در بیانیه شدیداللحن خطاب به دولت و دستگاه قضایی عنوان شد؛ مکارم شیرازی: مردم به شدت از مسئولان شکایت دارند/ تیم اقتصادی دولت ضعیف است؛ چرا این تیم ضعیف را عوض نمی‌کنند؟/ اگر با قاطعیت و شجاعت با مفسدان برخورد شود، فساد به سرعت برچیده می‌شود

گروه سیاسی الف،   3970511111 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت الله مکارم شیرازی در بیانیه‌ای درباره مسائل جاری کشور با بیان اینکه مردم قضاتی می‌خواهند شجاع، با قاطعیت و با سرعت که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند، گفت: اگر ده، بیست نفر از مفاسد اقتصادی با محاکمه سریع، یعنی حداکثر در یکی دو ماه، نه چند سال، محاکمه کنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض می‌شود.

مکارم شیرازی: مردم به شدت از مسئولان شکایت دارند/ تیم اقتصادی دولت ضعیف است؛ چرا این تیم ضعیف را عوض نمی‌کنند؟/ اگر با قاطعیت و شجاعت با مفسدان برخورد شود، فساد به سرعت برچیده می‌شود

به گزارش الف؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای درباره مسائل جاری کشور و مشکلات اقتصادی، توصیه هایی به مسئولان داشت و گفت: مردم قضاتی می‌خواهند شجاع، با قاطعیت و با سرعت که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند.

آیت الله مکارم شیرازی در این بیانیه‌ای درباره مسائل جاری کشور عنوان کرد: مردم می‌گویند گرچه تحریم‌های خارجی فشار بر اقتصاد ما وارد می‌کند، امّا چنان نیست که راه‌حلی نداشته باشد و معتقدند، تیم اقتصادی دولت ضعیف است. چه اصراری دارند که مشکلات به دست آن‌ها حل شود؟ چرا این تیم ضعیف را عوض نمی‌کنند؟ چرا صاحب‌نظران باتجربه اقتصادی را فرا نمی‌خوانند؟ چرا به جای اینکه کارخانه‌ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت نمایند، ثروت‌های مردم را از گردش اقتصادی خارج کرده و به صورت سکه و دلار در خانه‌ها محبوس می‌کنند؟ چرا نقدینگی بدون در نظر گرفتن راهکارهای اقتصادی از طریق استقراض از بانک مرکزی، بی‌حساب و کتاب افزوده می‌شود؟اگر در مسأله چهار، پنج هزار خودروی قاچاق که اسناد آن کاملاً در دست است، در چند هفته حکم صادر و اجرا شود، دیگران جرأت آن سوء استفاده‌های کلان را نخواهند کرد.

وی افزود: مردم از دستگاه قضایی نیز به شدت شکایت دارند. می‌گویند اگر آن‌ها با قاطعیت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند این جرثومه‌های فساد به سرعت برچیده می‌شوند. اگر ده، بیست نفر از آن‌ها با محاکمه سریع، یعنی حداکثر در یکی دو ماه، نه چند سال، محاکمه کنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض می‌شود و اگر آن‌ها به افراد صاحب نفوذی مربوطند که حتماً مربوطند، آن صاحبان نفوذ را با شجاعت پای میز محاکمه بکشند و آن‌ها را با مجازات شدید، مجازات کنند، کسی جرأت نمی‌کند که سرمایه‌های عظیم مردم را به حساب خود بریزد. 

براساس این گزارش متن بیانیه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بسیاری از مردم از طرق مختلف با ما تماس می‌گیرند و می گویند چرا مشکلات ما از طریق مراجع، به مسئولین تذکر داده نمی‌شود؟

ما بارها در جلسات خصوصی و عمومی این مشکلات را گوشزد کرده‌ایم، باز هم عرض می‌کنیم مردم از چند موضوع به شدت از مسئولین شکایت دارند:

اول اینکه در مسائل اقتصادی با تورم شدید و بالا رفتن جهشی قیمت‌ها تهیّه نیازهای اولیه زندگی برای آن‌ها بسیار مشکل شده، می‌گویند گرچه تحریم‌های خارجی فشار بر اقتصاد ما وارد می‌کند، امّا چنان نیست که راه‌حلی نداشته باشد. همچنین آن‌ها معتقدند، تیم اقتصادی دولت ضعیف است. چه اصراری دارند که مشکلات به دست آن‌ها حل شود؟ چرا این تیم ضعیف را عوض نمی‌کنند؟ چرا صاحب‌نظران باتجربه اقتصادی را فرا نمی‌خوانند؟ چرا به جای اینکه کارخانه‌ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت نمایند، ثروت‌های مردم را از گردش اقتصادی خارج کرده و به صورت سکه و دلار در خانه‌ها محبوس می‌کنند؟ چرا نقدینگی بدون در نظر گرفتن راهکارهای اقتصادی از طریق استقراض از بانک مرکزی، بی‌حساب و کتاب افزوده می‌شود؟

 مردم از دستگاه قضایی نیز به شدت شکایت دارند. می‌گویند اگر آن‌ها با قاطعیت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند این جرثومه‌های فساد به سرعت برچیده می‌شوند. اگر ده، بیست نفر از آن‌ها با محاکمه سریع، یعنی حداکثر در یکی دو ماه، نه چند سال، محاکمه کنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض می‌شود و اگر آن‌ها به افراد صاحب نفوذی مربوطند ـ که حتماً مربوطند ـ آن صاحبان نفوذ را با شجاعت پای میز محاکمه بکشند و با محاکمه سریع، حکم آن‌ها را اجرا کنند و آن‌ها را با مجازات شدید، مجازات کنند، به یقین کسی جرأت نمی‌کند که سرمایه‌های عظیم مردم را به حساب خود بریزد.

 اگر در مسأله چهار، پنج هزار خودروی قاچاق که اسناد آن کاملاً در دست است، در چند هفته حکم صادر و اجرا شود، دیگران جرأت آن سوء استفاده‌های کلان را نخواهند کرد.

 تکرار می‌کنم، مردم قضاتی می‌خواهند شجاع، با قاطعیت و با سرعت که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند.

 در ضمن به مردم عزیزمان این توصیه را دارم که آن‌ها حق مطالبه حل مشکلاتشان را دارند ولی بدانند بدون انسجام داخلی و اتحاد همه گروه‌ها، مشکلات حل نمی‌شود. آن‌ها که از خارج مردم را به آشوب دعوت می‌کنند، دشمنان قسم خورده ملت ایرانند و تشنه خون ما می‌باشند، هرگز نباید به شیطنت‌های آن‌ها توجه کرد.

خداوندا! به مسئولین بیداری، هوشیاری، اراده و تصمیم برای حل مشکلات مردم خوبمان عنایت فرما.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۹۳۸۹۱۱:۲۰:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۱
ایکاش حضرت ایت اله سالها پیش و به بسیاری از بی عدالتی ها و اشتباهات در اداره کشور ان هم در سطوح بالاتر تذکر میدادند و بیانیه شدید الحن صادر میکردند تا کار به اینجا نمی کشید
ناشناس۴۶۹۵۷۹۱۲:۴۳:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۱
حالا که تذکر دادند ببینیم چه تغییری حاصل میشود.
ناشناس۴۶۹۶۶۹۱۳:۱۰:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۱۱
اشتباهات در اداره کشور ان هم در سطوح بالاتر تذکر میدادند درست بخون شما !
ناشناس۴۶۹۶۷۳۱۳:۱۵:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
هیچی ......... چون خیلی دیره و باید از سال های قبل برخورد میشد نه الان که این فسادها به مافیا تبدیل شده و مثل سرطان همه جا رو گرفته .
ناشناس۴۶۹۷۲۶۱۳:۴۱:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۱
الان دیره
تبریزی۴۶۹۷۳۰۱۳:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
اگر با قاطعیت و شجاعت با مفسدان برخورد شود، فساد به سرعت برچیده می‌شود و برعکس اگه با قاطعیت و شجاعت با مفسدان برخورد نشه ............
سلام۴۶۹۹۰۲۱۴:۴۱:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
سیمای دولتی ... در اخبار ساعت۱۴ هم هیچ اشاره ای با این بیانیه نکرد متاسفم
ناشناس۴۷۰۶۷۱۲۲:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۱
سیما دولتی نیست ..
ناشناس۴۷۲۲۹۴۲۱:۱۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۲
الان شده ظاهرا
ناشناس۴۷۲۳۰۳۲۱:۳۳:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۲
این بنگاه مالی، فرهنگی مشخصا داره تو زمین دولت بازی می کنه
ناشناس۴۷۰۲۳۵۱۷:۲۳:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۱
تذکر........در این اوضاع. مهم سالها پیش بود قبل رسیدن به این نقطه انفجار .الان انتقاد کردن فایده ندارد
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۶۹۶۶۰۱۳:۰۷:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۱
جناب ایت الله مکارم شیرازی در شرایط رکود مدیران بانک زیان ده پاداش های کلان معادل 6 ماه حقوق و وامدهای بالای 400 میلیون با سود 2 درصد گرفته در حالی که حقوق های نجومی و انواع مناسبتی ها را هم گرفته و می گیرنند چه کسی به این غارت ها رسیدگی می کند تیم اقتصادی مدافع ژت برتر و پاداش بگیران ذخایر انقلاب
ناشناس۴۶۹۸۹۴۱۴:۳۹:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۱
دولتهای غربگرا گوش برای شنیدن ندارند
ناشناس۴۷۰۴۸۶۱۹:۳۹:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۱
24 میلیون رأی مگه ندارد؟ باید تسلیم مردم باشید
بهروز۴۷۰۷۴۶۲۳:۲۳:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
الان عمده آن ۲۴میلیون منجمله من و خانواده و فامیلم پشیمانیم و خواهان پایان مسئولیت روحانی توسط مجلس هستیم
ناشناس۴۷۰۷۷۵۲۳:۴۰:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۱
این 24 میلیون خیلی وقته پشیمان شدند و حتی چندماه پیش کمپین پشیمان شدم راه انداختند از سلبریتی ها بگیر بیا تا مردم . همین که مردم به بازار ارز و سکه هجوم اوردند دلیل بر این است که مردم به دولت منتخبشون اعتماد ندارند . برو خیابان و با مردم کوچه و بازار صحبت کن همه پشیمان هستند .
ناشناس۴۷۰۸۷۱۰۱:۰۷:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۲
اکثرا پشمانند مثل اینجانب
نادر۴۷۱۳۴۹۱۱:۵۲:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۲
در هر صورت اگر این باشد یعنی این ۲۴میلیون منجمله من فریب خورده خودشون این بدبختی ها رو میخواستن خب حالا که پشیمونیم چرا اعتراض نکنیم به روحانی؟
ناشناس۴۷۰۷۳۰۲۳:۱۳:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱۱
باید قانون;از کجا اوردی برای همه مسئولین و مدیران اجرا شود . مسئولین و مدیران باید مقدار ثروت خود را به مردم اعلام کنند . حقوق های نجومی که وزرا می گیرند باید قطع شود . رانت ها باید قطع شود و مدیران فاسد بانک ها باید محاکمه شوند .
ناشناس۴۷۰۷۵۴۲۳:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
حاج اقا موقعی که وزیر و دخترش از رانت استفاده می کنند و وارد کننده هستند ایا انتظار دارید این وزیر به فکر حل مشکلات کشور باشه .؟ موقعی که بعضی از وزرا ثروت های هزار میلیاردی دارند انتظار دارید این وزیر فکری برای حل مشکلات کشور بکنه؟ موقعی که بعضی از مدیران و... دوتابعیتی هستند و فرزندانشان در خارج از کشور هستند این چنین مدیرانی ایا به فکر حل مشکلات هستند ؟ موقعی که ارز دولتی را بین دوستان و اشنایان تقسیم می کنند چه انتظاری باید داشت ؟ موقعی که مسئولی بجای اینکه به فکر حل مشکلات داخلی باشند دنبال ادرس غلط دادن هستند و این و ان را مقصر می دانند ایا این مسئول می تواند مشکلی حل کند .موقعی که بی کفایتی وزیری ثابت می شود و مجلس به جای انکه ان وزیر را برکنار کند با او لابی می کنند و رای اعتماد می گیرد ایا مشکلی حل می شود ؟ موقعی که بعضی از مسئولین مشکلات کشور را در وجود 4 تا موشک می بینند و فکر می کنند اگر این 4 تا موشک را بدهیم برود همه مشکلات کشور حل می شود ایا این مسئول دنبال حل مشکلات کشور هست؟
ناشناس۴۷۰۸۳۰۰۰:۲۳:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱۲
اتفاقا اگر به سایت ایشون مراجعه کنید یا به ارشیو سایت های خبری و روزنامه ها مراجعه کنید ایشون از 10 سال پیش درباره رفع مشکلات و رسیدگی به مردم و مبارزه با فساد صحبت کردند لطفا یک جستجو در اینترنت کنید
احمد۴۷۰۸۷۵۰۱:۰۹:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۲
ای کاش زمانی که طرح یارانه ها مطرح شد و کارشناسان اقتصادی این طرح را ناقص اعلام کردند علما نیز همراهی می فرمودند
محمد۴۶۹۴۹۰۱۲:۰۴:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۱
صدا و سیما فقط وقت راهپیمایی و شرکت در انتخابات از مراجع توصیه ها را پخش میکند خوب است صدا و سیما این بیانیه اا قای مکارم را در بخشهای مختلف خبری و به کرات پخش کند شاید گوش شنوایی در دولت و قوه قصاییه پیدا شود.
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۶۹۶۴۷۱۳:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۱
اصلا بطور ثابت صدا و سیما یک برنامه دایمی تحت عنواندمراجع بزرگوار و مردم ایجاد کنند تا مراجع از طریق این برنامه با مردم به گفتگو بپردازنند
امیر حسین سلطان/تهران۴۶۹۶۴۸۱۳:۰۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
متاسفانه در سالهای اخیر تز همه چی آرومه رویکرد رسانه ملی در مواجهه با جناح سیاسی هم طیفی خودش برای صدا و سیما نهادینه شده است. با سپاس - شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
ناشناس۴۶۹۶۷۱۱۳:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۱
از مشکلات اساسی بانک ها این است که اکثر غریب به اتفاق وام های بانکی صوری پرداخت میشود و در محل خود مصرف نمی شود مثلا برای تولید گرفته و در امور دلالی استفاده میشود
ناشناس۴۶۹۶۵۵۱۳:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۱
ایا واقعا حضرت ایت الله فکر میکنند چهار پنج نفر تیم اقتصادی دولت این وضع را ایجاد کرده اند و اگر انها عوض شوند همه چیز درست میشود؟ جواب این سوال نه باشد یا آری در هر دو صورت قابل تامل است.
ناشناس۴۶۹۶۶۴۱۳:۱۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۱
فقط دولت بیاد جواب پس بده ؟؟
ناشناس۴۷۰۷۶۴۲۳:۳۵:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
پول نفت و مالیات و خرانه و دلار و سکه و 80 درصد اقتصاد دست دولت است یا دست ملت ؟ بله دولت باید پاسخگو باشد اگر نمی توانند بروند و افراد تازه نفس و با برنامه جایگزین شوند .
معلم۴۶۹۶۸۰۱۳:۱۸:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۱
چرا دلار از ۷ تومان به ۱۲۰۰۰ رسید؟
علیرضا۴۶۹۶۸۴۱۳:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۱
یک سوال ساده تغییر رئیس بانک مرکزی چه تغییری در وضع قیمت ارز ایجاد کرد غیر از اینکه فردای همان روز نرخ دلار 2000 تومان زیاد شد به همین ترتیب تعویض وزرا کابینه یا حتی خود دولت هم تاثیری نداره
ناشناس۴۶۹۷۰۴۱۳:۲۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۱
عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود ندارد...
ناشناس۴۷۲۷۲۷۰۸:۴۶:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مشكل اصلي علت فساد و علت نبود عزم كافي براي مبارزه با فساد است كه بايد بدون ملاحظات سياسي بررسي شوند //؟//
ناشناس۴۶۹۸۴۵۱۴:۱۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۱
بله برخورد با مفسدین اقتصادی برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی
ناشناس۴۶۹۸۵۰۱۴:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۱
حاج اقامگه حرف شماروگوش کنن ماکه بدبخت شدیم رفت وهمه دولت که مسبب این وضعیت بودن روزه سکوت گرفتن واقعا متاسفم
ناشناس۴۶۹۸۵۹۱۴:۲۴:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱۱
اصلی ترین مشکل عدم برخورد با مفسدین و بی کفایتها و خائنین است.
ناشناس۴۶۹۹۵۳۱۴:۵۸:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۱
پیام ترامپ : دلار 10 هزار تومن چطوری ایرانی با بیکاری و فقر ؟
ناشناس۴۷۰۰۸۹۱۵:۵۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۱
فساد سیستمی ریشه ای هست و به همین راحتی برچیده نمی شود
ناشناس۴۷۰۶۲۶۲۱:۴۴:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۱
دقیقا و متاسفانه دیگه زمانی برای اصلاحش وجود نداره و ...
امیر۴۷۰۱۳۵۱۶:۱۰:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۱
دستمون بجایی نمیرسه چکار باید بکنیم شرمنده خانواده هستیم مریض داریم دارو گیر نمیاد،کار نیست پس انداز نداریم تو خرج شب موندیم. به کی بگیم کجا بریم. دلم میخواد با صدای بلند گریه کنم ای خدا این چه روزگاری بود سرمون اومد
ناشناس۴۷۰۶۲۷۲۱:۴۵:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۱۱
از این اتفاقی که برای شما و بقیه افتاده من شرمندم ولی چه کنم که نمی تونم کمکی بکنم
ناشناس۴۷۰۱۶۳۱۶:۳۲:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۱
مثلا اگه تیم اقتصادی عوض بشه کل مشکل مردم و کشور حل میشه
ناشناس۴۷۰۷۸۰۲۳:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
تیم اقتصادی دولت توان حل مشکلات را نداره چون خود این تیم اقتصادی با اشتباهاتشون باعث این مشکلات شدند
ناشناس۴۷۰۲۹۱۱۷:۵۴:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۱
آقایان علمای عریز مگر خود شما نمیگویید باید به داد مردم ستم کشیده رسید الان مردم ایران ستم کشیده و فقیرند . مردم ایران همین نزدیک شما هستند
ناشناس۴۷۰۳۰۰۱۷:۵۷:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۱
برخورد با مفسدان کار قوه قضاییه است..ربطی به دولت ندارد..اگر دولت یا قوه مجریه فاسد است..این وظیفه قوه مستقل قضاییه است که برخورد و مجازات کند.
پشیمان کازرونی۴۷۰۴۷۲۱۹:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۱
مفسدان عمدتا محصول دولت هستند دیگه قابل انکارنیست
ناشناس۴۷۰۶۲۹۲۱:۴۶:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۱
با فرض درست بودن حرف شما اونوقت کی باید بگیرتش؟ کی باید پیگیری کنه؟ کی باید محاکمه کنه؟
ناشناس۴۷۰۳۹۱۱۸:۳۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۱
مسئو ل یعنی هر کسی که مسقیم یا غیر مستقیم یا با واسطه در مدیریت کشور نقش دارد پس همه ما مسو لیم و باید پاسخگو باشیم
مراجع تقلید حالا چرا؟۴۷۰۵۰۲۱۹:۵۰:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
چقدر دیر درد مردم را احساس کردید جناب ایت الله؟ مگر شما با مردم ارتباط ندارید؟ ... ماه ها منتظر واکنش شماها بودیم و دیگه نا امید شدیم که شما هم شاید ... واکنش تا این حد دیر هنگام از بی واکنشی فقط کمی بهتر است. والله در مناطق مختلف کشور استخوان های سکان دار بسیاری از خانواده ها در حال خرد شدنه ... اماحالا چقدر دیر
علی۴۷۰۶۰۰۲۱:۲۶:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۱
...مشکل فساد ریشه ای و ساختاری است . دست رو هر کسی بزاری اکثرا مشکل دارن .
حسن۴۷۰۶۲۰۲۱:۴۱:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۱۱
جامعه ایران به دو دسته تقسیم شده اند فقیر و غنی، فقرا به مراکز قدرت وصل نیستند آقازاده نیستند فقرا همان افرادی هستن که با جون و دل در انتخابات شرکت میکنن برعکس افراد پولدار آقازاده هایی هستند که یکبار هم مهر انتخابات در شناسنامه اشان حک نشده این آقازاده ها یکی سلطان سکه، خودرو، گوشت، دلار، تخم مرغ، کاغذ، پارچه، هلدینگها، و هزار .........دیگر هستن
ناشناس۴۷۰۷۳۸۲۳:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
برخورد با آقازاده ها و ارگانهای خارج از دولت و مقصر در اين امر را فراموش کرديد و.. تا زمانی که با همه مقصران اقتصادی برخورد نشود و استثنا وجود داشته باشد ، مشکلی حل نخواهد شد.
ناشناس۴۷۰۷۳۹۲۳:۱۸:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۱
پیچ تاریخی تغییر سیستم مدیریت کلان قوه مجریه سال 92 بود که رهبر از سال 90 خط مدیریت جهادی برای کنترل سکان قوه مجریه به انحهای مختلف راهنمایی می کرد حتی برای افتتاح پارک ولایت حضور یافت که با مدیریت جهادی ساخته شد و... برآوردها نشان میداد مردم عامه هم تمایل به این مدیریت پیدا کردند ولی متاسفانه بی بصیرتی خواص ذهن مردم به انحراف کشاند حضور .. و... در انتخابات و اتحاد نا نوشته ....انحراف گرایان همه و همه دست بدست هم دادند تا مدیریت جهادی را زمین بزنند تفکر مزاکرات هسته ای قالب کردند حتی علما هم در قبال تشویق مردم به پیروی از حاکمیت مدیریت جهادی که مورد توصیه رهبری بود کوتاهی کردند و با تشویق هاشمی دنبال این بودند که رییس قوه مجریه یک روحانی باشد سکوت حداکثری اختیار کردند و راه درست مورد تاکید رهبر به مردم نشان ندادند
ناشناس۴۷۱۰۰۸۰۷:۴۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۲
علما بايد قبل از مردم صدايشان عليه دولت بلند شود نه زماني كه مردم دست به تجمعات خياباني ميزنند انگاه علما هم عليه دولت بيانيه ميدهند ...
محمد۴۷۱۰۳۱۰۸:۱۰:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۲
حضرت آقا وقتی عزمی در جهت مقابله با فسا نیست کل تیم هم تغییر کند هیچ چیزی بهتر نمی شود ، الان مشکل کشور وابستگی به دلار نفت است که اون هم بعلت تحریم قطره چکانی وارد میشود ، مشکل این است مسئولین خائنی داریم ، چرا وقتی دلار و یورو به این سختی وارد میشود خیلی خیلی راحت خارجش میکنیم در قالب واردات خودروی لوکس و خیلی اقلام لوکس غیر ضروری همین دیشب بانک مرکزی اروپا قانونی تصویب کرد که از تحویل 300میلیون یورو پول نقد که ایران میخواست از حساب خودش در بانک ایران و اروپا برداشت کنند ممنوع کرد ، آیا برای لوازم آرایشی و خودرو هم همین کار را می کنند ، نه عزیزم چون با وارادات آنها ارز را خارج می کنند ، پس این مقدار محدود ارز را باید حساب شده و برای اقلام خیلی ضروری خرج کرد نه واردات سطل زباله ، کمی تفکر مسئولین ، کار بعدی چهار تا قاضی مسلمان و قاطع مانند محروم خلخالی ضربتی تعدادی از مسئولین و مفسدین را ریشه شان را برچیند اگر این موارد که گفتم اجرا بشه امیدی برای آینده مملکت باقی می ماند در غیر اینصورت فاتحه ایران خوانده است.
ناشناس۴۷۸۰۶۷۰۹:۱۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۵
دیگه دیر خیلی دیر...
ناشناس۴۷۸۷۴۸۱۳:۵۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۵
چشم اميد مردم به مراجع وعلماي اسلام است
ناشناس۴۷۹۳۷۰۱۹:۰۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۵
فقط امیدوارم درج نظرات را ادامه دهید. سپاس از الف روشنگر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین