سهل‌اندیشی آقای نماینده

گروه سیاسی الف،   3970510070 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
سهل‌اندیشی آقای نماینده

او که گفته بود 20 دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود، حالا زبان به شکوه و گلایه گشوده و دنبال مقصر خروج آمریکا از برجام می‌گردد. صحبت از علی مطهری، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی است.

بهارستان‌نشینان که در ظرف 20 دقیقه توافقی یکطرفه و بدون تضمین را چشم‌بسته به تصویب رساندند حال به جای پاسخ‌گویی به محضر ملت به دنبال فرار رو به جلو هستند همچنان‌که علی مطهری روز گذشته در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مسبب وضعیت جاری کشور را آزمایش‌های موشکی می‌داند و می‌گوید: مسبب وضعیت امروز افرادی هستند که «موشک هوا کردند» و اجازه «اجرای برجام» را ندادند.

وی همچنین عنوان کرد: اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود، امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی به هم خوردن وضعیت کشور هستند.

چنین اشتباه و تحلیلی در گفتار از کسی که نایب‌رییسی مجلس شورای اسلامی را یدک می‌کشد غیر قابل اغماض است. او در تحریفی تاریخی دلیل خروج از برجام را عدم اجرای برجام توسط ایران می‌داند درحالی‌که بیش از 13 بار آژانس انرژی هسته‌ای تعهد ایران را به اجرای کامل برجام تأیید کرده و تاکنون هیچ‌یک از طرف‌های این توافق هسته‌ای نتوانستند، چنین اتهامی به ایران وارد سازند. 
البته چنین اظهاراتی از آقای مطهری تعجب‌برانگیز نیست او پیش از نیز در سهل‌اندیشی و با تفکری خام رزمایش‌های موشکی کشور را کم‌عقلی توصیف کرده بود. 

طنز روزگار آن است که به‌جای آنکه امثال آقای مطهری به عنوان نماینده ملت به دنبال بازخواست دلتمردان و نظارت دقیق بر آنان باشند که هر روز شاهد بالا رفتن قیمت‌ها نباشیم به دنبال تسویه حساب سیاسی هستند و در هر حالی منافع جناحی و حزبی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهند. 

اما باید بدانند که مسوول اصلی وضعیت امروز همین نمایندگان هستند که با چشم بسته برجام را بدون بررسی نقاط ضعف‌و‌قوت آن به تصویب رساندند. همچنان‌که آقای مطهری نیز در همان زمان گفته بود: « 20 دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد است؟!» آیا خسارت‌های لایه‌به‌لایه برجام، از دل همین خوش خیالی و سهل‌اندیشی‌ها پدید نیامده است؟

***********************

«بیژن مقدم» کارشناس مسائل امور سیاسی کشور درگفت‌وگو با «صبح‌نو» ضمن انتقاد از سخنان آقای «علی مطهری» عنوان کرد: وی همه تقصیرها یا بخش زیادی از تقصیرها را به گردن جریانی می‌اندازند که به برجام منتقد بودند.اتفاقا شرایط امروز  نشان می‌دهد که هشدارها و انتقادهای آن زمان درست بوده است اما ایشان می‌گوید آنچه که امروز می‌بیند نتیجه تلاش کسانی است که انتقاد می‌کردند.

این کارشناس مسائل امور سیاسی، ادامه داد: دربخش دیگری از سخنان آقای مطهری به همدلی اشاره می‌شود ولی درباره طرح عدم کفایت رییس‌جمهوری این گونه پاسخ می‌دهد «اکنون وقتش نیست» و نباید سؤالاتی را این چنین مطرح کرد. معنای‌ سخن ایشان  این است که در شرایطی هستیم که نیازمند وحدت و همدلی هستیم و باید دولت را تقویت کنیم و  همه جریان‌های سیاسی را بر علیه دشمن خارجی به یکدیگر نزدیک کنیم.
مقدم، تأکید کرد: وقتی گفته می‌شود که الان وقت این کارها نیست و من از آقای مطهری سؤال می‌کنم که آیا وقت این هست که موضوعی را مطرح کند که اختلافات را تشدید کند و منتقدان را مسبب وضع کنونی معرفی نماید؟  البته باید به آقای مطهری هم گفت؛ سؤال از رییس‌جمهوری در اختیار نمایندگان مجلس است و می‌تواند هر زمان که لازم باشد، عنوان شود. 

وی یادآورشد: در خصوص خروج سرمایه‌گذاران اروپایی از کشور بایداز آقای مطهری پرسید: آیا شرکت‌های اروپایی واقعاً به منتقد برجام نگاه می‌کنند یا به دستور آمریکا که عنوان کرده تحریم‌ها ادامه می‌یابد. 
اگر به بیانیه‌های شرکت‌های اروپایی نگاه کنیم، می‌بینیم که برای خروجشان از کشور از تحریم‌های آمریکا سخن گفتند و تأکید کردند که ما در مقابل آمریکا نمی‌توانیم مقابله کنیم و لذا یکطرفه قراردادهایشان با ایران را لغو کردند. آ‌نهایی که آمدند و برای آ‌نها فرش قرمز پهن کردند بهتر است علت واقعی موضوع خروج سرمایه‌گذاران اروپایی را مطرح کنند.

وی ادامه داد: اما در بخشی دیگر از سخنان آقای مطهری از آزمایشات موشکی صحبت می‌شود که کسانی که آزمایشات موشکی انجام دادند باید پاسخ‌گو باشند.این اظهارات ایشان در حالیست که  آمریکا نگفته که آزمایشات موشکی بر خلاف برجام است.حتی در مذاکرات برجام آنها  می‌خواستند موضوع توان  موشکی ایران را  در دستور بگذارند که ایران موافت نکرد . حتی پس از برجام برای بازدارندگی ، آنها نگفتند که موشک‌ها نقض برجام است و متاسفانه الان  آقای مطهری بیان می کند که کسی که موشک پرتاب کرد مسوول بهم خوردن برجام است .

مقدم، تصریح کرد: در سخنان مطرح شده ایشان حتی نمی‌بینیم که به دولت انتقاد کنند. جایی که خبرنگار از وی می‌پرسد، جای دولت در وضعیت آشفته امروز اقتصادی کجاست؟ می‌گوید؛ البته دولت هم حتماً سوءمدیریت داشته است. آقای مطهری در این بیانات سهم دولت و ناکارآمدی دستگاه‌ها و سوء تدبیر را نادیده می‌گیرد و آشفتگی‌ها را می‌اندازد گردن جریان دیگری که منتقد بودند. 

وی افزود: حتی آقای روحانی که همیشه با الفاظ  تندی منتقدین خود را مورد خطاب قرار می داد الان این‌گونه سخنانی را بیان نمی‌کند و سخنان آقای مطهری بدون مبنا مطرح شده است و توجیهی ندارد . الان برجام پاره شده و آمریکا هم از آن خارج شده است.  ایشان  هم موافق برجام است  که اشکالی ندارد.اما این ادبیات و بی‌دقتی در بیان مطالب آقای مطهری است که مورد نقد ما است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۶۸۵۶۱۱:۲۳:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما خودتو زدی به اون ور! نگفت مشکل موشک بود، گفت شعار روی موشک باعث مشکل شد.
ناشناس۴۶۷۰۳۱۱۱:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
الان ما باید بگوییم آمریکا تعهداتش در برجام را انجام دهد خصوصا ارتباط بانکی برقرارشود بعد ما به مذاکره مجدد فکر میکنیم اینجوری توپ در زمین ترامپ می افتد و صداقت یا عکسش معلوم میشود
ناشناس۴۶۷۲۳۹۱۲:۳۸:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دنبال بهانه نباش. ما نیازی به صداقت ترامپ نداریم.
ناشناس۴۶۷۴۱۷۱۳:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
ترامپ که راحت سرجاش نشسته و نیازی به مذاکره نداره چون اونی که قراره تحریم بشه ما هستیم
سید محسن۴۶۷۰۵۱۱۱:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
یعنی شما میگی اگه روی موشک شعار نوشته نمی شد ترامپ از برجام خارج نمی شد؟؟؟
ناشناس۴۶۷۱۲۶۱۲:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
اشتباه بعضی ها همینه که خیال کردن مشکل از شعارهاست؛ برای همین هم خیال کردن با شعار میشه مملکت رو اداره کرد. اما الان موندن توش...
ناشناس۴۶۷۲۴۱۱۲:۳۹:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
اگر ایران همه تعهدات خود با این سرعت انجام نمی داد هنوز برجام زنده بود. در ضمن اشتباه بزرگی که در برجام بود این بود که رییس جمهور امریکا می بایست هر 3 ماه یکبار انرا تایید کند و نه یک نهاد بیطرف.
ناشناس۴۶۷۲۹۰۱۲:۵۳:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
كاش دقت ميكرد چه زماني اين اتفاق افتاده بود و به كسي هم بر نخورد نكنه علي آقاي مطهري نقش يادآور رو براي ترامپ دوست داره؟ تازه بعد از همه اينا مگه عالم و آدم نگفتن ما به تعهداتمون درست عمل كرديم؟ و اينكه نگفتن كه برجام ربطي به مسايل موشكي و دفاعي نداره؟ #گفتن_يا_نگفتن؟
ناشناس۴۶۷۶۶۵۱۴:۴۱:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
صحبتهاي اقاي مطهري را دقيق گوش كنيد و يا بخوانيد انچه كه گفت درست و منطقي است
ناشناس۴۶۸۳۸۱۱۹:۴۵:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما هم خودت رو زدی به اون راه. نه موشک و نه شعار روی موشک و نه حضور ما در سوریه و نه هزار و یک چیز دیگه جزو برجام نبود. برجام فقط و فقط هسته ای بود که بارها آژانس تایید کرد. این حرف ها هم فرار به جلو برای عدم پاسخگویی در مورد عملکرد افرادیه که آب خوردن رو هم به برجام گره زدند.
ناشناس۴۶۶۸۸۳۱۱:۲۷:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
با مطهری موافقم.
ناشناس۴۶۷۳۶۸۱۳:۱۱:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
کسانی که با نظر مطهری موافقند به این چند سؤال پاسخ بدهند: 1- آیا برجام یه توافق هسته‌ای بود یا مسائل موشکی و غیره را هم شامل میشد؟ 2ـ آیا تاکنون آژانس اتمی و شورای امنیت و 5+1 و حتی آمریکا ادعا کرده اند که ایران به تعهداتش در برجام عمل نکرده و به همین خاطر آمریکا حق داره از برجام خارج بشه؟ 3- وقتی بعد برجام دولت اوباما تحریمهای غیر هسته ای وضع کرد و مثلا ورود ایرانیان را به آمریکا ممنوع کرد، باید در مقابل این اقدام چه میکردیم؟ 4- برجام به کنار، منع صرافی ها از خرید و فروش ارز، رانت تخصیص ارز دولتی، اعلام بستن تنگه هرمز، افزایش بیسابقه نقدینگی، بالا نگه داشتن سود بانکی سپس کاهش دستوری اون، و تیم اقتصادی نا کارآمد و... اینها چقد در این اشفته بازار نقش دارند و چه کسی این تصمیمات افتضاح را گرفته است؟ منتقدان برجام یا دولت روحانی؟
ناشناس۴۶۸۷۳۲۲۲:۵۸:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
برو کلمه به کلمه جملات مطهری را دقیق بخوان و اگرباز قوه تجزیه تحلیلت در همین حد بود که......!!!!!!
ناشناس۴۶۷۵۳۴۱۴:۰۱:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
همین موافقت های بی دلیل ما را به اینجا رسانده
ناشناس۴۶۶۸۹۱۱۱:۲۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
کار از سهل اندیشی گذشته . داره میشه شبیه قصه عطا مهاجرانی که چند سال با همین تعابیر سهل و ممتنع ، مردم رو سر کار گذاشت ، بعد یهو از تل آویو و ریاض و لندن سر درآورد . تفکر امثال این حضرات تفکر خطرناکیه . اینها سعی میکنن حقیقت رو تحریف کنن و بر مبنای دروغی که به خودشون و دیگران میگن ، نتایج عجیب و غریبی بگیرن .
ناشناس۴۶۷۴۵۵۱۳:۳۸:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مهاجرانی کی رفته تلاویو؟ مدرک داری؟
ناشناس۴۶۸۱۰۹۱۷:۱۸:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دیگه وقت نداشتم این بیست ساله ببینم هر روز کدوم ... میره ولی ظاهرا که پای ثابت همه بازیهای انگلیس و اسرائیل و عربستان علیه ایرانه . تو مدرکی رو کن که خلاف این باشه بعد بیا ... ... کن
ناشناس۴۶۶۸۹۲۱۱:۲۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مطهری از سینه چاکان برجام بوده...حالا که برجام تو زرد در اومده‌، برای فرافکنی می خواهند منتقدان را مقصر جلوه دهند..
ناشناس۴۶۷۶۴۲۱۴:۳۴:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
برجام برای کشور خوب و به موقع بود. شما که از برجام ناراحتی خوب عزیز من از گرانی های ناشی از خروج برجام نیز ناراحت نباش.
ناشناس۴۶۶۸۹۶۱۱:۳۰:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
الان برجام نیست شما جایگزین بیار
ناشناس۴۶۷۰۹۶۱۲:۱۰:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
یک قرارداد دارای تضمین فقط حرف و با کلی پیوستهای محرمانه
ناشناس۴۶۶۹۰۳۱۱:۳۱:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بدبختی ما امثال این ساده اندیشان هستند که برخلاف پدرشان.
ناشناس۴۶۶۹۰۹۱۱:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مهم ، نظر ایشون نیست . مهم ، دولت و مجلس و مسئولینی هستن که به وظایفشون عمل نمی کنند بعد ادعای وطن پرستی دارن .
hasan۴۶۶۹۲۷۱۱:۳۶:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
واقعیت تلخی است که جناب مطهری بیان کردند.
ناشناس۴۶۷۱۱۶۱۲:۱۵:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آیامعنی واقعییت رامیدانی به لغتنامه رجوع بفرما
ناشناس۴۶۷۹۶۰۱۶:۱۴:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آژانس و روسيه اذعان داشتند كه موشك جزء برجام نيست !
ناشناس۴۶۶۹۴۸۱۱:۴۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آقای مطهری مشکل شمائی که توی بیست دقیقه برجام را تصویب کردید و گفتید آمریکا نمی تونه دبه کنه مشکل شمائی که دولت نقدینگی 400 هزار میلیارد تومن را به 1700 هزار میلیارد رسوندو جنابعالی مشغول دو رگه های تیم ملی فرانسه در جام جهانی بودی مشکل شمائی که وقتی دولت مسکن مهر را تعطیل کرد و جایگزین هم براش نداد سکوت کردی و حالا حداقل دو میلیون مسکن کم داریم مشکل شما هستی که همه چیز را می خواهی بندازی گردن دیگران بدون اینکه مسئولیت هیچ چیز رو قبول کنی
ناشناس۴۶۷۲۷۷۱۲:۴۹:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
چندین سال روی برجام کار شده بود و اکثریت نمایندگان با آن موافق بودند . وهنوز هم برجام بهترین گزینه است. حالا اگر دیوانه ای مثل ترامپ یا یک عده داخلی وخارجی مخالف آن هستند دلیل بر بد بودن آن نیست چون هنوز هیچکدام از مخالفان داخلی وحتی ترامپ نتوانسته اند جایگزینی برای آن ارائه دهند !
ناشناس۴۶۶۹۴۹۱۱:۴۱:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آنقدر استدلالهای کارشناستان آبکی و سطحیست که ارزش پاسخگویی ندارد.
ناشناس۴۷۱۵۶۶۱۳:۱۵:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۲
حرف حساب این کارشناس جواب ندارد، وگرنه اگر جوابی بود حتما شماها طاقت نمی اوردید جواب ندید.
علی عادل۴۶۶۹۵۶۱۱:۴۲:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
الف جان چون باب ِ میل شما صحبت نمی کنه ، ساده اندیشه؟!! خیر اتفاقا صحبتهای ایشون بسیار دقیق و صد البته جسورانه هست و نباید هم به مذاق خیلی ها خوش بیاد
امید۴۶۶۹۶۵۱۱:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
خب راست گفته!
ناشناس۴۶۶۹۹۹۱۱:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دوران غربگرایان تموم شده
ناشناس۴۶۷۰۰۶۱۱:۵۱:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است . کلا همه سهل اندیش و ساده لوح هستیم خوش بحال شما که همیشه راه درست را می روید و هیج وقت اشتباه نمی کنید .
ناشناس۴۶۷۰۳۹۱۱:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
درود بر شرف اين مرد ، شير مادرت حلالت كه با قدرت نظراتت رو كه مردم نزديك هست بدون واهمه اعلام مي كني ؛ دلبستگي به دنيا نشون نمي دي .درود بر تويي كه در دامان مرد آزاده اي با سواد پرورش يافته اي كسي برابت قداست تام ندارد و درورد
ناشناس۴۶۷۰۶۲۱۲:۰۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
نویسنده محترم، نوشته شما دقیقاً از سر جناح بازی و سهل‌اندیشی می باشد . کارشناس محترم ، تمام مذاکرات و بر سر این بود که ثابت کند ایران و ملتش جنگ افروز نیست؛
ناشناس۴۶۷۱۴۱۱۲:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
ماهیت سیستم موشکی ما هم تدافعی است و نه تهاجمی مثل کره شمالی. ولی بعضی ها بین بحثهای ملی به دنبال منافع شخصی و جناحیشون هستن...
ناشناس۴۶۷۰۶۸۱۲:۰۲:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
آقای مطهری خواهش میکنم بیشتر دقت کن میدانم که میدانی ولی جوگیر شده ای و سخن نسنجیده بر زبان رانده ای
علی 671۴۶۷۰۷۲۱۲:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
این آقایون بهره برده انقلاب هستند.واگر توق به تاقی بخورد .خنجر کشیده و همه را از پا در می اورند .نمونه اش تمام رفتار های گذشته و آینده ایشان خواهد بود .
ناشناس۴۶۷۰۸۴۱۲:۰۷:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
۱ سوال الان میگین برجام تو زرد دراومد که خوب الان برجام تموم شد چه کار دارن میکنن دولار ۱۱ ت بیا بدون برجام تو زرد کشور رو اداره کنین دیگه . برجام از بدبختی مارو نجات داد که الان داریم بدبخت میشیم
سید محسن۴۶۷۰۸۷۱۲:۰۸:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
من موندم آقای مطهری دیگه از چی داره دفاع میکنه، تو این فشار کمرشکن گرونی روی مردم ، ایشون سینه برای کی و چی چاک میکنه ، دفاع ایشون به نوعی دفاع از قلدری رئیس جمهور آمریکا ترامپه
حسین۴۶۷۱۲۳۱۲:۱۷:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بسیار جای تاسف داره که در داخل مجلس شورای اسلامی کشور افرادی چون آقای مطهری با طرز فکری نزدیکتر از اروپایی‌ها به آقای ترامپ و دارو دسته ایشون وجود دارند. حتی اروپایی ها زیر فشار امریکا و صهیونیست زیر بار نرفتند که برنامه دفاعی موشکی ایران برجام رو نقض کرده اما ظاهرا جناب مطهری دقیقا مانند ترامپ به برنامه موشکی کشور نگاه می کنند. جناب مطهری، برجام همچنان سر جایش هست و این تنها امریکاست که از اون خارج شده. اگر برنامه موشکی ایران دفاعی نبود و موشکها با قابلیت حمل کلاهک هسته ای ساخته می‌شدند اروپایی ها هم الان از برجام دست کشیده بودند. اگر به صحبت شما باشد بایستی کلهم ارتش و سپاه رو تعطیل کنیم تا همفکران امریکایی شما در برجام باقی بمانند.
ناشناس۴۶۷۱۲۴۱۲:۱۷:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
ا خوشحالم مطهری با جسارت تمام این نظر را بیان کرد !
ناشناس۴۶۸۱۲۶۱۷:۲۴:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
بیچاره ایشون با این حرف زدنش بیچاره ایران با امثال شما البته اگه ایرونی باشین و تو ایران زندگی کنین !!!
ناشناس۴۶۷۱۵۳۱۲:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
علی مطهری اگر برای ریاست جمهوری کاندید شود حتما رای میاره مردی به دور از چاپلوسی
سید محسن۴۶۸۰۶۸۱۷:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
همینارو گفتین روحانی رئیس جمهور شد ......
ناشناس۴۶۸۱۳۱۱۷:۲۶:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
باهوش ، داره همه این کارها رو میکنه که رای بیاره دیگه . میخوای برو از الان شعار بده تا هزار و چهارصد و شونصد با مطهری ؟ خوبه ؟
ناشناس۴۶۷۱۶۱۱۲:۲۶:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
یکی از شجاعانه ترین و صحیح ترین اظهار نظرهای ایشان بود!
ناشناس۴۶۸۱۳۳۱۷:۲۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
یکی از بد ترین نظریاتی بود که تا حالا یک مسئول به زبون آورده بود
ناشناس۴۶۷۱۶۶۱۲:۲۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۰
چند دستگی و جنگ قدرت باعث نابودی این مملکت شد . هر کسی به خودش اجازه می دهد راحت در امور مملکت دخالت کند
ناشناس۴۶۷۱۸۷۱۲:۳۰:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
سهل اندیش کسانی هستند که مردم را سهل اندیش می پندارند .
ناشناس۴۶۷۲۰۱۱۲:۳۱:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
تا زمانی که ملاک اصلینه شایسته سالاری ، فامیل سالاری بوده و هست همین آش است و همین کاسه.
ممد۴۶۷۲۲۵۱۲:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
گیرم پدرتوبود فاضل ازفضل پدرتوراچه حاصل اگرهست این توجیهات کودکانه راچگونه بیان کرده قیاس مع الفارق . جناب مطهری بهتراست مجلس رارها کنی وبه مطالعه کتاب های پدرت بپردازی وآبروی آن بزرگوارراخدشه دار نسازی .تاامروز به اشتباه بافضل پدرت بتومینگریستم
حامی مطهری۴۶۷۲۵۶۱۲:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
خجالت هم خوب چیزیه
علی۴۶۷۲۹۸۱۲:۵۴:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۰
دو کلمه حرف حساب زده.
ناشناس۴۶۸۱۳۶۱۷:۲۸:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مشکل اینه که چند کلمه حرف ناحساب زده
ناشناس۴۶۷۳۲۱۱۲:۵۹:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مشکل برجام این بود که آمریکا فهمید از برجام سودی عایدش نمی شه. وقتی ورود کالاهای آمریکایی به کشور ممنوع شد آمریکا هم دید همه از برجام سود می برن غیر از خودش. این بود که از برجام خارج شد
ناشناس۴۶۷۳۲۳۱۳:۰۰:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
هرکشوری روی پشت بازوی کشور دیگری حساب کرد نابود شد
ناشناس۴۶۷۳۲۷۱۳:۰۱:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مطهری بگو واقعیتها را بگو دستهای پشت پرده را رسوا کن .
ناشناس۴۶۷۳۳۴۱۳:۰۳:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۱۰
زنده باد مطهری ...
ناشناس۴۶۷۳۳۵۱۳:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
عده ای با شعار دادن برای مردم هزینه ایجاد میکنند و برای خود جایگاه !!!
ناشناس۴۶۷۴۳۲۱۳:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مشکل امروز اقتصادی ناکارامدی و سستی مدیران کشور است. مشکل اقتصادی کشور مشکل رانت فامیل بازی مسئولین کشور است مشکل امروز ما داخلی است مشکل امروز ما نقدینگی بالاست .......
ناشناس۴۶۷۴۳۳۱۳:۲۹:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۰
پس بجز گرین کارت بچه هاتون موشکم تو برجام بوده ما خبر نداشتیم احتمالا اونایی که موشکم هواکردن خبر نداشتن میگفتید ترامپ مثل بچه ها و داراییهاتون این بند برجامم شفاف سازی میکرد که این اتفاق نیوفته مردم، رهبری، امام زمان و خدا بابت این اتفاق از شما عذرخواهی میکنیم
ناشناس۴۶۷۵۱۶۱۳:۵۶:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
شما خب کله رو کردی زیر برف و نمیبینی اسرائیل و دوستانش دنبال بهانه بودن که برجام رو بهم بزنه
ناشناس۴۶۷۵۶۱۱۴:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۰
افاضات ایشون ارزش گوش دادن خواندن و پاسخ دادن ندارد برای طرح خودشون تو رسانه ها هستند خدا عاقبت همه را ختم به خیر گرداند
ناشناس۴۶۷۷۲۳۱۴:۵۴:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۰
جناب مطهری بترس از خدا، این مقام ها ماندنی نیست.
ناشناس۴۶۷۷۳۸۱۴:۵۸:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۰
کاش این ایه شریفه را بزگ در جلو چشم همه نمایندگان نصب میکردند " تعاونوا علی البر واتقوا و لا تعاونوا علی الاثم والعدوان " . خوب است همه نمایندگان در کلام و نظرات و رای شان به این ایه شریفه توجه کنند , و به یادداشته باشید ای نمایندگان که روزی شما را نگه خواهند داشت و از شما سوال خواهد شد که با بار امانت مردم چه کردید .( و قفوا هم انه مسئولون ) . کلامتان مرضی خداوند و برای اسلام بود یا آب به اسیاب دشمن ریختید .
ناشناس۴۶۸۷۱۹۲۲:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۱۰
مردم تهران چه کسانی را به مجلس میفرستند
مینا۴۶۸۹۲۸۰۲:۰۲:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱۱
به نظرم یک کم بتن هم تو سایتها و رو سکوهای موشکیمون بریزیم بعد کم کم بتن رو خودمون بریزیم شایدآمریکا رو راضی کنیم!!!به خدا قائل به این نیستم که ارتباط با کشورهای دیگه نداشته باشیم . آقای مطهری کشور از لحاظ اقتصادی خیلی قویه یا از لحاظ سیاسی که اگه سکوی پرتاب موشکها رو هم می ترکوندیم برامون فرش قرمز پهن کنن؟آقای مطهری شما این رو تضمین میدادید اگه ما موشکها رو از بین ببریم کاری به سوریه نداشته باشیم آمریکا تو موضع ضعفی که به دلیل سوءمدیریت شما مسئولین ،کشور توش قرار گرفته بازم کاری به کارمون نداشته باشه؟مسئولین محترم ممنونم از توجه ویژه به مبارزه با فساد اداری وبه عدم شفافیتهایی که تو اقتصاد وجود داشت، از حمایت از تولید کننده از حمایت از نخبه ها شما وظایفتون رو خیلی خوب انجام دادید شرمنده که موشکها سنگ اندازی کردن براتون اصلا شرمنده ما مردم بدی بودیم!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  13. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. وحدت ملی با وعده صادق

  17. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. اسراییل چه باید بکند؟ 

  20. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  21. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  22. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  23. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  24. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین