دردیدار اخیر هیات دولت با رهبر انقلاب مطرح شد: دستور رهبر انقلاب به دولت برای تشکیل یک کارگروه قوی جهت بررسی مشکل بانک‌ها و نقدینگی/ فعالیت این کارگروه شبانه روزی باشد و به رییس جمهور برنامه بدهد

گروه سیاسی الف،   3970515002 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دستور ایشان به دولت برای تشکیل یک کارگروه قوی، پرکار، دانا، خطرپذیر و شجاع جهت بررسی مشکل بانک‌ها و نقدینگی منتشر شد.

دستور رهبر انقلاب به دولت برای تشکیل یک کارگروه قوی جهت بررسی مشکل بانک‌ها و نقدینگی/ فعالیت این کارگروه شبانه روزی باشد و به رییس جمهور برنامه بدهد

به گزارش الف، گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان که 24 تیرماه برگزار شد در پایگاه اطلاع رسانی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شد.

رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند :«به مشکل نظام بانکی به‌طور جدّی باید رسیدگی بشود؛ این حرفی است که همه میزنند. ... در نظام بانکی و مشکل نقدینگی‌ای که الان در کشور وجود دارد، اگر چنانچه ما میتوانستیم با هنرِ هدایت این نقدینگی به کارهای سازنده و مفید، کشور را پیش میبردیم، این نقدینگی نعمت بزرگی بود؛ الان یک بلای بزرگی است؛ واقعاً یک چیز خیلی خطرناکی است.

... این رقم نقدینگی خیلی رقم فوق‌العاده‌ای است؛ هم رقمش خیلی بالا است، هم رشدش زیاد است؛ ۱۵۰۰ هزار میلیارد یک چیز افسانه‌ای است.

... به نظر من مسئله‌ی بانک‌ها و بخصوص تکیه‌ی روی مسئله‌ی نقدینگی احتیاج دارد به یک کارگروه دانا، حسّاس، پُرکار، خطرپذیر و شجاع؛ دولت یک کارگروهی تشکیل بدهد. ... یک کارگروه قویّ فعّالِ شب‌وروزکار، معیّن بشوند فقط برای اینکه فکر کنند ببینند با مسئله‌ی بانک‌ها و با مسئله‌ی نقدینگی چه‌جوری بایستی برخورد کنند؛  بخشهای جذّابی را برای جذب نقدینگی در نظر بگیرند که البتّه یک فهرستی به من داده شده. ... نگذاریم که این نقدینگی سرازیر بشود به طرف ارز و به طرف طلا و به طرف مسکن و به طرف کالاها، که خب طبعاً به هرجا که این نقدینگی رو کند و هجوم بیاورد، پدر آن منطقه درمی‌آید.

... البتّه کارگروهی که بخواهند بنشینند و هفته‌ای یک جلسه داشته باشند، فایده‌ ندارد؛ باید یک کارگروه دائمِ شبانه‌روزی از آدمهای فعّال تشکیل بشود، بنشینند واقعاً کار کنند، فکر کنند، سرِ یک ماه، دو ماه، سه ماه یک برنامه‌ی کاری روشنی مشخّص کنند و بیاورند بدهند به آقای رئیس‌جمهور، دستور اقدام داده بشود و بلافاصله مشغول عمل بشوند؛ ... یعنی یک‌چنین چیزی لازم است...». 
 

دیدگاه کاربران

عدالت۴۷۷۶۶۴۰۰:۴۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۵
رهبر عزیز مشکل جا های دیگری است .به آن ها هم توصیه کنید.
احمد۴۷۸۲۶۹۱۱:۰۷:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱۵
لیست مشکلات دولت : 1- دولت آقای احمدی نژاد 2- عدم رابطه با غرب شما بگید برجام 3- افراد دیگر .... لیست ویژگی های دولت !!!!!!! : 1- کنترل نقدینگی !!!! 2- مبارزه با فساد !!!!!! 3- توجه به تولید داخل!!!!! 4- کنترل واردات !!!!! 5- مبارزه با اشرافیگری!!!!!! 6- تلاش بسیار و مبارزه با تنبلی !!!!!!! 7- پاسخگویی و توجه به مردم !!!!!!!!! 8- تیم اقتصادی متخصص !!!!!!!!!!!!!! 9- اجرای قوانین مجلس در کمترین زمان ممکن !!!!!!!!!!!! و...... دیگه خودتون کلاهتون را قاضی کنید و اینقدر به دولت ایراد نگیرید !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۷۷۶۷۸۰۰:۵۱:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۵
منتظر اقدام و عمل دولت هستیم...
فاطیما۴۷۷۶۸۶۰۱:۰۰:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۵
اگر به حرف رهبر گوش می کردند الان این مشکلات رانداشتیم
ناشناس۴۷۷۷۱۳۰۱:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۵
بسم الله الرحمن الرحیم چند سال است حضرت آقا دارند تذکر می دهند اقتصاد اقتصاد اقتصاد ولی گویا اینکه دولتی ها بیشتر در فکر امور حزبی خود هستند شعار های منحرف کننده بدهند و هر روز اذهان مردم را با فریب و دروغ از امور اقتصادی مردم گمراه کنند . ولی دیگر همین مردمی که یک سال قبل فریب خوردند و چنان هیجان زده رای دادند تازه فهمیدند که چه کاری انجام داده اند و چه شده است . اگر مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس باندازه یک دهم رهبری به فکر این مردم بودند تحریم ها کمترین اثر را داشت. دولتی که هر روز یکی از مدیرانش برای رانت دستگیر می شود چگونه می تواند امور اقتصادی را به سمت تولید و اشتغال ببرد؟
بهروز۴۷۷۷۴۶۰۱:۵۷:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۵
زود تشکیل بشه این دولت داره کاردو به استخون میرسونه
ناشناس۴۷۷۷۹۴۰۶:۲۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱۵
ای آقاجان ای سید مظلوم و تنها ، کو گوش شنوا؟
ناشناس۴۷۷۸۲۷۰۷:۰۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۵
از کشورهای پیشرفته کمک بگیرید
ناشناس۴۷۷۸۴۹۰۷:۲۸:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۵
روحانی بیاد و جلوی خبرنگارها به سوالات پاسخ بدن.
ناشناس۴۷۷۸۶۳۰۷:۳۶:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۵
بیش از دهها سال است که دلسوزان بسیاری از جمله همین آقای دکتر توکلی در خصوص وضعیت نظام بانکی هشدار می دهند ، بعید می دانم کسی از مسئولین ( از صدر تا ذیل ) وجود داشته باشد که اهمیت این موضوع را ندانسته باشد اما منافع تمامی آنها اجازه نمی دهد تا نسبت به اصلاح نظام بانکی اقدام کنند . نظامی که استخوان قشر ضعیف و بخشهای مولد اقتصاد در زیر بار آن شکسته شده است .
ناشناس۴۷۷۸۷۳۰۷:۴۲:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱۵
با گذشت بیست روز هیچ تغییر محسوسی جز سکوت از دولت ندیدیم
ناشناس۴۷۷۹۰۱۰۷:۵۶:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۵
عالی
محسن۴۷۷۹۱۶۰۸:۰۳:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۵
ضمن تشکر از بیانات رهبری معظم باید عرض شود راهکار های برون رفت از بحران هایی مانند بالا بودن نقدینگی و هدایت آنها به سمت تولید و اشتغال چندان هم پیچیده نیست منظورم این هست که چه بسا دولت هم بر این راهکارها اشراف دارد اما آنچه ندارد اراده و عزم اجرای آنهاست و یا خدای نکرده تعمد و ....
محمد۴۷۷۹۵۷۰۸:۲۶:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۵
کو گوش شنوا اقا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد۴۷۷۹۶۹۰۸:۳۳:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۵
متاسفانه بزرگترین ایراد دولت سنگین بودن و کم تحرکی آنهاست. به جای اقدام فوری در مواقع ضروری نظارت می کنند. به قول بعضی ها ژنرال هستند نه سرباز.( ببینید وضع به چه شکلی شده که ضرب المثل های ما از احمدی نژاد است). اینکه در مواقع اضطراری دولت جلسه تشکیل دهد و بدنبال آن راهکار اجرایی اعلام کند باعث اعتماد مردم به دولت می شود. با زیر نظر داشتن مشکلات چیزی حل نمی شود. زمانی که قیمت ارز همینطور بالا می رفت آقای سیف پی در پی اعلام می کرد این حباب است و ما بازار را زیر نظر داریم.
ناشناس۴۷۷۹۹۳۰۸:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱۵
درود بر رهبرم
ناشناس۴۷۸۱۳۲۱۰:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۵
این دولت، دولت بشو نیست باید برکنار بشه
ناشناس۴۷۸۸۷۴۱۴:۴۳:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱۵
میایونها لایک
ناشناس۴۷۹۰۳۱۱۶:۰۳:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱۵
لطفا به وضعیت کارمندان بانک که خونشان از بقیه کارمندها رنگین تره رسیدگی جدی شود .چه خبره این همه وام و پاداش مفت میدن بهشون ودر عوض کارمندان ارگانهای دیگه با مشقات فراوان روزگارشونو میگذرونن.اصلا هم بحث شایسته سالاری نیست کارمند های دیگه هم با انواع و اقسام ارباب رجوع و حجم کاری بالا روبرو هستند در ضمن با مدارک و معدلهای خوب و ازمون و هفت خوان رستم وارد کار شده اند. وام ها و پاداشها و کارانه هایی که باید بین همه کارمند ها و کارگران تقسیم بشه صاف میریزن تو جیب یه عده کارمند بانک. متاسفم برای این مملکت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین