را در آن فضا و با مقتضیات همان زمان گرفتیم. در آن فضا این تصمیم اتخاذ شد که واردات کالا فقط با نرخ ارز واحد ۴۲۰۰ تومانی باشد برای اینکه به جامعه اطمینان دهیم که ارز بدون محدودیت به همه کالاهای مجاز تعلق می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه اخیرا وزارت صنعت، لیستی از شرکت‌های متخلف در پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو منتشر کرد که بعضا عنوان شد این لیست کامل نیست و چرا در انتشار لیست متخلفان تاخیر شد؟ اظهار کرد: در این پرونده تخلفی در بدنه دولت با همکاری تعدادی کارمند و برخی سودجویان صورت گرفت. مهم این است که ما خودمان این تخلف را در دولت دوازدهم کشف کردیم و به موقع و پیش از آنکه رسانه‌ای شود، به تمام مراجع ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، گمرک، تعزیرات و غیره منعکس کردیم که باعث جلوگیری از ادامه تخلف شد.

وی ادامه داد: در زمان وقوع آن تخلف زیرساخت‌های سامانه ثبت سفارش، وضعیت نامناسبی داشت که آن را اصلاح کردیم و امروز به‌گونه‌ای این سامانه اصلاح شده است که امکان وقوع مجدد چنین تخلفاتی به شدت کاهش یافته است.

شریعتمداری در پاسخ به اینکه چرا انتشار لیست متخلفان اینقدر طولانی شد، اظهار کرد: ما در دی ماه ۱۳۹۶، IPهای متخلف را اعلام کردیم. اما اینکه طریقه نفوذ آنها به سیستم چگونه بود و با چه کسانی در مجموعه تماس داشتند، مشخص نبود که به دستگاه‌های مربوطه منعکس شد تا رسیدگی شود. رسیدگی آنها زمان برد تا بررسی و به ما اعلام شود و در حال حاضر نیز رسیدگی قضایی آن مانده و ما پیگیری می‌کنیم که می‌گویند در جریان است.

وی در پاسخ به اینکه تعدادی از خودروهایی که به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده‌اند، از گمرک ترخیص و وارد بازار شده‌اند، چگونه با آنها برخورد می‌کنید؟ اظهار کرد: شناسایی آنها ساده است زیرا مشخصات‌شان ثبت شده و وجود دارد. اما اینکه چه تصمیمی باید درباره آنها گرفته شود، دستگاه قضایی باید تصمیم بگیرد و هر تصمیمی که دستگاه قضایی بگیرد، باید اعمال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۶۴۸۱ دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شد که از این تعداد ۴۵۴۷ دستگاه در گمرک باقی مانده و ۱۹۳۴ دستگاه ترخیص شد که در رابطه با خودروهای ترخیص شده دستگاه قضایی حتما رسیدگی کرده و مابه‌التفاوت را اخذ می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۸۷۱۶۸۱۰:۱۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
خودتون خسته نشدین از هشدار دادن ؟ از مصاحبه ؟ از زل زدن به دوربین و گفتن اینکه فلان تعداد اخلال گر کوفت و زهر ما رو دستگیر کردیم ؟! خداوکیلی مردم به خاک سیاه نشستن . چرا نمخواین قبول کنین
ناشناس۴۸۷۱۷۵۱۰:۱۷:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
چرا به دولت پرداخت کنن از جیب ملت بره تو کیسه اقازاده ها؟؟
علی۴۸۷۱۸۰۱۰:۱۸:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۰
یه خودرو با ارز 4200 تومانی خریدارم. آقازاده نیستم.
ناشناس۴۸۷۱۸۹۱۰:۲۲:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اقای وزیر باز هم به کام دولت و به ضرر ملت . چرا مابالتفاوت به جیب دولت بره؟ نظارت کنید تا به نرخ دلار 4200 تومان عرضه بشه. منت الکی به سر مردم میزارین ولی این وسط فقط دولته که دوباره مردم رو سرکیسه میکنه. چرا حاضر نیستین مردم خودرو باکیفیت به نرخ مناسب سوار بشن؟
ناشناس۴۸۷۲۰۰۱۰:۳۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۰
نکته مهم اینجاست که این خودروهابا ترز 4200 به کیا داده میشه؟ یه رانت جدید
ناشناس۴۸۷۲۲۲۱۰:۴۸:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۰
و یا ما به التفاوت را به دولت پرداخت کنند.... این دقیقا یعنی چی؟؟ یعنی هر قیمت خواستند به مردم بفروشند و مابه التفاوت را به دولت بدهند؟؟؟؟! کلا بحث نظارت و پیگیری تعطیل شده؟!
داریوش۴۸۷۲۴۹۱۱:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۰
آفرین همش هشدار بده
ناشناس۴۸۷۲۵۱۱۱:۰۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۰
اصلا" واردات خودرو چرا ؟! چرا این پول ها خرج صنایع داخلی و علی الخصوص خرج بالا بردن کیفیت خودرو های ساخت داخل نمی شود ؟!
ناشناس۴۸۷۲۹۰۱۱:۲۸:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۰
به همین خیال باش اقای وزیر ......بهترین کار دریافت 6000تومن به ازای دلاری است که گرفتند یعنی هردلار10000تومن
ناشناس۴۸۷۳۵۰۱۲:۱۱:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۰
آخه این چه مسخره بازیه که در آوردید چه ساز و کاری دارید که می تونید تشخیص بدید با چه قیمتی فروختند و ... یا پول ندید یا می دید محکم برخورد کنید نه مثل شما که معلومه خیلی هم بدت نمی آد این فضا ادامه داشته باشه
ناشناس۴۸۷۳۶۳۱۲:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۰
یعنی دوباره جریان فروش مزدا3 تکرار بشه و سایت ی دقیقه ای بسته بشه بسه بابا کی میخواین عاقل بشین یا شایدم خودتونم نفعی دارین
ناشناس۴۸۷۴۹۶۱۳:۲۲:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۰
جالبه یا ارزون بدن(3 برابر قیمت جهانی) یا گرون بدن(6 برابر قیمت جهانی) و اضافشو بدن به دولت! یعنی واقعا کیا اداره میکنن این مملکت بیچاره رو.
ناشناس۴۸۷۵۰۴۱۳:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۰
یکی از ایشون بپرسه الان دلار تو بازار 10500تومن هست .این شرکتها خودرو رو به کی بفروشند با دلار 4200تومنی؟وقتی تو بازار قیمت خودرو دوبرابر این دلار 4200تومنی هست چرا چوب حراج به منابع ارزی کشور زدین تا یک مشت دلال ورانت خوار به ریش ملت بخندند .یکی از ضعیف ترین وزیران دولت همین فرد هست .نمیدونم چرا استعفا نمیدن این نوابغ .تمام دانشگاههای معتبر دنیا منتظر دکترهای وزیر ما هستند برین اونجارو هم ویران کنین .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین