خدمتی که مسیح علینژاد به انقلاب می‌کند

محسن مهدیان،   3970513157 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
خدمتی که مسیح علینژاد به انقلاب می‌کند

مدت‌هاست مسیح علینژاد پروژه اعتراض جنسی در کشور را از طریق شبکه‌های اجتماعی رقم زده است. از نیت خباثت‌آلود او می‌گذریم چون فاقد اهمیت است و البته تلاشش بی‌ثمر. اما این قبیل اقدامات، از جهت «عدو شود سبب خیر» چند اثر مهم داشته است که سرجمعش به نفع انقلاب است.

یکم؛ مساله بدحجابی در ایران برخلاف تصور ضدانقلاب، جزئی از سبک زندگی است و نوعی عرفی‌گرائی مذهبی. اساسا دختران این سرزمین عفیفه و نجیبه‌اند. ممکن است حجاب بخشی از جامعه ما به جهات شرعی نقص داشته باشد، اما این سطح از حجاب نه خدای‌نکرده از سر بی حیایی است و نه به طریق اولی سیاسی است. بخشی از لوازم زندگی مدرن عرفی‌گرائی است؛ دختران ما با حیا و عفت مانوسند، و حجابشان را ولو شل‌حجابی، حجاب می‌دانند و عمل به شرع. این برداشت از حجاب، اشکال شناختی دارد و البته نیاز به نقش‌آفرینی نهادهای فرهنگی، که متاسفانه در غفلت و یا تغافل‌اند.

و اما مهم‌ترین اصل در این روزها خالص‌سازی است. هیچ امری مهم‌تر از جداشدن اصل از بدل نیست. خانم علینژاد کمک می‌کند دختران عفیفه ما خطشان از جریان فحشا جدا شود. دختران خیابان انقلاب ابزار سیاسی جنسی برای اعتراضات خشن‌اند که هیچ نسبتی با جامعه دختران ایران زمین ندارند. تلاش خانم علینژاد کمک می‌کند صف «کم‌حجابی عرفی» و حتی «بدحجابی شرعی« از «بی‌حجابی سیاسی و اباحه‌گری ضدایرانی» جدا شود؛ و این اقدام خدمتی بزرگی است.

تا دیروز برخی به غلط تصور می‌کردند که هرکس شل‌حجاب بود با دین و انقلاب مساله دارد، اما امروز مشخص شده این اقلیت بدنام چه سهمی را از جامعه باحیای زنان و دختران ایران دارند. تا جایی که سهم «فحشای براندازانه» را می‌توان با انگشت تخمین زد.

دوم؛ چند روز پیش فیلمی در صفحه شخصی خانم علینژاد منتشر شد که یک دختر جوان مانتویی همراه با دختر خردسالش، نسبت به برهنگی و کشف حجاب اعتراض می‌کند. این فیلم به غایت دلگرم‌کننده است.

فیلم‌هایی که خانم علینژاد با هشتگ «دوربین ما سلاح ماست» منتشر می‌کند، چندین سال کم‌کاری ستاد امربه معروف و نهی از منکر را جبران کرده است. این فیلم‌ها که زنان و مردان متشرع و باغیرت را در حال نهی از منکر تصویر می‌کند، خون تازه‌ای در کالبد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ماست. این دستاورد را نباید دست‌کم گرفت. هربار فیلمی از این صحنه‌ها منتشر می‌شود خدا را شکر می‌کنم که جامعه ما چنین باغیرت است.

البته همینجا باید فرصت را غنیمت شمرد و نسبت به روش صحیح نهی از منکرها توجه بیشتری داد؛ که ضدانقلاب در کمین تصویرسازی نادرست از این فرهنگ متعالی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۴۱۷۷۱۷:۰۶:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جناب مهدیان فکر کنید به داشته هایی که در طول 40 سال با سیاست های فرهنگی غلط سیاستگزاران ناهمسو با نسل جوان که قول و عملشان یکی نبوده از دست دادید؟ چند درصد نسل جوان نماز می خوانند؟ چقدر از نماز خوان های نسل قدیم را تارک الصلات کرده اید؟ چقدر از نسل جدید به حجاب مورد نظر شما باور دارند تا چه برسد آن را بر سر بگذارند؟ خراب کردید جناب مهدیان و دیگر درست شدنی هم نیست دلتان را به این کلیپ ها خوش نکنید
ناشناس۴۷۴۴۵۱۱۹:۰۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
بسیار عالی
ناشناس۴۷۵۰۱۱۰۱:۲۱:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
نماز نخوندن هم عرفی شده دیگه
ناشناس۴۷۵۱۰۰۰۶:۳۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
دوست گرامی هر کس به خاطر عملکرد به قول شما بد دیگری دست از ارتباط با خدا و نماز بردارد معلوم است اشکال از خود اوست ارتباط با خدا چه ربطی دارد به عملکرد به قول شما بد دیگران؟!!
ناشناس۴۷۴۱۸۲۱۷:۰۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
خانم مسیح علینژاد موقع انتخابات در صدای امریکا و توییتر و... به زبان بی زبونی و به صورت غیرمستقیم می گفت به روحانی رای بدید حالا پرتقال فروش را پیدا کنید
ناشناس۴۷۴۲۰۴۱۷:۱۹:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
واقعا با دیدن این فیلم ها آدم دوست داره همیشه تو ایران بمونه و هیچ جایی مهاجرت نکنه بالاخص به کانادا و اروپا
ناشناس۴۷۴۲۰۷۱۷:۲۰:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
چه امر به معروفی هست که خانم برای امر به معروف دست به خشونت میزنه.واقعیت الان جامعه این هست که جوانان حجاب اجباری رو قبول ندارند .خیلیا اصلا اهل نماز وروزه هم نیستند ومتاسفانه درصد زیادی از جوانانی که الان چادری هستند یا به واسطه شغل خودشون یا همسر وپدرشون چادری هستند .این روبارها دیدم که میگم البته انسانهای مومن ومتشرع خیلی خوبی هم داریم که تو این چهل سال نه به مال حرام الوده شدند نه احتیاج به ظاهر سازی داشتند .اما باور کنین حجاب اجباری میشه همین چیزی که الان عیان هست.حالا شما اومدی از واکنش یک خانم مانتویی خوشحالی .
ناشناس۴۷۴۳۰۱۱۸:۰۰:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
من از خانم علینژاد بنا بر دلایلی خوشم نمیاد ولی تا جایی که می دونم ایشان مدافع حق انتخاب در پوشش هستند هیچ گاه نگفته اند که الزاما کسی باید با حجاب باشه یا بی حجاب بلکه می گن همه حق دارند اونطور که خودشون و طرز فکر و فرهنگشون میگه لباس بپوشن اصراری بر با حجابی یا بی حجابی ندارن ایشون فقط با تحمیل عقیده ی گروهی بر همه ی مردم مخالفت می کنند
ناشناس۴۷۴۶۰۰۲۰:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
پس طبق حرف شما نه تنها تو حجاب و پوشش بلکه تو امور دیگه هم مردم می تونند بر اساس نظر و اعتقادشون عمل کنند! پس بذارید داعشی ها هم بر اساس نظر و عقیده شون عمل کنند! اون ها هم اعتقاد دارند یه سری را باید تکفیر کرد و کشت! اگه که هم جواب می دید که اونا به جون انسان ها آسیب می رسونن کسایی هم که حجاب ندارن به اعتقاد یه سری به دینشون آسیب می رسونن! پس حالا باید چی کار کرد؟ آزادی عمل و اعتقادات یا عمل به اعتقاد درست؟!!!
علی۴۷۴۸۲۶۲۲:۵۸:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
پس منم می تونم جوراب بدبودچم رو در بیارم و همه از بوش استفاده کنن با این استدلال لاغر شما
محمدحسین۴۷۵۱۵۵۰۷:۲۶:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
سلام دوست عزیز این که هر کسی دوست دارد هرطوری لباس بپوشد مربوط به مناطق خصوصی (خانه و ...) است نه در مکان های عمومی. مثل این است که بگویید هرکسی آزاد است هر موقع دلش خواست حرکت کند و یا بایستد! خوب همین را بردارید بیاورید وسط خیابون و چهارراه ها! در بحث مکان عمومی و خصوصی اختیارات فرق اساسی پیدا میکنند. چرا آنجا را به راحتی درک میکنید اما در برابر حجاب این قدر مقاومت می کنید؟
محمدرضا۴۷۶۴۶۱۱۵:۲۴:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
شما چرا اینطور قضاوت میکنید این خانوم داره ترویج بی حجابی میکنه نه این که بگه هر کی هر جوری دوس داره بگرده مگه مملکت شهر هرته که هرکی هر جور دوس داشت بگرده
ناشناس۴۷۴۳۷۸۱۸:۲۶:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
البته این خانم ماشالا کم بی ادب نیست
ناشناس۴۷۴۳۹۳۱۸:۳۱:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
من یادم نمیاد مسیح علینژاد با حجاب مخالفت کرده باشه. همیشه با اجبار و زور و تحمیل در حجاب مخالف بوده.
ناشناس۴۷۵۲۳۱۰۸:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
قدم اولش اینه. قدم دومشون همون مخالفت با خود حجابه.
ناشناس۴۷۴۴۱۵۱۸:۴۴:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
آقای مهدیان اصولا برای شما اهمیت دارد که چه تعداد افراد جامعه شما را تائید میکند در ضمن چه لزومی دارد که عقاید خودرا به اکثریت جامعه منتسب کنید.
ناشناس۴۷۴۴۴۴۱۹:۰۴:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
چرا فکر می کنین که این سبک از ارشاد به نفع انقلاب است، مگر نه اینکه ادبیات انقلاب زبان تعامل و گفتگو است و نه فریاد و پرخاش .
ناشناس۴۷۴۴۷۱۱۹:۲۲:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
خدایی کار نداریم واقعا فکر میکنی مردم تو خیابونها با حجابن؟؟! اینایی که زنه داره باهاش بحث میکنه کلا لختن و اون زنه امر به معروف و نهی از منکر نمیکنه داره جوش دلشو سر اون بیچاره خالی میکنه نه نصیحت میکنه نه توصیه داره سرکوفت میزنه و بدو بیراه میگه و این بدتره نهی از منکر نیست نوعی جداله دوست گلم
ناشناس۴۷۴۵۷۶۲۰:۱۵:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
نویسنده مقاله از دیدن فیلم های داعش هم خوشحال میشن؟ لطفا پاسخ
ناشناس۴۷۴۷۶۶۲۲:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
این خانم تو فیلم خودش مشکل داره ، به ایشون چه ربطی داره چنتا دختر بچه چه کار می کنن
ناشناس۴۷۴۷۷۲۲۲:۲۱:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
این که مردم به جان هم بیافتند تا قانون اجرا بشه خیلی مایه شادمانی نیست. در جایی که امر به معروف موثر نیست باید از آن اجتناب کرد.
ناشناس۴۷۴۷۸۸۲۲:۳۲:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
هر کس بود با رفتار توهین آمیز و آمرانه ی اون خانم مقاومت می کرد رفتار ایشون بسیار زننده بود
ناشناس۴۷۴۸۰۲۲۲:۳۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اون خانم در چه جایگاهی قرار داره که به خودش اجازه می ده به یک شهروند دیگه که حقوق برابر با او داره امر و نهی کنه و با پرخاشگری رفتار کنه چرا حاکمیت مردم را در مقابل هم قرار می ده
ناشناس۴۷۴۸۱۳۲۲:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
نویسنده به این مسئله هم نگاه کنند که الان بد حجابها هم با دیدن این فیلمها رودارتر می شوند.
ناشناس۴۷۴۸۸۹۲۳:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
چقدپررو ووقیح هستید.اصلا فهمیدید چی نوشتین?کدوم خانوم مانتویی?یه زن چادری بی چاک ودهان.گورخودتونودارین میکنین.به زودی باید گورتونوازین کشورگم کنین
حمید۴۷۴۹۲۱۰۰:۰۴:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
ما داریم از گشنگی میمیریم...... کجایند مغزهای متفکر ؟؟؟؟
سامان۴۷۵۵۸۰۱۰:۵۴:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۴
از گشنگی می میرید ولی صبح تا شب توی فضای مجازی می گردید و کامنت می گذارید پاشو لااقل زخم بستر نگیری
ناشناس۴۷۷۰۶۵۱۹:۱۲:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
واقعا
ناشناس۴۷۵۸۱۰۱۲:۰۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
من يه زنم، يه مادرجوان كه از قضا چادري هم هستم از اون نوعشم هستم كه هرگز جلو نامحرم آرايش نكردم با چادر، اما اين نوع برخوردها نه تنها اسمش نهي از منكر نيست و روش خياي زشت و زننده اي هم هست بلكه اثراتشم خيلي بدتره! چرا مردم رو به انجام اين نوع روش زشت تحريك ميكنيد؟ من نهي از منكر لساني رو به شيوه محترمانه و درستش قبول دارم نه اينجوري! جامعه ما از اين برخوردا ضربه ها خورده! فرق اينا با اكبر پونز چيه؟ فرق اينا با برخورداي خشن اول انقلاب چيه؟ اگه قرار بود اينجوري اثر كنه همون موقع كرده بود! حجاب چيه يه عده مسلمونيشونم دارن از دست ميدن
سمیه طاهری۴۷۶۸۰۰۱۷:۱۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
به نظر من این گفته شما کاملا غلطه چون من با دیدنه این فیلم فقط احساس کردم با حجابا چقدر خشن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین