بهشتی‌پور در گفتگو با الف با تاکید بر اعتماد سازی میان مردم مطرح کرد: دولت با رونق اقتصاد کشور، منتظر غربی‌ها نباشد/ آمریکایی‌هایی توان مقابله با ایران را ندارند/ رونق تولید، بهبود کسب‌وکار و ایجاد و ایجاد شفافیت راهکار مقابله با تحریم‌ها است

گروه سیاسی الف،   3970513100 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه نباید تنها در مقابل تصمیمات دیوان لاهه خوش‌خیال باشیم، گفت: دولت نباید تنها به شکایت در دیوان لاهه اکتفا کرده و به تصمیمات آن‌ها خوش‌بین بود بلکه باید فضای کسب‌وکار داخلی و تولید را رونق ببخشد تا بتوانیم در مقابل تحریم‌های آمریکا ایستادگی کنیم و دولت باید میان مردم اعتمادسازی کند.

دولت با رونق اقتصاد کشور، منتظر غربی‌ها نباشد/ آمریکایی‌هایی توان مقابله با ایران را ندارند/ رونق تولید، بهبود کسب‌وکار و ایجاد و ایجاد شفافیت راهکار مقابله با تحریم‌ها است

به گزارش الف، تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان از فردا اعمال می‌شود، این تحریم‌ها با شروع مذاکرات ایران و ۱+۵ در سال ۱۳۹۲ به‌طور موقت متوقف و با اجرایی شدن برجام در دی‌ماه ۱۳۹۴ متوقف شد؛ حالا مطابق ضمیمه ۲ برجام تحریم‌ها همان‌طور که تعلیق شده، به همان شکل بازمی‌گردند و شامل طلا و سایر فلزات گران‌بها؛ نرم‌افزار و فلزات، خودروسازی، ارز و پول، فرش و غذا، هواپیماها و .... است.

بازگشت اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از فردا/ تحریم‌های آمریکا شامل چه مواردی می‌شود؟

کمتر از 24 ساعت دیگر به تحریم‌های 90 روزه آمریکا علیه ایران باقی‌مانده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد این تحریم‌ها علیه کشورمان مربوط به فروش، عرضه، تأمین یا نقل‌وانتقال گرافیت، فلزات خام و نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد و صادرات یا نرم‌افزار برای یکپارچه‌سازی فرآیندهای صنعتی به ایران است؛ همچنین تحریم‌های مربوط به معاملات خرید یا فروش ریال ایران یا نگهداری حساب‌ها و وجوه عمده‌ای که در خارج از خاک ایران بر پایه ریال ایران نگهداری می‌شوند را اعمال خواهد کرد.

۲۶ تیرماه بود که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در توییتر نوشت: «امروز ایران به دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت کرد تا آمریکا را به دلیل اعمال مجدد غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه پاسخگو کند. ایران در مواجهه با اهانت آمریکا به دیپلماسی و تعهدات قانونی، به حاکمیت قانون متعهد است. لازم است که با عادت نقض قوانین بین‌المللی توسط آمریکا مقابله شود.»متأسفانه اقتصاد ما شفاف نیست و باید مشخص شود درآمدها چه به‌صورت مشروع و چه به‌صورت نامشروع چگونه به‌دست‌آمده است

ایران در شکایت خود، علاوه بر درخواست تعلیق روند بازگشت تحریم‌ها، با توجه به طولانی بودن روند دادرسی‌ها در لاهه، صدور رأی موقت برای توقف قطار تحریم‌ها تا زمان مشخص شدن رأی نهایی را خواستار شده بود. دیوان از ۵ شهریور، کار بررسی درخواست ایران را آغاز می‌کند.

این در حالی است که رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه طی نامه‌ای رسمی خطاب به «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه امریکا، ضمن اعلام زمان رسیدگی به شکایت دولت ایران در خصوص بازگشت یکجانبه تحریم‌ها دولت واشنگتن تأکید کرد: از هرگونه اقدام جدید، اجتناب کنید و شرایط را تغییر ندهید.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل هستهای و سیاست خارجی در این خصوص به الف میگوید: باید با اتکا به نیروی داخلی و رونق تولید در مقابل آمریکاییها ایستاد؛ نباید تنها به شکایت از آمریکا در دادگاه لاهه دل‌خوش کرد و باید اقدامات عملی در کشور انجام داد.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل هسته‌ای در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی الف که در ادامه آن را می‌خوانید:

*همان‌طور که میدانید در آستانه تحریمهای جدید آمریکا علیه کشورمان هستیم، ایران باید چه اقداماتی در این زمینه انجام دهد؟

 جمهوری اسلامی ایران شکایتی به دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه در خصوص تحریم‌های یکجانبه آمریکا کرده است که منتظر رسیدگی به آن بوده و اگر به نفع ایران رأی بدهند، آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه کشورمان اعمال کند و باید دستور خود را متوقف نماید؛ البته آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که نسبت به قوانین بین‌المللی متعهد نیستند؛ اما ایران باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیرد.

 

*با توجه به اینکه کمتر از 24 ساعت به اعمال تحریمها مانده، آیا زمان رسیدگی دادگاه لاهه به شکایت ایران دیرهنگام نیست؟

این دادگاه قرار است جلسات دوطرفه‌ای را از هفته‌ آینده آغاز کند و ظاهراً از دولتمردان آمریکایی خواسته است که از هرگونه اقدام جدید، اجتناب کرده و شرایط را تغییر ندهند؛ اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که دولت نباید تنها به این شکایت خوش‌بین بوده و هم‌چنین نسبت به تصمیمات دیوان لاهه خوش‌خیال باشد بلکه باید ایجاد اعتمادسازی کند و فضای کسب‌وکار و تولید را در کشور افزایش دهد.

به نظر بنده ناامیدی بدترین سم برای جامعه است. آمریکایی‌هایی توان مقابله با ایران را ندارند؛ لذا دنبال جنگ نیستند چراکه آن‌ها تجربه تلخ عراق و افغانستان را دارند.

دولتمردان باید بدانند که آمریکا به دنبال فاصله بین مردم و مسئولین کشور است. مردم بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند و باید مسئولین سعی کنند تا فاصله خود با مردم را از بین ببرند و اجازه ندهند تا دشمنان از این فرصت استفاده کنند.

*راهکار شما برای مقابله با تحریمهای آمریکا چیست؟

به نظر بنده باید تولید در کشور را رونق داده و موانعی که بر سر تولیدکننده‌ها وجود دارد را برداریم چراکه تولیدکننده‌ها در حال حاضر با مشکلات بسیاری روبرو هستند، دوم اینکه باید شفاف‌سازی کرد متأسفانه اقتصاد ما شفاف نیست و باید مشخص شود درآمدها چه به‌صورت مشروع و چه به‌صورت نامشروع چگونه به‌دست‌آمده است. باید همواره بر نیروی داخلی متکی بوده و در مقابل رانت‌ها ایستادگی کرد. باید سعی کنیم که نظام بانکی و بیمه را اصلاح نماییم این اقدامات موجب می‌شود که چشم به دشمن خارجی ندوزیم و خودمان بتوانیم از پس مشکلات برآییم.

مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند، دولت باید ایجاد اعتماد عمومی کرده و به این سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی تکیه کند تا بتوان در مقابل زورگویی‌هایی آمریکا و دشمنان ایران ایستادگی کرد. باید سعی کند تا اقتصاد داخلی را رونق دهد و تنها منتظر تصمیم‌گیری غربی‌ها نباشد.

نکته‌ای که باید به مسئولان دولتی یادآوری کرد این است که آمریکا به دنبال اختلاف و تفرقه در کشور هستند و با سرمایه‌گذاری‌های کلان می‌خواهند تا ایران را از درون دچار فروپاشی کنند لذا باید اقدامات اقتصادی و همچنین اعتمادسازی میان مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۵۸۱۲۱۲:۰۹:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۴
ایشون از سینه چاکان برجام بود!!
ناشناس۴۷۶۴۱۸۱۵:۰۸:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۴
عقلای ایران با برجام مخالف نبوده و نیستند
مهرداد۴۷۵۸۲۲۱۲:۱۳:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۴
دولتی که مدیران آن اقدام به نابودی پیمانکاران عمرانی بخش خصوصی واقعی کشور کرده اند چگونه میتواند نزد مردم اعتمادسازی کند. موضوع ایجاد کسب و کار صرفا از سوی بخش خصوصی (نه خصولتی ناحق) امکان پذیر است در صورتی که حاکمیت شفاف داشته باشیم.
ناشناس۴۷۵۸۲۵۱۲:۱۵:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۴
برای این حرفا دیر شده
ناشناس۴۷۵۸۷۵۱۲:۲۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۴
چه عجب از جناب بهشتی پور
ناشناس۴۷۵۸۸۱۱۲:۳۰:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
رونق اقتصاد بودن سرمایه و تکنولوژی روز دنیا یک توهم ! پراید قابل صادر کردن نیست ! در شرایط تحریم تولید غیر قابل صادرات هیچ ارزشی ندارد
ناشناس۴۷۶۰۳۷۱۳:۰۷:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
اون موقع که تحریم ها هم نبود ما باز پراید تولید می کردیم برادر... تو اول همت تکون خوردن تو مردم را به وجود بیار بعد همه تقصیر ها رو گردن مذاکره نکردن بنداز.
ناشناس۴۷۶۶۴۹۱۶:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
اقتصاد ایران اول بیماری سیاسی داره . بعد عدم شفافیت
ناشناس۴۷۵۹۵۴۱۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۴
به خدا امریکا که هیچی همه دنیا هم با زور گویی نمیتونن کاری بکنن ملت شفافیت اقتصادی از راس نظام تا پایین را میخواهند میخواهند ببینند اونی که دلریم براش میمیریم برامون حد اقل یه تب 38 درجه میکنه یا نه شفاف سازی کنید تا پشتوانه ملت را داشته باشید
ناشناس۴۷۵۹۶۲۱۲:۴۷:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
مذاکره کنید
ناشناس۴۷۶۲۴۸۱۴:۱۳:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
مگر مذاکره نکردید...؟؟
ناشناس۴۷۵۹۸۸۱۲:۵۴:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۴
جمع کنید پیمانکارا رو بدبخت کردید تولید کننده ها رو بیچاره ثروت ملت رو غارت با دست کی میخواهید این کارا رو انجام بدید
ناشناس۴۷۶۰۶۸۱۳:۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
شعار
ناشناس۴۷۶۰۸۶۱۳:۲۲:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۴
فقط وفقط سریعتربریدمذاکره کنید.
ناشناس۴۷۶۹۶۱۱۸:۲۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
اگر مذاکره راه حل مشکلات است پس چرا راه حل مشکلات نبود!!؟؟
ناشناس۴۷۶۱۱۲۱۳:۳۰:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۴
الان در بخش پيمانكاري به صورت جزيي و با قيمت بسيار بالا و با اوراق مشاركت ( يعني به صورت قرضي)3 ساله كار صورت ميگيرد منظور ايشان متوجه نمي شو يم
ناشناس۴۷۶۱۱۸۱۳:۳۳:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
"" دولت با رونق اقتصاد کشور، منتظر غربی‌ها نباشد"" چشم قربان ، انشاالله از ساعت 8 صبح فردا .
ناشناس۴۷۶۱۴۴۱۳:۴۲:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۴
شما متوجه نیستی؟؟ برای این حرفها دیر باید تو زمانی که می شد برای آوردن تکنولوژی وی زیرساخت درست اقدام می کردین نه الان که همه دنیا مارو تحریم کردن!
ناشناس۴۷۶۱۶۲۱۳:۴۸:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
(آمریکایی‌هایی توان مقابله با ایران را ندارند؛ لذا دنبال جنگ نیستند چراکه آن‌ها تجربه تلخ عراق و افغانستان را دارند.) تجربه تلخ برای کی؟ برای آمریکا؟!!!!!!!!!!! کشورهای عراق و افغانستان و سوریه رو تبدیل به ویرانه کرده که تا دهها سال هم قابل جبران نیست. تمام هزینه های تریلیون دلاری نظامیش هم حقوق سربازان خودش بوده یا به جیب شرکتهای تسلیحاتی آمریکا رفته. کجای کاری برادر؟
مم۴۷۶۵۹۶۱۶:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
خود ترامپ میگه جنگ عراقریه فاجعه بود و کلی هزینه و ضرر و خسارت داشت برای ما... ولی امثال تو وطن فروش و سینه چاک امریکا زیربار نمیرید عجب رویی دارید.
ناشناس۴۷۶۲۱۱۱۴:۰۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
رونق تولید ؟!!!! ارز 4200 رو برای صنعتگر و تولید کننده کنسل کردن ..رسمآ از فردا همه چی دو برابر میشه . شرکت تولیدی ما از فردا با نرخ 8 تومن باید کار کنه . از هفته بعد جنس شرکت ما دو برابر میشه ...اینجور به فک تولید کننده هستین ؟!
ناشناس۴۷۶۵۸۴۱۶:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
چرا شايعه سازى كنيد كدام ٨ تومان قيمت پايه أرز ثانويه ١٠٢٠٠ غير از هزينها و ماليات و كارمزد و هزينه كمرگى كارشناسان قيمت دلار تمام شده براى وارد كننده ياد توليد كننده اگر دلار مانده روى ١٠٢٠٠ حدود چهارده هزار تومان هست
علی۴۷۶۲۱۶۱۴:۰۴:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
نفسش از جای گرم بلند میشه
ن.د۴۷۶۲۹۷۱۴:۲۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
کلی گوئی بدونه راهکار واقعی و نحوه رفع موانع. نمی دانم چرا این به اصطلاح مفسرین و متخصصین چرا هیچگاه مستقیم به درد اشاره نمی کنند و بیشتر فلسفه می گویند! اینکه گفت است باید تولید داخلی را تقویت کرد، باید نحوه آن را هم بیان کند که آیا ممکن است؟ چگونه؟ تولید داخلی با بسته شدن مبادلات مالی و تجاری با دنیا ممکن است؟ اگر امریکا بخواهد راه مبادلات مالی ما را ببندد و تحریم کند آیا کشوری هست که بتواند گوش به تحریم امریکا ندهد؟ با خطابه مشکل تولید حل می شود؟ در بعد داخلی آنچکه اقتصاد کشور را فلج کرده فساد است.فساد عوامل متعددی دارد که یکی از عوامل آن عدم شایسته سالاری است در حال حاضر هم اراده و توانی برای مبارزه با فساد وجود ندارد چون کسانی که باید به مبارزه برخیزند به ضرر خود و نزدیکانشان باید عمل کنند
ناشناس۴۷۶۳۲۱۱۴:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
ایشان گویا در ماه بوده اند واز اوضاع کشور خبر ندارند رونق و شفافیت با مدیران امکان پذیر نیست
ناشناس۴۷۶۳۲۶۱۴:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
از قديم گفتن دشمن عاقل بلندت مي كند برزمينت مي زند نادان دوست. متاسفانه صاحبان زور و قدرت و مديران و مسئولين اين كشور ادعاي دوستي و دلسوزي دارند ولي متاسفانه در هيچ كجا برنامه اي وجود ندارد. انگار خميره ما ايرانيها به تنبلي و مفت خوري و راحت خوري خو گرفته است. متاسفانه اونقدر در تمام بخشهاي اقتصاد و سياسيت و اجتماع و محيط زيست و بهداشت و آب و درمان و آموزش و پرورش و گردش گري و غيره غيره بي برنامگي و ولنگاري وجود دارد كه عنان همه چيز از كف رفته است. شما يا توانايي داريد و نمي خواهيد كه قضيه فرق مي كند ولي اگر مي خواهيد وتوانايي نداريد خواهش مي كنم از صاحب نظران كمك بگيريد. فقط و فقط در بخش گردش گري داخلي با توجه به علاقه روز افزون مردم به بحث گردش گري داخلي مي تونستيد با تجهيز نقاط گردش گري مخصوصا در شهرهاي محروم كه جاذبه هاي طبيعي فراواني دارند مردم را به سمت اين شهرها جلب كنيد كه با ايجاد اشتغال در اين مناطق هم از مهاجرت بي رويه به مراكز شهرها جلوگيري ميشود هم هزينه آن تماما از خود گردش گران پرداخت مي شود. اين يكي از كوچكترين كارها براي ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در مناطق محروم مي باشد. كه نه تنها اين كار نشده است بلكه بيشتر مناطق خوش اب و هوا كه جزو اراضي مشاع و بيت المال است به بخش هاي خصوصي جهت بهره برداري شخصي واگذار شده و ويلا سازي بي رويه فقط و فقط به تخريب اين جاذبه ها دامن زده است. در تمام بخشها تنها با كمي برنامه ريزي مي توان تحولي اساسي ايجاد كرد. فقط اگر تفكري جهادي و دلسوز و با برنامه و مديريت صحيح وجود داشت همه چيز درست مي شد. افسوس و صد افسوس كه تنها به فكر جيب هايمان هستيم و از همه چيز غافل شده ايم. والا اين مملكت با اين همه ثروت بايد بهترين كشور دنيا باشد.
الف ر۴۷۶۳۳۱۱۴:۳۹:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
چرا هیچکس توی این کشور نمیخاد بدونه مشکل این کشور نه تحریم است وو نه اقتصادی بخدا اکثر مردم حاضرند با این وضع حتی بد ترش زندگی کنند آنچه ما را میچزونه تبعض ،باند بازی ،پسر خاله بازی و اختلاس موجود است ما به ستوه درآمدیم
ناشناس۴۷۶۶۰۹۱۶:۰۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۴
لایحه اعلام دارایی های مسیولین در مجلس به کجا رسید؟ وقتی چه در قصا چه در مجلس و چه در دولت اراده برای شفاف سازی وجود ندارد چگونه می توان با فساد مبارزه کرد اب در سندان کوبیدن است!
ناشناس۴۷۶۷۴۱۱۶:۵۴:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
بايد توجه كرد چه كسانى بيشتر مايل هستند ايران با امريكا مذاكره و ارتباط و معامله نداشته باشد ؟ در راس همه اين ها ١- اسراييل - ٢- عربستان ٣- بعضي كشورهاى منطقه مانند امارات و بحرين ٤- حتى ميتوان عراق را هم در نظر گرفت ٥- تركيه و همه كشورهايى كه از اين وضعيت ايران و امريكا منتفع ميشوند مانند روسيه و چين ٦- و انگلستان كه منافع اش را در عدم ارتباط ايران و امريكا و بهم ريختگى اوضاع ميبيند ٧- يك مشت منفعت طلب و رانتخوار و تحريم خوار داخلى .
ناشناس۴۷۶۸۵۵۱۷:۴۱:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
رونق تولید، بهبود کسب‌وکار و ایجاد و ایجاد شفافیت راهکار مقابله با تحریم‌ها است مشکل اینه که شما فقط میگین تولید . بابا تولید مازاد بر نیاز جهت کسب درامد باید صادر شود برای صادرات نیاز به بازار داریم که با تحریم امکان صادرات وجود نداره
ناشناس۴۷۶۸۷۳۱۷:۴۹:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
از الف به خاطر همدری با مردم و بیان اظهارات تشکر فراوان و فرع میکنم
دلداده۴۷۷۰۸۸۱۹:۲۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
بازهم کارشناسان ما آدرس اشتباه دارن میدن. کسی جلوی ما را برای توسعه نگرفته. این خودمان هستیم که اولویت های دیگری را برای خودمان تعریف کرده ایم. منظور از "این خودمان" هم توده مردم نیستند.
عبدالله۴۷۸۲۰۷۱۰:۳۹:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۵
"یا راجع به همه چیز توافق می‌کنند یا راجع به هیچ چیز توافق نمی‌کنند، این به نفع هر دو است. چون گوشت لخم و چربی و استخوان با هم است. نمی‌شود اینها را تفکیک کرد. آمریکایی‌ها نمی‌توانند بازی در بیاورند چون قرار است یک توافق جامع هسته‌ای را امضا کنند. در این توافق قرار است مشخص شود چه کسی چه کاری را و چه زمانی انجام می‌دهد. دبه درآوردن موقعی است که کلی باشد. وی ادامه داد: وقتی وارد جزئیات می‌شوند می‌شود دبه در آورد ولی خیلی سخت است. ما داریم هوشمندانه یکسری حقوق خودمان را در یک توافقی پیش بینی می‌کنیم. ما در بحث غنی سازی اورانیوم با قوت و قدرت ادامه ‌می‌دهیم. ما به چند دستاورد می‌رسیم. در تحقیق و توسعه IR-8 که 20 برابر IR-1 هست را ادامه می‌دهیم. در تحقیق و توسعه همکاری بین‌المللی پیش بینی شده است، ما الان محدود به روسیه هستیم، ولی دانشمندان ما می‌توانند با دانشمندان دیگر کشورها ارتباط و پروژه‌های جدید را تعریف کنند. " این صحبتهای آقای بهشتی پور در سال 94 و مناظره با آقای مهدی محمدی در باره بیانیه لوزان می باشد.خدا کند که گذشت زمان واقعا برخی را از خواب غفلت بیدار کرده باشد.
مجید۴۷۹۱۸۵۱۷:۰۳:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۵
رونق اقتصادی تو زمان برجام و ارامش ره نداد الان چطوری دم از رونق می زنید لطفا کارشناسانه حرف بزنید نه از روی احساسات توجیه کننده ی بی پشتوانه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین