صحبت‌های «وزیر علوم» در مورد «اعمال قطعی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور»

گروه اجتماعی الف،   3970515135 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

غلامی در زمینه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر نتایج کنکور نیز گفت: این تصمیم که توسط شورای سنجش و پذیرش که با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل می‌شود گرفته شده است و تصمیمات در این شورا به صورت جمعی گرفته می‌شود،  بنابراین موضوع تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور یک تصمیم جمعی بوده است.

صحبت‌های «وزیر علوم» در مورد «اعمال قطعی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور»

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در نشست خبری امروز که با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی وزارت علوم برگزار شد، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: یکی دیگر از روسای دانشگاه‌ها در سن بازنشستگی است که البته این فرد نیز در بازه زمانی دو ماهه جایگزین خواهد داشت.

وزیر علوم در خصوص بازنشستگی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: براساس آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی که مصوب قانونی است و بازنشستگی اعضای هیات علمی براساس آن صورت می‌گیرد، به صراحت مطرح می‌کند که اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها حداکثر تا سن ۷۰ سالگی فارغ از تعداد سنوات خدمتی می‌توانند در دانشگاه‌ها خدمت کنند و براساس این قانون حداقل سن بازنشستگی ۳۰ سال خدمت و ۷۰ سال سن برای استادان تمام تعیین شده است. همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با رتبه دانشیاری نیز در سن ۶۷ و استادیاری در سن ۶۵ سالگی بازنشست می‌شوند.

وزیر علوم همچنین در خصوص استثنائات بازنشستگی اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها نیز گفت: البته وزارت علوم استثنائاتی برای استادان تمام در هیات‌های امنا تصویب نموده که براساس آن کسانی که اساتید نمونه کشوری هستند، می‌توانند سه سال به صورت یک سال یک سال با مجوز هیات امنای دانشگاه‌ها علاوه بر ۷۰ سال فعالیت در دانشگاه‌ها تدریس کنند و اساتید ممتاز نیز می‌توانند سه سال علاوه بر ۷۰ سال تعیین شده در دانشگاه خدمت کنند.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: موارد استثناء برای خدمت اساتید و اعضای هیات علمی برخی پژوهشگاه‌ها ۷۵ سال تعیین شده است، یعنی اعضای هیات علمی که استاد نمونه باشند می‌توانند تا سن ۷۵ سال در پژوهشگاه‌ها فعالیت کنند، ‌اما این استثناء برای دانشگاه‌ها ۷۳ سال تعیین شده است.

وزیر علوم همچنین با تاکید بر اینکه اساتید و اعضای هیات علمی بعد از ۷۰ سال و بازنشسته شدن می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، گفت: شخصا از روسای دانشگاه‌ها درخواست کردم که شرایط حضور اساتید بازنشسته را با تامین اتاق کار، امکانات در دانشگاه‌ها فراهم نمایند و این تسهیلات بخصوص برای اساتید ممتاز و نمونه فراهم شود، در واقع این افراد می‌توانند بعد از بازنشستگی در تدریس،‌ پژوهش، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها فعال باشند.

تغییری در پرداخت ارز دانشجویی نداریم

وزیر علوم همچنین در خصوص آخرین تصمیمات ارزی دولت در حوزه آموزش عالی و دانشجویی نیز گفت: با توجه به اینکه از گذشته در مورد تامین ارز به صورت ارز ۴ هزار و چند صد تومنی با بانک مرکزی هماهنگ کرده بودیم، لذا پرداخت این ارز برای دانشجویان تغییری صورت نگرفته و با توجه به اینکه اگر نرخ جدید ارز اعلام شود، نظر وزارت علوم این است که ارز دانشجویی به همان برنامه و سیاست گذشته پرداخت شود و البته اگر شرایط جدیدی نیز در این حوزه به وزارت علوم تحمیل شود، متناسب آن تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

دکتر غلامی همچنین با تاکید بر اینکه آزمون سراسری همواره با یک روال ثابت هر ساله برگزار می‌شود، گفت: آزمون کنکور از جمله آزمون‌هایی است که هر ساله با روال ثابت و البته با تغییرات تدریجی از تاثیر یا پذیرش صد در صدی مبتنی بر نتایج آزمون به سمت تاثیر سوابق علمی حرکت کرده و با توجه به قانون برنامه ششم توسعه بدیهی است که در فرآیند کنکور این تغییرات اتفاق بیفتد و تاثیر سوابق تحصیلی مورد توجه قرار بگیرد.

 اصلاح سهمیه‌ها همچنان در دست بررسی/اصلاح سهمیه‌ ایثارگران روز گذشته رای نیاورد

وزیر علوم در خصوص آخرین وضعیت اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری نیز افزود: تلاش وزارت علوم همواره این بود که نظرات کارشناسی دانشگاهها و تحلیل سازمان سنجش آموزش کشور را به صورت یک فرآیند کارشناسی به مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح این قانون منتقل کنیم و در خواست بازنگری و تعدیل مصوبه سال گذشته را نیز داشتیم.

به گفته دکتر غلامی، موضوع اصلاح سهیمه ایثارگران در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی موضوع پذیرفته شد و این موضوع یک مرحله در صحن اولویت رای را کسب کرد اما در جلسه روز گذشته رای نیاورد و مجدد به منظور کار کارشناسی بیشتر به مجلس ارسال شد.

تغییری در نحوه پذیرش دانشجویان دکتری نخواهیم داشت

وی با تاکید بر اینکه تغییری در فرآیند برگزاری آزمون دکتری نداریم، اظهارکرد: این آزمون در گذشته به صورت محدود دو مرحله‌ای برگزار شد، اما در حال حاضر فقط در یک مرحله با ۳۰ درصد تاثیر مصاحبه دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که البته دانشگاه‌ها همواره این تقاضا را دارند که نقش مصاحبه در گزینش دانشجویان دکتری افزایش پیدا کند، اما بطور کلی فعلا تصمیمی در تغییر روند برگزاری و پذیرش دانشجویان دکتری اتفاق نمی‌افتد و موضوع اجرای دو آزمون دکتری در سال نیز یک پیشنهاد بود که هنوز در فضای کارشناسی قرار دارد و تصمیمی در خصوص آن گرفته نشده است.

اظهارات رییس مجلس مبنی بر انحلال سازمان سنجش کنایه بود

 وزیر علوم همچنین در خصوص اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینه انحلال کنکور و سازمان سنجش آموزش کشور نیز افزود: این صحبت ها به نوعی کنایه بوده است و با توجه به اینکه مجلس قانون را تصویب می کند، ما نیز از تصویب قانونی که به دانشگاه ها استقلال بیشتری برای پذیرش دانشجو دهد، استقبال خواهیم کرد. اما هنوز چنین موضوعی اتفاق نیفتاده و کنکور سراسری که برگزار می شود، سابقه قانونی دارد و ما باید راهکاری را پیدا کنیم که با همکاری وزارت آموزش و پرورش بتوانیم برای دانشگاه ها و رشته های پرطرفدار یک شاخص، آزمون، سنجش و یا امتحان تالیف کنیم تا بتوانیم از میان داوطلبان افرادی که واجد شرایط هستند را انتخاب کنیم.

اختلاف نظر با آموزش پرورش در برخی موارد حذف کنکور

به گفته وی، ما جلسات متعددی با آموزش و پرورش در خصوص حذف کنکور داشته ایم و روی برخی موارد توافق هایی نیز صورت گرفته اما در برخی موارد نیز هنوز توافق لازم ایجاد نشده است و باید منتظر ماند و دید تصمیم نهایی چه خواهد شد.

وضعیت دانشجویان ستاره دار علی‌رغم مسایل حاشیه‌ای رفع شد

وزیر علوم با اشاره به دیدگاه خود در خصوص دانشجویان ستاره دار نیز گفت: سال گذشته که به این وزارتخانه آمدم در اوایل فعالیت خود وارد موضوع دانشجویان ستاره دار شدم علی‌رغم اینکه مشکلات حاشیه ای داشت اما مساله حل شد و برای سال جدید تاکنون موضوعی مبنی بر اینکه از داوطلبان تحصیلات تکمیلی سئوالاتی برای ادامه تحصیل مطرح شده است اطلاع ندارم و باید آن را بپرسم اما بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داوطلبان تحصیلات تکمیلی می توانند مورد یک بررسی اولیه قرار گیرند که ممکن است از برخی از آنها سوالاتی پرسیده شود.

تلاشم داریم گزینش داوطلبان تعدیل شود

دکتر غلامی یادآور شد: سال گذشته سعی کردیم در گزینش دانشجویان تعدیل صورت گیرد، دو، سه مورد که مبتنی بر مباحث ملی است، همچنان وجود دارد که به نظر می‌رسد این موضوعات شامل دانشجویان جوان ما نخواهد شد.

اعمال قطعی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد پذیرش‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال ۹۷ براساس تاثیر سوابق تحصیلی اتفاق می‌افتد،‌ گفت: در سال ۹۷ بیش از ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی بوده است، در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ شاهد ورود دانش آموزان دوره های جدید به کنکور هستیم که بر این اساس در سال آینده دو نوع گروه سوالی برای کنکور طراحی خواهد شد.

غلامی در زمینه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر نتایج کنکور نیز تاکید کرد: این تصمیم که توسط شورای سنجش و پذیرش که با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل می‌شود گرفته شده است و تصمیمات در این شورا به صورت جمعی گرفته می‌شود،  بنابراین موضوع تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور یک تصمیم جمعی بوده است.

وزیر علوم یادآور شد: در تمامی دانشگاه‌های دنیا این مراکز آموزش عالی هستند که تعیین می‌کنند، چگونه قرار است دانشجویان خود را جذب کنند، لذا داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها با حفظ محدوده تحصیلات دبیرستانی براساس تصمیم شورای سنجش و پذیرش با تاثیر قطعی سوابق تحصیلی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

وزیر علوم با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای افزایش پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های داخل گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور هستند و بر اساس برنامه ششم توسعه نیز باید تعداد این دانشجویان با ۷۵ هزار نفر افزایش یابد اگر چه در حال حاضر به این عدد نزدیک شده‌ایم اما کمی برنامه‌ ریزی‌ها در این زمینه به کندی پیش می‌رود.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان خارجی به صورت بورسیه و غیربورسیه در دانشگاه‌های ما حضور دارند و تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی در دانشگاه های ما در حال تحصیل هستند و ما می‌توانیم ظرفیت‌های خالی خودمان را در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دیگر مقاطع در اختیار دانشجویان خارجی قرار دهیم.

دانشگاه‌ها روند پذیرش دانشجویان خارجی را سرعت ببخشند

دکتر غلامی تاکید کرد: ما باید امکانات لازم را برای حضور دانشجویان خارجی در کشور فراهم کنیم و در ان راستا از دانشگاه ها خواسته‌ایم بررسی درخواست دانشجویان خارجی را سرعت دهند. از وزارت امور خارجه درخواست کرده‌ایم ارائه ویزای این دانشجویان را سرعت دهند و دانشگاه‌ها نیز امکانات لازم را برای این دانشجویان فراهم کنند و همچنین فضای فرهنگی و اجتماعی کشور ما نیز باید پذیرای این دانشجویان باشد تا زمانی که این دانشجویان به کشور خود بازگشتند بتوانند کشور ما را تبلیغ کنند.

وزیر علوم همچنین به همکاری ۸ کشور D۸ که شامل کشورهای در حال توسعه جهان اسلام می شوند اشاره و اظهار کرد: دانشگاهی در همین رابطه تاسیس شده و برنامه آن پذیرش دانشجویان خارجی به خصوص از کشورهای در حال توسعه است و تا حدودی اقدامات مربوط به پذیرش دانشجو را آغاز کرده است اما باید با سرعت بیشتری پیش برود.

افزایش بودجه پژوهشی وزارت علوم در سال ۹۷

دکتر غلامی در ادامه از افزایش بودجه پژوهشی وزارت علوم در سال ۹۷ خبر داد و گفت: اگر چه این بودجه نسبت به سال ۹۶ افزایش داشت اما هنوز به یک درصد هم نرسیده است و زیر ۶ دهم است.  در واقع بودجه های پژوهشی در مراکز پژوهشی توزیع می شوند و نسبت به عملکردی که مراکز پژوهشی باید داشته باشند این بودجه ها کم است. در سال ۹۷ بودجه پژوهشی پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه ها تقریبا خوب بود در راستای تامین تجهیزات قرار بود از طریق فاینانس بخشی از منابع آن تامین شود که البته اجرایی نشد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای تقویت بودجه پژوهشی سال ۹۸ گفت:امیدواریم وضعیت بودجه‌های پژوهشی سال آینده وضعیت بهتری داشته باشد.

دکتر غلامی همچنین به  قانون مقابله با تقلب علمی اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون نیاز به ضابط دارد، وزارت علوم قدرت ضابطی ندارد اما به دانشگاه ها و موسسات آموزشی دولتی و غیردولتی ابلاغ کرده ایم که اگر مشخص شود دانشجویی و یا استادی از طریق عدم رعایت اخلاق علمی از غیر از زحمات خود استفاده کند برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد و اگر مشخص شود در پایان نامه تقلبی صورت گرفته هر زمانی که باشد مدرک آن لغو می شود و هر امتیازی که از این طریق کسب کرده باشد از طریق قانونی می تواند پیگیری شود.

راه اندازی سامانه‌ای در وزارت علوم به منظور مقابله با تقلب علمی

به گفته وی، سامانه ای در وزارت علوم در حال تکمیل است که از طریق آن نیز می توان موضوع تقلبات علمی را پیگیری کرد. هر عضو هیات علمی که غفلت کند و دانشجو از طریق تقلب امتیازی کسب کند تمام امتیازات مکتسبه از این طریق  از استاد و دانشجو لغو می شود چنانچه استادی با علم این کار را انجام دهد با وی برخورد انتظامی می شود.

تاثیر منفی تحریم‌ها در برخی فعالیت‌های علمی

وزیر علوم همچنین در خصوص آثار تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه و مراکز پژوهشی نیز گفت: حوزه تحقیق علم و پژوهش به ظاهر در چارچوب تحریم‌های فعلی آمریکا قرار نمی‌گیرد،‌ اما یقینا می‌تواند بر فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها تاثیر منفی بگذارد، در واقع این تحریم‌ها می‌تواند بر نظرات شخصی یا برخی مراکز علمی کشورهای دیگر تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه گزارش شاخصی در خصوص تاثیر منفی تحریم‌ها بر فعالیت‌های علمی در کشور ارائه نشده است، اظهارکرد: اگرچه ما اخیرا در پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی توسط برخی دانشگاه‌های اروپایی با رویکرد منفی مواجه شدیم، اما هنوز هم این نوع رویکردها بسیار نادر بوده است.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه ایران با دانشگاه‌های آمریکا همکاری‌های مشترک علمی ندارد، گفت: در حوزه فعالیت‌های پژوهشی و بورسیه دانشجویان، تعاملاتی بین دانشگاه‌های داخلی ایران و آمریکا وجود ندارد و این تعاملات اگر هم بوده باشد، در سطح فردی بین اساتید دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد، بنابراین شرایط فعلی تحریم نمی‌تواند در این زمینه نیز تاثیرگذاری منفی داشته باشد.

وزیر علوم بر پیگیری جدی آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این آموزش‌ها به منظور آشنا شدن دانشجویان با مشاغل مورد انتظار آن‌ها در محیط بیرون از دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و خوشبختانه گزارش‌های مثبتی از ارزیابی ارائه آموزش‌های مهارتی از دانشگاه‌ها به دست آمده که البته تلاش ما این است که این نوع آموزش‌ها به صورت فوق برنامه‌ای و با حفظ آموزش اصلی یعنی رشته تحصیلی دانشجویان اتفاق بیفتد.

دکتر غلامی همچنین وزارت علوم را متولی آموزش، پژوهش و فناوری در کشور نیز عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امروزه این وزارتخانه فارغ از بحث‌هایی که در کنار برون‌دادهای آن به عنوان نقد مثبت یا عمومی باشد، مطرح می‌شود دارای یک مجموعه علمی بسیار قوی با حضور اعضای هیات علمی توانمند، کارآموز و صاحبان علم و تجربه هستیم و این مجموعه جزء ذخائر علمی کشور محسوب می‌شود که سطوح داخلی و حتی جهانی، آمارها و وضعیت خوبی را از نظر تولیدات علمی و جایگاه علم به دست آورده است.

وی همچنین با اشاره به شکل‌گیری هم‌افزایی بین مراکز مختلف وزارت علوم و دانشگاه‌ها در شرایط فعلی گفت: در دوره‌ای تعداد مراکز آموزش عالی رشد کمی زیادی داشت که ما توانستیم با سیاست‌های هم‌افزایی از امکانات و توانمندی‌های آموزش عالی به نحو شایسته‌ای در راستای دستیابی به اهداف ترسیم شده در عرصه آموزش عالی و علم استفاده کنیم.

وزیر علوم به جایگاه علم و پژوهش در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در دوره‌ای تربیت نیروی انسانی را به عنوان مهم‌ترین وظیفه خود ترسیم کرده بود که خوشبختانه با تامین نیازهای این عرصه و افزایش دوره‌های تحصیلات تکمیلی به سمت فعالیت‌های پژوهشی و حل نیازهای فعلی کشور قدم گذاشته‌ایم که البته جایگاه و رتبه‌های بین‌المللی خوبی نیز از این نظر به دست آوردیم، بطوری که امروز در رتبه‌بندی‌های جهانی از نظر رشد کمی و سرعت رشد پژوهش رتبه اول منطقه را از آن خود کردیم و در بین دستاوردهای علمی دنیا نیز دستاوردهای محققین و دانشمندان ما از لحاظ کیفی و کمی در بین یک درصد علم تاثیرگذار جهان قرار گرفتند.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه به تمامی تقاضاهای دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ها پاسخ می‌دهیم،‌ اظهارکرد: خوشبختانه با ایجاد شرایط لازم در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی امروزه هر کسی که در کشور علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی باشد، می‌تواند در این دانشگاه‌ها حاضر شده و به تحصیلات عالی بپردازند و وجود مراکز متعدد آموزش عالی فرصت برابر برای تحصیل علاقه‌مندان ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت علوم براساس برنامه ارائه شده در مجلس شورای اسلامی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: هشت ماه پیش که وارد این وزارتخانه شدم برنامه‌ای را در چارچوب قوانین و مصوبات کشور تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه دادم و در چارچوب این برنامه راهبردهای آموزش عالی و تحقیقات مشخص شد و امروزه تمامی برنامه‌ها براساس همان برنامه تدوین شده تنظیم، تدوین و عملیاتی می‌شود.

وزیر علوم بر ضرورت اجرای جدی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای قانونی با عنوان ساماندهی آموزش عالی تاکید کرد و گفت: امیدوار هستیم این مصوبه با همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای قانونی روند اجرایی خود را پیش بگیرد و براساس آن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای ماموریت خود بتوانند نیازهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود را پوشش بدهند.

دکتر غلامی همچنین کاربردی شدن پژوهش را مهم‌ترین رویکرد وزارت علوم در عرصه علم دانست و گفت: در این راستا آئین نامه‌ای را تدوین و به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد که براساس آن دانشجویان و اساتیدی که پژوهش‌های کاربردی داشته باشند و بتوانند مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند،‌ مورد تشویق و ارتقاء قرار می‌گیرند.

وی در پایان همچنین فضای فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان در دانشگاه‌ها طی دولت یازده و دوازده را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این شرایط فرصتی برای دانشجویان در دانشگاه‌ها است که بتوانند در امور سیاسی و اجتماعی جامعه مشارکت نیز داشته باشند، چرا که این افراد، مدیران، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان آینده کشور هستند و باید در دوره تحصیل خود فضای لازم برای ابراز نظر و مشارکت در امور جامعه را کسب نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۹۲۳۰۱۷:۳۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱۵
تغییری در پرداخت ارز دانشجویی نداریم وزیر علوم همچنین در خصوص آخرین تصمیمات ارزی دولت در حوزه آموزش عالی و دانشجویی نیز گفت: با توجه به اینکه از گذشته در مورد تامین ارز به صورت ارز ۴ هزار و چند صد تومنی با بانک مرکزی هماهنگ کرده بودیم، لذا پرداخت این ارز برای دانشجویان تغییری صورت نگرفته و با توجه به اینکه اگر نرخ جدید ارز اعلام شود، نظر وزارت علوم این است که ارز دانشجویی به همان برنامه و سیاست گذشته پرداخت شود و البته اگر شرایط جدیدی نیز در این حوزه به وزارت علوم تحمیل شود، متناسب آن تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. خوش خبر باشید الف جان :)
ناشناس۴۷۹۵۹۸۲۱:۵۵:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۵
لطمه این وزیر به کشور کمتر از تحریمها نیست
علائی۴۷۹۶۹۴۲۳:۰۸:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۵
سلام آقای غلامی چقدر دو رو بودی درین چند وقت!حالا میگویین منم موافق تاثیر قطعی هستم!! جای خجالت داره شماها این همه اعتراضو نمیبینید!!! دلایل و اعتراض دانش آموزان را نمیفهمید!!! شما باید استیضاح شوید و به نمایندگان پاسخ دهید!! جای شرمندگی داره هر روز یه خبر میاد حال مارو خراب میکنه!!!! آقای توکلی کجایین بیاین به داد ما برسین!!ما نظام قدیمیم چه گناهی کردیم .............
ناشناس۴۷۹۷۸۶۰۰:۲۹:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۶
واقعا کو عدالت من از دهات های زنجان معدلم 12 شده!! چوپانم چطوری معدلمو 20 کنم!!!چرا تاثثیر مثبت نمیشه!!!! حق باشماست
علی۴۷۹۷۹۸۰۰:۴۳:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۶
منظورش اینه که من طرفدار تاثیر مثبت هستم
محمدی۴۷۹۷۰۵۲۳:۱۴:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۵
85 درصد داوطلبان سال 95 و 96 در نظر سنجی سازمان سنجش خواهان تاثیر مثبت+ سوابق تحصیلی بوده اند و همینطور برای سال 98 .آموزش و پرورش هیچ زیر ساختی برای تاثیر قطعی فراهم نکرده!همین امسال 3 تادرس سوالاتش لو رفت!در تصحیح اوراق اجحاف میشود چون رای انسانی دخیل است!بالای چند هزار معدل بالا داریم که تفکیک آنها در فرمول بندی ها دچار مشکل است وتراز ها را نمیتواند تفکیک دهد!قانون ترمیم به میان آمده و فقط این روشی است برای کسری بودجه آموزش و پرورش این را خودشان اعلام کردند!وقتی اینهمه اعتراض وجود دارد حتما باید جنبه امنیتی بگیرد!قانونی که گفته شد 85 درصد داوطلبا با سوابق پذیرش شوند که این اتفاق افتاده!وقتی به صلاح مردم قانونی نیست آقایان وحی منزل که نیست لطفا اصلاحش کنین.شما فاجعه کنکور 93 و 94 را مشاهده فرمایید .
ali۴۷۹۷۷۰۰۰:۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۶
من با قانون تاثیر قطعی رسما بیچاره شدم!!!!!!!!!
انیران۴۷۹۷۷۳۰۰:۲۳:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۶
من به این غلامی چی بگم؟؟؟؟؟تاثیرو مثبت کنین تا خودمو نکشتم
حمید۴۷۹۷۷۵۰۰:۲۴:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۶
غلامی وای بر تو چقدر به ما ظلم کردی
رضا۴۷۹۷۸۲۰۰:۲۸:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۶
منکه میرم آلمان پناهنده میشم!!!! توالت اونارو بشورم بهتره تا بگم هی تاثیر مثبت کشتن مارو
معترض۴۷۹۷۹۲۰۰:۳۳:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۶
#چرا_آقای_بطحایی_پاسخگو_نیست_یک_هفته_ازقول_ایشان
ناشناس۴۷۹۸۱۱۰۱:۱۴:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱۶
مسیولان بدانند ما دانش اموزان ساکت نخواهیم نشست حتی به قیمت از دست دادن کنکور حتی شده به خیابانها میریزیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین